به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۷۱۶۲۶
مطالبي داريم که مردم تشنه شنيدن آنها هستند

اژه‌اي: در زمينه مبارزه با فساد جهاد کرده‌ايم

گروه سیاسی: معاون اول قوه‌ قضائيه با بيان‌ اينکه ما مطالب زيادي داريم که بتوانيم در اختيار مخاطب قرار دهيم و مخاطب نيز تشنه اين اطلاعات است، گفت: قوه‌ قضائيه در پرونده فساد ۳ هزار ميلياردي جهاد کرد.
اژه‌اي: در زمينه مبارزه با فساد جهاد کرده‌ايم
حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي در مراسم توديع و معارفه روساي جديد و قديم مرکز رسانه قوه قضاييه با تسليت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: ما مطالب زيادي داريم که بتوانيم در اختيار مخاطب قرار دهيم و از نظر شرعي و حقوقي نيز اين موضوع بلااشکال است و مخاطب نيز تشنه اين اطلاعات است، حتي رسانه ها نيز تشنه اين مطالب هستند.

وي تصريح کرد: مطالب زيادي در قوه قضاييه وجود دارد که در بيرون مخاطب دارد و اين رسانه است که بايد به دنبال افرادي در قوه قضاييه بدود تا بتواند از آنها مطلب بگيرد. ملاط در قوه قضاييه براي رشد و آگاهي مردم و هوشياري آنها، عبرت آنها و مسائل مختلف بسيار است و اين هنر ما و مرکز رسانه است که بتواند از آنها استفاده کند و مطالبي را در اختيار آنها قرار دهد که به نفع مردم، اسلام و نظام باشد و اين شدني است.

محسني اژه‌اي يادآور شد: هم در زمان حضرت امام (ره) و هم زمان مقام معظم رهبري بارها تکرار شده مسئولان قوه قضاييه گفته اند که ما بايد بتوانيم خدمات، ماموريت ها و کارکردهايمان را صادقانه در اختيار مردم قرار دهيم و با آنها در ميان بگذاريم و اين موضوع به خصوص در برخي مواقع لازم است و الان جزء زمان هايي است که تحقق اين موضوع بسيار لازم است چرا که حرف‌هاي انحرافي دشمن بسيار زياد است.

قوه قضاييه در زمينه مبارزه با فساد جهاد کرده است

وي ادامه داد: حقيقتاً اگر در رابطه با برخي پرونده ها از جمله پرونده فساد سه هزار ميلياردي کسي بخواهد دست به قلم شود مي تواند مطالب زيادي بنويسد؛ چرا که قوه قضاييه در اين زمينه جهاد کرد و اگر بخواهيم مجموعه اقدامات جانبي که در راستاي اين پرونده انجام شد را بنويسيم براي مخاطب ما بسيار خواندني، شنيدني و بسيار عبرت آموز است و بعد متوجه مي شويم که قوه قضاييه چه کارنامه درخشاني در اين خصوص داشته است و پرونده هاي گوناگون بسياري وجود دارد که اميدواريم آقاي ابراهيم زادگان بتواند اين مسئوليت را به نحو احسن انجام دهد.

محسني اژه‌اي تصريح کرد: زماني عنوان مي کردند که آيا قوه قضاييه به سخنگو نياز دارد يا خير و بنده عنوان کردم که اين قوه سخنگو مي‌خواهد ولي اطلاع رساني فقط سخنگويي نيست بلکه بايد به اشکال مختلف انجام شود و يک وجه کوچک آن ممکن است سخنگويي باشد و از آنجا که بنده اصرار داشته ام که سخنگو لازم داريم، عليرغم اينکه تناسبي با کار و سابقه بنده نداشت آن را پذيرفتم و از اين باب اين موضوع به گردن بنده افتاده است.وي در پايان اظهار اميدواري کرد که رئيس جديد مرکز رسانه بتواند نقش اطلاع رساني را کامل کرده و هم در ساير بخش ها موفق باشد.

دليل هجمه‌هاي سنگين به قوه قضاييه
وي با اشاره به هجمه دشمنان به قوه قضاييه اظهار کرد: آنها مي دانند يک قوه قضاييه مقتدر و کارآمد مي تواند نظام را پيش ببرد، دست همه مفسدين را کوتاه کند و موجب احياي حقوق عامه شود، از آنجا که اين قوه مي تواند در مقابل آنها بايستد، هجمه‌هاي سنگيني را به آن وارد مي کنند و يکي از هجمه‌هاي سنگين در اين جنگ نرم، هجمه عليه قوه‌قضاييه است.وي تبيين اهداف و ماموريت هاي قوه‌قضاييه را ضروري و لازم دانست و افزود: با وجود اين جنگ نرم لازم است که قوه قضاييه بتواند اهداف، ماموريت ها و زحمات خود را با مردم در ميان بگذارد و بر اين باور هستم که ما مطالب بسياري براي بيان کردن به مردم داريم.

پورمحمدي مشاور رئيس قوه شد
معاون اول قوه قضاييه ضمن سپاس از زحمات علي‌اصغر پورمحمدي رئيس پيشين مرکز رسانه قوه قضاييه اظهار کرد: البته ايشان از قوه قضاييه توديع نمي‌شوند بلکه به عنوان مشاور رياست محترم قوه در اين مجموعه کماکان همکاري خواهند داشت؛ ولي نسبت به زحمتي که در اين مدت کشيده اند از ايشان بايد قدرداني کرد؛ چرا که کاري که از ابتدا بايد شروع شود، زحمات بسيار زيادي دارد و وقتي که کار روي ريل افتاد، ديگر سخت نيست؛ اما شروع کاري که تعريف و تدوين نشده، قدري مشکل است. به همين دليل براي مدتي که ايشان در اين مرکز حضور داشته اند بايد مورد قدرداني قرار گيرند. از خداوند براي مسئوليت سنگين و مهم ايشان در صداوسيما آرزوي توفيق داريم.

محسني اژه‌اي ادامه داد: ابراهيم زادگان از چهره هاي شناخته شده عرصه رسانه هستند که حدود بيست و چند سال است که با ايشان از نزديک آشنا هستم، چهره اي خدوم، دلسوز، پرکار، پرانرژي و داراي احساس مسئوليت در حوزه رسانه است و ما اميد فراواني داريم که انشاالله ايشان بتوانند در اين حوزه که البته کار سختي است، اقداماتي را انجام دهند.
مرجع : فارس