به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۲:۲۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۶۶۴۴۷

فیلم تازه جعفر پناهی در جشنواره برلین

گروه فرهنگي:​ مسئولان برگزار کننده جشنواره برلین 2015، لیست تازه ای از فیلم های پذیرفته شده در این جشنواره را منتشر کردند که در بین آنها نام فیلم تازه جعفر پناهی نیز به چشم می خورد.
فیلم تازه جعفر پناهی در جشنواره برلین
در تازه ترین لیست اعلام شده، فیلم هایی از ورنر هرستروگ، جعفر پناهی و بیل کاندون به فیلم های قبلی اضافه شده اند. ورنر هرستروگ امسال با "ملکه صحرا" در برلین حضور خواهد داشت. در این فیلم، نیکول کیدمن، رابرت پتینسون، جیمز فرانکو به ایفای نقش می پردازند. داستانی شبیه لورنس عربستان اما با تم زنانه. جعفر پناهی نیز با فیلم "تاکسی" بار دیگر در برلین حضور دارد. این فیلم که مانند دو فیلم قبلی پناهی (پرده و این یک فیلم نیست) ساختاری مستندگونه دارد٬ با امکانات محدودی ساخته شده و داستان آن در یک تاکسی در تهران می‌گذرد که رانندگی این تاکسی با خود پناهی است.

پناهی پیش از این با "آفساید" برنده خرس نقره ای برلین شده بود و معمولا اکثر فیلم های پس از محرومتش نظیر "این یک فیلم نیست" و "پرده" در برلین نمایش داده شده است. فیلم مهم دیگر، "آقای هولمز" به کارگردانی بیل کاندون است که یان مک کلین و لورا لینی در آن به ایفای نقش می پردازند. ریاست هیئت داوران امسال برعهده دارن آرنوفسکی، فیلمساز مشهور آمریکایی است.
مرجع : کافه سينما