به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۱:۲۳
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۶۷۳۱۱
در رد‌صلاحیت‌ها نامزدها انعطاف نخواهیم داشت

اولین هشدارجنتی به نامزد‌های انتخابات آتي

شورای نگهبان به اصلاح ریشه‌ها می‌پردازد
گروه سياسي: دبیر شورای نگهبان گفته است این شورا افرادی را در جمهوری اسلامی ردصلاحیت کرده که کسی جرات ردصلاحیت آنها را نداشته و شورای نگهبان در رد‌صلاحیت‌ها «انعطافی» نشان نخواهد داد، عده‌ای با علم به اینکه ردصلاحیت می‌شوند٬ اما با قصد ضربه زدن به «اعتبار» این شورا نام‌نویسی می‌کنند اما بدون هیچ «انعطافی» به وظیفه «قانونی» خود عمل خواهيم کرد.
اولین هشدارجنتی به نامزد‌های انتخابات آتي
دبیر شورای نگهبان گفت: برای اصلاح جامعه راهی جز سپردن کار به افراد متخصص وجود ندارد و هر جا مشکلی در کشور وجود دارد به خاطر این است که افراد فاقد صلاحیت مسئولیت را بر عهده گرفته اند. به گزارش مهر، آیت الله احمد جنتی در همایش ناظران امین در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد افزود: باید افرادی در مملکت مسئولیت بر عهده بگیرند که ضمن اعتقاد به قانون اساسی تسلیم دشمن نشده و بر سر انقلاب و وطن‌ وارد معامله نشوند. وی با اشاره به اینکه فساد در قسمت‌های مختلف کشور به شدت رشد پیدا کرده است، ادامه داد: به نظر من با قرار گرفتن افراد صالح بر مسئولیت ها این مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت ناظران در انتخابات بیان داشت: شورای نگهبان یکی از بزرگترین نهادها در نظام جمهوری اسلامی ایران است که به اصلاح ریشه‌ها می‌پردازد. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شورای نگهبان با هیچ‌ شخصی معامله نمی‌کند و اهل مسامحه هم نیست ادامه داد: بررسی صلاحیت نامزدها یکی از وظایف مهم شورای نگهبان است و این شورا تلاش می کند تا افراد صالح مسئولیت های کلیدی نظام را برعهده بگیرند.

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: عده‌ای از هم‌اکنون می‌دانند که صلاحیتشان در شورای نگهبان تأئید نمی‌شود و لذا شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند. وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی شورای نگهبان این است که اجازه ندهد هیچ قانونی برخلاف شرع به تصویب برسد و لذا اگر مصوباتی برخلاف شرع باشد شورای نگهبان آن را اصلاح می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان صلاحیت کاندیداها را تعیین می‌کند افزود: از مدت ها قبل عده‌ای برای انتخابات در حال فعالیت هستند تا سهمی در مجلس آینده برای خود ایجاد کنند که اگر مقدمات مشروع و معقولی باشد هیچ مشکلی نیست اما برخی از فعالیت ها با جناح ‌بندی‌های سیاسی همراه است. وی با تاکید بر بصیرت بخشی و دشمن شناسی بیان داشت: حمایت دشمن از برخی افراد نشانه اینست که این افراد در راستای تحقق اهداف دشمن قرار گرفته اند. ما اگر حق را بشناسیم و به مردم معرفی کنیم مردم نیز به سمت حق گرایش پیدا می‌کنند.