به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۴ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۷۴۳۸۹

بوکوحرام؛ عامل آوارگی 800 هزار کودک

گروه بين الملل: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که نزدیک به 800 هزار کودک در شمال شرق نیجریه به دلیل درگیری تروریست های بوکوحرام از خانه های خود فرار کرده و آواره شده اند.
بوکوحرام؛ عامل آوارگی 800 هزار کودک
یونیسف اعلام کرده که تعداد کودکان پناهنده نیجریه ای به کشورهای چاد، نیجر و کامرون در سال گذشته، دو برابر شده است.مانویل فونتن مدیر منطقه ای یونیسف در امور غرب و آفریقای مرکزی گفت که تروریست های بوکوحرام دهها نفر از دختران و پسران نیجریه‌ای را ربوده و از آنان به عنوان نیروهای جنگی و یا سپر انسانی استفاده می‌کنند. گزارش یونیسف پس از گذشت یک سال از ربودن 276 دانش آموز مدرسه ای در شهر چیبوک در شمال شرق نیجریه و اعتراض جهانی به این اقدام ، منتشر شده است. این در حالی است که هنوز از سرنوشت 200 دختر ناپدید شده نیجریه‌ای اطلاعی در دست نیست. بر پایه این گزارش، تروریست‌های بوکوحرام تلاش می‌کنند در آفریقا حاکمیتی همچون داعش، ایجاد کنند. آنان از سال 2009 تا کنون نزدیک به 14 هزار نفر را در شمال نیجریه به قتل رسانده‌اند.

یونیسف در گزارش خود آورده است که کودکانی که از منازل خود در نیجریه فرار می کنند، معمولا در معرض خشونت و فشارهای روانی شدید قرار داشته و از آنان به عنوان نیروی جنگی و یا خدماتی استفاده می‌شود. این کودکان از دیدن خانواده و همچنین آموزش و رعایت بهداشت، محروم هستند. گزارش یونیسف افزوده است که بوکوحرام با هدف قرار دادن دانش آموزان و معلمان اقدام به تخریب و ویرانی بیش از 300 مدرسه در نیجریه کرده و دستکم 196 معلم و 314 دانش آموز تا پایان سال 2014 به دست این تروریست‌ها، کشته شده‌اند.
مرجع : ايرنا