به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۳۰ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۸۵۱۳۸
چرا در جهت منافع ملی گام بر نمی​دارد؟

زیباکلام: صداوسیما، هنوز احمدی‌نژادي است

گروه سیاسی: صداو سیمای ما، ملی نیست و در جهت آنچه که خیر و صلاح منافع ملی است گام برنمی دارد، صدا و سیمای ما یک صدا و سیمای جناحی است که متاسفانه به جناح تندروهای پایداری و طرفداران احمدی‌نژاد تعلق دارد.
زیباکلام: صداوسیما، هنوز احمدی‌نژادي است
صادق زیباکلام درباره شانتاژ خبری اخیر صداو سیما در تلاش برای منفی نشان دادن جمع بندی مذاکرات هسته‌ای، گفت: در تمام 2 سال گذشته دریغ از پخش یک برنامه بی‌طرف درباره مذاکرات هسته‌ای در صدا و سیما، خلاصه‌ی تمام برنامه های صدا وسیما در 2 سال اخیر این بود که باید مراقب باشیم، مواظب باشیم که کلاهی بر سر تیم مذاکره کننده نرود، ما نگرانیم، به ما زور می گویند، و اینگونه ادبیاتی بر صدا و سیما حاکم بود.

زیباکلام در ادامه گفت: یک بار نشد که صداو سیما به این پرسش میلیون ها ایرانی پاسخ دهد که این برنامه هسته ای که اینقدر سنگش را به سینه می‌زنید و در 12سال گذشته از بودجه بهداشت و درمان و آموزش و راه سازی و جاده سازی و عمران و آب برق زدید و در این چاه ویل هسته ای ریختید چه منفعت و سودی برای کشور داشته است؟ بگویید چه کمکی به بالا رفتن رشد اقتصادی مملکت کرده است؟ اما دریغ از کوچک ترین پاسخ به این پرسش.

وی گفت: اکنون که توانستند با مساعی 2 ساله تیم مذاکره کننده و ممارست دولت یازدهم کشور را از چاه ویل و باتلاق 8 سال گذشته خارج کنند و اعتمادی را در طرف مقابل ایجاد کنند و بگویند که ما واقعا نمیخواهیم سلاح هسته ای تولید کنیم و به دنبال برنامه هسته ای صلح آمیز هستیم متاسفانه اصولگرایان تندور به جای گفتن دست شما درد نکند شروع کردند به ایراد گرفتن که اینجای متن اینطوری است و اونجای متن اونطوری.

زیباکلام، در ادامه با بیان اینکه من نمیدانم صدا و سیما چه چیزی و چه کسی را قبول دارد، تاکید کرد: صدا و سیما اگر مردم را قبول دارد، باید بداند که مردم با 4 میلیون رای به جلیلی و 19 میلیون رای به روحانی حرف و نظر خود را اعلام کردند اگر آن رای را قبول ندارند، آن شادی مردم در خیابان ها و جشن را قبول کنند، اگر آن را قبول ندارند این وضعیت مردم و به ویژه جوانان در چند هفته اخیر را ببینید و بپذیرند که گوششان را به رسانه های خارجی چسبانده بودند و منتظر نتیجه مذاکرات بودند، این اشتیاق و شور و این اضطراب را ببینند و رای و نظر مردم را بشنوند.

این استاد دانشگاه در ادامه انتقادات صریح و بی سابقه خود به صداو سیما، گفت: صدا و سیما متاسفانه یک اقلیت تندرو و اندک را می بیند که نگاهشان به موضوع هسته ای نه از منظر منافع ملی که از منظر سیاسی است، آنها به جدال هسته ای نیاز دارند تا بتوانتد غرب ستیزی و استکبار ستیزی خود را توجیه کنند، چرا که اگر قرار است در موضوع هسته ای به سازش برسیم خیلی ها خواهند گفت در موضوع هسته ای که اینقدر مشکل بود ما به توافق رسیدم پس در افغانستان و یمن و سوریه و عراق که اشتراکاتمان بیشتر است نیز می توانیم به توافق و همکاری برسیم.

زیباکلام همچنین گفت: البته ایران و آمریکا بر سر موضوعاتی چون حقوق بشر و اسرائیل اختلاف نظر داریم اما خب همه کشورهای بر سر موضوعاتی اخنلاف دارند و در جایی دیگر تفاهم، به همین خاطر در کمال تاسف باید گفت تنها چیزی که برای دلواپسان مهم است آمریکا ستیزی است و نه منافع ملی. وی در پایان گفت: صداو سیما بدبختنانه به جای اینکه منعکس کننده صدای اکثریت مردم باشد، کسانی که مالیات می دهند و حقوق آقای سرافزاز را تامین می کنند، بلندگوی کسانی شده است که تیشه آنها به ریشه منافع ملی خورده است.
مرجع : نامه نیوز