به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۶۹۷۶۴

تروريسم؛ علت لغو بزرگترین کارناوال آلمان

گروه بين‌الملل: پلیس آلمان اعلام کرد که پليس شهر براونشوایگ کارناوالی را که قرار بود روز یکشنبه برگزار شود به دلیل «تهدیدهای تروریستی» لغو کرد.
تروريسم؛ علت لغو بزرگترین کارناوال آلمان
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه پلیس آلمان آمده است: اين کارناوال به دلیل اطلاعاتی که «منابع موثق» به دستگاه امنیتی ارائه داده‌اند، لغو شد. این بیانیه افزوده است: «پلیس از همه شرکت کنندگان می‌خواهد به محل تعیین شده برای برگزاری کارناوال و به شهر براونشوایگ نروند.» در بیانیه پلیس همچنین از دلایل مشخص در ارتباط با حمله تروریستی به کاروان کارناوالیست‌ها از طرف افرادی با سابقه «اسلام‌گرایی» سخن به میان رفته است.

شبکه رادیویی شمال آلمان گزارش داده است که ورود به مرکز شهر براونشوایگ که قرار بود محل تجمع کارناوالیست‌ها باشد از طرف ماموران پلیس ممنوع شده است. راهپیمایی کارناوال در شهر براونشوایگ قرار بود ساعت دوازده و بیست دقیقه بعد از ظهر آغاز شود. قرار بود در این مراسم که نامش را به لهجه محلی «شو دووِل» می‌گویند، حدود ۲۵۰ هزار نفر شرکت کنند. مراسم کارناوال شهر براونشوایگ بزرگ‌ترین مراسم کارناوال در شمال آلمان به شمار می‌آید. اولریخ مارکورت شهردار براونشوایگ و گرهارد پولر مسئول برگزاری کارناوال، در تصمیم مشترکی این مراسم را لغو کردند.

هنوز مشخص نیست که آیا ارتباطی میان حملات روز شنبه کپنهاگ دانمارک که یک ماه پس از حمله خونبار پاریس به مجله طنز شارلی ابدو صورت گرفته، با تهدیدهای آلمان وجود دارد یا نه. ماه گذشته برگزار کنندگان مهم‌ترین کارناوال آلمان از استفاده از نمادی برای بزرگداشت کشته شدگان مجله شارلی ابدو به دلایل امنیتی، منع شده بودند. مجله شارلی ابدو کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام (ص) و دیگر شخصیت‌های دینی منتشر کرده بود. مسئولیت حمله به دفتر این مجله را شاخه القاعده در شبه جزیره عرب بر عهده گرفته است.