به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۸۱۰۷۸

غربالگری کارتن‌خواب‌ها در گرمخانه‌ها

گروه جامعه: رئیس سازمان بهزیستی کشور از استقرار تیم غربالگری کارتن‌خواب‌ها در مراکز نگهداری و گرمخانه‌ها خبر داد.
غربالگری کارتن‌خواب‌ها در گرمخانه‌ها
انوشیروان محسنی بندپی درباره نحوه برخورد با کارتن‌خواب‌ها در پی انتقاد شهردار تهران از این روند اظهار کرد: چند هفته پیش در استانداری تهران جلسه‌ای با حضور روسای سه دانشگاه‌ علوم پزشکی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و غیره در همین رابطه برگزار شد. وی افزود: شهرداری اماکنی را جهت اسکان این افراد پیش‌بینی کرده است. باید چهره پایتخت از وجود این افراد که به دلایل مختلفی در زیر پل‌ها، گوشه خیابان، پارک‌ها و نظایر آن سکونت دارند، پاک شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برخی از این افراد مشکل اعتیاد، ایدز و بیماری‌های دیگر را ندارند ولی به دلایلی خانه را ترک کرده و به گوشه خیابان پناه آورده‌اند افزود: بر اساس تجربیاتی که در بهزیستی داشتیم پیشنهاد دادیم تا یک گروه غربالگری در مراکز نگهداری استقرار یابند و با افراد مصاحبه گرفته شود، معاینه شوند و نوع معضل و مشکلی که دارند مورد بررسی قرار بگیرد. محسنی بندپی افزود: بر این اساس آنها که اعتیاد دارند به مراکز ترک و برخی به خانواده برمی‌گردند و در صورت لزوم برخی به سایر مراکز بهزیستی ارجاع می‌شوند.

وی با اشاره به موافقت و تعهد سه دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر استقرار تیم غربالگری در این مراکز و گرمخانه‌ها اظهار کرد: درخواست کردیم دانشگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند و این کار را بزودی آغاز کنند و ما هم پس از گذشت مدت زمانی نسبت به نظارت، پایش، بازبینی و بررسی مراکزی که نگهداری افراد سرگردان و کارتن خواب را به عهده گرفته‌اند اقدام و ارائه خدمات تخصصی درمان را در نظر می‌گیریم.
مرجع : ایسنا