به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۷۰۱۷۸
با انکار چرخش زمین به دور خورشید؛

واعظ سعودی با نظريه‌اش مضحكه عالم شد!

گروه علمي: بسياري از رسانه‌های جهان، گزارش‌هایی در باره اظهارات چند روز پیش شیخ «بندر الخیبری» یکی از واعظان سعودی دارند که گفته بود: «زمین ثابت است و حرکت نمی‌کند، و این خورشید است که به دور زمین در فضا می‌چرخد»، یعنی درست برخلاف آنچه که علم آن را قرن‌ها پیش ثابت کرد و اهل زمین آن را باور دارند، منتشر كردند.
شيخ بندر الخيبرى
شيخ بندر الخيبرى
به گزارش العربيه، چیزی که مایه تعجب است سخنرانی این واعظ سعودی در روز یکشنبه ۱۵ فوریه، در سایت «اونلاین» به زبان عربی منتشر شده بود و این روز مصادف بود با زاد روز «گالیلئو گالیله» که در ۱۵ فوریه ۱۵۶۴ در شهر فلورانس چشم به جهان گشود. او کسی بود که تلسکوپ را اختراع کرد و سپس ثابت کرد که زمین مرکز هستی نیست، بلکه مانند سایر سیارات دور خورشید می‌چرخد.

گالیله برای این نظریه علمی به اتهام «ارتداد» محاکمه شد چون گفته‌های او با کتاب آسمانی «انجیل» مطابقت نداشت، بنابرین او را به سوزاندن به روش «داعشی» تهدید کردند، لذا او مجبور به توبه شد اما گفته می‌شود هنگامی که از دادگاه روحانیون مذهبی آن زمان خارج می‌شد، این جمله را زمزمه می‌کرد: «اما زمین به گفته من کاری ندارد و همچنان به دور خورشید می‌چرخد».

اگر زمین به دور خورشید می‌چرخید کشور چین باید تا اینجا (سعودی) مي‌رسید

روزنامه‌ها و رسانه‌ها و وبسایت‌های مختلفی بخش‌هایی از جملات این واعظ را که به زبان عربی است، به زبان‌های دیگر ترجمه کرده و هر کس به طریقی آن را مورد تمسخر قرار داده است. برخی از آن‌ها نسبت به این جمله واعظ که اگر می‌چرخید باید چین نزدیک ما می‌شد گفته‌اند این شیخ نمی‌داند زمانی که زمین می‌چرخد، همه چیز بوسیله لایه اتمسفر آن نیز می‌چرخد، هواپیما، پرندگان، هوا، و حتی چیزهایی که با چشم طبیعی نمی‌توان آن‌ها را دید.

آن‌ها ماه را ندیدند و همه این ادعا‌ها را در هالیوود ساختند!

از سخنان این واعظ سعودی جمله‌ای است که گفته است ادعای اینکه «بشر به ماه رسیده دروغ است و این ادعا چیزی جز یک داستان ساختگی در هالیوود بیش نیست!» البته این اولین باری است که پس از گذشت چهار قرن از وفات «نیکولاس کوپرنیکوس» دانشمند معروف لهستانی که نظریه «گردش سیارات به دور خورشید» را ثابت کرد، کسی چنین ادعایی می‌کند وبه رغم اینکه سخنان این شیخ پس از به اثبات رسیدن نظریه‌های «گالیله» و «نیکولاس کوپرنیکوس» دیگر غیر قابل قبول نیست، اما سایت‌های مختلفی با زبان‌های چینی، ژاپنی، رومانی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی، هندی، فرانسوی، وانگلیسی آن را منتشر کردند. سخنان اين واعظ چنان جنجال برانگیز بود که فعالان اینترنتی صفحه تحت عنوان «زمین ثابت است و خورشید به دور آن مي‌چرخد» باز کرده و به تبادل نظر در باره آن پرداختند!