به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۸۱۷۸۰
نشست رییس جمهور با اصناف و کارآفرینان؛

نعمت‌زاده:خصوصی‌سازی‌ها درست انجام نشده است

گروه اقتصادی: وزیر صنعت‌، معدن و تجارت با تاکید بر نقش دولت در پشتیانی از بخش خصوصی گفت که اغلب خصوصی‌سازی ها در گذشته به درستی انجام نشده است.
نعمت‌زاده:خصوصی‌سازی‌ها درست انجام نشده است
محمدرضا نعمت زاده در نشست رییس جمهور با اصناف، کارآفرینان و خیرین که بعد از ظهر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار کرد: به استناد آمار اخیر بانک مرکزی و برابر آخرین بررسی های صورت گرفته رشد اقتصادی ما در سال گذشته 3 درصد بوده که 40 درصد آن مربوط به بخش صنعت و معدن است. وی افزود: از همه عزیزانی که علی رغم محدودیت‌ها اعم از روابط بین المللی، بانکی، محدودیت‌های داخلی و کمبود نقدینگی توانستند این رشد را نصیب کشور کنند قدردانی می کنیم. ان شاالله که این روند ادامه می‌یابد. نعمت زاده ضمن تبریک روز اصناف اظهار کرد: من این را عینا به آقایان هاشمی و خاتمی هم گفته‌ام که هرجا به بخش خصوصی اعتماد کرده‌ایم جواب اعتماد ما مثبت بوده است. من معتقدم نقش دولت پشتیانی از بخش خصوصی است. متاسفانه به خاطر برخی فعالیت های خصوصی سازی در گذشته، اغلب خصوصی سازی درست انجام نشده و حدود 10 درصد عملا به بخش خصوصی واگذار شده است. البته این روند به مقدار زیادی تغییر کرده است.

وزیر صنعت با بیان اینکه در کشورهای صنعتی ابتدا اهلیت افراد سنجیده می‌شود و بعد واگذاری و خصوصی سازی اتفاق می افتد تصریح کرد: ما نباید از خصوصی سازی پیش‌بینی درآمد عمومی برای دولت داشته باشیم، بلکه افزایش بهره‌وری باید مدنظر قرار گیرد و حتی جا دارد دولت در بخشی از موارد پول خرج کند تا خصوصی سازی واقعی اتفاق بیفتد. در این مراسم جلال‌پور رییس اتاق بازرگانی نیز با اشاره به نابسامانی‌های اقتصادی کشور در سال‌های گذشته و تاثیر تحریم‌ها اظهار کرد: خوشحالیم که دولت تدبیر و امید با نگاه تیزبینانه کمر به برداشتن و رفع تحریم بسته است. وی ضمن قدردانی از تلاش دولت در مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: ما سیاست رفع تشنج از وضعیت بین‌المللی و همزمان شکوفایی اقتصادی را ارج می‌نهیم و معتقدیم دولت باید خروج از رکود را محور اصلی قرار دهد و بداند که تنها راه گذر از اقتصاد نفتی اتکا به بخش خصوصی است.

فاضلی رییس اتاق اصناف نیز در این دیدار با اشاره به برخی معضلات و مشکلات فراروی اصناف خواستار فراهم کردن حداقل زمینه‌ها برای اصناف شد و افزود: اگر این توجه به درستی صورت گیرد اصناف می‌توانند در سال 700 هزار تا یک میلیون شغل ایجاد کنند اما این نیازمند این است که اصناف به عنوان صاحبان اصلی بنگاه‌های کوچک و متوسط مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از ظرفیت عظیم اصناف به درستی استفاده نمی‌شود ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم شود تا سرمایه گذارانی که در دهه سوم انقلاب از کشور رفتند به کشور برگردند. میرمحمد صادقی نماینده خیرین نیز در این نشست کابینه دولت یازدهم را کابینه‌ای اقتصادی نامید و اظهار کرد: ما معتقدیم با توجه به تاکیدات رهبری بر اجرای اصل 44 و همچنین تاکید دولت بر خصوصی‌سازی باید کارهایی که به دوش دولت سنگینی می‌کند و بخش خصوصی می‌تواند آن را انجام دهد به بخش خصوصی واگذار شود. ما افتخار می کنیم در کنار دولت باشیم و کارهای خیر را انجام دهیم. وی در پایان با اشاره به تشریفات دست و پا گیر برای ثبت موسسات خیریه از رییس جمهور خواست دستور تشکیل کانونی برای ساماندهی موسسات خیریه را صادر کند.
مرجع : ایسنا