به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۸:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۹۱۲۰۱
اکرمي:

در حج شیعه و سنی یک‌دست می‌شوند

گروه سياسي: یک نماینده پیشین مجلس گفت: در انجام مناسک حج شیعه و سنی همه یک‌دست می‌شوند و همه برای پاسخگویی به ندای لبیک حق در صف واحدی حرکت می‌کنند.
در حج شیعه و سنی یک‌دست می‌شوند
جت‌الاسلام  سیدرضا اکرمی اظهار کرد: کعبه مرکز عبادت و یک مغناطیسی برای دل‌های یکتاپرستان و موحدان است و بر اساس آیات و روایات، خانه کعبه به عنوان یک نماد بندگی و عبادت محسوب می‌شود. وی گفت:‌ حج عبادتی است که باید در یک زمان و مکان خاصی صورت بگیرد. ما نماز را می‌توانیم در هر جایی بخوانیم و روزه را در هر جایی می‌توانیم بگیریم، ولی حج اینگونه نیست و زمان و مکان معینی دارد و در جایی دیگر نمی‌شود این عبادت را انجام داد.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به سوره حج در قرآن تاکید کرد: در این سوره، خداوند انجام اعمال و مناسک حج را برای بندگان توضیح می‌دهد و مردم را از منافع حج آگاه می‌کند و تمام مسلمانان با یک دعوت به سمت مکه که نماد خانه خداوند است حرکت و در اعمال حج حضور پیدا می‌کنند. اکرمی گفت:‌ افراد برای محرم شدن و انجام مناسک حج باید لباس خاصی را به تن کنند و از آن لباس‌های فاخری که شاید همواره به تن داشته‌اند دور می‌شوند و همگی یک‌دست می‌شوند و یک‌صدا به ندای "لبیک" خداوند پاسخ می‌دهند و همگی برای رضای الهی عبادت انجام می‌دهند و به سمت یک معبود و یک هدف می‌روند.

وی عنوان کرد: در حج محور فقط خداوند می‌شود و انسان از هر آنچه که غیرخداوند است جدا می‌شود و از تکبر و نفاق باید دور شود. در انجام مناسک حج شیعه و سنی نداریم و همه یک‌دست می‌شوند و از 55 کشور دنیا برای پاسخگویی به ندای لبیک حق در صف واحدی حرکت می‌کنند و هرگز بین آن‌ها تمایز و تشخصی وجود ندارد و این یکی از اهداف و دستاوردهای مهم حج است.
مرجع : ايسنا