به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۶ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۹۴۷۱۳
فریدون صدیقی مطرح کرد؛

نمایشگاه مطبوعات مجالی برای پاسخ دادن به مخاطب

گروه فرهنگی: استاد "فریدون صدیقی" بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات را "خوب" ارزیابی می‌کند و می‌گوید: شخصا مساله ویژه‌ای ندیدم که دلالت بر این داشته باشد که نمایشگاه امسال، نمایشگاه بدی بوده و ضعفی به همراه داشته باشد.
نمایشگاه مطبوعات مجالی برای پاسخ دادن به مخاطب

این مدرس روزنامه‌نگاریارزیابی‌اش از عملکرد بیست‌و‌یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را این گونه برشمرد : امسال کمتر در نمایشگاه مطبوعات حضور داشتم ولی همان مدت کمی هم که در نمایشگاه بودم، فضای پرشور و نشاطی را مشاهده کردم و افرادی را هم که در آنجا دیدم قابل اعتنا بودند و از طرفی غرفه‌های متعددی از رسانه‌های مختلف حضور داشتند که از حیات نمایشگاه مطبوعات حکایت داشت. وی سپس به راه‌اندازی غرفه «چهره‌ها و تجربه‌ها» در نمایشگاه مطبوعات امسال اشاره کرد و از این اتفاق به عنوان اتفاقی فرخنده‌ یاد کرد.

صدیقی گفت: غرفه «چهره‌ها و تجربه‌ها»، اتفاق تازه‌ای بود، اما متأسفانه من فرصت حضور پیدا نکردم ولی این اتفاق در کلیت نمایشگاه، کار پسندیده‌ای بود و برای کسانی که علاقه‌مند هستند تا با تجارب رسانه‌ها آشنا شوند، قطعا جذاب بود. این استاد پیشکسوت در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به عدم حضور برخی رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات امسال اشاره کرد و گفت: متأسفم که جمعی از دوستان رسانه‌ای امسال در نمایشگاه مطبوعات حضور نداشتند و بهتر بود که می‌بودند؛ چراکه نمایشگاه مطبوعات مجالی برای بیداری یک رسانه و شنیدن پاسخ از سوی مخاطبان یک رسانه است. به نظرم گله‌مندی‌ها و نکاتی که ممکن است از کارکردهای درون‌سازمانی و بیرون‌سازمانی باشد، نباید در نمایشگاه مطبوعات دخالت داده شود؛ چراکه مخاطب گناهی نکرده است. ما زمانی که خودمان نتوانیم با هم کنار بیاییم، پس چه انتظاری می‌توانیم که خواننده با ما کنار بیاید؟

 

وی بار دیگر تاکید کرد: ای کاش دوستان رسانه‌ای که در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور نداشتند، می‌بودند که چنین گله‌مندی موجب مکدر شدن مخاطبان نشود. به نظرم اینگونه عدم حضورها جالب نیست؛ به ویژه برای روزنامه‌ای مثل «کیهان» که من خودم شخصا 20 تا 30 سال در این روزنامه کار کردم و عمرم را پای این روزنامه گذاشتم، بنابراین نبودش برای شخص من اتفاق فرخنده‌ای نبود.

 

صدیقی سپس تصریح کرد: اگر خود رسانه‌ها با هم کنار نیایند و در همسایگی هم حضور گرمی نداشته باشند، چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مخاطبان به رسانه‌ها وفادار باشند. او همچنین بیان کرد: اتفاق امسال در نمایشگاه مطبوعات به نفع مطبوعات نبود؛ چراکه سالی یک بار فرصت می‌شود که رسانه‌ها دور هم جمع شوند.

 

 

مرجع : ایسنا