به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۸:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۲ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۹۹۴۱۴

نجات کودک ٨ساله از چنگ آدم‌ربایان

گروه حوادث-رسانه‌ها: کودک هشت‌ساله‌ای که سه روز پیش در شهرستان بم ربوده شده بود، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان‌وبلوچستان، از چنگال آدم‌ربایان در زاهدان آزاد شد. والدین کودکی هشت‌ساله، سه روز پیش، سراسیمه به پلیس آگاهی بم مراجعه کردند و از ناپدیدشدن فرزند هشت‌ساله‌شان خبر دادند.
نجات کودک ٨ساله از چنگ آدم‌ربایان
آنها گفتند پسرشان درحالی‌که قرار بود به مدرسه برود گم شده است. وقتی کارآگاهان تحقیقات خود را دراین‌باره آغاز کردند، پی بردند این کودک در مسیر مدرسه به وسیله دو مرد نقابدار ربوده شده است. به‌این‌ترتیب، عملیات ویژه‌ای برای شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان آغاز شد و تحقیقات دراین‌باره ادامه داشت تا اینکه فردی ناشناس با پدر کودک تماس گرفت و گفت پسربچه نزد آنها است و اگر باج ندهند کودک را خواهند کشت. ردیابی‌های تلفنی کارآگاهان را به این نتیجه رساند که گروگان به زاهدان منتقل شده است، به همین دلیل موضوع به پلیس آگاهی استان سیستان‌وبلوچستان اطلاع داده شد. سرهنگ ابراهیم ملاشاهی، رئیس پلیس آگاهی استان سیستان‌وبلوچستان دراین‌باره گفت: بررسی‌های پلیسی کارآگاهان استان کرمان نشان می‌داد آدم‌ربایان بعد از ربودن کودک هشت‌ساله او را به زاهدان منتقل کرده و از مخفی‌گاه خود با خانواده کودک تماس گرفته‌اند.

همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان پلیس آگاهی زاهدان با همکاری دستگاه قضائی استان تلاش برای شناسایی مخفیگاه متهمان و رهایی کودک هشت‌ساله از چنگ آدم‌ربایان خشن را در دستور کار خود قرار دهند. سرهنگ ملاشاهی در ادامه توضیح داد: کودک‌ربایان در تماس با خانواده کودک ربوده‌شده، ادعا کرده بودند در صورت عملی‌نشدن خواسته‌هایشان کودک هشت‌ساله را به قتل می‌رسانند. به همین دلیل نجات جان کودک ربوده‌شده در اولویت تیم رهایی از گروگان پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات تخصصی سرانجام موفق شدند رد دو سارق سابقه‌دار را که بارها به دلیل عضویت در باندهای تبهکاری شناسایی و دستگیر شده بودند، در جریان نقشه کودک‌ربایی شناسایی کنند. با کنترل رفتار هر دو متهم کارآگاهان موفق شدند با گذشت ۴۸ ساعت از زمان وقوع کودک‌ربایی، محل اختفای متهمان و گروگان را در زاهدان شناسایی کنند.

با شناسایی مخفیگاه متهمان و در یک عملیات ویژه پلیسی، هر دو متهم دستگیر و برای بازجویی‌های فنی و تخصصی به اداره پلیس آگاهی منتقل شدند. رئیس پلیس آگاهی سیستان‌وبلوچستان گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه با انکار دخالت در اجرای نقشه کودک‌ربایی ادعا کردند بی‌گناه هستند اما با شناسایی کودک ربوده شده، در یکی از اتاق‌های محل اختفای متهمان، آنها لب به اعتراف گشودند و به اجرای نقشه کودک‌ربایی در شهرستان بم و انتقال وی به زاهدان اعتراف کردند. رئیس پلیس آگاهی استان سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس درباره علت و انگیزه وقوع جرم ادامه دارد، افزود: کودک ربوده‌شده پس از آزادی از چنگال آدم‌ربایان به خانواده‌اش تحویل داده شد.

پرونده کودک‌ربایی در حالی روی میز بازپرس قرار دارد که در ماجرایی دیگر پلیس برای آزادی جوانی ٢٧ساله از چنگ آدم‌ربایان در تلاش است. احمد قهرمانی، دادستان عمومی و انقلاب دزفول دراین‌باره گفت: دو نفر، یک جوان ٢٧ساله را به‌زور سوار خودرو کرده و متواری شده بودند. طبق گزارش دریافتی از نیروی انتظامی این حادثه حوالی ساعت ٢٣:٣٠ سه‌شنبه رخ داد. وی اظهار کرد: طبق اظهارات شاهدان و اطلاعات جمع‌آوری‌شده از سوی نیروی انتظامی، آدم‌ربایان دو نفر و مجهز به سلاح شکاری بودند و در قبال آزادی فرد ربوده شده درخواست پول داشتند. قهرمانی افزود: با اقدامات انجام‌شده سرنخ‌هایی دراین‌باره به دست آمده که در دست بررسی است.
مرجع : شرق