به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ساعت ۰۳:۰۲
کد مطلب : ۶۹۸۷۲
مصیبتی که بر مسیحیان مصری توسط داعش فرود آمد

واکنش‌ به گردن‌زدن بيرحمانه21 كارگر در كنار دريا توسط داعش

گروه بين الملل: همزمان با اعلام 7 روز عزاي عمومي در مصر توسط رييس جمهور اين كشور، موجي از انزجار و محكوميت جهاني عليه اقدام جنايتكارانه اخير داعشي ها در ليبي در گردن زدن بيرحمانه 21 كارگر بيگناه مصري مسيحي ايجاد شده است.
عزاداری زنان مسحي در کلیسای عباسیه در قاهره برای ۲۱ قربانی توسط داعش
عزاداری زنان مسحي در کلیسای عباسیه در قاهره برای ۲۱ قربانی توسط داعش
در جهان اسلام، به جز وزارت خارجه ايران و اغلب ممالك اسلامي و عربي، سازمان فلسطینی حماس و "کنگره ملی" لیبی گردن‌زدن ۲۱ مسیحی قبطی در لیبی را محکوم نمودند. حماس اعلام كرد که این گونه اقدامات "جنایتکارانه" به وجهه اسلام در جهان لطمه می‌زند. سازمان فلسطینی حماس که بارها جنایات گروه "دولت اسلامی" را محکوم کرده است، کشتن مسیحیان قبطی در لیبی را به شدت محکوم کرد. به اعتقاد این سازمان، اقدامات تروریستی "داعش" باعث "خدشه‌دار شدن وجهه اسلام در جهان" شده و مغایر «مرام‌ روادارنه‌ی اسلامی"‌ است. پیشتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز این جنایت را محکوم کرده و سه روز عزای عمومی در کرانه باختری رود اردن اعلام نموده بود.

محمود عباس برای عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، نیز پیام تسلیت فرستاده بود. در لیبی "کنگره ملی" به کشتار مسیحیان در این کشور واکنش نشان داد و در بیانیه‌ خود، کشتار مسیحیان قبطی را نیز محکوم کرد و آن را "عملی جنایتکارانه" خواند. در تابستان گذشته چند گروه اسلام‌گرا به طرابلس حمله بردند و پس از فراری دادن نیروهای دولتی، "کنگره ملی" را تشکیل دادند. جامعه بین‌الملل تاکنون این دولت خودخوانده را به رسمیت نشناخته است.

روز دوشنبه نیروی هوایی مصر در واکنش به کشتار شهروندان مصری مواضع داعش موسم به "دوله الاسلامی" در منطقه مرزی با مصر را بمباران کرد. ۲۱ مسیحی قبطی مصری که برای کار به لیبی رفته بودند در ماه‌های دسامبر و ژانویه ربوده شدند. چندی بعد شاخه لیبی"گروه تروریستی داعش" مسئولیت این آدم‌ربایی را به عهده گرفت.

ابراز انزجار جهانی

به جزا ممالك اسلامي، پس از اعلام خبر کشتار بيرحمانه (گردن زدن دست جمعي) مسیحیان قبطی در لیبی موجی از اعتراضات بین‌المللی به‌راه افتاد. سران کشورهای گوناگون و سازمان‌های حقوق بشری اقدام تروریستی را محکوم کردند و برخی آن را نشانه ضعف این گروه خواندند. رهبر کاتولیک‌های جهان نیز در دیدار با پروتستان‌های اسکاتلندی، ضمن "شهید" خواندن کشته‌شدگان، اقدام تروریست‌ها را محکوم کرد.

مصیبتی که بر قبطی‌های مصری توسط داعش فرود آمد


العربيه گزارش داد: روستای العور زادگاه ۲۱ قبطی مصری که گروه دولت اسلامی موسوم به داعش آن‌ها را در لیبی سر برید، در ۴۰۰ کیلومتری جنوب قاهره پایتخت مصر قرار دارد. این روستا فقیر نشین است و از ساده‌ترین نیازمندی‌های زندگی محروم است. حزن و اندوه اکنون بر این روستا سایه افکنده.
فرزندانش که برای یافتن لقمه زندگی به سفر رفته بودند، به بد‌ترین شکلی کشته شده‌اند. خاک وطنشان هم از میزبانی پیکر‌هایشان محروم مانده است.

در این روستا حدود ۵۰۰ خانواده یا به عبارتی ۲۵۰۰ نفر زندگی می‌کنند. نیمی از آن‌ها مسلمان و نیمی دیگر مسیحی هستند. با این وجود در طول تاریخ سابقه‌ای از تنش میان مسلمانان و مسیحیان روستا ثبت نشده است. این روستا از مشکلات بسیاری رنج می‌برد؛ مهم‌ترین آن وضعیت اسف بار بهداشتی آن است. شبکه‌ راه‌ها تکمیل نشده و شبکه فاضلاب ندارد. از این رو آب‌های زیر زمینی خانه‌ها را تهدید می‌کند. آب آشامیدنی هم با فاضلاب مخلوط می‌شود و این‌گونه بیماری به خانه‌های مردم می‌رود. هپاتیت و نارسایی کلیه در راس این بیماری‌ها قرار دارد.

پس از اعلام خبر نحس کشته شدن ۲۱ فرزند روستا، کوچه‌های آن به خیمه‌های عزا تبدیل شد. مردم و مسئولان به روستا سرازیر شدند تا به اهالی آن تسلیت گویند. ابراهیم محلب نخست وزیر و سرلشکر محمد ابراهیم وزیر کشور مصر به علاوه شماری از رهبران دینی اسلامی و مسیحی و شخصیت‌های سیاسی و حزبی، در میان افرادی بودند که از شامگاه یکشنبه برای عرض تسلیت به روستای العور رفتند.

اهالی روستا تاکید کردند دیگر فرزندانشان که قصد سفر به لیبی داشتند، پس از کشته شدن ۲۱ فرزند روستا، از سفر خود صرفنظر کردند. آن‌ها می‌گویند که نبود فرصت‌های شغلی بسیاری را بر آن داشت تا برای تهیه مایحتاج زندگی به لیبی بروند. خانواده‌های قربانیان که در قاهره حضور دارند، گفتند قصد دارند دست به تجمعی اعتراض آمیز بزنند که تا زمان مشخص شدن سرنوشت فرزندانشان یا دریافت جنازه‌هایشان ادامه خواهد یافت.

ملاک ناجی برادر یکی از قربانیان می‌گوید که آن‌ها در انتظار تعیین سرنوشت جنازه‌ها هستند با این امید که بتوانند آن‌ها را در روستا به خاک بسپارند. او می‌افزاید که مردن روستا در وضعیت مصیبت زنده روانی بسیار سختی هستند و بسیاری از آنها دچار فروپاشی غصبی شدند به گونه‌ای که ۸ نفر از مردم روستا پس از دریافت خبر قدرت تکلم را از دست دارند یا از هوش رفتند و به بیمارستان منتقل شدند. او می‌افزاید که روستا فرزندان دیگری در لیبی ندارد اما روستاهای همجوار، حدود ۲هزار تن از فرزندان خود را برای کار به لیبی فرستاده‌اند.

يك داعشي ليبيايي
سرلشکر صلاح‌الدین زیاده استاندار المنیا نیز اعلام کرد که استانداری خیمه‌های عزاداری در کلیسای مارمرقس در شهر سمالوط برپا خواهد کرد. او افزود خود به استقبال کسانی خواهد ایستاد که برای تسلیت می‌آیند. مدیر شبکه بهداشت استان هم به اورژانس دستور آماده باش داد تا مراقب حال بستگان قربانیان، مردم روستا و روستاهای همجوار باشند.

یک مقام مسئول در استانداری المنیا به العربیه، نت گفت بمباران هوایی مواضع داعش در لیبی توسط جنگنده‌های ارتش مصر، به میزان زیادی از احساس غم و خشم اهالی و مردم روستا فروکاست. چرا که به گفته او آن‌ها احساس کردند کشور انتقام خون فرزندانشان را گرفت. او ادامه داد که این حملات بر همبستگی اهالی و اعلام پشتیبانیشان از دولت در جنگ علیه داعش تاثیر داشت. او تاکید کرد که جوانان قربانی بی‌گناه بودند و هیچ ارتباطی با سیاست نداشتند.

میلاد فایز یکی از بستگان قربانیان که ۵ تن از اعضای خانواده خود را در این کشتار از دست دارد، خطاب به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر خواستار مجازات مسئولانی در وزارت امور خارجه این کشور به دلیل دادن وعده‌های بی‌اساس و توهمی شد. عیاد عطیه پدر ابانوب عیاد که جزو قربانیان بود نیز گفت تصویر فرزندش را در میان جوانان قربانی شده توسط داعش دید. او افزود که پسرش حدود ۹ ماه پیش برای کار به لیبی رفته بود و برای یافتن «لقمه زندگی» بسیار تلاش می‌کرد.

او ادامه داد که فرزندش در یک رنگرزی در شهر سرت کار می‌کرد. فایز عزیز پدر جوان ۲۷ ساله‌ای که مینا نام دارد نیز گفت که شرایط سخت زندگی این جوانان را مجبور به سفر به لیبی با وجود شراط بد آن کشور کرد. او ادامه داد که فرزندش یک سال پیش برای تکمیل ازدواج خود به مصر آمد و هم‌اکنون دختر بچه‌ای ۹ ماهه به نام مریم دارد که او را ندیده است.

رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۶:۱۸
خدا لعنت کند کسانی را که این گروه وحشی داعش را بوجود آوردند و از آنان حمایت کرده و به آنان سلاح میرسانند انشائ الله بزودی این گروه به سوی سردمدارانشان بروند و این بلا را سر خودشان بیاورند (292225)
!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۱:۲۶
کدوم عوضی به نظر بالا منفی داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (292310)
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۲:۱۸
احتمالا داعشی های وطنی که نمودشون درچند سال اخیر داره زیاد میشه (292346)
دریاچه ارومیه
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۲:۴۴
واقعا این منفی ها چیه؟ این نشون میده که بعضی ها کلا با مطالب بهار مخالفن هر چی لایک میخوره اینا فکر میکنن داره منافع شون به خطر میوفته سریع میان منفی میزنن.البته لعنت به هر چی داعشه چه داخلی چه خارجی (292358)
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۳:۱۲
داعشی های ایرانی (292375)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۱:۱۱
کسی که خود را ایرانی بداند از ایل و تبار این قوم متنفر است و شما ایرانی نیستی (292625)
mosaddegh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۳:۳۳
اشکال نداره هر کس بوده احتمالا اشتباهی زده وگرنه خیلی نادانه... (292391)
!!!!
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۴:۳۱
من منفی دادم نه به همه اش!!!! %B (292418)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۶:۱۵
به کدوم قسمتش منفی دادی داعشی ایرانی؟ (292494)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۱:۳۶
به خدا هم چین جنایتکارانی تاریخ به خود ندیده پیامبر این وحشی ها معلوم نیست کدوم حرومزاده ایه ، پیامبر من که مسلمان هستم مهربانترین مردمان بوده (292321)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۳:۴۴
این اعمال ماست که داعش برسرمسلمانان افتاده خداون در قران کریم دارد که میفرماید مابندگانی داریم سخت جو که اگربخواهیم برشما مسلط میکنیم وانان اسیرمیکنندومی کشند (292399)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۸:۰۲
امامان ما ضامن آهو می شوند مگر می شود اسلام دین رفعت است (292544)
داداش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۰:۰۲
پیامبر اینها محمد ابن عبدالله صلی الله علیه و آله نیست
پیامبر اینها محمد ابن عبدالوهاب است (292599)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۸:۰۰
واقعا هیچ انسانی حتی بی وجدان ترین نمتواند منفی دهد یعنی تو ایران هم داعشی داریم و کارهای انها را قبول دارند خدایا به دادمان برس (292541)
علیرضاا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۶:۵۴
مقامات کشور ما هم زیاد با لحن تند علیه داعش حرف نمیزنند , شاید یک جورایی همه میترسند و جای ترس هم دارد , این گروه برای تلافی به خانواده طرف هم رحم نمی کند .
اما آیا این گروه با زور از بین می رود ؟ به نظر خیر , چون فکر و مغز انها باید عوض شود . البته اگر زور , زور خیلی پر زوری باشه حذف می شوند : مثلا در همه مناطق روستایی و شهرک ها اعلام شود که هر منطقه که داعش اعلام حضور کرد آن منطقه با کودک و پیر و چوان با خاک یکسان می شود , بعد از چند منطقه که هموار شد دیگر هیچ منطقه اجازه ورود انها را نمیدهد! (292227)
دریاچه ارومیه
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۳:۱۳
عزیزم مقامات کشور از چی بترسن چون اونا که نمیرن جنگ خودشون تو پایتخت میشینن بعد خونواده هم که بورس تحصیل آمریکا اروپا داره .اینا چرا باید بترسن ما شیرمردان و شیرزنان و پیر و جوان سپر میشیم که خدای نکرده اینا اوف نشن . کار ملت فقط همینه جای دیگه بهدرد نمیخوره (292377)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۷:۰۳
لعنت ابدی بر داعشیان باد (292228)
علیرضاا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۷:۰۴
یک نفر بیکاری هم اکه هست برود تحقیق کند که در صدر اسلام به چه نحوری محکومین به اعدام را می کشتند ؛ اگر که به روش گردن زدن بوده که باید کمی با احتیاط حرف بزنیم .... (292229)
علی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۱:۲۳
جناب آقای تحقیق کن شما که بیکاری و تحقیق کردی
1.اون موقع سر دشمناشونو میزدن نه یه مشت کارگر روستایی بی گناه از همه جا بی خبر که برا یه لقمه نون حلال دارن کار میکنن..
2.گردن رو یه باره قطع میکردن و با یه ضربه نه اینکه چاقو رو بذارن و حتی نه مثله حیوون سر ببرن...آخه حیوون رو هم بخوان سر ببرن یخورده میبرن صبر میکنن خونش بره و بعد سرش رو کامل میبرن که زجر نکشه. (292309)
علیرضاا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۳:۱۷
ولی ب نظرم همون زملن هم اعدام با طناب دار یا چیزی که وحشت کمتری داشته باشه در جهان مرسوم بوده البته که گردن زدن در همه ممالک هم بوده مثل گیوتین و غیره , مهم اینه ک روش گردن زدن جذابیت و ترس بیشتری ایجاد میکرده به نظر من البته (292383)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۵:۵۱
البته گیوتین موقع انقلاب فرانسف اختراع شد (292469)
دریاچه ارومیه
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۲:۴۶
با نظر علیرضا موافقم .تمامی روشهای اعدام در کتب فقهی موجود هستش.زیاد هم مغرضانه و یک طرفه نگاه نکنیم.جلو واقعیتها نمیشه ایستاد. (292360)
44
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۵:۲۳
دقیقاً ، بیشتر رفتار داعش نشأت گرفته از تاریخه !!!!
پس مغرضانه نگاه نکنید !!!
چشم ها را باید شست ....!!!! (292450)
داداش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۰:۰۸
تاریخ همیشه انسان های بی رحم داشته مثل حجاج ها
اما جالبه که اینها دقیقا دارن رفتار شمر و یزید را انجام میدن و علنا هم اعلام میکنن که میخوان خلافت امویان را احیا کنن و اسم گردانها شون هم یه نام همون ملعونهاست مثل گردان شمر ابن ذی الجوشن و گردان مروان ابن حکم و ...
تاریخ نشون داده این جنایت کارها با ایجاد رعب و وحشت صف اهل حق را متزلزل میکردن و ترسو ها را از میدان به در میکردن و افراد شجاع را قتل عام میکردن (292601)
ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۸:۰۸
خدايا هيچ كسي رو تو شرايط اين بندگان خدا قرار نده. واقعا غير قابل تحمله (292232)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۸:۰۴
خداوند چقدر صبر دارد این عکسها جگر ادم را خون می کند (292546)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۸:۴۰
خدالعنت کند داعش و تفکرات داعشی را . (292236)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۹:۲۳
واقعا متاسفم... (292251)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۹:۲۹
کشورهای منطقه اختلافات را کنار بگذارتد و با همکاری و هماهنگی یکدیگر ریشه این داعش جنایت کار را بخشکانند و گرنه هر روز بیشتر و ریشه دارتر خواهند شد (292253)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۱:۱۷
واقعا اگر بخواهند با همدیگر این کار انجام بدهند قطعا نابود میشوند و گرنه این قوم قابل اصلاح نیست (292630)
تنها
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۰:۱۳
از ماست که بر ماست (292279)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۰:۲۷
داعش یک فرقه یا یک باند نیست! داعشک تفکر و اعتقاد و عمل به اعتقاد به هر طریق ممکن است! و حتی فجیع ترین شکل ان! که به قول ایت الله اگر جلوی افراطی های داخلی را نمی گرفتند!از داعش هم بدتر بودند! و متاسفانه ابشخور هر نوع افراط دینی هم همانند داعش به صهیونیست می رسد!انان که با زور و گشتار و جنایت به نام دین و برای دشمنان دین!در حال منزجر کردن مردم از دین هستند!و چه بخواهیم و چه نخواهیم! تاوانش را دین می دهد! وداده است! وقتش است که علمای راستین دین به داد دینشام برسد! وابتدا سرسلسله افراط را بخشکانند (292284)
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۰:۳۴
مصیبتی که هر روز بر مسلمانان بحرین و عراق و غزه و سوریه میاد پس چی ؟! چپ و راست مسلمان ها را میکشند مهم نیست و همین که چند تا مسیحی رو بکشن تیتر یک شما میشه؟! متاسفم که کشته شدن مسلمان ها برایتان به اندازه کشته شدن مسیحیان اهمیت نداره.دین اگر ندارید لا اقل آزاده باشید (292286)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۱:۳۴
حاضرم قسم بخورم ته دلت با داعشه. مسيحي ها تو مصر اقليتند (20 درصد جمعيت) و هميشه تاريخ، افكار عمومي به ظلم به اقليت ها بيشتر جريحه دار مي شه اون هم كارگراني بدبختي كه رفته بودند يك لقمه نون برا خانواده شون دربيارند. سوريه را هم كه صبح تا شب اسد بمباران مي كنه ، غزه هم كه حالا آرومه مي خواهي تيتر يك از غزه باشه؟ (292318)
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۳:۲۸
ان شاءالله خدا شما را با مخالفین اسد محشور کنه (292387)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۳:۱۴
متاسفم برای کسانی که طرز فکرشان این است مگر جز این است که امیر مومنان به فرزندان خود گفتن که به دشمن من انتقام نگیرید .
پس شما چگونه شیعه ای هستی که میگی چه ایراد دارد کشتن مسیحیان .جز این است که انان بنده ی خدا هستد ظلم به هر انسانی ممنوع است هر انسانی..تازه که اینها عده ای کارگر بودند.
برادر کمی با خود خلوت کن و فکر کن همینگونه افراطی ها به وجود می ایند و گروه داعش را به وجود می اورند. (292378)
داداش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۰:۱۲
ایشون کی گفت کشتن مسیحیان اشکال نداره؟؟؟
میگن چرا به کشته شدن مسلمون ها هم مثل این خبر اهمیت نمیدید
چرا هر خبری را که رسانه های صهیونیستی با اغراض خودشون بزرگ کردن برای شما هم بزرگ به نظر میرسه اما اخباری که اونها بایکوت میکنن برای شما هم کم اهمیته
چرا توی زمین دیگران بازی میکنید؟ مگه از خودتون اراده ندارید؟! (292604)
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۰:۳۳
عینک بدم خدمتتون؟! چشماتو باز کن و خوب کامنتو بخون...کسی از کشته شدن مسیحیان خشنود نشده ... گله بنده از این بوده که آیا به همان اندازه که به کشته شدن عده ای از غیر مسلمانان اهمیت قائل می شوید به همان اندازه هم به مصیبت ها و کشته شدن روزانه صدها مسلمان بیگناه اهمیت میدهید؟!
کاش مواضع و حرف هایمان برای رضای خدا باشه ... نه منافع حزبی و سیاسی (292613)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۱:۲۰
جناب مسلمان!!! واقعا متاسفم برای این طرز تفکر شما (292633)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۱:۰۲
لعنت برکسانی که تفرقه و کینه و تعصب کور مذهبی را ترویج میکنند (292300)
درودبرپیشمرگه کرد آریایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۱:۱۸
خدالعنت کند کسانی را که باسکوت خود ازداعش وتفکرات داعشی حمایت می کنند. (292304)
دریاچه ارومیه
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۲:۴۹
ناگفته نماند گروه های تروریستس تو کوهستانهای غرب کشور از این کارها 50 ساله میکنن (292361)
......
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۱:۲۲
فقط ميشه گفت خدا لعنتشون كنه....... (292307)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۱:۲۹
سوال:چرا تفکر داعش در لیبی وتونس بوجود نیامد ودر سوریه وعراق بوجود امد لطفا پاسخ دهید (292312)
دریاچه ارومیه
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۲:۵۶
اسی جون مهم نیس کجا بوجود اومده .مهم اینه که این جماعت یه شعار دارن دارالحرب دارالمومنین.و افتخارشون اینه که از اون همه پیامبر فقط پیامبر ما شمشیر داشته و تا آخر عمرش جنگ کرده و به لااکراه فی الدین هیچ اعتقادی ندارند.و جالب اینجاس که ماها که با تنفر به اینها نگاه میکنیم در مناطق تحت حکومت خودشون متاسفانه محبوبیت بالایی دارن برا همین به این زودی ها حل شدنی نیس ضمنا این ویروس با عضوگیری از همه جهان الان جهانی هستش نه منطقه ای.متاسفانه انسان ظرفیت بالایی در پذیرش باورها و خرافات دارد. (292364)
امید
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۳:۰۳
تونس با همه کشور های خاورمیانه فرق میکنه سکولاریسم اون جا خیلی قویه اگه دقت کنی لیبیم سکولارا قدرت رو در دست گرفتن مصر به خاطر وجود اخوان که هفتاد سال کادر سازی کرده بنیادگراییخیلی قویه (292368)
یاشا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۱:۳۰
لعنت خدا بر داعشی ها و تفکر داعشی که فکر میکنند با زور و فشار و جنایت میتوانند اهداف شوم خود را به کرسی بنشونند (292313)
یاشا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۲:۱۳
ای خدای عزیز ای پروردگار جهانیان تو صابری تو صبوری ولی ما انسانها که خیلی خیلی ضعیف هستیم تحمل این همه جنایت و آدم کشی را نداریم وقت آن نرسیده تا همه ظالمان و زورگویان و کسانیکه فقط خود را حق میدانند به سزای اعمالشان برسند بار خدایا خودت و تنها خودت میتوانی این دنیا را از این همه ظلم و ستم وتباهی مبرا کنی : الله جان جبار تویی با جبر به حقت ظالمان را نیست و نابود گردان (292344)
همدرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۲:۱۸
لعنت خدا وملایک وپیامبران وهمه مردم به داعشی های وحشی وپست. امیدوارم که خودشان مرگی سخت وجانکاه داشته باشند. آمین یا رب العالمین (292348)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۱:۲۵
کار از لعنت و شعار گذشته ! عزیز من : همت و یک پارچگی کشورهای منطقه را می طلبد در غیر اینصور باید هر روز شاهد جنایات اینها باشیم (292637)
خلیل الله
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۳:۰۲
یه بمب هسته ای بزنن توداعش یا یه بیماری بندازن توداعشی هاتااین وحشی های تروریست نابودبشن وتفکراتشون ازریشه خشک کنن جاء الحق وزهق الباطل.اینا باطل اند ونابودشدنی (292367)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۳:۴۲
حالم از سیاست به هم میخوره (292398)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۸:۰۵
این سیاست نیست این افراط است در هرچیزی افراط فساد می اورد (292547)
میلاد12
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۶:۲۶
خدامرگ همه داعشی هارو برسونه (292499)
خدایا کمک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۷:۲۴
اونهایی که منف دادن داعشی اند. (292527)
امیری - آذربایجان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۹:۱۵
حکام اعراب منطقه از هیتلر بدترند
وحشیونی که جلادی و جنایت های ددمنشانه را از خود به یادگار می گذارند.
دنیا باید علیه داعش قیام کنند.
باید گردن حکام منطقه ای که از داعش حمایت می کنند توسط ملتهای آزادیخواه زده شود.
هر چه بر سر ما آمده است از همین رجب طیب اردوغان قلدور و پادشاهان جنایتکار عربستان است.
برای تحریم عربستان باید به حج نریم تا بودجه آن را با کاهش چشمگیر روبرو سازیم.
حکام اعراب از جنگ بابک آذربایجان تا به امروز ثابت کرده اند که جنایتکاران تاریخ محسوب می شوند و حتی از هیتلر بدترند. (292577)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۹:۳۳
تفکر افراطی در هر دین و آیینی فاجعه به بار میاره داعش سلفی سنی با جیش ا..عراق و..همه خطرناکند رهبران مذ هبی اگر دیر بجنبند وچشمهاشون رو به واقعیات ببندند تبعات ان همه رو در بر میگیره .پیام آیت ا..سیستانی برای شیعیان عراق برای رعایت موازین اسلامی مثبت تلقی میشه رهبران مذهبی در ایران نیز باید از تعصبات وافراطی گری تذکر بدهند.... (292586)
مشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۰:۲۹
موطب داعشیهای ایران باشین (292612)