به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : ۸۴۲۶۴
مذاكرات؛ تازه ترین اظهارنظر دیپلمات ایرانی

ظریف: کار مذاكرات امشب تمام نمی‌شود

گروه سیاسی: یک دیپلمات ایرانی گفت که برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 هنوز برنامه‌ریزی نشده و برای امشب آن را بعید دانست.
این دیپلمات ایرانی با اعلام این خبر به ایسنا با بیان این که هنوز زمانی برای این دیدار مشخص نشده است، گفت: بعید است امشب این نشست برگزار شود. برخی رسانه‌ها عصر روز دوشنبه اخباری را مبنی بر برگزاری نشست عمومی ایران و 1+5 برای امشب منتشر کردند.

مذاکرات در سطح وزیران خارجه و معاونان هم چنان ادامه دارد و دو طرف به سرعت در پی تکمیل متن توافق هستند. به نظر می آید هنوز مشکلاتی به لحاظ سیاسی و نگارشی در کار وجود دارد که مذاکرات را به درازا کشانده است.

وزیران خارجه 1+5 پیش از ظهر روز دوشنبه با حضور فدریکا موگرینی نشست داخلی داشتند و پس از آن برخی دیدارهای دو جانبه میان وزیران برگزار شد. سرگئی لاوروف با همتای انگلیسی خود دیدار کرد و محمد جواد ظریف تاکنون با همتایان چینی و روسی خود دیدار کرده است. سید عباس عراقچی دیپلمات ارشد کشورمان صبح امروز اعلام کرد که قول نمی دهد مذاکرات برای امشب یا فردا شب پایان یابد.

ظریف: کار امشب تمام نمی‌شود

همچنین، محمد جواد ظریف در حالی که خبرنگاران منتظر شنیدن کلمه‌ای یا جمله‌ای درباره این که امشب توافق به دست می‌آید یا خیر بودند، گفت: خیر.