به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۰ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۸۷۴۷۴

هیلاری کلينتون: رئیس جمهور شوم توافق هسته‌ای با ایران را حفظ می‌کنم

گروه بین‌الملل: هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات اعلام کرد در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا همه تلاش خود را برای حفظ توافق هسته ای با ایران بکار خواهد گرفت.
هیلاری کلينتون: رئیس جمهور شوم توافق هسته‌ای با ایران را حفظ می‌کنم
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه واشنگتن پست در اینترنت در گزارشی به قلم آن گران نوشت: کلینتون گفت:« همه تلاش های لازم را انجام خواهم داد تا مطمئن شوم محدودیت ها بر برنامه هسته ای ایران بر سر جای خود باقی خواهد ماند.» او همچنین گفت: «تلاش می کنم ائتلافی را علیه ایران درباره دیگر اقدامات خطرناک آنها تشکیل دهم.»

او تصریح کرد رد توافق نامه هسته ای ایران از سوی کنگره آمریکا نشانه ضعف واشنگتن در مقابل جهان است. او افزود: «امیدوارم توافق هسته ای در نهایت تصویب شود و به شما می گویم اگر این اتفاق رخ ندهد همه فرصت ها از دست خواهد رفت.» او گفت کشورهای اروپایی به همراه شرکای ما در مذاکرات هسته ای یعنی روسیه و چین دچار شگفتی خواهند شد اگر کنگره توافق هسته ای را تصویب نکند.

این در حالی است که سناتور چارلز ای شومر همکار سابق کلینتون در سنا هفته گذشته مخالفت خود را با توافق نامه هسته ای ایران اعلام کرد و بدین ترتیب شرایط برای دیگر دموکرات ها به منظور مخالفت با دیدگاه های کاخ سفید فراهم شده است. جمهوری خواهان با توافق هسته ای ایران مخالفند اما کاخ سفید انتظار دارد بتواند حمایت برخی از نمایندگان جمهوری خواه را از توافق هسته ای ایران به هنگام رأی گیری درباره آن در ماه آینده به دست آورد.

توافق هسته ای که در ماه ژوئیه حاصل شد قابلیت های ایران هسته ای ایران را محدود خواهد کرد اما تضمین نمی کند جمهوری اسلامی هرگز نمی تواند راهی برای ساخت بمب پیدا کند.