به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۹:۱۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۸۰۲۴۲
مشغول مذاکره برای حضور در چند پروژه هستم

کرامتي:سینماگران امنیت شغلی ندارند

گروه فرهنگی: مهتاب کرامتی گفت: «بقای خانه سینما مایه امید سینماگران است، لذا تک تک افراد سینمایی در صنوف مختلف این رشته، باید با حس همدلی در کنار یکدیگر به ادامه حیات خانه سینما کمک کنند.»
کرامتي:سینماگران امنیت شغلی ندارند
مهتاب کرامتی بقای خانه سینما را مایه امید سینماگران دانست و اظهار داشت: «خانه سینما برای سینماگران ایرانی است، بنابراین تک تک افراد سینمایی در صنوف مختلف این رشته، باید با حس همدلی در کنار یکدیگر به ادامه حیات خانه سینما کمک کنند. هر چقدر این ارگان صنفی را امن‌تر و باشکوه‌تر اداره کنیم، شرایط سینمایی کشور به سمت بهبودی قدم برخواهد برداشت.» وی همچنین درخصوص انتظار خود از مدیرعامل جدید خانه سینما، عنوان کرد: «معمولا دوستانی که سرپرستی خانه سینما را بر عهده می‌گیرند، از دیگر فعالیت‌های خود باز می‌مانند، به هر جهت باید همواره در کنار رضا میرکریمی قرار بگیریم و این فیلمساز معتبر ایرانی را کمک کنیم تا سینمای ایران را به آرامش برساند و به فعالیت‌های صنفی سر و سامان ببخشد.»

بازیگر «عصر یخبندان» در ادامه خاطرنشان کرد: «شخصا انتظارم از رئیس جدید خانه سینما، تامین امنیت شغلی اهالی سینما است، به عنوان مثال عرض می‌کنم اگر بیمه بیکاری من تامین اجتماعی است؛ وقتی هیچکدام از هزینه‌های زندگی شخصی مرا تامین نمی‌کند باید به چه کسی برای بهبود وضعیت معیشتی خودمان مراجعه کنیم. این بخش کوچکی از مشکلات بچه‌های فعال در سینما است. موارد متعدد دیگری هم وجود دارد که می‌توانم ساعت‌ها راجع به آن صحبت کنم. امنیت شغلی به همراه بهبودبخشی وضعیت درآمدی سینماگران بخشی از مطالبات من از رضا میرکریمی است.» کرامتی در خصوص مشکلاتی که در گذشته برای خانه سینما به وجود آمده بود، گفت: «متاسفانه آدم‌ها با یکدیگر هماهنگ نیستند و به نوعی موازی‌کاری می‌کنند و یا تنها به فکر سر و سامان دادن بخش مربوط به صنف خودشان هستند. مسیر خوشبختی سینمای ایران را همه صنف‌ها باید در کنار هم طی کنند، کما اینکه سرعت پیشرفت سینما نیز بیشتر شده و با شتاب بیشتری حرکت خواهد کرد.»

وی در پایان در مورد آخرین فعالیت‌های سینمایی خود بیان کرد: «سال گذشته با 4 فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر حضور داشتم که «عصر یخبندان» از اوایل ماه رمضان اکران خواهد شد. در حال حاضر هم مشغول مذاکره برای حضور در چندین پروژه هستم که در هفته‌های پیش رو نتیجه آن مشخص خواهد شد.»
مرجع : آنا