به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۱ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : ۹۹۳۶۶
در نشست «داووس» سوئیس؛

نتانیاهو: ایران و داعش اخلالگر هستند

گروه بين‌الملل: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد که بعد از انقضای زمان برجام، ایران به هر اندازه که بخواهد غنی‌سازی اورانیوم کند.
نتانیاهو: ایران و داعش اخلالگر هستند
به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» در نشست «داووس» سوئیس در اظهاراتی علیه برجام تصریح کرد: «نگرانی من و دیگران در منطقه این است که بعد از انقضای توافق هسته‌ای، ایران آزادی غنی‌سازی به هر اندازه که بخواهد را داشته باشد». وی سپس ادامه داد: «امیدوارم که به من ثابت شود که اشتباه می‌کنم اما متأسفانه چنین نمی‌شود».

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین در خصوص روابط آمریکا و تل‌آویو گفت: روابط آمریکا و اسرائیل بر سر اختلافات در زمینه توافق هسته‌ای ایران، از هم پاشیده نمی‌شود. رابطه دو کشور بسیار محکم است. وی ادامه داد: «فکر می‌کنم ما در ماههای آینده به نتایج مثبتی در زمینه یادداشت‌های تفاهم امنیتی جدیدی بین آمریکا و اسرائیل خواهیم رسید».

نتانیاهو با مقایسه داعش و ایران مدعی شد: «ما باید با دولت اسلامی عراق و شام بعنوان یک ایده و یک دولت مبارزه کنیم. دولت اسلامی ایران و داعش دو اخلالگر اصولی نظم بین‌المللی هستند». نتانیاهو در حمایت از برنامه تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی گفت: «هیچ‌گونه تقارنی بین برنامه‌های هسته‌ای ایران و اسرائیل وجود ندارد زیرا اسرائیل خواستار نابودی ایران نیست». وی ادامه داد: «اعراب اسرائیلی بخشی از جامعه ما هستند. احتمالاً سوئدی‌های بیشتری در مقایسه با اعراب اسرائیلی در داعش وجود دارند».