به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۲:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۷ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۹۳۵۶۱
امکانات پاسخگوی نیاز مردم سیل زده ایلام نیست

مردم ایلام تا 4روز از آب‌معدنی استفاده کنند

هشدار مدیرکل بحران ایلام به ساکنان منازل در معرض سیل‌
گروه جامعه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: به دلیل اینکه آلودگی‌های آب پس از وقوع سیلاب بالا می‌رود، لازم است که مردم ایلام تا 4 تا 5 روز دیگر از آب معدنی استفاده کنند.
علی دل‌پیشه با بیان اینکه دو نفر از مصدومان سیلاب در ایلام در بیمارستان بستری شده‌اند، افزود: در سطح استان ایلام تاکنون 20 نفر براثر جاری‌شدن سیلاب مصدوم و 3 نفر نیز فوت شده‌اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: از مردم می‌خواهیم که از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند و به منظور تصویربرداری از خرابی‌ها و سیلاب در محل‌های خطرات حضور پیدا نکنند چراکه منجر به آسیب‌دیدگی می‌شود.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام گفت: نیروهای به‌کارگیری شده برای کمک به مردم سیل‌زده ایلام پاسخگوی نیاز مردم نیست. «محمد سلیمانی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به حجم خسارت‌ها و مردمی که نیاز به کمک و خدمات‌رسانی دارند نیروها که تاکنون وارد عمل شده‌اند پاسخگو نیست لذا از مرکز کشور درخواست کمک کرده‌ایم که امیدواریم هر چه زود ر نیروی کمکی برای ایلام اعزام شود. وی بابیان اینکه بیش از 50 درصد منازل ایلام دچار آب‌گرفتگی شدید شده‌اند افزود: تاکنون 2 تیم از استان‌های خوزستان و 2 تیم از استان کردستان برای کمک وارد ایلام شده‌اند اما باز پاسخگو نیست.
 
سلیمانی با اشاره به اینکه قرار شده است نیروهای امداد و نجات استان‌های همدان و خوزستان به ایلام اعزام شوند اما هنوز نرسیده‌اند خاطرنشان گرد: مرکز استان به‌شدت نیاز به اعزام نیرو و وسایل خدمات رسان بخصوص دارد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام تصریح کرد: برای خدمات‌رسانی به مردم نیاز شدید به بولدوزر، جرثقیل و بیل مکانیکی داریم.

مدیرکل بحران استاندار ایلام گفت : شهروندانی که احتمال می‌دهند منزل مسکونی آنها در معرض آب‌گرفتگی است شب را در منازل ایمن‌تر به صبح برسانند. مهندس «احمد کرمی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی احتمال بارندگی ، آب گرفتگی و سیل مجدد وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه 291 میلیمتر در ایلام بارش داشته‌ایم، از مردم خواست از خروج‌های غیرضروری از منزل خودداری و در صورتی که احتمال می‌دهد منزل مسکونی آنها در معرض آب‌گرفتگی است شب را به اتفاق خانواده در منازل ایمن‌تر به صبح برسانند. مدیرکل بحران استانداری نیاز ایلام را در این شرایط ماشین آلات سنگین و امکانات عنوان کرد و گفت: متاسفانه در این حادثه سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.