به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۰۷
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۴ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۹۵۳۰۹

سکته مغزی گزارشگر محبوب آبادانی

گروه ورزشی: دیروزش با فوتبال و گزارشگری عجین شده بود‎ و آبادانی‌ها و خوزستانی‌ها به خوبی گزارش‌های مهیج او را به خاطر دارند، اما امروز زمین‌گیر است و سخت با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند.
سکته مغزی گزارشگر محبوب آبادانی
«فاروق فتاحی» 75 ساله که بازی خوب و صدای آشنایش در ذهن‌ها ماندگار است، اکنون در بستری بیماری به سر می‌برد و قادر به حرکت و تکلم نیست. در خصوص وضعیت فاروق فتاحی گفت‌و‌گویی با فریبرز فتاحی، برادر وی انجام داده است. فتاحی در شرح بیماری برادرش، گفت: او 17 خردادماه امسال تحت عمل جراحی باز قلب قرار گرفت که عمل موفقیت‌آمیزی هم بود ولی زمانی که دوران نقاهت را طی می‌کرد، دچار سکته مغزی شد. وقتی از پزشکان علت را جویا شدیم، گفتند 70، 80 درصد افرادی که این عمل را در سن بالای 65 سال انجام می‌دهند، ممکن است دچار سکته مغزی شوند.

وی بیان‌ کرد: به هر حال سکته مغزی پیامدهای جانبی خود را دارد و در حال حاضر فقط باید از برادرم به خوبی نگه‌داری کنیم و داروهای او به موقع داده شود. فیزیوتراپی و کار درمانی هم در کنار برنامه مراقبتی ما، هست. همچنین باید او را از نظر روحی - روانی در سطح خوبی نگه ‌داریم تا بتواند به زندگی‌اش ادامه دهد.فتاحی خاطرنشان‌کرد: برادرم در حال حاضر در خانه خواهرم تحت مراقبت است و خواهرم، برادرم و دیگر بستگان تا آن‌جایی که در توان دارند‏، در حال انجام کارهای بیمارستانی در خانه هستند و خانه خواهرم مانند بیمارستان شده است.

وی بیان ‌کرد: برادرم زمانی که تحت عمل جراحی قرار گرفت و دچار سکته مغزی شد، به خاطر داروهایی که مصرف می‌کرد، بیشتر در حالت خواب به سر می‌برد و هوشیاری‌اش پایین بود و پس از گذشت 20 روز و زمانی که او را به بیمارستان دیگری منتقل کردیم و به بخش منتقل شد، کم‌کم هوشیاری‌اش را به دست آورد. اکنون هم هوشیار است ولی قادر به تکلم نیست.فتاحی عنوان‌ کرد: البته اکنون وقتی دوستان قدیمی‌اش به عیادتش می‌آیند یا وقتی در خصوص دوستان قدیمی‌اش و خانواده با او صحبت می‌کنیم، همه را تشخیص می‌دهد و متوجه می‌شود ولی همین که قادر نیست صحبت و حرکت کند، سخت است. غذا خوردن او نیز از طریق شیلنگی که در بینی‌اش است، انجام می‌شود.

وی گفت: واقعا چهار ماه روی تخت خوابیدن شوخی نیست و او واقعا از این شرایط خسته شده است. ما به کمک دیگر اعضای خانواده از او مراقبت می‌کنیم ولی برای کسی که فوتبالیست، معلم، گزارشگر و مجری بوده و تمام زندگی‌اش را با تکلم می‌گذرانده، این شرایط خیلی سخت است.

فتاحی در پایان با تشکر از دوستان و همکاران برادرش که جویای احوال او هستند، عنوان ‌کرد:‌ دوستان قدیمی او با ما در تماس هستند و محبت دارند و جویای احوال او هستند. ما هم به خود می‌بالیم که برادر ما چنین دوستان و همکاران خوبی دارد. مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان هم مرتب جویای حال او است. آبادانی‌های مقیم آبادان، تهران و خارج از کشور نیز جویای احوال او هستند. من هم از تمام هم‌استانی‌ها و هم‌شهری‌هایی که با ما همدردی می‌کنند، تشکر می‌کنم.
مرجع : ایسنا