به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۶ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب : ۶۹۶۳۷
دو نظر، همزمان با آغاز پنجمين سال حصر؛

حصر گل و بلبل نيست ولی زندان هم نيست

حصر گل و بلبل نيست ولی زندان هم نيست
گروه سياسي: همزمان با آغاز پنجمين سال حصر دو كانديداي اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست‌جمهوري سال 88، (25 بهمن 1389 ) حجت الاسلام سيداحمد خاتمی گفت: «در حالی که قانون اجازه می‌داد به خاطر جرايمی که مرتکب شدند زندانی شوند ولی سوابق آن‌ها در نظر گرفته و به حصر اکتفا گرديد. البته حصر گل و بلبل نيست ولی زندان هم نيست.»

احمد خاتمی در مصاحبه با فارس گفت: «در قانون اساسی مساله نظارت بر رهبری وجود ندارد و اصل سخن مراقبت از استمرار و داشتن شرايط رهبری است. اگر چنين بود قطعا بايد آئين نامه نظارت بر رهبر در قانون اساسی می‌آمد.» احمد خاتمی در پاسخ به سئوالی درباره «هجمه اصلاح طلبان» به مجلس خبرگان رهبری گفت: «جالب است اين‌ها در حالی مجلس خبرگان را تضعيف کنند که خيز گرفته‌اند خبرگان را بگيرند! بنده به شما اطمينان می‌دهم بدانند مجلس خبرگان ولايی بوده ولايی می‌ماند و خواهد ماند. البته خودشان هم معترف هستند نمی‌توانند اکثريت خبرگان را بگيرند. می‌گويند اقليت قدرتمند بايد داشته باشند.... من می‌گويم به اقليت ولايت‌ستيز در خبرگان هم نخواهند رسيد.»

رئیس جمهور به تعهداتش در مسئله حصر وفادار است

در همين حال، دکتر محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی مطمئنا در حل مسئله حصر به تعهداتش وفادار است ولی اینگونه مسائل باید در یک فضای آرام و با ضوابط قانونی خود دنبال شود. وي همچنین در خصوص محکومیت محمدرضا رحیمی با اظهار تاسف از اینکه معاون اول رئیس جمهور دولت قبل به چنین اتهامی محکوم شده است از اینکه قبح رشوه دادن و گرفتن در کشور ریخته شده است به شدت انتقاد کرد.