به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۵ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۷۳۰۰۱
در سانحه هوایی فرانسه کشته شدند

عكس خبرنگاران ایرانی پیش از سفر مرگ

گروه ورزشي: دو خبرنگار ورزشی ایرانی هم از جمله مسافران هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت جرمن‌وینگز بودند که ديروز سه‌شنبه، در مسیر بارسلون به دوسلدورف در ارتفاعات آلپ سقوط کرد و تمامی سرنشینانش جان باختند.
این آخرین عکسی است که دو خبرنگار ایرانی که در سانحه هوایی جنوب فرانسه کشته شدند، همراه با همکاران دیگرشان انداختند. میلاد حجت الاسلامی، خبرنگار خبرگزاری تسنیم (بالا، چپ) و حسین جوادی، خبرنگار روزنامه وطن امروز (پائین، چپ) که برای دیدن بازی ال کلاسیکو (بارسلونا- رئال مادرید) به بارسلون سفر کرده بودند در راه بازگشت به دوسلدورف در سقوط هواپیمای جرمن‌وینگز کشته شدند.

پیام یونسی نژاد و سعید زاهدیان، دو خبرنگار دیگری که در این عکس هستند، گفته‌اند که این عکس را در وین، درست پیش از سفر میلاد و حسین گرفتند. آنها می‌گویند که قرار بوده که آن‌ها مسافر بارسلون باشند اما در آخرین لحظه از این سفر صرف‌نظر کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدیر عامل شرکت جرمن‌وینگز وابسته به شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا روز چهارشنبه اعلام کرد که علاوه بر ۷۲ آلمانی و ۳۵ اسپانیایی، از ملیت‌های آرژانتین، ونزوئلا، آمریکا، استرالیا و ایران هم هر یک دو مسافر در این پرواز حضور داشته‌اند.

میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی خبرنگاران همراه تیم ملی فوتبال ایران در اردوی اتریش بودند كه از اردوی اتریش برای تماشای خبرسازترین بازی باشگاهی جهان راهی بارسلون در اسپانیا شدند، اما به خاطر تمام شدن بلیت‌ها موفق به ورود به ورزشگاه نشدند. این دو خبرنگار ایرانی، پس از ناکامی در تماشای مسابقه و پس از دو روز معطلی در بارسلون، موفق به تهیه بلیت پرواز مستقیم نمی‌شوند. آنها از قبل و در تهران، بلیت برگشت مستقیم بارسلون‌ـ‌وین را تهیه نکرده بودند.

آنها قصد داشتند به سرعت به اتریش برگردند تا از بازی تیم ملی مقابل شیلی گزارش بگیرند و سپس برای مسابقه بعدی تیم ملی راهی سوئد شوند، اما راهی پیدا نمی‌کنند. حسین جوادی که تسلط کامل به زبان اسپانیایی داشت، در آخرین تماس با اتریش، ضمن ابراز ناراحتی از بلاتکلیفی در فرودگاه بارسلون می‌گوید شاید بتوانیم جایی در پرواز فرانکفورت پیدا کنیم. این آخرین ارتباط بود و دیگر تماسی برقرار نمی‌شود.