به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۴:۱۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۸۰۵۸۹
اساسا دولت قبل به هیچ وجه احزاب را باور نداشت

باید از همه طیفی در خانه احزاب حضور داشته باشند

گروه سیاسی: دبیر کل حزب اراده ملت در مورد ترکیب اعضای شورای مرکزی خانه احزاب اظهار کرد: ترکیب 7 -7 -7 ترکیب پیشنهادی بسیاری از اعضای خانه ملت برای شورای مرکزی است.
باید از همه طیفی در خانه احزاب حضور داشته باشند
احمد حکیمی‌پور در مورد نقش خانه احزاب در ایجاد شور و نشاط برای انتخابات مجلس خاطرنشان کرد:‌ خانه احزاب نهادی بسیار خوب و کارآمد برای افزایش مشارکت سیاسی و تعمیق فرهنگ کار حزبی در کشور است. وی با ابراز تاسف نسبت به وقفه فعالیت خانه احزاب در سال‌های اخیر با بیان اینکه کم فروغی خانه احزاب به علت برخورد دولت قبل با این مجموعه است، اظهار کرد: اساسا دولت قبل به هیچ وجه احزاب را باور نداشت و دفتر خانه احزاب را بسته نگه داشت.  دبیر کل حزب اراده ملت با اشاره به تاکیدات و توجهات دولت تدبیر و امید بر لزوم فعالیت احزاب و توجه به احزاب در کشور گفت: خوشبختانه با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید شاهد بودیم از ابتدای کار وزارت کشور با جدیت موضوع شکل‌گیری خانه احزاب را دنبال می‌کرد و تمایل بسیاری به برگزاری هر چه سریعتر انتخابات مجمع عمومی این نهاد صنفی از خود نشان داده است.

حکیمی‌پور همچنین با بیان این که مجمع عمومی خانه احزاب باید حداکثر تا اسفند 92 تشکیل می‌شد، به بیان علت ایجاد وقفه برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب طی دو سال اخیر پرداخت و اظهار کرد: وقفه‌هایی که در فعالیت خانه احزاب اتفاق می‌افتد به دلیل کم کاری و مشکلات درونی خانه احزاب است. متاسفانه در داخل خانه احزاب و در طیف های مختلفی که در دوره‌هایی دست اندرکار بودند باید یک همراهی میان اعضاء ایجاد می‌شد که متاسفانه طی سالهای گذشته کمتر شاهد این موضوع بودیم. وی با اشاره به برگزاری ادامه جلسه مجمع عمومی خانه احزاب در روز پنج شنبه افزود: امیدواریم با فرآیند جلسه مجمع عمومی که سه هفته پیش برگزار شد و ادامه آن نیز امروز برگزار می‌شود، بتوانیم در دو بخش اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات شورای مرکزی کار را به نتیجه برسانیم و هر چه سریعتر شاهد فعال‌شدن خانه احزاب باشیم.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری بدون حاشیه جلسه روز پنج شنبه مجمع عمومی خانه احزاب اظهار کرد: امیدوارم در این جلسه اعضا از طرح مسائل حاشیه‌ای و کشدار پرهیز کنند تا شاهد اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات شورای مرکزی در جلسه امروز باشیم. این فعال سیاسی همچنین در مورد ترکیب اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با بیان این که ترکیب 7 -7 -7 ترکیب پیشنهادی بسیاری از اعضای خانه احزاب برای شورای مرکزی است، تاکید کرد: باید شکل گیری شورای مرکزی به گونه‌ای باشد که خانه احزاب به محلی برای کشمکش جناحی و سیاسی تبدیل نشود؛ چراکه خانه احزاب یک تشکل صنفی است و در آنجا نیز باید اقدامات و مباحث صنفی مورد تاکید و توجه قرار بگیرد. خانه احزاب باید به تعمیق فرهنگ کار حزبی در کشور و توسعه سیاسی کمک کند. در همین راستا نیز همه‌ی طیف‌ها باید در شورای مرکزی حضور داشته باشند و این شورا برآیندی از همه مجموعه‌ها در کشور باشد.

دبیر کل حزب اراده ملت در پایان با اشاره به تعداد احزاب اصلاح‌طلب عضو خانه احزاب، خاطر نشان کرد: از نظر عددی اصلاح طلبان اکثریت خانه احزاب را تشکیل می‌دهند و چنانچه بخواهند می‌توانند همه کرسی‌های شورای مرکزی را کسب کنند اما همانطور که ما از ابتدا نیز تاکید کرده‌ایم هیچ گاه به دنبال کسب همه‌ی گزینه‌های خانه‌ی احزاب نیستیم و طبق پیشنهادی که ما و سایر احزاب مطرح کرده‌اند به دنبال ترکیب 7-7-7 که شامل 7 نفر از اعضای اصولگرا، 7 نفر از اعضای اصلاح طلب و 7 نفر از اعضای میانه رو خانه احزاب است، هستیم. امیدواریم فرآیند انتخابات 7-7-7 در واقع نشانگر تجلی رای مجمع عمومی باشد و به یک امر از پیش تعیین شده تبدیل نشود.
مرجع : ایسنا