به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۴
 
۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۹۰۷۱۷
چند نكته درباره اظهارات جلیلی در کمیسیون برجام

وقتي محاكمه نشديد بايد هم طلبكار شويد!

وقتی شما دم از اخلاق می‌زنید عرش خدا می لرزد. از اخلاق شما همین بس که زحماتی که شما برای پیداکردن نقطه ضعف در برجام کشیده اید، اگر در حوزه تخصصی خود می کشیدید حال و روز ما اینگونه نبود...
وقتي محاكمه نشديد بايد هم طلبكار شويد!
سیدحسین قاسمی

گروه سياسي: به بهانه پخش جلسه اعضای کمیسیون برجام با اعضای تیم مداکره کننده سابق هسته ای و فضای یکسویه و مونولوگ وار!، چند نکته را بدون مقدمه و با مخاطب قراردادن تیم مذاکره کننده سابق بیان مي شود و امید است که از انصاف فاصله نگرفته باشم.

1. جناب جلیلی؛ در ابتدا لازم است قبل از پاسخ گویی به صحبتهای شما تنها جهت یادآوری مقداری از کارنامه درخشانتان را بیان نمایم که می بایست در کمیسیون برجام در مورد آن توضیح می دادید که متاسفانه آنقدر در زمینه امور راهبردی صحبت کردید که دیگر فرصتی برای این مسائل جزیی! پیش نیامد.

الف:
فقط کاهش تقریبی فروش 1.5 میلیون بشکه نفت در روز در مدت تقریبی 4 سال با قیمت بیش از صد دلار در زمان مدیریت شما، رقمی قریب به 200 میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کرد. جدا از اینکه اندک درآمد نفتی نیز به علت تحریمها بانکی نیز می بایست از طریق دوست دیگرتان بابک زنجانی و همسر ابروگوندش به کشور وارد می شد. که الحمدلله نظام ترکیه مجبور به برخورد با این عزیزان! گشته.

ب: زیان ناشی از برداشت کشورهای همسایه از منابع انرژی مشترک با ایران، که به قول برخی کارشناسان زیانی چند صد میلیارد دلاری برآورد گشته است.

ج: کاهش ارزش پولی به کمتر از یک سوم یعنی به عبارتی 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور در عرض یک سال تبدیل شد به 250 هزار میلیارد تومان (البته در این مورد سوء مدیریت دوستانتان نیز تاثیرگذار بود)

د: تحریم دارویی علی الخصوص سرطانی سبب گشته بود که فرد مریض سرطانی و خانواده وی، بیشتر از اینکه از مرگ بترسند از هزینه دارو که می بایست از کانالهای شبه بابک زنجانی بدست آورند بترسند

ه: تحریمهای کشتیرانی، بیمه، تسلیحاتی، هسته ای و....
در خصوص این بند شایان ذکر است به جهت اینکه در دولت کریمه سابق به لطف شما و دوستانتان رقمهای 3 هزار میلیارد تومان و 2.7 میلیارد دلار و به طورکلی میلیارد، هزار میلیارد و...بسیار کوچک می نمود، و برای اینکه درک درستی از میزان خسارت شما بیان نمایم به این بسنده می کنم که 200 میلیارد دلار(دلار 3400) برابر است با 680 هزار میلیارد تومان (بنده این عدد را به ریال بلد نیستم!)و یا به عبارتی یارانه قریب به 160 ماه و یا 13 سال. اینها ثمره همان قطعنامه هایی است که شما با سرافرازی می گویید ما آنها را قبول نداریم!!

2. در جواب سوال آقاي بروجردی که پرسیدند علت دعوای غربیها که رهبری هم آن را دعوای واقعی دانستند، چیست، هیچ گونه پاسخی ندادید و تنها بسنده کردید به بیان جملاتی از اوباما در حمایت از برجام که به جهت مصرف داخلی در برابر مخالفان جمهوری خواه و لابی آیپک به کار برده بود اما جواب سوال را خدمت شما عرض می‌کنم: علت ناراحتی اسرائیل و اعراب از حل مسئله هسته ای ایران به هیچ عنوان ترس از احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته ای نیست بلکه آنها هم به خوبی می دانند که فتوای رهبري وقتی می فرمایند بمب هسته ای حرام یعنی حرام. آنها از این ناراحتند که بزرگترین بهانه برای پروژه ایران هراسی، که شما و دوست نفی کننده هولوکاستتان به راحتی به آنها داده بودید را، از دست داده اند هر چه شما و دوست شفیقتان (محمود احمدی نژاد)برای آنها رشته کرده بودید با تدبیر دولت امید در حال پنبه شدن است.

گواه این مسئله هم صحبت نتانیاهو در سازمان ملل بود که گفت احمدی نژاد گرگی بود در لباس گرگ و روحانی گرگی است در لباس گوسفند که به وضوح ناراحتی خود را از تغییر دولت در ایران ابراز نمود و یا در آغوش کشیدن احمدی نژاد توسط پادشاه سابق عربستان که از بغل درایت دولت پاکدامن! و نگاه راهبردی! حضرت عالی میلیاردها دلار در آمد نفتی به جیب زد.در حالی که از مان روی کارآمدن دولت جدید هر روز بر علیه ایران مصاحبه می کنند.

3. در جواب سوال جناب پزشکیان در خصوص بازدید از محل نصب قطعاتی که استفاده دوگانه دارد و اینکه جناب پزشکیان گفتند ما خودمان از اکثر شرکتها می خواهیم برای پشتیبانی و به نوعی گارانتی کالای خودشان محصول رانصب کنند به حق فرموده اید در آن مورد ما از آنها می خواهیم که آنها بیایند و در این موارد این حقی است که از جانب ما به آنها اعطا گردیده است.

برادر گرامی جناب جلیلی شما انگار فراموش نموده اید که اصلا هدف از مذاکره اعتمادسازی برای طرف مقابل بوده.شما بیان نمودید که این به نوعی زیر پا گذاشتن استقلال کشور می باشد و در ادامه نیز در جواب جناب پزشکیان مبنی بر اینکه اصلا حساب سود و زیان و صرفه اقتصادی برنامه هسته ای شده بود این مسئله را با مثال آوردن از اروندرود و اینکه میزان آب اروند برای ما ارزش این همه خون دادن را داشته یا نه پاسخ داده اید.

با توجه به موارد فوق شایان ذکر است جناب جلیلی، اصل مذاکره در مورد مباحث داخلی (از دید ایران مسئله هسته ای بحث داخلی می باشد) با یک گروه خارجی (با در نظر گرفتن هر نتیجه ای) استقلال کشور را زیر سوال می برد بنده نیز برای روشن شدن مثالی مانند خودتان بیان می کنم. فرض کنید برای جزایر سه گانه که کشور امارات به ناحق ادعای مالکیت بر آنها دارد اگر ما با امارات مذاکره کنیم فارغ از هر نتیجه ای در مذاکرات استقلال کشور زیر سوال رفته است. (هرچند از نظر نگارنده مسئله هسته ای قابل قیاس با مباحثی مانند اروندرود که حضرت عالی فرمودید و جزایر سه گانه نیست ولی برای شما ودوستتان جناب بذر پاش که از مثال بندر خرمشهر استفاده کرده بود بنده این مثال را زدم).

4. جناب جلیلی در شروع بیانات گرانبهایتان و در کمال تعجب به بندی از برجام اشاره نموده ایدکه در آن قید شده این برجام فقط در مورد ایران می باشد و از این نتیجه گرفته اید که این نشانه استثناء بودن ایران در محدودیتهاست که به جهت اینکه به سایر کشورها تحمیل نگردد از سوی روسیه بیان گشته است که البته جناب بروجردی این مورد را به حضرت عالی تذکر دادند، پس تا امروز روسیه حافظ منافع همه کشورهای جهان غیر از ایران بوده و ما نمی دانستیم آنهم روسیه ای که به راحتی کاغذ پاره های زمان حضرتعالی را وتو نم یکرد و یا حتی همین امسال قطعنامه بر علیه یمن را به راحتی رای ممتنع داد با وجود این نگرش می بایست وزارت امورخارجه در جمله سردر خود مبنی بر نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی تجدید نظر کند و قسمت نه شرقی را حذف نماید و یا بنویسد نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی به جزء دولت حامی مستضعفان، روسیه.

پس اینکه عربستان می گوید ما هم می خواهیم از حقوق هسته ای ایران برخوردار گردیم و حضرت آقا هم به آنها طعنه می زنند که بروید با استفاده از علم خودتان بدست آورید، تلاش برای بدست آوردن محدودیتها بوده که ما خبر نداشتیم. جناب جلیلی به وضوح و به طور قطع این بند استثناء در حقوق می باشد البته حضرتعالی خواب نیستید و خود را به خواب زده اید پس انتظار نیست این را شما بپذیرید.

5. جناب دانشمند! هسته‌ای آقای عباسی هم قریب به یک ساعت به صورت مونولوگ از فرمولهای مختلف فیزیک هسته ای گفته اید که احتمالا بیشتر اعضای کمیسیون برجام نمی دانستند شما چه می گویید (البته هدف حضرتعالی هم همین بوده است)، اما در برابر سوال جناب احمدی که فرمودند چرا 6 هزار سانتریفیوژ را غیر عملیاتی نگه داشتید، جوابی دادید که رسما خود را زیر سوال بردید. فرمودید که ما با تیم مداکراتی کمال هماهنگی را داشتیم و به جهت اینکه ما قصد تقابل نداشتیم نیازی به راه اندازی نبود و در کمال تعجب فرمودید از دستور صریح رئیس جمهور وقت مبنی بر راه اندازی 6000 سانتریفیوژ خودداری نموده اید به جهت اینکه اخلاقی نیست با رئیس جمهور آینده هماهنگ نگردد و از جناب روحانی کسب اجازه کردید و ایشان هیچ جوابی ندادند و به هیچ عنوان شما را منع ننمودند. (و در واقع توپ را به زمین دولت جدید انداختید)

برادر عزیز! وقتی شما دم از اخلاق می زنید عرش خدا می لرزد. از اخلاق شما همین بس که زحماتی که شما برای پیداکردن نقطه ضعف در برجام کشیده اید، اگر در حوزه تخصصی خود می کشیدید حال و روز ما اینگونه نبود. دم از عدم تقابل می زنید، پس این همه کاغذ پاره که بر گرده 80 میلیون نفر نشسته از سر تعامل بوده است؟ در ثانی شما به علت سرپیچی از دستور صریح رئیس جمهورکه خود به آن اعتراف کرده اید، قطعا می بایست توسط مدعی العموم محاکمه شوید. با این شرایط میزان سانتریفیوژی که شما غیر عملیاتی نموده اید با آنچه تیم مذاکره کننده در مذاکرات تعهد نموده تقریبا برابر می باشد. اما این کجا و آن کجا؟

۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۱:۱۰
نبایدبه مجلس دعوت میشدن اقای جلیلی (322399)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۱:۵۶
آره بابا چه کاریه مردم حقیقت رو بدونن !!! (322559)
خس و خار
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۲:۴۲
باز بدون هیچ دليلي، رای میدم به آقای جليلي (322569)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۳:۴۸
حالا چرا یک عده از رفتنش به مجلس و صحبت هاش ترسیدن ؟! اگر حساب پاک است از محاسبه چه باک است ؟! (322586)
شسی
Germany
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۰۷:۴۶
اینا اگه حسابشون پاک بود رئیس جمهورشون چپ و راست منقدین رو نمی کوبید .برجامی که خیلی بهش مطمئن هستن در حد حرف و حدیثیه که خودشون می گن وگرنه هیچ چیز شفاف در مورد توافق هسته و برجام وجود نداره که دست مردم باشه حالا چه سودی از این زدو بندا می برن فعلا خدا می دونه (322606)
احسان
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۱:۱۲
هدف دعوت جلیلی فقط برای انتخاباته نه چیز دیگه این سرآغاز حمله شدید به دولت روحانی خواهد بود (322400)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۳:۳۱
همون طور که برجام تو امریکا مخالف داره خوب دلیل نمی شه کسی چیزی درباره ش نگه (322453)
هدف چیست؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۴:۵۲
میخواهند اینطور جلوه دهند که کار را ما تمام کردیم و همه را به نام خود ثبت کنند همین و بس ،اما به واقع با اینهمه مشکل ریز و درشت در کشور بجای همدلی برای جبران گذشته شان چرا مانع میشوند؟به واقع چه فرقی میکند کسیکه قرارست از عمر و ثروت و سرمایه های ملت خرج کند .نامش آمریکا باشد یا انگلیس یا روسیه یا آقایان داخلی؟ (322478)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۵:۲۱
آقا وقتی صدا و سیما جلیلی را میاره باید کاترین اشتونو هم بیاره وگر نه جنس جور نیست..من اصلن بدون اشتون جلیلی را دوست ندارم ببینم. (322485)
زهرا میر کروبی
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۵:۳۲
میخواستم بپرسم آقای جلیلی که ایام تبلیغات انتخابات 92 خیلی هم در نکوهش موضوع فتنه صحبت میکردن، چن درصد رأی آوردن؟ (322488)
ا ت ش ب ی گ ز ا د ه
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۶:۳۲
اقای جلیلی با چه رویی صحبت میکند این اقا در حد یک پسچی بود (322501)
ا ت ش ب ی گ ز اده
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۶:۵۲
این مجلسی که در حال حاضر بر جام را تفسیر میکند تنها 15% رای مردم را دارد پس حق الناس چی میشه؟ 85% که به این اقایان رای نداده اند حقشان چی میشه؟ این مجلس چون با کمترین رای واجدین شرایط تشکیل شده نمیتواند برجام را تفسیر کند . پس بهتر است این برجام باید به رای مردم گذاشته شود (322506)
مانی
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۱:۰۸
چرا رای ندادی؟! (322546)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۱:۴۲
چطور حساب کردی؟ (322554)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۷:۲۱
سلام بر دکتر جلیلی . (322509)
تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۷:۴۹
من یک جوان در شروع دولت پاکدستان و تصدی ایشان بودم اینها جوانی من را از من گرفتند,نه فراموش میکنم ونه می بخشم (322515)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۱:۱۷
اینکه خودش این همه مشکل داره چرا در جلسه راهش دادند.
او که خود ما را به عقب راند چرا حق نظر دارد.
درود بر ظریف. (322403)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۲:۵۵
غنی سازی 20 درصد به عقب راندنه؟!! یا بیکار شدن دانشمندامون الان؟ (322440)
وحيد
Netherlands
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۱:۲۱
نخير، وفور نعمتي !! كه در اين هشت سال به پاس وجود دولت پاكدستان بر سر مردم ريخته شد. (322548)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۳:۴۷
خانم دانشمند هسته ای
چند درصد از مردم به خاطر چیزی که آخرش به نقطه اول رسیدیم بیکار شدن؟
چند نفر بر اثر نبود دارو مردن؟
چندتا زندگی از هم پاشید تا شما این بازی رو تموم کنید؟
ای کاش شما و همفکران(فکر!!) شما عوض پیگیری اخبار و درج نظر به استغفار رو بیارید تا شاید حق الناسی که به گردنتون مونده بخشیده بشه (322585)
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۸:۱۵
ظریف باید بعد از روحانی رییس جمهور شود چون صاحب علم ،کمال،صدق،اندیشه نو ، و از همه مهمتر دنیای امروز را به خوبی می شناسد (322520)
مجید
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۱:۱۸
صدا وسیما چه دفاعی از جلیلی میکند من تعجب میکنم که چرا روحانی ساکت مونده و اعتراضی نمی کند (322404)
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۱:۱۹
حالا كه در انتخابات 92 نه ملت ايران را با خود يدك ميكشيد اين طوري برخورد منيكنيد

حالا اگه راي آور بوديد چيكار ميكرديد رو رو برم بابا (322405)
آيلار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۳:۲۶
چرا كسي اين آقايان به اصطلاح مدعي را به خاطر تمامي ناكامي ها و سو ء مديريت هايشان كه نتيجه اي جز هزينه براي كشور و ملت ايران نداشته ، بازخواست نمي كند؟؟
چرا ... (322452)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۶:۳۷
اگر رای آورده بودند که الان من و شما در جبهه بودیم و آقایان در هتل های 6 ستاره در حال تشریح تاریخ اسلام. (322502)
ایرانی
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۰۱:۰۷
احسنت علی آقا
واقعا همینطوره (322595)
آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۱:۱۹
تفسیر روشنگرانه ای بود .امیدوارم آقای جلیلی این مطلب رو بخونه
(وقتی شما دم از اخلاق می زنید عرش خدا می لرزد. ) (322406)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۷:۲۹
ببین تو رو خدا چه کسانی دارند از اخلاق و عرش خدا حرف میزنند !!! (322511)
کاظم
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۰:۴۶
یک نگاه تو اینه بنداز.جوابو میفهمی! (322541)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۱:۲۷
" وقتی شما دم از اخلاق میزنید عرش خدا میلرزد ... "

اوه اوه خواهش میکنم شما دیگه دم از اخلاق نزنید ! دکتر جلیلی از با اخلاق ترین سیاسیّونی هستند که من تا الآن دیده ام . ایشان بسیار شریف و نجیب و متدیّن و با اخلاق و اتفاقاً حرفه ای هم هستند . ایشان جواب همه ی سؤالات رو در کمیسیون دادند و من یقین دارم هدفشان از حضور در کمیسیون، رضایت خدا و منافع کشور بوده و بس . نه اینکه مثل بعضی ها منافع کشور رو فدای منافع حزبی و شخصی خودش کنه . (322407)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۹:۵۲
با این همه اخلاق خوب برود استاد اخلاق شود (322529)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۱:۵۴
اتفاقا ایشان در عمل ، استاد اخلاق هم هستند . ولی در عمل و نه در حرف .منتهی چشم بینا میخواد که بزرگواری و صفای باطن این آقا رو ببینه و یاد بگیره. (322557)
کاظم
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۰:۳۶
خطاب به ایرانی:یکبار به یک کچل میگویند اسمت چیه ؟میگه:زلفعلی!
حکایت جلیلی و طرفدارانش نظیر جنابعالی هست. (322534)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۲:۱۳
شما دلواپسان دیگه از منافع کشور حرف نزنید که عرش خدا میلرزد.اینهمه صدا و سیمایتان قربون صدقه تان میشود غیر از بالا بردن شاخص فلاکت و فقر و دروغ و ریا و نیرنگ و ظلم و بی عدالتی و بی محاکمه حکم دادن و....صدها مورد دیگر چه تاجی بر سر این ملت مظلوم و بی دفاع زده اید .از خشم خدا بترسید (322564)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۱:۳۴
چی بگم ؟؟؟ از عمری که به باد رفت ؟؟؟از افق زمانی که برای خودمون ترسیم کردیم و دیدیم که به هیچج چیز نرسیدیم ؟ از دلهره و هزاران نزر و دعا تا بریم سریکار ؟از سال های بیکاری و کارکردن پدر بازنشسته ؟(((آقای جلیلی و احمدی نژادی ها .....ازتون نمیگذرم واون دنیا جلوتون را خواهم گرفت )))) (322410)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۲:۰۱
البته امیر خان ! در همون دولت قبل و در همون اوج تحریم ها ، هم وضع اشتغال بهتر بود و هم بازار رونق داشت . (322560)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۱:۴۴
واقعا" عالي بود. (322414)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۱:۵۰
طبق فرموده آقای صالحی بعضی نکات هسته ای با فشار مخالفین دولت لو رفت .از مجموع 19 هزار سانتریفیوژ ادعایی ما ده هزار از آن از نسل اول و بقیه که قرار بود نسل 6 و یا 8 باشد نصب نشده بود و این نشان از لاک پشتی بودن نظام هسته ای ما داشت که ناخواسته لو رفت. (322416)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۱:۵۵
وای بر دنیا پرستان که تمامی مرزهای انسانی را به خاطر اهدافشان زیر پا میگذارند (322418)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۱:۵۶
شما هر کی رو که محکم در مقابل زیاده گویی های غرب می ایسته می کوبید از شما بعید نیست (322419)
کاظم
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۰:۴۵
ایستادگی عاقلانه و محکم هنر است نه صرفا محکم.در ضمن این ملت بودند که ایستادگی کردند و تاوان تصمیمات اقایان را میدهند نه جلیلی و دارودسته اش. (322540)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۱:۵۷
احسنت احسنت
خیلی زیبا نوشته اید (322420)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۱:۵۸
چرا اینقدر متعصبانه برخورد می کنید؟
بعنوان کسانی که چند صباحی در این مسئولیت بودند نظرشان را اعلام کرده اند
اگر شما و تیم مذاکره کننده فعلی ضعیف نباشید از این انتقادات باید استقبال کنید و گوش بدهید و پاسخ بدهید در غیر اینصورت در صورت ضعف حمله می کنید به منتقدین.
یعنی چون یک توافقی صورت گرفته این توافق وحی منزل و آیات الهی است و کسی حق نقد ندارد و اگر نقد کرد باید با بدترین الفاظ مورد هجمه قرار بگیرد؟
جلیلی هم انتقاد بهش وارده ولی ندیدم جایی اینگونه منتقدین خودش رو مورد هجمه و اهانت قرار بده. (322421)
متعصب!
United States
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۳:۱۳
نخیر مذاکرات دوره جلیلی وحی منزل و آیه ی الهی بود که هیچ کس حق سوال پرسیدن در موردشو نداشت!!! (322572)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۳:۴۴
احسنت حرف حقّت جواب نداره . ولی خب منفی زیاد میخوری چون عده ی زیادی هستند که اصلاً دنبال حرف حق نیستند و فقط منتظر یک غیر همفکر اند تا بهش منفی بدهند ! اصلاً هم مهم نیست حرفش حق بوده یا نه ! منفی زن ها بسم الله !!!! (322583)
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۲:۰۲
ایشان در میان دوستان عمدتا پایداری چی ، چنان به برجام تاخت و از 100 حق مسلمی که از ایران گرفته شد گفت که گویی برجام تمام دستاوردهای دوران جلیلی را از بین برده و هیچ سودی نداشته !!
دستاوردهای دوران جلیلی که پس از پایان هر دور از مذاکرات با تحریمی کشنده همراه بود ، به گمانم بیشتر آموزش و نشر تاریخ اسلام و ایران باستان بود تا مذاکره برای موضوع مهمی همچون برنامه هسته ای.
جلیلی در میان سخنرانی خویش به این نکته اشاره کرد که " طرف غربی در مذاکرات آلماتی ، حق ایران در غنی سازی را قبول کرده"...امری که با (322425)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۲:۰۴
چرا میترسید مردم از حقایق برجام آگاه شوند مگر چیز پنهانی در وجود دادرد که میترسید ؟شفاف که باشد مردم بهتر میفهمند که قرار نیست تحریم های اصلی برداشته شود (322426)
کاظم
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۰:۴۲
حقایق یا دروغهایی که به برجام میچسبونند و به خورد مردم میدهند؟! (322539)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۳:۱۵
ترس؟ فعلا که ترس توی پوست و استخوان شما و دوستان بدجور نفوذ کرده ...از قدیم گفتن کافر همه را به کیش خود پندارد! (322573)
محمدی
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۲:۰۴
اقای قاسمی عزیزشنونده حرفهای این حضرات بایدعاقل باشد که الحمدلله تقریبا تمام مردم ایران اسلامی اینهاراخوب می شناسند (322427)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۲:۰۶
دکتر ظریف این دوسال زحمت کشید تا ما را از چاهی که دولت قبل و اقای جلیلی در ان گرفتار کرده بودند نجات دهند و دادند.
اقایان ظاهرا به خواب هم تصور نمی کردند ظریف بتواند تمام تحریم ها را رفع کند که به حرفهای نامربوط زدن افتاده اند.
قطعنامه صریح 2231 را که همه تحریم ها را لغو کرده با قطعنامه ناکارامدی مدیریتشان 1929 مقایسه ودستیارشان پرفسور عسگری هم خطا می گرفت ولی 1929 وحشتناک را باقلوا نشان می داد
بس است دیگه (322428)
عنبر بو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۲:۱۸
گروه قبلی مذاکره کننده داره برای ابروش حرف میزنه اما دکتر ظریف و گروهش برای مردم هستند (322432)
نیما
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۲:۲۸
آنطور که مواضع، اظهارات، مخالفت ها و انتقادات مخالفین توافق هسته ای در کمیسیون بررسی برجام نشان می دهد، ایشان یک هدف عمده سیاسی را دنبال می کنند: کوچک جلوه دادن دستاورد بزرگ تیم مذاکره کننده؛ به این معنا که از یکسو به افکار عمومی نشان دهند که این توافق یک پیروزی بزرگ نبوده و دستاورد چندانی نداشته است و اگر دستاوردی داشته، حاصل رویکرد و مقامت تیم مذاکره قبلی بوده و چه بسا که اگر تیم قبلی بر سر کار بود امتیازات بیشتری دریافت می کردند و از سوی دیگر با القاء چنین تصوری، امکان هرگونه مانور دولت تدبیر (322434)
علي رضا
United Arab Emirates
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۲:۳۱
بي زحمت اين كت وكميسيون بررسي ومرسي برجام ومرجامتون بساتش جمع كنيد بگذاريد تيم هسته اي كارشون بكنند اين قدر ادمهاي غير مسعول كه هراز گاهي صبحتهاي بي منطقي هم دارن در اين نشستها مطرح ميكنند بابا يه خورده تو فكر شكم مردم هم باشيد (322435)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۲:۳۶
حای تاسف است اظهارات ایشان
ایشان علنی علیه ظریف دارد برنامه می چیند.
تمام سوالات نماینده های دلواپس در کمسیون از ایشان در اصل پاس گل برای ایشان بود و هیچ سوال واقعی از ایشان نمی کردند .
سوالی که می کردند تابلو برای سخنوری ایشان روی یک سری موضوعات به ذهن خودشان است واینکه ایشان بگوید: " همانطور که من گفنتم بله دقیقا .... "
مردم در انتخابات 92 جواب تان را آقای جلیلی داند منتهی نشنیده اید ظاهرا (322436)
علی
Germany
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۲:۴۸
توی عکس بالا سمت راست دکتر عراقچیه؟
از دکتر بعید با این افراطی های که مملکت شخم زدن عکس بگیره (322438)
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۲:۵۰
بقول حضرت مولانا:چون غرض آمد هنر پوشیده شد ....صدحجاب ازدل بسوی دیده شد.
جناب جلیلی ودولت پاکدست !وگروه افراطی پایداری مجلس تمام ایمان ،اخلاق و انسانیت شان را چند سالی است به غرض فروخته اند!شنیدن این رفتارها وگفتار ها
ازشان طبیعی است واگه این مواضع رو نداشته باشن خلاف طبیعت خود رفتار کردن. خدا واکثرمردم و خودتان میدانید شما به خاطر منافع کشور این مواضع رو نمی گیرید. (322439)
edris
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۲:۵۶
جناب جليلي با وجدان بيدار!
آيا بهتر نبود به جاي اينكه خود در مقام قضاوت برجام بنشيني در مورد دستاوردهاي دوران گفتگوهاي هسته اي ( ونه مذاكرات) كه شما از زعماي ارشد آن بوديد خود در مقام متهم قرار مي گرفتيد. براستي چرا شاخص فلاكت در ايران به 40% رسيد؟ چرا در اون همه سال يك برگ تفاهم نامه (و نه توافق نامه) به امضاي شما و خانم اشتون نرسيد. چراعرصه ي گفتگو با جهان رو با كلاس فلسفه و اعلام بيانيه اشتباه گرفتيد؟ پس چه زماني قراره به اين سوالات پاسخ بدي سعيد خان! يادت نره كه هركي رو توي قبر خودش ميذارن (322441)
علی
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۳:۳۶
واقعآ براتون متأسفم هنوز بغض فتنه سال 88 را درسینه دارید تا کی دیگر بادست خودمان فتنه ها را روشنن نگه داریم واون طرف دشمنان این نظام و انقلاب بهره برداری کنند و موجب خوشحالی آنها شویم (322455)
کاظم
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۰:۳۸
ما فتنه را روشن نگه داشتیم یا ان کاسبان فتنه ای که چندتایشان در همین کمیسیون اند؟!نظیر بذر پاش که توی کمیسیونی که باید برجامو بررسی کنه در مورد فتنه ای حرف میزنه که زیر سر خودش و اربابش محمودخان بود. (322535)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۳:۱۷
کسی که بیشتر از همه از فتنه خوشحال شد دوستان شما بودن که راحت بگم توی بسیاری از امور خودشون دست داشتن و به اسم بقیه تموم کردن....فتنه یک سر داشت و آن هم احمدی نژاد بود! (322574)
khl
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۴:۰۴
احسنت عالی بود. هر چند دست این گروه برای مردم کامل رو شده. دم از غارت کشور در دوران پسا تحریم می زنند اما ظاهرا یادشان رفته بزرگترین دزدیها و اختلاسهای تاریخ ایران در دوره دولت مورد حمایتشان اتفاق افتاد. دم از ساده زیستی می زنند و ایران را به اولین وارد کننده پورشه در خاورمیانه در بدترین شرایط اقتصادی و در حضور کشورهای ثروتمند عربی تبدیل کردند. به بنیاد شهید هم رحم نکردن، .... البته کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد. بقال سر کوچه ما جای این دار و دسته میرفت مذاکره خسارتش کمتر بود. هر دف (322465)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۴:۰۷
آنکه حسابش پاک است از محاسبه چه باک است (322466)
کاظم
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۰:۴۰
محاسبه یا مونولوگ یکطرفه و کوبیدن طرف مقابل؟! (322537)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۳:۱۸
تا این "آنکه" که باشد! بعضیا دست پیش گرفتن پس نیوفتن! (322575)
خیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۳:۴۹
آنکه دستش پاک است رحیمی و مشائی است و بقائی و چند تا دیگه که در راهند. (322588)
ارمين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۴:۰۹
من پيشنهاد ميكنم كمي بعقب بر گرديم و سوابق اقاي جليلي رامرور كنيم خصوصا در دوران مذاكرات ، خواهيد ديد كه دست كمي از معجزه قرن ندارد، (322467)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۴:۱۶
یه مداحی گوش کردم از یک هفت تیر کش که قبل از انتخابات ریاست جمهوری می خوند : بدون هیچ دلیلی رای میدم به جلیلی
همین مداحی کل خط مشی سیاسی ایشون را روشن کرد!!! (322469)
عباس. از طبس استان یزد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۴:۲۹
این هم یک نمایش نامه جدید میباشد برای ازبین بردن لذت و شادی هسته ای و برعلیه دولت ولی مطمئن باشید تیرشان به سنگ میخورد (322474)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۴:۳۲
جلیلی فقط سعی داشت خودشو تبریه کنه هر کار مثبتی رو به تیم گذشته نسبت میداد و هم زمان برجام رو میکوبید مجلسیها بهتر جلیلی و ظریف رو هم زمان دعوت
کنند (322475)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۵:۲۱
برادر عزیز اگه یکی پیدا میشه راهبرد روی راهبرد، راهبرد پشت راهبرد ارائه میکنه وشما نمیتونی از اون استفاده کنی یعععنی اینکه تو راهبرد نداری، تو راهبرد بلد نیستی،تو اصلا نمیدونی راهبرد چیه.پس سعی کنی کمی راهبرد یاد بگیری تا تو هم مثل تیم مذاکره کننده جدید بدون راهبرد نمونی و دستاورهای دوستانی که راهبرد های زیادی داشته اند با بیشتر از 100 امتیاز از دست ندی که هیچ ، بتونی امتیازات دیگران رو هم در آخرین راهبردت با یه پاتک اساسی از آن خودت کنی.به این میگن یه راهبرد اساسی .بعععللللله !!!؟؟؟ (322486)
رضا درودگر
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۵:۳۴
از رسانه میلی دیدم که جلیلی در پاسخ سوالهای اقای پزشکیان طفره رفت و سفسطه کرد .فکر کنم متن فرمایشاتشو معجزه هزاره سوم نوشته بود،فقط کلی گویی و کرد و فرار از حقیقت...
اقای روحانی دلواپسان سعی دارن دستاوردهای دولت رو یکی یکی لوث كنن و در این مورد بخصوص تلاش میکنن تا افتخاری از توافق هسته ای باقی نمونه.لطفا در راه تحقق بقیه وعده های انتخاباتی مثل بهبود معیشت مردم وخاتمه حصر كوشا باشيد. (322490)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۵:۳۶
بابا جان این بنده خدا ها کاری به برجام ندارند فقط یک بهانه ای بدست آورده اند تا می توانند خود را مطرح و برای انتخابات آتی فضا سازی کنند . شاید تعدادی آدم ساده لوح پیدا شود و چند تایی رای بیاورند و دو باره کرسی مجلس را در اختیار بگیرند . . . هر کدام بدنبال امال و آرزوهای خودشان هستند که آنرا خدای خود قرار داده و از آن پیروی می کنند . وگرنه واقعیت های 6 سال تحریم و تهدید را می گفتند و از مردم عذر خواهی می کردند . (322491)
يونس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۵:۴۰
بهار خيلي غير منصفانه نوشتي. (322492)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۳:۱۹
شما نخون! برو سایتای منصفانه! (322577)
ج - ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۵:۴۸
جلیلی هر چه باشد جنگ دیده و ترکش خورده است و از این لحاظ بمراتب از ظریف که ته جنگی دیده و نه صدمه ای خورده بالاتر است و احترامش واجب است (322494)
کاظم
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۰:۳۹
حرمت امامزاده با متولی ان است. (322536)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۳:۲۲
شما که راست میگی بگو چرا بقیه جانبازا چنین مقامی ندارن؟! (322578)
صادق خان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۳:۵۶
یکی بیاید و به دکتر ی های اینها رسیدگی کند که آیا اینها واقعا در سر کلاس درس حاضر بوده اند یا اینکه با یک نامه از یک کله گنده به این مدرک رسیده اند . خیلی هاشان که استحقاق دیپلم را هم ندارند اما دکتر دکتری به هم میگویند که مرغ پخته هم روی میز خنده اش میگیره. (322591)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۶:۰۰
هدف اینها فقط فرافکنی است . اینها نمی توانند ببینند دولت مردمی تدبیر و امید چگونه به بهترین شکل موضوع هسته ای را حل کرد . (322496)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۷:۳۷
جلیلی دردورقبل کاری نکردندحالامیخواهدبااظهاراتش جورومتشنج کندعده ای هم مثل رسایی طرفدارشن (322512)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۷:۵۵
بسیارعالی بود کو کارنامه شش ساله شما (322517)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۷:۵۶
این کار جلیلی وتیمش وروهم رفته رویکرد اصولگراها به قول دکتر زیبا کلام کاملا سیاسی و جناحی هستو بس . (322519)
سمند
Germany
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۸:۴۸
آقای روحانی عزیز همین جلیلی یکی از ان دهها افراطی ست که اشاره فرمودی و در عین حالا اینها مصونیت آهنین دارند حتی اگر مملکت را بر باد دهند (322522)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۹:۱۱
اقای جلیلی قبل هز عهده دار شدن قضایای هسته چه کاره بودن چح سال تو دستگاه دیپلماسی بودن ظریف که معلومه سی سال دیپلمات بوده و نماینده ایران تو سازمانن ملل و قرداد های بزرگی رو بسته و ... جلیلی تو کدوم کار دیپلماسی بوده یکیش رو بگید کدوم پرونده سیاسی رو حل کرده فقط یکی بگید من خودم تو دوره بعد شاهرگم رو میزنم برا طرفداریش (322525)
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۱۹:۵۰
حقوق دان خودسر ۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۰۹:۴۳:۱۵
جاي گزين خيلي ساده:

آمريكا اقرار كند كه گناه كار بوده و طلب بخشش كند
آمريكا و اروپا تمام تحريمها را لغو كنند و خسارات وارد شده را به ما بدهند.
(البته با سه برابر چون نرخ دلار بر اثر تحريمها سه برابر شده)
ما حق مسلم داريم كه از تمام انرژيها منجمله اتمي استفاده كنيم به هيچ كس هم مربوط نيست.
آمريكاتعهد كند كه از اسرائيل و اعراب حمايت نكند دست از سر سوريه بردارد و بلكه از حافظ اسد و پسرش بشار حمايت كند.
اموال شاه و خانواده اش را يابرگرداند و يا به حساب هر كس ما گف (322527)
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۰:۰۰
جلیلی 6تایی!
6 سال مذاکره 6 قطعنامه (322530)
Ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۰:۴۱
والله ما که مذاکره ای تو دوران ایشون ندیدیم، ایشون تو هر دور مذاکرات می خواست آمریکا و اروپا رو ارشاد کنه و هر بار دست از پا دراز تر برمیگشت و یه تحریم اضافه میشد (322538)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۰:۵۷
جلیلی چرا اون موقع زبون نداشت الان برای عمل دیگران زبون دراورده!!!!
انتخاب تیم هسته ای نه با دولت نه مجلس نه شورای امنیت بلکه با عالی ترین مقام نظام.
این یعنی بهانه گیری از برکناریش!!!!! (322542)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۱:۰۶
يكي از اين اقاي دكتر جليلي بپرسه دكتراى شما در كدام رشته است كه حق ما را معامله مي كرديد؟ (322544)
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۱:۲۴
اصلا معلوم نیست حرف حسابتون چیه .
مثلا خیلی دموکراتیکید!!! (322551)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۱:۵۵
من هرموقع دندانهای پسر کوچولویم را می بینم که بخاطر عدم ورود قطره اهن خارجی ( بدلیل تحریم درداروخانه ها یافت نشد ) از قطره های مشابه داخلی استفاده کردیم و دندان های این عزیز خراب شده ، یاد تحریم دارو و دستاورد این افراد بی هنر پر مدعای فرصت طلب می افتم که انشا ء الله خدا بایشان همانطور که برای ماساختند برایشان بسازد. (322558)
ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۲:۱۰
درود بر روحانی و تیم با کفایت و فهیمش چشم دشمنانتان و دشمنان مردم و سر بلندی مردم در بیاد (322562)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ۲۳:۱۲
من نفهمیدم این اصولگراها چرا عادت دارند با مغز بروند در دیوار.
فقط دارند خودشون رو ضایع می کنند. (322571)
رحمت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۰۰:۰۸
امیدواریم در آینده نزدیک کمیسیونی در مجلس تشکیل و به 6سال مذاکره بی نتیجه که آسیبهای زیاذی به کشور رساند رسیدگی کند. (322592)
ایزدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۰۰:۱۱
و مکرو مکرا.. والله خیرالماکرین. با این اقدام کمیسیون برجام و دعوت از مهره های ضعیف سوخته،برخی می خواستند اولا آنهارا احیا کنند و از طرفی برجام و تیم هسته ای را تضعیف کنند ولی غافل بودند از حکمت خداوند. (322593)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۰۷:۴۸
الان سمت ایشون تو این مملکت چی هست که باید نظر بدهد (322607)
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۰۷:۵۵
من واقعا در شگفتم که چطور مجلس محترم شورای اسلامی اجازه دادن که این آقا بعد از اون کارنامه ی درخشانه 6 ساله شون بیان و راجع به این دستاورد بزرگ دولت عزیز اینطور با این لحن شدید انتقاد که چه عرض کنم دولت رو بکوبند؟!! (322608)