به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ساعت ۰۳:۱۳
کد مطلب : ۸۳۰۲۷
خانم‌های خبرنگار با روسری‌های رنگی بیایند!

ديشب حضور خبرنگاران زن اجباري بود؟!

عكس آرشيوي
عكس آرشيوي
گروه ورزشي: يكي از خبرنگاران زن در گزارشي از ماجراي حضور تعدادي از بانوان خبرنگار در سالن ورزشگاه آزادي براي ديدار روسيه - ايران چنين نوشته است: روزهای جمعه برای هیچ خبرنگار ایرانی معنی تعطیلی و استراحت ندارد. چه خبرنگار سایت ها و روزنامه ها باشید و چه گزارش‌گر شبکه های رادیو و تلویزیون ایران، روزهای جمعه باید برای اخبار روز به دفتر کارتان بروید.

اما وقتی قرار باشد اولین تماس صبح روز جمعه یک خبرنگار خانم ایرانی با شماره تلفنی که ظاهرا از وزارت ورزش روی تلفن همراهش افتاده آغاز شود، آن روز حتما روز عجیبی خواهد بود. فردي كه با لحنی کوبنده به شما به عنوان یک «خانم خبرنگار» دستور می‌دهد: «امروز باید به ورزشگاه 12 هزارنفری بروید. آی دی کارت هم لازم نیست. جلوی در هماهنگی شده. حتما باید بروید. سوال هم نپرسید...»

خبرگزاری «ایسنا» در اين باره نوشت: «"ابیو ازودو"، مدیر رویدادهای بین المللی "FIVB" به ایران سفر کرده تا بر شیوه توزیع برابر بلیت بین تماشاگران مرد و زن در مسابقه والیبال ایران و روسیه در لیگ جهانی والیبال نظارت داشته باشد. این در حالی است که در چهار بازی قبلی ایران در لیگ جهانی والیبال، تماشاگران و خبرنگاران خانم ایرانی اجازه حضور در مسابقات را نداشته اند....البته با توجه به حضور ناظر فدراسیون جهانی در تهران، گفته می شود فدراسیون والیبال ایران از چند خبرنگار خانم دعوت کرده تا مسابقه ایران - روسیه را از نزدیک تماشا کنند.»

اما انتظار برخورد متفاوت خبرنگاران زن ایرانی را نداشتند. یکی از گزارش‎گران رادیو با لحنی صریح به آن ها این گونه جواب داده است: «من دلقک و مترسک شما نیستم که هر وقت بخواهید آی دی کارت مرا باطل کنید و هر وقت بخواهید ما را به ورزشگاه ببرید!» خبرنگار دیگری از یک روزنامه ورزشی هم در جواب نماینده وزارت ورزش گفته است: «فدراسیون والیبال به اندازه کافی نیروهای خدمات دارد. از همان هایی که بازی های قبل کنار زمین به عنوان آنالیزور استفاده می کردند، به عنوان خبرنگار ببرید!» خبرنگار یک خبرگزاری هم خیلی مودبانه عذرخواهی کرده و گفته است که برای حضور در ورزشگاه اصلا وقت ندارد!

اما... چند ساعتی بعد از نمایش بی میلی خبرنگاران زن ایرانی که می دانستند قرار است از آن ها مقابل دیدگان فابیو ازودو استفاده ابزاری شود، با این تهدید به سراغ دبیران و سردبیران روزنامه ها و خبرگزاری ها رفتند که اگر خانم های خبرنگاری که با آن ها تماس گرفته شده به ورزشگاه نروند، سال آینده کارت خبرنگاری آن ها تمدید نخواهد شد! یعنی خانم های خبرنگار دو راه دارند؛ یا بازی را کنار فابیو ازودو تماشا کنند و برای او دست تکان دهند و یا به صورت کلی قید کارت های پوشش خبری وزارت ورزش را بزنند.

درخواست دعوت‌كنندگان و مشتاقان حضور بانوان خبرنگار در سالن! يك نكته جالب تر  هم داشت؛ آن ها به خبرنگارها تاکید کرده بودند باید همراه خود روسری های زنگی (ترجیحا قرمز رنگ) بیاورند و در ورزشگاه با روسری های رنگی (نه مقنعه و چادر) بنشینند! همین خواسته ها بود که باعث واکنش های تندتر گروهی از خبرنگاران خانم حاضر در ایران شد؛ دخترانی که معتقدند نمی توان از آن ها حتی با پوشش ظاهری شان به چشم ابزار مقابل نماینده فدراسیون جهانی نگاه کرد! حالا چرا وزارت ورزش و فدراسیون والیبال که می دانند حضور فابیو ازودو به عنوان مدیر رویدادهای بین المللی FIVB یک اتفاق ساده نیست، تا این حد روی حضور خبرنگاران ایرانی حساس شده اند؟

فدراسیون والیبال از روز چهارشنبه با خبر شده بود که فابیو ازودو به احتمال قوی در پیش و پس از مسابقه والیبال ایران و روسیه، با خانم هایی که به عنوان تماشاگر و همین طور با بانوانی که در جایگاه خبرنگاران می نشینند، گفتگو خواهد کرد. تلاش فدراسیون والیبال و وزارت ورزش برای انتخاب خانم هایی که تاحدودی مسلط به زبان انگلیسی باشند و البته فضای رسانه ای ایران را هم بشناسند، به همین دلیل بود.

مسئولان مربوطه كه می‌دانستند که این بار نمی توانند همچون ديدارهاي قبلي، از چند خانم محدود و سفارش شده که به عنوان تماشاگر و ناظر بازی در اختیارش گذاشته شده بود، در جایگاه خبرنگاران ورزشگاه آزادی استفاده کنند، پس با این پیش فرض که خانم های خبرنگار با دل و جان پیشنهاد حضور در ورزشگاه را قبول خواهند کرد، سراغ لیست 10 نفره ای رفتند که روابط عمومی فدراسیون والیبال تهیه کرده بود اما...!

جورج
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۳:۴۰
فدراسیون والیبال باید ایران رو از میزبانی محروم کنه تا درس عبرتی باشه برای تندروها (312453)
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۱۰
تندروها از خداشونه . اینها تنها هدفشون انزوای بیشتر ایران و ایرانیان در دنیاست و جز نابودی ایران عزیز و ایرانیان چیزی نمی خواهند . افراطی یعنی نابودگر و جلوی نابودگر باید با تمام توان ایستاد . آن هم زمانی که نابودگر غیر منطقی و افراطی باشه و یک درصد هم حق باهاش نباشه و در این حال امر و نهی کنه (312611)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۱۱
جورج عزیز فکر میکنی محروم کردن ایران برای برادران تند رو مهمه؟
اتفاقا بعد محرومیت اونا تازه حلاوت ثوابشونو می چشند (312612)
هالو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۲۱
چقدر وطن دوستی حالا معلوم میشه چه کسانی کاسب تحریم ها هستند (312618)
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۴:۱۵
درس عبرت، نه قربونت بشم تندروها میگن موفق شدیم به تنها چیزی که فکر نمیکنن منافع ملی هست (312668)
سید مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۷:۵۶
جورج جان آقایان ایرانی باید مخالفت مدنی کنند و به استادیوم ها نرن یه بازی با صندلی های پر از خالی خیلی چیزارو مشخص می کنه (312747)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۳:۵۴
واقعا خودمون چه بر سر خودمون اوردیم که اینهمه باید تحقیر بشیم؟ حالا باید واسه گرفتن یک درصد از ازادی که خودمون دو دستی تقدیم کردیم اینهمه عذاب بکشیم.... (312454)
هاشم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۴:۴۸
هر دم از این باغ بری میرسد (312462)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۱۲
هیچی دوست عزیز فقط روحانی مشتکریم(نه متشکریم) (312796)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۴:۵۳
من موندم چی بگم (312463)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۵:۱۷
من بارها گفتم اصول گرایی یعنی پافشاری بر یک اصل:

هدف هر وسیله ای را توجیه می کند....! (312465)
مهربانی توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۷:۴۵
وقتی ورود خانمها در سالن های ورزشی مثل والیبال ممنوع میشه حق ما هم همون لغو میزبانی از مسابقات مهم بین المللی است (312483)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۵۷
کاملا موافقم (312639)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۷:۴۷
انشاا... سال بعد میزبانی ما از این مسابقات لغو بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مردی هوادار حضور خانمها در سالن والیبال (312484)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۵:۴۴
به همه ی موافقان حضور بانوان در ورزشگاه ها می گویم ایا غیرت خودتان اجازه می دهد ناموستان جلوی چندین هزار نفر بالا وپایین بپرد؟ و چشم نا محرمان بر او افتد ایا به خاطر دلسوزی بانوان این گونه سخن می گویید و یا ایا برای خودتان ؟ ایا میزبانی مسابقات جهانی را بر حکم خدا ترجیح می دهید و در این ماه عزیز این گونه علیه ارزش های دینی سخن می گویید ما انقلاب نکردیم که مجری قوانین غربی ها باشیم ضمنا مردان ما مردانه تیم ملی را تشویق می کنند و ورزشگاه را برای ان ها جهنم می کنند پس برای چه بهانه می اورید؟ (312698)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۲:۰۶
شما قول بده تو ورزشگاه و خيابون و پارك و تاكسى و. ... جلو خانمها فحش بد ندي همه جا هم چشمتو درويش كني خانمها هم قول ميدن بالا پايين نپرن (312814)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۷:۵۴
متأسفم... به نظر من خانمهای خبرنگار نباید میرفتن ، حتی به قیمت از دست رفتن آی دی کارتشون. (312485)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۵۰
اونوقت از زندگی ساقط میشند (312633)
یک شهروند ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۸:۱۰
بالاخره ما نفهمیدم اسم این ورشگاه آزادیه یا نه!!؟یه پیشنهاد: اسمشو عوض کنید بزارید ورزشگاه اجباری. (312490)
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۸:۱۲
اینجا ایرانه همه چی ارومه همه چی ایرانی همه سر زیر ........... (312491)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۳۸
اینجا ایرانه از هرجا کم می ارن یک حق از زنان کم میکنند (312726)
جنس اول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۸:۵۱
به نظر من مردان سرزمینم در بازی والیبال بعدی در اعتراض به عدم مجوز به حضور زنان، از رفتن به ورزشگاه خودداری کنند و هیچ تماشاگری به سالن مسابقه نرود. یک بار اتفاقی نمی افته و مثل میلیون ها نفر دیگه بازی را از تلویزیون تماشا کنند.

البته شک دارم که این نظر منتشر بشه!! (312512)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۰۸
بهترین کار همینه (312711)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۸:۵۳
بعد میگن غرب از زنان استفاده ابزاری میکنه... (312514)
آيلار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۹:۰۸
فقط ميشه گفت كه واقعا متاسفم به اين نحوه برخورد با خانم ها . (312518)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۳۹
کسی که ظلم میکنه باکسی که ظلم رو قبول میکنه هردو گناه کارند (312728)
فاطمه
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۹:۱۲
واقعا شرم آوره (312519)
----------------
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۹:۳۶
مردم خودشان باید جلوی افراطیون به ایستند (312523)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۹:۵۶
عجب جایی گیر کردیم!! (312539)
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۰:۴۸
خدایا دنیا داره به چه سمتی میره و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!بابا دست بردارید از این رفتارهای توهین آمیز.همه ی ما فارغ از جنسیتمون، انسانیم.این قدر با دید جنسیتی به همه چیز نگاه نکنید.ما قبل از این که زن باشیم، انسانیم.کاش می فهمیدید. تا کی باید قربانی جمود فکری شما بشیم؟! (312572)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۵۰
خانم مرضیه آیا شما حاضرید آقایان به عنوان انسان به ورزشگاههای خانم ها بیان؟ از صبح تا شب این همه داره به جنسیت مرد توهین میشه ولی هیچکس صداش در نمیاد حالا شما رو تو یه ورزشگاه راه ندادن ناراحتید؟ (312808)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۰:۵۷
صد سال دیگه اعراب در مورد راه ندادن خانم ایرانی به ورزشگاه چه خواهند گفت؟؟؟نیاز به صد سال دیگه نیست همین الان می گن در بازی های جناحی دیواری کوتاه تر از دیوار خانم ها خانم ها پیدا نکردن.ای کاش حداقل ورود برای همه ممنوع بود اما وقتی برای خانم های خارجی ممنوع نیست این بدترین توهین هست.این افراد که به نام اسلام از ورود خانم ها جلوگیری میکنند باید از انهاپرسید ایا دروغ گفتن به فدراسیون جهانی با ورود محدود خبرنگاران ایا در اسلام جای داره حداقل پای تبعات تصمیم غلط خودتون وایسید (312573)
زن خوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۱:۰۳
دروغگو رسوا می شود (312578)
مومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۱:۱۹
شرم آور است (312587)
آزاده
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۱:۲۱
وقتی که دم از استفاده ابزاری زنان در غرب میزنیم به این رفتار چه میتوان گفت (312588)
شهلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۱:۲۸
واقعا اینقدر مهمه این موضوعات؟!!!
چرا شما یک کلمه از هفته ی حقوق بشر آمریکایی نمینویسید؟!!!! شما ایرانی هستید؟ (312593)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۰۷
نه تو خوبی (312710)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۳۹
تو واقعا خانم هستی كه علیه خودت هستی؟ متاسفم برات خیلی! (312727)
دکتر بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۴۱
تو که یک زنی این موضوع رو درک نمیکنی که اینا جز حقوق شهروندی هر کسی هست جدای از جنسیتش بایدم حال و روز زنا ابن باشه که از ابتدایی ترین حقوقش محروم باشه یا محروم بشه (312729)
لبو فروش
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۵۱
دوست عزیز مطمئن باش این آنم زن نیست مردیست زن نما (312809)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۱:۳۳
وقتی ب خانمها اجازه ورود ب ورزشگاه والیبال را نمیدیم ایا حقمون نیست بهانه بیارن و میزبانی مسابقات مهم بین المللی را از ما بگیرن؟؟
مردی هوادار ورود خانواده ب ورزشگاه (312595)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۱:۴۷
همه چی ظاهر سازیه... مسخره بازی... (312599)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۰۲
هیس..........
همه خوابن
هیس........ (312607)
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۰۸
خوب از حق طبیعی خانم ها برای تماشای مسابقه والیبال از اول استفاده میکردید و بیخود و بی جهت بخاطر خواسته نا مشروع غیر منطقی اقلیتی تندرو جلوی حضور بانوان در ورزشگاه رو نمی گرفتید که الان با ترس و لرز و دستپاچگی مجبور به این کار نشید . یعنی چی که خبرنگار بیچاره رو تهدید می کنید؟؟ واقعا مگه اون خبرنگار بازیچه دست وزارت ورزش است که بگویند چه کار کند و چه کار نکند ؟!؟! استفاده ابزاری تا کی ؟!؟!؟! (312609)
کیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۲۲
این یک حق اجتماعی است که اگر بخواهیم میتوانیم بدست اوریم. (312619)
شرم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۳۱
کار وزارت ورزش یا فدراسیون در این زمینه واقعا شرم آور بوده (312622)
صلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۴۰
اری به ورود بانوان به ورزشگاهها موافقین +بدن (312625)
صلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۴۶
من با دوست عزیز موافقم نباید مردان هم به ورزشگاه بروند ویا همگی با خانواده هاشون برن مجبورن راه بدن در غیر این صورت هیچ کس وارد ورزشگاه نشود منتشر می کنی بهار ؟ (312628)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۴۹
آفرین به دموکراسی ایرانی (312631)
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۴۹
باید زور باشه فدراسیون جهانی میزبانی رو بگیره درست میشه به امید خدا (312632)
غرب وحشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۵۱
استفاده ابزاری از زن!!!!!!!!!!
من دوازده سال پیش می خواستم خبرنگار اولین خبرگزاری بشم اما شرف بیکاری رو به خبر های جهت دار و مصلحتی و دروغ نگفتن رو بهتر از خبرنگاری دیدم ولی با اینکه محجبه هستم اگر خیلی مجبورم می کردن و مخصوصا تهدید!!! هم بکنن قاتی می کنم می کشتنم هم نمی رفتم. ولی اگر روزی هم تصمیم به رفتن می گرفتم نماینده فدراسیون جهانی رو خبر می کردم می گفت جمعه ام به خاطر شما خراب کردن!!!!!!! (312635)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۰۵
دروووود بر شما و شرفتون (312706)
غرب وحشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۲:۲۷
ممنون از لطف شما. به ما که نیومده پول دربیاریم این دیگه کارمون شده.
تنهایی و جهت مخالف آب شنا کردن خیلی سخت ولی فراق بال و آرامش روحی خاصی داره که با هیچ اعصاب خوردی پست و مقام های الان نمیشه عوضش کرد. (312818)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۳:۱۹
الان روسها با این بهانه که ایران بانوان رو راه نمیده
از سقوط به سید دوم باز میمونه وتازه میزبان سال بعد
مسابقات جهانی میشه و شایدم ژاپن با اسپانسر قوی
وعدم مشکل ورود بانوان شرایط حضور تو مسابقاتو بگیره
و ایران الخلاص و الاخراج (312646)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۳:۲۲
به این میگن ازادی با اعمال شاقه و ازادی زورکی
مثل کمونیستها که به زور به ترکمنهای چین هندونه
میدن تا روزه نگیرن یه جا واسه عبادت و یه جا واسه
تماشا و شادی عجب دنیای مسخره ایه؟؟؟!!! (312648)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۳:۲۴
درود بر این بانوان فهیم که حاضر نشدن بخاطر حفظ شغل و پول و هر چیز دیگری
از اعتقادشون بگذرن.
لطفا به نشانه تشکر از این افراد این متن رو چاپ کنید. (312649)
دکتربیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۳:۵۸
این یکی رو دیگه کجای دلم بذارم؟؟؟؟ چقدر بیچاره شدیم؟؟؟؟ واقعا زنها توی ایران دلشون به چی خوش باشه؟؟ (312661)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۳:۵۹
واقعا باید گفت محمود گودرزی بدترین وزیر کابینه تدبیر و امید است. ایشان از نظر رفتار و کردار شبیه علی ابادی است و تا کل ورزش ایران را به خاک سیاه ننشاند ول کن ماجرا نیست. شک ندارم که گودرزی با حضور خانم ها در ورزشگاه ها مخالف است و تمام این بازی ها را خودش هدایت می کند. (312662)
خانوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۴:۰۷
الان این حرکت احیانا اسمش استفاده ابزاری از زنان نیست؟؟؟؟خجالت اوره... (312666)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۰۳
خیلی زشت و خجالت آوره . دولت بعد از حل مناقشات هسته ای باید بیاد و در داخل یک سری حرکتهای زشتی که تو این چند سال باب شد و مورد پسند مردم هم نیست رو حل و بر طرف کنه . به زن چه نگاهی دارن اینا ؟!؟!؟! (312705)
دکتر بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۲۴
زنان در ایران فقط حق دارن شناسنامه داشته باشن اونم واسه رای دادن (312718)
غرب وحشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۲:۱۴
راست میگی منم با خودم همش می گفتم چطور حق شناسنامه جداگانه رو دادن نگفتن اسمتون تو شناسنامه باباتون هست بسه دیگه این زنها چه حق های برابری می خوان !! ولی برای ازیاد نسلشون هم هست که یک وقت منقرض نشن و موقع شمردنمون و شرایط خاص راحت آمارمون داشته باشن و از قبل اینها بوده وگرنه نمی دادن! (312816)
دکتر بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۷:۰۲
نترسید روزی خورشید متلاشی شود و همگی ما از سرما بمیریم ، بترسید روزی برسد که زنان بخواهند محبتشان را از مردان دریغ کنند...

آن وقت همگی از سرما خواهیم مُرد..

چارلی چاپلین (312733)
حدیث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۷:۰۷
آفرین به خانومهای خبرنگار (312734)
خلیل الله
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۷:۴۵
واقعا تاسف باره یکی باید باتندروها برخوردکنه (312743)
غیرت ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۸:۰۲
واقعا باعث تاسفه که اینجور فکر میکنید یعنی شمای که این همه بحث میکنی که خانومها برن سالن آیا راضی میشی خواهر و مادرت رو بفرستی جلو چشم این همه نامحرم چرا الکی حرف میزنید مگر بی... باشی (312748)
لبو فروش
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۵۷
اسم ایرانی رو رو خودت گذاشتی و حرفهایی می زنی که با روح ایرانی مخالفه . واقعا شرم آوره (312811)
خلیل الله
United States
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۲:۳۷
درجواب شما میگم بااین فکرشما پس زنان ودختران دراجتماع هم نباید حضور داشته باشند (312820)
آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۹:۴۱
خودشون از خانمها استفاده ابزاری می کنند بعد میگن استفاده ابزاری از خانمها درست نیست فدراسیون جهانی والیبال باید ایران را از میزبانی محروم کنه ، هرچند برای من خوشایند نیست اما یک بار برای همیشه خانمها راحت میشن (312775)
مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۰:۵۴
دم خبرنگارای خانم گرم گل کاشتن دست مریزاد شیر زن یعنی اینا مردای ایرانی بهتون افتخار میکنن (312792)