به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۲ ساعت ۰۲:۵۱
کد مطلب : ۸۵۳۷۸
جزئیات قتل پزشک اردبیلی به روایت دادستان؛

دو روايت از قتل‌ فجيع پزشك متخصص اردبيلي

گروه حوادث: قتل یک پزشک فوق تخصص به دست همراه بیماری که تنها 15 سال سن داشته است، موجب شده که وزیر بهداشت برای بررسی اوضاع از نزدیک راهی محل وقوع جنایت شود.
دو روايت از قتل‌ فجيع پزشك متخصص اردبيلي
به گزارش «تابناک»، صبح روز پنجشنبه در حادثه‌ای خونین، دکتر اصغر پیرزاده، یکی از پزشکان سرشناس اردبیل به ضرب چاقو مجروح شد ولی تلاش ها برای نجات جانش بی ثمر بود و در نهایت جان باخت تا اعتراض پزشکان این شهر را به همراه داشته باشد چراکه قاتل جوان 15 ساله‌ای بوده که همراه یک بیمار معرفی شده‌ است.

درباره جزییات منجر به درگیری و علت چاقوکشی همراه بیمار اطلاع دقیقی در دست نیست اما گفته می‌شود که وی بر بالین یک بیمار سرطانی در منزلش حاضر شده بود و در آنجا بدست قاتل مجروح و کشته شد. قاتل پس از ضرب و جرح پزشک، وی را به بیمارستان فاطمی رسانده که متاسفانه تلاش برای احیای وی به جهت شدت جراحت وارده بی نتیجه بوده و دکتر پیرزاده به قتل رسید. علت این امر نیز در بررسی های ابتدایی، اصابت چاقو به قلب پزشک و پارگی بطن راست قلب وی عنوان شده است. بدین ترتیب قاتل کم و سال دستگیر شده و انگیزه وی از این جنایت تاسف بار در حال بررسی است و شنیده ها حکایت از آن دارد که احتمالا روز شنبه پزشکان این شهر در اعتراض به خشونتی که این پزشک فوق تخصص انکولوژی با آن مواجه شده و بدرود حیات گفته، مطب های خود را تعطیل نمایند.

فرهاد پورفرضی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در این باره گفت: به دنبال قتل اصغر پیرزاده پزشک متخصص اردبیلی توسط همراه بیمار که ساعاتی قبل به وقوع پیوست، وزیر بهداشت تصمیم گرفته که به این استان سفر کند. در پی وقوع این رویداد، ناصر عتباتی، دادستان اردبیل از دستگیری قاتل دکتر اصغر پیرزاده فوق تخصص خون و انکولوژی خبر داد و گفت: مشغول بررسی موضوع بوده و تا ساعاتی دیگر اخبار موثق اطلاع رسانی خواهد شد؛ مردم به شایعات توجه نکنند و منتظر اعلام رسمی جزییات ماجرا از منابع رسمی باشند. گفتنی است دکتر پیرزاده علاوه بر درمان بیماران، با درجه استادیاری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تدریس مشغول بوده و به جهت فعالیت های پژوهشی زیاد، از جمله پشزشکان سرشناس این استان به شمار می‌آمده است.

جزئیات قتل پزشک اردبیلی به روایت دادستان اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت:‌ در ماجرای صبح امروز قاتل پزشک سرطان‌شناس اردبیل پسر دانشجوی 23 ساله‌ای است که دستگیر شده و مراحل بازجویی در حال انجام است. ناصر عتباتی در گفت‌و گو با فارس، ‌اظهار کرد: مسئله قتل پزشک اردبیلی مربوط به رابطه پزشک و بیمار نیست بلکه قاتل دانشجوی پسر 23 ساله‌ای است که به خاطر ارتباط نزدیک با این پزشک حاذق با دعوت از او در منزلش درگیر شدند که این جوان 23 ساله پزشک را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.

وی تصریح کرد: دادستان مسئولیت پیگیری این پرونده را عهده‌دار است و در روزهای آینده جزئیات بیشتری از علل و عوامل این قتل را بیان می‌کند اما برای روشن شدن اذهان مردم باید اعلام کنیم که بین این دانشجوی پسر و پزشک سرطان‌شناس اردبیلی ارتباط دوستانه‌ای برقرار بوده و صبح امروز در مراجعه این پزشک به منزل این پسر دانشجو چه اتفاقاتی رخ داده باید مورد بررسی قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: مردم نباید به شایعات توجه کنند چرا که این اتفاق ناگوار به دنبال رابطه دوستانه دانشجو و پزشک اتفاق افتاده و معلوم نیست هنوز علت این حادثه چه بوده است. عتباتی با تأیید اینکه این پزشک با ضربات چاقو به قتل رسیده است، افزود: ما قاتل این پزشک را دستگیر کرده‌ایم.