به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۷۹۱۳۱
اهلیت خریداران رد شد

مزایده چهارم سرخابی‌ها هم برنده نداشت

گروه ورزشی: پس از کش و قوس‌های فراوان امروز نتیجه نهایی واگذاری ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال به نتیجه نرسید و اهلیت خریداران رد شد و چهار متقاضي خريدار دو باشگاه پرسپوليس و استقلال از مزايده کنار کنار گذاشته شدند.
مزایده چهارم سرخابی‌ها هم برنده نداشت
نتيجه نهايي مزايده چهارم دو باشگاه پرسپوليس و استقلال امروز (چهارشنبه) به صورت رسمي اعلام خواهد شد اما پيش از اعلام رسمي آن، خبر رسيده که هر 4 متقاضي از اين مزايده کنار گذاشته شدند. در مزایده چهارم سرخابی ها شرکت سرمایه گذاری سمند برای باشگاه استقلال مبلغ 290 میلیارد و 500 هزار تومان را پیشنهاد داده بود.

رقم پیشنهادی شرکت آذین استیل یکی از سه خریدار پرسپولیس 332میلیارد و 688 میلیون و 666 هزار و 666تومان بود. شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی نیوان ابتکار از دیگر خریداران باشگاه پرسپولیس 290میلیارد تومان و شرکت بهنام پیشرو کیش نیز 329 میلیارد و 889 میلیون و 598 هزار و 880 تومان پیشنهاد داده بودند.

شرکت سرمايه‌گذاري سمند که زير نظر ايران‌خودرو است براي خريد باشگاه استقلال اقدام کرده بود و شرکت استيل‌آذين ايرانيان، بهنام پيشروي کيش و نيوان ابتکار از زيرمجموعه‌هاي شرکت سايپا نيز متقاضيان خريد باشگاه پرسپوليس بودند اما گويا هيچ‌کدام از اين شرکت‌ها نتوانستند برنده مزايده شوند.

عبدالله علي اشرف پوري‌حسيني با تأييد اين خبر اظهار داشت: تا پايان فصل نقل و انتقالات هيچ مزايده‌اي برگزار نخواهد شد و هر دو باشگاه با گرفتن اسپانسر مي‌توانند هزينه‌هاي خود را تأمين کنند. طبق تصميمات اتخاذ شده قرار است پرسپوليس و استقلال بار ديگر در اختيار وزارت ورزش و جوانان قرار بگيرند تا طبق روال قبلي اداره شوند.

پوری حسینی رییس سازمان خصوصی گفت: این جلسه را با سه روز تاخیر برگزار کردیم و به دلیل حساسیت بالای این موضوع نتوانستیم در تاریخ مقرر نتیجه نهایی واگذاری را اعلام کنیم. پس از بررسی‌های انجام شده اهلیت متقاضیان خرید سرخابی‌ها رد شد و این ۲ باشگاه همچنان در اختیار وزارت ورزش قرار دارند.

وی افزود: شرکت نیوان ابتکار که نفر سوم در خرید پرسپولیس بود‌‌ همان روز مزایده چهارم با دقت مسئولان از دور مزایده کنار گذاشته شد. چرا که این شرکت در پاکت خود پیشنهاد مشروط داشت و قرار بر این بود که به این پیشنهاد‌ها ترتیب اثر داده نشود. اما از اعلام این مساله در روزهای گذشته خودداری کردیم. این شرکت به خاطر شرطی که در قیمت گذاشته بود کنار رفت.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: شرکت سرمایه گذاری سمند، خریدار باشگاه استقلال در فرم تحویل داده شده شرطی را ننوشته بود اما در کنار امضا مطلبی درج شده بود و ما این مساله رو به دقت بررسی کردیم که همین امر باعث رد صلاحیت این شرکت شد. و باشگاه استقلال نتوانست خریداری داشته باشد.

واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بازهم بی‌نتیجه ماند و پس از بررسی‌های انجام شده برنده‌ای اعلام نشد. پوری حسینی رییس سازمان خصوصی گفت: این جلسه را با سه روز تاخیر برگزار کردیم و به دلیل حساسیت بالای این موضوع نتوانستیم در تاریخ مقرر نتیجه نهایی واگذاری را اعلام کنیم. پس از بررسی‌های انجام شده اهلیت متقاضیان خرید سرخابی‌ها رد شد و این ۲ باشگاه همچنان در اختیار وزارت ورزش قرار دارند.

وی افزود: شرکت نیوان ابتکار که نفر سوم در خرید باشگاه پرسپولیس بود‌‌ همان روز مزایده چهارم با دقت مسئولان از دور مزایده کنار گذاشته شد. چرا که این شرکت در پاکت خود پیشنهاد مشروط داشت و قرار بر این بود که به این پیشنهاد‌ها ترتیب اثر داده نشود اما از اعلام این مساله در روزهای گذشته خودداری کردیم. این شرکت به خاطر شرطی که در قیمت گذاشته بود کنار رفت.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: شرکت سرمایه گذاری سمند، خریدار باشگاه استقلال در فرم تحویل داده شده شرطی را ننوشته بود اما در کنار امضا مطلبی درج شده بود و ما این مساله رو به دقت بررسی کردیم که همین امر باعث رد صلاحیت این شرکت شد. و باشگاه استقلال نتوانست خریداری داشته باشد.