به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۷۰۰۹۸
هشت میلیارد دلار هزینه براي آزادي یک درصد از اراضی تحت اشغال داعش

حال و احوال مردم شهر موصل زیر سایه حکومت داعش

گروه بين‌الملل: گروهی از کردهای شاهباک که توانسته اند از شهر موصل فرار کرده و خود را به مناطق تحت اداره دولت اقلیم کردستان عراق برسانند، از آخرین وضعیت این شهر خبر دادند.
حال و احوال مردم شهر موصل زیر سایه حکومت داعش
به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ این پناهندگان که توانسته اند شبانه از موصل فرار کنند، از وضعیت وخیم این شهر خبر دادند و گفتند: داعش جوانان را به صورت اجباری برای حضور در درگیری های نظامی احضار می کند و اموال مردم را به نفع خود مصادره می کند. این افراد افزودند: با نخستین حملات داعش، گروهی از مردم خانه های خود را ترک کردند، اما عده ای همچنان در شهر حضور داشتند که بعد با مشاهده توحش داعش، گروه قابل توجهی از آنان نیز شهر را ترک کردند. اکنون با افزایش اخبار و شایعات مبنی بر آماده شدن ارتش برای حمله گسترده به داعش و بیرون کردن داعش از این شهر و احتمال افزایش درگیری ها در حومه شهر موصل گروه قابل توجهی از مردم این شهر به صورت شبانه از شهر در حال گریختن هستند، گروهی از افراد در حال فرار، توسط داعش دستگیر شده و بلافاصله اعدام شده اند.

آوارگان فراری از شهر موصل در ادامه گفتند: ما سعی کردیم صبر داشته باشیم، اما پس از گذشت 7 ماه متوجه شدیم که علاوه بر مال و اموالمان، جانمان نیز از دست خواهد رفت و برای همین سعی کردیم خود را از این جهنم نجات دهیم. یکی از فراریان نیز به عنوان مثال برای نشان دادن وضعیت ناامنی موجود در موصل می گوید: یک شب 15 نفر به خانه مان ریختند و پس از ورود به خانه و بازرسی آن و دیدن پسرانم در خانه اعلام کردند که یا تا 4 روز دیگر باید تمام پسرانم به داعش بپیوندند و یا همه اعضای خانواده مجازات خواهند شد.

از سوي ديگر نیروهای ائتلاف به فرماندهی آمریکا از 8 آگوست سال گذشته میلادی اقدام به بمباران مواضع داعش در عراق کردند و یک ماه پس از آن بدون دریافت اجازه از دولت سوریه به خاک این کشور نیز وارد شده و مواضع داعش در سوریه را نیز تحت بمباران خود قرار دادند اما، این بمباران ها تنها 700 کیلومتر مربع از اراضی عراق را از دست داعش آزاد کرده است که برابر با تنها یک درصد از اراضی تحت اشغال داعش است.