به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : ۴۱۸۳۶۲

از «سیداحمد علم‌الهدی» باید تشکر کرد!

از «سیداحمد علم‌الهدی» باید تشکر کرد!
گروه سیاسی: محمدپوریا بهشتی در سایت امتداد نوشت: «ما متدینان را بنام «مردم» می‌شناسیم. برای ما آن مردم لائیک موضوعیت ندارند، مردمِ متدین موضوعیت دارند.» 
این تعریف آیت‌الله علم‌الهدی از «مردم» است. او صراحتا تعریفش از مردم را مشخص کرده و به طور واضح می‌گوید غیر از «متدینین» دیگران «مردم» به حساب نمی‌آیند. باید از آقای علم الهدی تشکر کرد. او تنها فردی است که از میان اصولگرایان واضح و صریح اعلام میکند که فقط یک دسته از آدم ها را «مردم» می داند و باقی را اصلا به حساب نمی آورد. مابقی همفکران او نیز همین تفکر را دارند، اما جرات نمی کنند انقدر صریح اعتراف کنند. 
همینجاست که مشخص میشود چرا مابقی مردم هر چه فریاد می زنند و خواسته هایشان را بیان می کنند برای علم الهدی و همفکرانش اصلا اهمیتی ندارد. همینجا مشخص میشود علم الهدی اصلا آنها را «مردم» حساب نمی کند که لازم باشد به حرفشان توجه کند. 
برای همین هم هست که وقتی از علم الهدی سئوال می کنند آیا حاضر هستید صورتهای مالی موقوفه ای که در اختیار گرفتید را به صورت شفاف منتشر کنید تا مردم ببینند چه مقدار این موقوفه دریافت و در کدام مراکز هزینه شده می گوید: «این با ارزش‌های ما نمی‌خواند که ما خیراتی که داریم را اعلام کنیم. بنده در قبال کسی مسئول نیستم که پاسخ بدهم، گفتن من به معنای تظاهر است».
آقای علم الهدی صریح و شفاف می گوید که غیراز شرع هیچ چیزی را قبول ندارد. او در جواب این سئوال که «اگر از سمت جامعه نخبگان از شما خواسته شود که درآمد و مصارف موقوفه را شفاف‌سازی کنید، شما مخالفتی دارید؟» می گوید: «یک مقام شرعی باید این را درخواست کند.» 
به عبارت روشنتر او اساسا غیر از کسانی که متدین هستند هیچ کس را درجایگاه «مردم» نمی‌گذارد. اما سئوال این است که «دین» و «تدین» از نگاه او چیست و «متدین» کدام است؟ کدام فرد را می توان با ظواهر سنجید که اگر فقط به ظواهر شرعی توجه داشت او را «متدین» نامید و دیگران را غیر متدین؟ آیا در مواجهه با آن مسئولی که ادعا شده فلان عمل شنیع از او سرزده اما شرعیاتش از همه ما بیشتر رعایت می شده با زنی که حجاب ندارد اما عفت و پاکدامنی دارد، آقای علم‌الهدی اولی را انتخاب می کند؟ چون در ظواهر فقط تشخیص داده شده که متدین است؟ 
آیا کنسرت رفتن عملی غیردینی است؟ آیا هیچ فرد متدینی تا به حال کنسرت نرفته و نباید برود؟ این تصویری که از متدینین ارائه می کنند چقدر می تواند به آنها آسیب برساند؟  سئوال مهمتر اینکه: آقای علم‌الهدی بهتر است یک مشخصاتی از فرد متدین ارائه کند تا ملت خودشان را با آن بسنجند ببینند آیا اساسا جزو «مردم» به حساب می آیند یا نه.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها