به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۷۱۶۱۷
وقتي چهره‌ فرهنگیان را چون مجرمان مات مي‌‌كنند!

فرهنگیان، از «کار» تا «انکار» رسانه‌ای

...صدا و سیما چهره‌ی فرهنگیان سرزمینش را چون مجرمان مات مي‌نمایاند و چرا در عصر فراوانی دوربین های صدا و سیما، تجمع بزرگ و آرام فرهنگیان، تنها در یک عکس مات و مجرمانه خلاصه شد؟...
فرهنگیان، از «کار» تا «انکار» رسانه‌ای
اسماعیل حسین‌پور

گروه جامعه: در تجمع سراسري اخير معلمات، سیما در يكي از بخش‌هاي خبري خود، خبری کوتاه درباره تجمع صنفی فرهنگیان یکی از استانها پخش كرد که به جای فیلم این تجمع و تجمع‌هاي بزرگ فرهنگیان، تنها تصویر یک جمع چند نفره از فرهنگیان با چهره هایی مات شده پخش گردید که برای فرهنگیان تحقیرآمیز و سؤال برانگیز بود که فرهنگیان جز خواسته صنفی شان چه منکری را مرتکب شده اند که صدا وسیما چهره ی فرهنگیان سرزمینش را چون مجرمان مات مي‌نمایاند و چرا در عصر فراوانی دوربین‌هاي صدا و سیما، تجمع بزرگ و آرام فرهنگیان، تنها در یک عکس مات و مجرمانه خلاصه شد؟

باید بپذیریم صدا و سیما و بسیاری از روزنامه‌ها و رسانه‌هاي دیگر، با نگاه انکاری شان در قبال این خواسته صنفی فرهنگیان دچار باخت بزرگی شدند و موقعیت این رسانه‌ها در نگاه روشن و عمیق فرهنگیان که خود بزرگترین رسانه هستند به شدت تنزل کرده است. فرهنگیان با جمعیت میلیونی شان و با چندین میلیون دانش آموز، خود بزرگترین رسانه هستند که اعتمادشان به رسانه‌ها مي‌تواند سرمایه ی بزرگی برای هر رسانه‌اي باشد که در ماجرای اخیر، متأسفانه آسان از دست رفت و مي‌رود.

سؤال بزرگ فرهنگیان این است چرا دوربین‌هاي صدا وسیما که در همه حال و در همه جا هستند نتوانستند و نخواستند فرهنگیان را با جمعیت انبوه شان ببینند و در این میان برخی رسانه‌های خارج از کشور میدان داری کردند و باز هم رسانه ملی ما پس از خمیازه‌ای بزرگ، چشمان بسته و خمارش را بسیار دیرهنگام گشود و تنها یکی از بخش خبری اش را با تأخیر چند روزه به بحث مطالبات فرهنگیان اختصاص داد؟

باید بپذیریم برخورد غیرکارشناسانه بسیاری از رسانه‌هاي ما و به ویژه صدا و سیما و نگاه انکاری شان در قبال یک تجمع آرام که خواسته بزرگ شان صرفا رفع تبعیض بین آنها و دیگر کارکنان دولت است، عملا نگاه این قشر عظیم را به رسانه‌هاي بیرون خیره ساخت و در این میان هرچند فرهنگیان همواره تأکید و تأیید نموده اند که این تجمع‌ها صرفا صنفی است ولی متأسفانه، این صدا وسیما بود که با عدم پخش اخبار مربوط به این تجمع آن را سیاسی نمایاند.

کار به دستان صدا وسیما باید خوب بدانند که با برخی سیاست‌هاي غیراصولی، غیر رسانه‌اي و تکراری و انکاری شان در قبال این تجمع‌هاي ساده صنفی، فرهنگیان را با جمعیت میلیونی شان از خویش راندند و رنجاندند. فرهنگیانی که کار بزرگ شان علم آموزی و خردورزی است و قطعا باید بیش از اینها صاحب حرمت باشند که متأسفانه چنین نیست و فرهنگیان به رغم این که بیشتر کار مي‌کنند، همواره انکار مي‌شوند.

فرهنگیان با تقدیم 4 هزار شهید و 36 هزار دانش آموز پرگشوده تا خداوند سرمایه بزرگ این دیار به شمار مي‌روند و در همه ی عرصه‌هاي دفاع از عزت دین و دیارشان پیشتاز و پیشگام بوده اند و هستند و تاکنون صادقانه و صبورانه ناسپاسی‌هاي بزرگی را دیده اند و چشیده اند، مستحق این نامهربانی و این تحقیر رسانه‌اي نبودند و نیستند. هر چند برخی روزنامه‌ها و رسانه‌ها با فرهنگیان همراه شدند و بخشی از دغدغه‌هاي فرهنگیان را به زیبایی زبان شدند ولی بی اعتمادی فرهنگیان به رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما مي‌تواند یک افت و آفت بزرگ برای این رسانه باشد.

هرچند فرهنگیان در طول این سالیان، با صبوری شان بی مهری‌ها و بدعهدی‌هاي فراوانی را از سر گذرانده اند ولی نگاه صادقانه، هوشمندانه و مدبرانه به تجمع صنفی فرهنگیان مي‌توانست جایگاه این رسانه را در بین نخبگان و فرهنگیان تقویت کند که متأسفانه چنین نشد. انتظار مي‌رود صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها با راستی نُمایی و سعه صدر و با پرهیز از نگاه انکاری و ابزاری شان به فرهنگیان و خواسته هایشان، زمینه دلدادگی بیشتر آنها به ایران اسلامی را فراهم آورند و با فرهنگیانی که چون «الف» دیروز تخته سیاه شان در دفاع از شکوه سرزمین شان استوار ایستاده اند این نامهربانی‌ها را روا ندارند تا فرهنگیان فکور ایران نپندارند که تنها در روزهای برگزاری رأی و رأی گیری و برای پرکردن صندوق‌هاي رأی و راهپیمایی عزیز مي‌شوند و بعد چشم‌ها و گوش‌ها بر آنان و آوای حق طلبانه شان بسته مي‌شود.

عجب
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۵:۲۰
واقعا فرهنگیان حق دارند مخصوصا آموزگاران .خداکنه که خیلی زود مشکلاتشون حل بشه .آمین (295781)
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۶:۳۱
این شخصی که منفی داده می خوام ببینم علتش چیه . یاد نمایش مخم و مخم مخالفم می افتم که بدون فکرو عقل و درایت و بینش و فهم درست فقط مخالفت می کرد. (295805)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۷:۴۳
من با نظر شما موافقم ،ولی بد نیست در باره نظامیان به خصوص ارتشی ها که مملکتو زمان جنگ نگه داشتن و الان کسانی دیگر دارن استفاده میکنن هم گزارشی تحیه شود خوش به حال معلمان که حداقل میتونن اعتراض کنن ولی ما اگه حرف بزنیم منافق میشویم (295819)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۰۴
انشالله معلمان کشورم به حقوق از دست رفته اشان برسن وشان معلم درجامعه حفظ شود (295834)
مردمی
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۳۰
کاش کسی پیدا می شد .... چهره ی سیمای میلی ما را شطرنجی میکرد .
هر چند همین الان فابریکش خاکستری و غبارآلود است....!! (295846)
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۲:۳۷
سلام مايه افتخار است که در صدا وسیما نشان داده نشدیم.صدا وسیما مال یمن وبحرین وروسیه ومعلمان ایتالیاست. (295881)
عبدالله
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۵:۲۸
ای کاش برای خبر کلیه فروشی هم اجازه نظر دادن می دادید
این است بلایی است که همین دلواپسها بر این مملکت که ثروتمند ترین مملکت خاور میانه است آورده
تحویل بگیرند نمایندگان مجلس... (295788)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۷:۲۷
نمایندگان مجلس!!!! دوست عزیز همه این بدبختی ها نتیجه عمل همین نوع نمایندگان مجلسه ! بعضی از اینا فقط دنبال رانت شون هستن (295815)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۷:۴۵
بد نیست یه سری به پادگان های ارتش بزنین ببینین جلو در پادگان چه ماشینی پارک شده بعد میفهمین که به کی بیشتر ظلم میشه (295820)
محمد م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۲۵
با این منطق شما، فکر کنم اینکه باران نمی آید هم تقصیر دلواپسها باشد. (295844)
گلشیفته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۱:۱۲
صدا وسیما ی ما فقط مخالف است !!
دیگر فکر نمی کند چرا و به چه علت ؟؟
مخ مخ مخ مخالفم لم لم لم لم !! (295869)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۵:۲۹
خیلی از رسانه های دنیا همین مقدارشم نمیگن تجمع میلیونی اربعین چرا با سانسور ابر رسانه ها به قول خودشون مواجه میشه. رسانه های جهان هم به خاطر طرح و برنامه هایی که برای ایران دارند بزرگنمایی میکنند..یه چیز دیگه درمان این حرکات صداو سیما نیست دولت به جای اینکه با نگاه تبعیضی به ارگانها نگاه کنه یعنی حقوق کارمندان ریاست جمهوری و وابسته به آن و بعضی از بانکها 35وبقیه نهادهای کارمندی14 درصد افزایش حقوق داشته باشند، این عزیزان فرهنگی هم با آرامش به کارشون ادامه میدن (295790)
فرشید
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۵:۴۶
حلا اگه صدا وسیما این کارو نمی کرد همین شما ها می گفتین چقدر صداوسیما از روحانی و دولتش بدش می اید که می خواد با این کارا دولتو ضعیف نشون بده البته باید به مشکلات فرهنگیان رسیدگی بشه کسایی انسان تربیت می کنن نباید اوضاعشون اینطور باشه (295794)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۱۳
گفتی یادم اومد در سفر روحانی به قم من به همراه دوستم ساعت 9.30دقیقه در حرم بودیم دوربین صدا و سیما بارها کل جمعیت را در آن ساعت گرفت که مقداری از حیاط حرم هنوز خالی بود بعد بخاطر مشغله ی کاری تصمیم گرفتیم فقط استقبال کنیم در سه راه بازار و بعد از دیدن روحانی ما آنجارا ترک و به سر کار برگشتیم . بعد در تلویزیون دیدم که روحانی صحبت میکند و بارها تصویر من که در انتهای حیاط ایستاده بودم را نمایش داد ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟ (295839)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۲:۵۰
فرشید خان صدا وسیما اگر در امریکا یک سیاه پوست مواد فروش را بگیر ند صدا و سیمای مهربان شما صد بار آنرا در بوق و کرنا میکند! اما ظلم به معلمان کشور خودمان را نادیده میگیرند،فرق اینجاست؟ ایکاش معلمان ما اهل جنوب لبنان بودند،آنوقت همشان تو یوتا سوار میشدند. (295883)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۵:۴۸
دیگه اینجور کارهای صدا وسیما برای ما عادی شده از صدا و سیما انتظار دیگری نداریم (295796)
گل آقا
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۴۰
اصولا صدا وسیما خودش را عقل کل و مدعی العموم میداند و خیر مملکت را می خواهد!!!!! (295849)
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۵:۵۵
فعلا مسوول این بی توجهی دولت فخیمه روحانیه (295798)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۵:۵۹
تمام جرم مامعلمان این است که زیادیم وزیادی هستیم ما محورتوسعه هستیم وزیربنای توسعه آموزش وپرورش.تمام مسئولینی که امروز ماراندیدمیگیرند وبه ما ظلم می کنندروزی روزگاری دانش آموز ما بوده اند.وازماست که برماست.جناب آقای روحانی جرم مااینست که فرهیخته وروشنفکرهستیم واحادجامعه را به رای به جنابعالی سوق دادیم وامروز داریم مزدش را می گیریم.جناب آقای روحانی مارتبه بندی نمی خواهیم ما خواستارهمسان سازی حقوق وتسهیلات باسایر دستگاهها هستیم.به فریادمابرس. (295800)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۵۰
تو این مملکت تنها چیزی که فاقد اهمیت است کسب علم است هرچه بیسوادتر بهترولذا معلم وعلم آموزی هم ارزشی نداره (295855)
گل آقا@
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۱:۳۰
زیاد بودن معلمان نتیجه زیاد بودن بی حساب و کتاب جمعیت است . . . (295870)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۶:۱۴
جناب آقای دکترروحانی.جناب آقای دکترلاریجانی.جناب آقای دکترفانی وجناب حضرات دیگه وآقایان دلواپس وآقایان نماینده،شماهمه روزی دانش آموزان ما بوده ایدیادتان رفته؟این درسته من معلم که الگوی فرزندان شمایم بروم آژانس کارکنم. ماازتبعیض وبی عدالتی رنج می بریم .واقعا اگه نداریدبایدبرای همه نداشته باشید واگردارید چرا فقط به ما ظلم می کنید.ماشرمنده خانواده خودهستیم .600 هزار توان عیدی همش شدهزینه پرکردن 2تادندان.بخداشرمنده ایم شرمنده.پیش همه وهمه قوم وخویش واطرافیان شرمنده ایم. (295802)
معلّم ودانشجوی دکتری ادبیات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۶:۳۱
بسیار متأسفم اوّل برای خودم و دوم برای همه دست اندرکاران این مملکت...اوّل چرا بعد ازپنج سال تعهدم چرا ادامه دادم؟ باوجودی که می توانستم با لیسانس حقوق زندگی ای بهتر و آتیه ای دلرباتر برای فرزندانم بسازم !!!! دوم ؛ اینکه همه مسئولان چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب به گونه ای با وظیفه ی معلمی سر و کار داشته اند و دارند اما حیف و صد حیف سرشان را زیر برف گذاشته اند و لی خوب می دانند که با حقوق 1/2500/00 فرهنگی فوق لیسانس نمی شود حتی تا پنج روز اول ماه زندگی را گذراند، حسبی الله و نعم الوکیل. (295806)
معلم تحت فشار اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۶:۳۷
بنظرم وزیر اموزش و پرورش باید کنار برود (295807)
گل آقا
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۴۳
کمیسیون تلفیق مجلس با این بودجه بندی که قصد دارد حداکثر نارضایتی از دولت در سال 94 بروز کند .
دولت قربانی این بازی است . عملکرد سیما را ببینید بعد از تصویب کلیات بودجه!! (295850)
سوادکوهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۶:۴۲
ای کاش در میان این همه رسانه های دولتی یک و فقط یک شبکه مستقل رسمی وجود داشت. اصلا بنظرم یکی از مولفه های جامعه متمدن و لیبرال داشتن رسانه های آزاد است.

ای کاش همانند دیگر کشورهای پیشرفته، در ایران هم موسسات نظرسنجی مستقلی بود تا بطور عادلانه در مورد مسائل مختلف جاری کشور از شهروندان سوال میشد و نظرات مردم حداقل برای نظرسنجی مهم بود. (295808)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۷:۱۰
من معلم از بی توجهی مسولین محترم به معیشت و منزلتم گله دارم و موافق تجمعات صنفی چرا در دولت کارمندان ادارات مختلف با یک مدرک و سنوات حقوق بسیار متفاوت میگیرند؟؟ مگر من معلم نباید خودرو خوب داشته باشم یا سفر خوب برم؟ انگیزه خدمت و نشاط در کارم دیگر ندارم چرا مطالبات دیگر ادارات دولتی با اینکه بیشتر هم پرداخت میشه رسانه ای نمیشه اما برخی از مطالبات فرهنگیان هنوز پرداخت نشده رسانه ای میشود چرا؟؟؟ کو وام5 میلیونی که گفتند؟؟ کو پرداخت همه اضافه کارها که گفتند؟؟ کو نظام هماهنگ پرداخت ؟؟ و... (295812)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۷:۱۲
موافقم انشاا... استیضاح اقای فانی اگر نمایندگان محترم حامی واقعی معلمان هستند (295813)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۷:۱۳
رتبه بندی واقعا به معیشت و منزلت معلم کمک میکند یا فقط یک کاغذ بازی و گره بر مشکلات فعلی معلمان است؟؟! (295814)
معلم بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۰۸
کاغذ بازی نیست!
سنگ جلوی پای معلم است.
شرایطش طوری است که حداکثر 5 درصد فرهنگیان بتوانند به رتبه بعدی ارتقا پیدا کنند. (295837)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۰:۵۴
رتبه بندی، خواسته فرهنگیان نیست. اول باید حقوق ما با سایر کارمندان هماهنگ بشه و بعد اگز قرار شد امتیاز اضافه تری به فرهنگیان بدن رتبه بندی اعمال بشه. چطور بقیه کارمندا با دیپلم بیشتر از ما حقوق میگیرن اونوقت به ما که رسید باید فوق لیسانس و دکتری و مقاله علمی داشته باشیم. مسئواین با وعده رتبه بندی فقط میخوان ما رو از سر خودشون وا کنن. ما هی میگیم رفع تبعیض، اونا میگن رتبه بندی (295864)
گلشیفته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۱:۰۹
معیشت فرهنگیان مثل اکثر کارمندان از ریشه باید اصلاح شود. تا اول کار همه تامین باشند و از گرسنگی ننالند .وبعد ...
وگرنه رتبه بندی باید شاخص تشویقی نخبگان باشد (295868)
------------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۷:۳۲
همه باید به حل مشکل فرهنگیان کمک کنند (295816)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۷:۴۵
احسن به آقای سرافراز (295821)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۷:۵۷
سالی نه چندان دور(85) مجموع سرانه واریزی مدارس در سال فقط هزینه برق را پوشش نمی داد بعد ما می خواهیم با کشور هایی رقابت کنیم که بیشترین بودجه و حقوق پرداختی آنها در آموزش و پرورش است (295825)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۸:۵۵
یکی می تونه به من بگه مگه معلمها جقدرحقوق می گیرنددکه اینقدر اعتراض دارند من کارمندم با10سال سابقه کارحقوقم 1میلیون 300هزارتومان هست تازه ماهفته ای44 ساعت کارمی کنیم معلمها هفته 24 ساعت کارمی کنند ایام عید وسه ماه تابستان هم تعطیل هستند حالااونا باید معترض باشند یاما؟؟؟ (295828)
ف.ر
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۰۱
آموزش وپرورش زیر بنای پیشرفت هر کشوری است وقتی به زیر بنا توجه نمی شود از آینده کشور چه انتظاری می رود.خدا کند گوش شنوایی پیدا شود حرف دل معلمان را بشنود ,چشم بینایی,مشکلات را ببیند واز همه مهمتر مرد عمل که کار گشا باشد. (295831)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۰۶
آیا با این وضیعیت و برخورد می‌توان به آینده علم و فرهنگ کشور امیدوار بود؟ (295835)
دبیر فنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۲۸
صدا و سیما تجمعات 2 یا 3 نفری را در فلان کشور با سرو صدا و در تیتر یک خبری به همراه مصاحبه نشان می دهد ولی تجمع فرهنگیان در بسیاری از شهر ها را سانسور می کند انگار که ملت ما برای صدا وسیما غریبه هستند. (295845)
صدای مظلوم
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۴۰
من یک معلمم،با 15 سال سابقه خدمت، فوق لیسانس و دانشجوی دکتری،
حکم حقوقی بنده 1100000تومانه که 950 تومان دریافتی دارم. این کجاش عدالته؟ حقوق من رو با کارمندای سایر ادارات با مدرک پایبن و سنوات خدمت کم مقایسه کنید. واقعا برا خودم متاسفم. (295848)
فرامرز نورمحمدزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۴۵
فکر میکردیم باتغییر مدیریت صداوسیما رویکرد ان نیز عوض میشود دریغ وصدافسوس حالا میفهمم چراهفتاد درصد مردم ماهواره نگاه میکنند (295851)
امیر علیزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۵۸
درست است که از صدا و سیما کسی انتظاری جز این ندارد اماجای تعجب اینجاست که درست یک روز پس از تجمع معلمان جناب آقای نوبخت خبر از افزایش 400 الی 860 هزار تومانی حقوق کارمندان محترم بانکها را آنهم از اول اسفند 93 دادند که این به نظر نوعی دهن کجی و بی تدبیری به اعتراضات بر حق معلمان عزیز بود. (295856)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۱۹:۵۸
فرهنگیان باید بدانند مشکل کشور درگروحل مسایل مهم طایفه نسوان درخیابانها ، دانشگا ه ها وکنسرتهامی باشداگر دانشگاه هاسه روز زنانه وسه روز مردانه وخیابانها هم همینطور و... شود کل مسایل کشورحل حل می شودپس فرهنگیان عزیز چندصباحی دندان روی جگر بگذارندتاچرخ روزگار بروفق مرادآنها بچرخد!!!! (295857)
محمدی
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۰:۰۱
سلام
این رسانه سالهاست از خانه های مردم حذف شده است
و این کارش کلا باعث تبلیغ بر عیله این رسانه می شود (295858)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۰:۲۳
بدبخت تر از معلمین،بازنشستگان فرهنگی هستن...

متاسفم برای دولت (295862)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۰:۵۵
منکر تفاوت های فرهنگی جوامع نیستم اما یه قیاس کلی آموزش و پرورش ما با کشورهای دیگه به جایی برنمی خوره!دو کشور زمین خورده ی آلمان و ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم زود از جا بلند شدن چون توی آلمان زن ها با وسط گذاشتن طلاها و اندوخته هاشون از دولت خواستن که مدارس و دانشگاه ها رو تعطیل نکنه بقیه ی امورو خود مردم به عهده می گیرن...توی ژاپن هم اندک بودجه ی باقی مونده به آموزش و پرورش تعلق گرفت و قرار شد جاهای دیگه به صورت خودگردان اداره بشن... (295865)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۰:۵۹
ادامه...
مسلمه که آثار و عوارض جنگ جهانی دوم بیش تر از جنگ تحمیلی8 ساله ی ما بود...اما احیای این کشورها توی بازه ی زمانی بسیار کمتری صورت گرفت...نمی دونم؛ شاید فرهنگ ما اجازه اولویت دادن به آموزش و پرورش رو نمی ده!می گن معلمان جانشینان پیامبرند...حالا چرا این جانشینان پیامبر تو این مملکت جایی ندارن می تونه از رموز خلقت بشر باشه!؛-) (295866)
فرهنگی
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۱:۰۲
جالب اینجاست چند روز بعد از تجمعات از مسوولین آموزش و پرورش برای پاسخگویی در سیما دعوت می شود آیا با پوشش ندادن این تجمعات این سوال در ذهن مخاطب ایجاد نمی شود که این دعوتها برای چیست؟ گناه آقای روحانی و فانی محفوظ ، که اصلا ما را نمی بینند. آقای روحانی، فرهنگیان فقط وعده های انتخاباتی شما را شنیده اند.....عمل کجای تدبیر شما قرار می گیرد؟.......... (295867)
خانم مدیر گیلانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۱:۳۱
ما هستیم حتی اگر نخواهند نشانمان دهند با انقلاب بودیم باجنگ همراه با سازندگی ....ناملایمات دیدیم گفتند اضافه اید اختلاسها دیدیم ....واینک با کمترین امکانات تلاش می کنیم ما فقر را ملموس تر از دیگران می بینیم انگاه که شاگرد کوچکمان همه دردهایش به ما می گوید اعتیاد پدر مادر.......وما می مانیم با دستهای خالی چگونه غمش را کم کنم؟ مدرسه که سرانه ندارد امکانات آموزشی ندارد دبیرخسته از وضع اقتصادی ....باز هم نشانمان ندهید!!! (295871)
محمد
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۱:۳۷
پدر من یه معلم ابتدایی بود که با هزار تا سختی ومشکل و شب نخوابی تونست 5 بجه رو که دو تاشون هم بیماری صعب العلاج داشتن بزرگ کنه.تا زنده م از یادم نمیره که واسه نیم کیلو برنج و دوسه تا نون پیش چند تا مغازه منو میبرد که بهمون قرض بدن.اونوقت یه عده به دلیل وابستگی به نهادهای خاص اصلا رنگ شب با شکم گرسنه خوابیدن رو نمیدونن. دست همه ی معلم های دلسوز و زحمتکش رو میبوسم. (295873)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۱:۳۷
من معلم مشکل معیشت و منزلت مناسب دارم که بعد20 سال خدمت صادقانه هنوز به ان نرسیدم خدایا...! (295875)
خدمتگذار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۲:۱۶
انشااله درست میشه درزمان ظهور
اقا امام زمان (عج) (295878)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۲:۳۱
سایت بهار قسم حضرت ابوالفضل را قبول کنیم یا دم خروس را؟ صدا و سیما چوب دو سر نجس شده ، اگر خبری که به نفع دولت نیست مثل( همین راهپیما فرهنگیان ) را پخش کند فریاد و غوغای شما بلند می شود که رسانه ی ملی به نفع یک جناح خاص تبلیغ می کند واگر پخش نکند مورد اعتراض شما قرار می گیرد که رسانه ی ملی به فکر مردم نیست. شما دارید القائ می کنید که صدا و سیما از فرهنگیان خوشش نمیاد . در حالی که این طور نیست . (295879)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۲:۳۵
جناب اقای فانی وزیر محترم: ما فرهنگیان قول میدهیم نفری 2 هزارتومان بدهیم که با یک میلیون نفر میشود 2 میلیارد در مقابل از وزارت استعفا و ما را خوشحال کنید!!!! (295880)
حسین - ج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۲:۵۱
در صدا و سیما نه تنها فرهنگیان که فرهنگ نیز ممنوع التصویر است جرئت دارید این نظر را بگذارید (295884)
علی
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۳:۰۲
سلام دوستان.
دولت و نظام و رئیس جمهور و ... همه از ماست.
الحمدلله مستشار خارجی بر ما حکومت نمی کند. همت کنیم دست به دست هم دهیم و میهن خویش را آباد کنیم.
از حرف و اعتراض به کاهیم و به عمل و همدلی بپردازیم.
الله یارتان.
فرهنگی نیستم اما مدیون فرهنگیانم. (295886)
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ۲۳:۰۶
صدا و سیما خود می داند که مورد اتّکای نه تنها فرهنگیان، بلکه برای هیچ ایرانی فرهیخته نیست، بنابراین انتظار از یک رسانه بی مسئولیت کاری عبس است.
همینکه صدا و سیما به نحوه جنگ قوچها در شاخ آفریقا اشاره کند رسالت خویش را نشان می دهد! (295887)