به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۷۱۵۵۹
جزئیات رفتن منصور هادی از صنعاء به عدن؛

وزیر دفاع یمن در صنعاء به هادی پیوست

گروه بین الملل: منابع محلی در شهر عدن اعلام کردند که وزیر دفاع این کشور نیز صنعا را ترک کرده و به شهر عدن رفته است. منصور هادی نیز با بیان جزئیاتی از چگونگی فرارش از صنعا تاکید کرد که با حوثی‌ها مذاکره می‌کند.
وزیر دفاع یمن در صنعاء به هادی پیوست
منابع محلی در شهر جنوبی عدن با اعلام این خبر تاکید کردند که شیعیان حوثی (انصارالله) منطقه اطراف منزل محمود الصبیحی، وزیر دفاع یمن را در صنعا محاصره کرده بودند. پس از انتشار خبر خروج الصبیحی از صنعا، حوثی‌ها ایست‌های بازرسی جدیدی را در برخی از خیابان‌های پایتخت ایجاد کرده‌اند. الصبیحی یکی از اعضای دولت خالد بحاح، نخست وزیر  یمن است. انصار الله الصبیحی را به عنوان رئیس کمیته عالی امنیتی (عالیترین نهاد تصمیم گیرنده در یمن) در ششم فوریه گذشته، تعیین کرده بودند.

در همین حال عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن شهر عدن را به عنوان پایتخت این کشور اعلام کرد و بار دیگر صنعا را اشغال شده خواند. پس از کنترل حوثی​ها بر صنعا، منصور هادی مدتی را در خانه ماند و سپس به عدن رفت. وی در تازه‌ترین سخنان خود به چگونگی فرار از صنعا و تماس‌هایش با انصارالله پرداخته است.

منصور هادی در نشستی در جمع مسئولان اجرایی استان‌های اقلیم حضرموت خاطرنشان کرد: ما با حوثی‌ها مذاکره خواهیم کرد و به آنها گفتیم که عدن پایتخت یمن است چرا که صنعاء از سوی آنها اشغال شده است. وی تاکید کرد: ما به جز اقلیمی که شامل استان‌های صنعاء، عمران و صعده است پنج اقلیم با توجه به نتایج مذاکرات ملی و پیش‌نویس جدید قانون اساسی داریم.وی همچنین در دیدار با روسای نهادهای مدنی در شهر عدن، لحج، ابین و الضالع گفت: حوثی‌ها از من خواستند تا دستوری را مبنی بر ملحق شدن 35 هزار تن از آنها به نهاد نظامی یمن و 25 هزار تن نیز به نهاد امنیتی صادر کنم اما زیر بار نرفتم.

منصور هادی همچنین فاش کرد که برای خروج از منزلش در صنعاء، از طریق تونلی به منزل پسرش رفته و پس از آن از مسیرهای فرعی عبور کرده تا توانسته به عدن برسد. هادی خاطرنشان کرد: ما از طریق مشارکت و توزیع عادلانه قدرت و ثروت و با توجه به نتایج مذاکرات ملی به بازسازی یمن خواهیم پرداخت.
مرجع : ایسنا