به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۸۸۱۷۴

زیردریایی برای تفحص اقیانوس‌ها

گروه فناوری: شرکت بوئینگ یک زیردریایی بدون‌سرنشین به نام Echo Seeker ارائه داده که قادر به تفحص بستر اقیانوس است.
زیردریایی برای تفحص اقیانوس‌ها
طبق برآوردهای سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا، بشر کمتر از پنج درصد اقیانوس‌ها را کنکاش کرده و زیردریایی خودکار جدید می‌تواند از این لحاظ بر زیردریایی‌های پیشین سبقت بگیرد.
سامانه ابداعی که 9.754 متر طول دارد، با باتری نیرودهی می‌شود و می‌تواند تا سه روز زیر آب بماند. در زیر آب، فناوری Echo Seeke با سرعت 5.556 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و این بدین معناست که قادر است در هر بار شارژ باتری‌ها، بیش از 418.4 کیلومتر را بپیماید.

می‌توان حدود 4.814 متر مکعب محموله را در داخل این زیردریایی جاسازی کرد و برای رفتن به دریا نیازمند یک محفظه حمل‌ونقل منفرد است. برخلاف وسایط‌ بدون‌سرنشین هوایی که می‌توانند سیگنال‌ها را به ماهواره‌ها بفرستند یا از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط با کنترلگرهای راه دور استفاده کنند، زیردریایی‌ها نمی‌توانند بدون رفتن به سطح آب از امواج رادیویی‌ استفاده کنند.

در حالت معمول، زیردریایی‌های بدون‌سرنشین از نوعی افسار برای برخورد با این موضوع استفاده می‌کنند و سیم‌های زیرآبی سیگنال‌های بین سطح و زیردریایی موجود در زیر آب را حمل می‌کنند. با این حال، چنین شیوه‌ای کاوشگر زیرآبی را وادار می‌کند هر جا یک کشتی نظارتی موجود است، عملیات خود را انجام دهد اما خودکار بودن Echo Seeker بدین معناست که این زیردریایی قادر است برای مدتی به تنهایی عملیات تفحص را انجام دهد.
مرجع : ایسنا