به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۲:۰۳
 
۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۱ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب : ۹۸۳۷۹
آیت الله موسوی اردبیلی:

کارشکنی‌ها علیه سيدحسن به جايی نخواهد رسيد

گروه سياسي: حضرت آیت الله موسوی اردبیلی از کاندیداتوری آیت الله سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان استقبال کرد و گفت: کارشکنی ها علیه او به جايی نخواهد رسيد.
کارشکنی‌ها علیه سيدحسن به جايی نخواهد رسيد
به گزارش «انتخاب»، حضرت آيت الله موسوی اردبيلی عصر يکشنبه بيستم ديماه در ديدار با برخی از فضلای حوزه ضمن مفيد دانستن حضور حجت الاسلام و المسلمين آقای حاج سيد حسن خمينی در انتخابات خبرگان فرمودند: حضور ايشان به خير و صلاح همه است و موجب تشويق مردم به شزکت در انتخابات می شود. این مرجع تقلید ادامه داد: ايشان انصافاً فردی خوشفکر است و به مسائل احاطه دارد و اگر ده نفر مانند ايشان داشتيم، اوضاع ما بهتر از اين می توانست باشد. وی افزود: سيد حسن آقا صلاحيت حضور در مجلس خبرگان را دارد و به گمان من کارشکنی های صورت گرفته به جايی نخواهد رسيد، چرا که مردم ما به امام عقيده دارند و ايشان علاوه بر انتساب به امام، فردی خوشنام و مورد علاقه مردم است.

در همين حال، تعدادی از آیات عظام صلاحیت علمی آیت الله سیدحسن خمینی را تایید کردند. حضرات آيات علوى گرگانى، محفوظى، كريمى جهرمى، سيد جعفر كريمى، سیدجواد علم الهدى، مسعودى خمينی، احمد بهشتى، ديباجى اصفهانى، اسدالله ایمانی و درى نجف آبادى اعلام كردند «صلاحيت علمى حاج سيد حسن خمينى با مراجعه به كتابها و فايل هاى صوتى ايشان قابل احراز است.» این خبر را کانال تلگرامی «سیدحسن خمینی» منتشر کرده است.

لازم به ذکر است که سخنگوی شورای نگهبان اخیرا اعلام کرد که صلاحیت کاندیداهایی که در آزمون خبرگان شرکت نکردند نیز احراز خواهد شد. همچنین آیت الله مومن، ممتحن شورای نگهبان اخیرا طی مصاحبه ای گفت: «کسی كه ... [١] در حوزه تدریس می‌کند، [٢]نوارهای جلسات درس او نیز موجود است، [٣]خوب هم درس می‌دهد، [٤]ملا است و [٥]در مسائل سیاسی هم اظهارنظر کرده و مواضعش روشن است؛ این فرد هم نیازی به امتحان اجتهاد ندارد».