به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۵۱۴۰۱
به بهانه تازه‌ترين كشف آقاي صفار (تا ۲۰۰ سال آینده از نسل ایرانی خبری نخواهد بود)!

دغدغه جمعيت همزمان با بحران «مايع حيات»!

گروه جامعه: محمدحسین صفارهرندی٬ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت احمدي‌نژاد و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با انتقاد از سیاست‌های فرهنگی دولت یازدهم و دفاع از طرح «تفکیک جنسیتی»٬ پیش‌بینی کرده تا ۲۰۰ سال آینده از نسل ایرانی در زمین خبری نباشد.
دغدغه جمعيت همزمان با بحران «مايع حيات»!
آقاي صفارهرندی گفته است: «برخی‌ها در جامعه به جای آنکه اصالت را به خانواده بدهند، به فرد می‌دهند و داشتن فرزند را نشان عقب‌ماندگی می‌دانند و با همین تفکرات، امروز نسل آینده در معرض تهدیدات متعددی قرار گرفته، به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود در 200 سال آینده دیگر از نسل ایرانی در روی زمین خبری نباشد.‌» (منبع: خبرگزاري فارس- 23 مرداد-اينجا را كليك كنيد) 

اظهارات صفار هرندي در حالي بيان مي شود كه رشد جمعيت ايران همچنان بالاي دو درصد است و طبق نظر كارشناسان فقط آهنگ رشد آن در مقايسه با دهه‌هاي 60 و 70 كاهش يافته و نه اينكه منفي شده باشد. براي مثال اگر در حوزه اقتصاد گفته شود رشد تورم كاهش يافته (مثلا از 20 به 15 درصد رسيده باشد) به اين معناست كه تورم (افزايش قيمت‌ها) وجود دارد اما رشدش كاسته شده است. در مقوله رشد جمعيت نيز، همين موضوع مصداق دارد.

بدين معنا كه اگر در دهه 60 مثلا سالانه 3 درصد به تعداد جمعيت ايران افزوده مي شد در حال حاضر اين ميزان افزايش جمعيت به 2 درصد رسيده است. (واضح تر اينكه اگر جمعيت 70 ميليوني را با نرخ رشد 3 درصد مبنا بگيريم، جمعيت به 72 ميليون و 100 هزار و با نرخ رشد 2 درصد، به 71 ميليون 400 هزار نفر افزايش خواهد يافت كه مشخص مي‌شود در هر دو، جمعيت در حال افزايش است اما با شيب متفاوت) البته اين را هم بايد گفت كه در شيب كندتر افزايش جمعيتي، اندكي به ميانگين سني جمعيت افزوده مي شود. 
اما اينكه آقاي صفار هرندي و همفكران ديگر ايشان كه اين روزها هر كدام تز عجيبي درباره بحث جمعيت ايران مطرح مي كنند، با چه پارامتر و مقياس‌هايي به اين نتايج عجيب و غريب دست مي يابند نكته اي است كه هنوز هيچ كارشناس و اهل تحقيقي متوجه آن نشده است!
 
در واقع موقعي بحث كاهش جمعيت در يك كشور مطرح مي شود كه رشد زاد و ولد در آن منفي شود. يعني آمار مرگ و ميرها در يك سال بيشتر از مواليد شود. امري كه در برهه اي در برخي كشورهاي اروپايي همچون سوئد تجربه شد كه با سياست‌هايي همچون مهاجر پذيري و تشويق سنجيده مردم براي فرزندآوري، (و نه وضع قانون براي مجازات و به زندان انداختن مردم!) به شكلي منطقي با اين پديده (كاهش نفوس و جمعيت) مقابله شده و مي شود.
 
اما اينكه در ايران و در حاليكه همچنان آمار رشد جمعيت كشور در بين ممالك با رشد بالا محسوب مي شود (بالاي 2 درصد) توسط برخي افراد، آمار و ارقامي اشتباه به افكار عمومي ارائه شود و با اين اطلاعات غلط، نوعي نگراني و استرس در جامعه ايجاد نمايند و يا از طرفي قانون گذاران مملكت براي رشد جمعيت اقدام به تصويب قوانين تنبيهي (تا مجازات حبس!) براي مردم مبادرت مي كنند، همه و همه نشان دهنده اين واقعيت تلخ است كه ما در مباحث تخصصي اجتماعي نيز آلوده مباحث سياسي و احساسي شده ايم كه البته يقننا باز هم نتيجه عكس خواهد داد و بر مشكلات خواهد افزود.

موضوع را با طرح يك سئوال از آقاي صفار هرندي و همفكران و دوستان ايشان كه اين روزها تمامي دغدغه هايشان مباحثي همچون «تفكيك جنسيتي»، «خطرات ناشي از حرف زدن زنان و مردان در محيط‌هاي كار!» و يا بحث «جمعيت كشور» است به پايان مي‌بريم:

جمعيت كنوني ايران بين 75 تا 80 ميليون نفر است. اخيرا مسئولان ذيربط در وزارت نيرو رسما از بحث كمبود آب در ايران و بحراني بودن تامين آب آشاميدني دهها شهر بزرگ ايران خبر داده و حتي موضوع واردات آب نيز مطرح شده است. از سوي ديگر، به اذعان اخبار رسمي، اكثر رودها و درياچه هاي ايران خشك شده و يا در حال خشك شدن هستند و درصد بالايي از روستاهاي كشاورزنشين به دليل بي آبي، قيد كشاورزي را زده و به شهرها مهاجرت نموده‌اند. طي ساليان اخير و با همين جمعيت همواره شاهد تنش هاي اجتماعي در بسياري از استان هاي كشور بوديم، كه مورد آخرش درگيري در اطراف اصفهان، تظاهرات مردم شهركرد و ...بوده است.

همين ديروز مدیرعامل آبفای تهران گفت: ذخیره آبی سد لار و لتیان به پاییز نمی رسد و كفاف مصرف 40 روز ديگر پايتخت را مي دهد. این دو سد بزرگترین اصلی ترین تامین کننده های آب تهران هستند. محمد پرورش با بیان اینکه سد لتیان را تا امروز با کاهش فشار آب کنترل کردیم و تا شهریور می توانیم بگذرانیم اما با ادامه مصرف و نبود بارش برای فصل پاییز امکان برداشت آب از سد لار و لتیان نداریم. (منبع: خبرگزاري تسنیم)

اگر از يك دانش‌آموز ابتدايي هم سئوال شود «مايع حيات» چيست سريع پاسخ مي دهد «آب» (يكي از شرح هاي ساده جدول كلمات متقاطع در روزنامه ها و مجلات جدول هم همين است: مايع حيات «آب»!) با اين اوصاف در حاليكه مملكت ما با همين جمعيت با تامين «مايع حياتش» به بحران رسيده و هامون، هيرمند و زاينده رود كاملا خشك شده، درياچه اروميه و كارون (بزرگترين رود كشور) به اين وضع افتاده‌اند، قرار است «مايع حيات» نسل‌هاي آتي و ازدياد شده را چگونه تامين كنيم؟
 
اشتغال، بهداشت، آموزش، رفاه، مسكن و ... پيشكش، صرفا و صرفا «آب» يعني مايع زنده ماندن جمعيتي كه اين همه دغدغه افزايشش را داريم و هر روز صبح كه از خواب بلند مي شويم با طرح و مصوبه اي جديد براي ازديادش، مواجه مي شويم را قرار است چگونه و با كدام سياست و برنامه علمي و عملي، تامين نماييم، در حاليكه همين امروز يكي از اساسي ترين بحران‌هاي بغرنج اغلب مناطق و استان هاي كشور بي آبي است؟

ساکت المتکلمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۱:۳۷
از نوابغی که طی 20سال اخیر در کیهان به روز شده اند جز اظهارات اعجاب برانگیز که خود گویند و خود خندند هیچ انتظاری نیست .ایشان در زمان وزارت ارشادقبلا هم در باره آمار مطالعه ایران را در ردیف کشورهای پرمطالعه معرفی کرده بود که بعد مشخص شد خواندن کتب ادعیه را نیز در آمار گنجانده . ایشان البته فیلم اخراجی ها را فاخر و کارگردان را نیز پدیده خوانده بود. (245344)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۷:۳۱
آفرین. خدایا تا کی اسیر تفکرات بعضی ها باشیم (245418)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۲۲:۳۰
اگر از بعد روانشناسانه به تعداد فرزندان توجه شود از نظر این علم تعداد فرزندان بین 2-3 نفر و فاصله انها نیز ترجیحا 2-3 سال باشد و تک فرزندی اصلا پذیر فته نیست و میتواند باعث اسیب در رشد روانی و اجتماعی خود بچه و در انتها نیز در صورت اتفاقی برای هر یک از سه عضو این چنین خانواده هایی باعث تنهایی و مشکلات فراوانی برای هر دو عضو دیگر خانواده شود طبق نظر دکتر هولاکویی که 40 سال است در آمریکا ساکن است 80 درصد تک فرزند ها از نظر روانی سالم بزرگ نمی شوند ، مردم ایران متاسفانه کاملا اصراف می کنند و . . . (245449)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۲۲:۳۵
. . . و این به خصوص در مورد آب و سوخت صدق می کند اخیرا در آمریکا در یک ایالت بعد از کمبود اب قیمت آب را 10 برابر کردند تا مصرفش کم شود آیا در ایران مردم اینرا می پذیرند ؟ ما ملتی شده ایم که فقط نفت خام می فروشیم و هیچ صنعت دیگری نداریم ولی ادعای مان گوش فلک را کر می کند ، همه بدون کوچکترین تخصصی در همه موارد تخصصی نظر میدهیم و همه چیز و همه افرآد را سیاه یا سفید می دانیم و تصورش را هم نمی کنیم که بقیه هم گاه حرف درستی می زنن و گاه ما اشتباه هم می کنیم (245450)
حقی
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۱:۵۴
خخخخخخ (245349)
امید
Slovakia
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۲:۱۳
وقتی نسنجیده وبدون علم در مورد موضوعی صحبت میکنیم بدون توجه به عواقب آن خیلی زود ضرر وزیان را متوجه نسلی خواهیم کرد که هیچگونه دخالتی در تصمیم نداشته و بی گناه قربانی جحالت ما خواهند شد . (245360)
کمینه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۲:۲۱
ایشان و همفکرانشان نه براساس عقل و منطق که براساس بیسوادی و کاهلی هر حرفی را می زنند که اگر با بینش معقول سنجیده شود مشخص می گردد که بی پشتوانه است....در عین حال که شآن بارآوری را در حد حیوانی پایین آورده اند....حتی به مقوله حیدری و نعمتی موضوع را بسط داده اند ....و لذا باعث تاسف است که این افراد که همه چیزشان را با ید مدیون رانت قدرت باشند از این رانت های باد آورده در حوزه های تخصصی همچون مقوله جمعیت نیز استفاده زشت می نمایند (245367)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۲:۲۹
متاسفانه افرادی .... چون خود دغدغه ی آب و نان ندارندو به اندازه ی هفتاد پشتشان در این چند ساله .... اندوخته اند ، اصلا نبود منابع و کمبود امکانات برای این نسل و نسلهای آینده بی معناست. اینان اگر کشور به مرز بحران و بی ابی و بی نانی ! هم برسد با پول بی حساب و کتابشان به راحتی به جایی خواهند رفت که آب فراوان و امکانات زیاد داشته باشد. چه باک. دغدغه ی مردم را که ندارند.
متاسفانه این افراد همه چیز را سیاسی و ایدئولوژیک می بینند. (245368)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۲:۳۹
متاسفانه ما ابتدا برای خو یک مشکل ایجاد میکنیم سپس به فکر حل آم میافتیم. هنوز بحران ازدیاد جعیت در دهه ی 60 را نتوانسته ایم حل کنیم (تحصیل،اشتغال، مسکن،خوراک و ...) که باز هم به فکر ازدیاد جمعیت افتاده ایم جای دوری نرویم همین کشور همسایه پاکستان با 200میلیون جعیت را ببینند مسئولین که چه اسفناکتر از ما دارند زندگی میکنند؟ افزایش جمعیت به چه قیمتی؟با چه زیرساخت و امکاناتی؟ آیا جمعیت کنونی دارای امکانات تولیه زندگی هستند که به فکر افزایش جمعیت هستیم؟ (245369)
تن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۲:۴۰
من فکر میکنم مردم علاوه بر اینکه آقای هرندی را به خدا میسپرد،......
چرا در آمریکا ی نفر را کشته اند، همه ی ایالت هایش حق اعتراض دارند اما در ایران بر اثر کمبود آب و بیکاری همه ی مردم در حال مرگ خاموش هستند هیچ کسی جیک نمیزند؟ (245371)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۲:۵۰
سنگ بزرگ ؛علامت نزدنه. زياد جدي نگيريد. يادشون رفته چقدر گندم وارد مي كنند. (245375)
میکائیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۲:۵۰
وقتی که نمیتونه آب و برق و گاز یک ملت 75 میلیونی رو به اندازه کافی فراهم کنه و مدام از مردم خواهش میکنه که صرفه جویی کنید تا جیره بندی نشود چگونه میخواهد جمعیت 150 میلیونی را اداره کند (245376)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۲۲:۰۵
مگردراروپا که وضع دولت ومردم خوب است درمصرف انرژی به اندازه ی ما اسراف می کنند.امام علی (ع) می فرماید قناعت ثروتی است که هرگز تمام نمی شود.صرفه جویی درآنجا فرهنگ شده است .ما هم به جای ایرادهای بنی اسراییلی بیاییم فرهنگ صحیح مصرف رایادبگیریم (245445)
علاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۳:۰۵
خب با تفکرات این آقایان آمریکا تا چند سال دیگر از بین میرود و ما میتوانیم منابع آبی آنجا را برا خودمون بیاریم (245383)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۳:۲۸
جمعیب بیشتر=فقربیشتر=فساد بیشتر=جهالت بیشتر=دزدی بیشتر=عوام فریبس بیشتر=بیسوادی بیشتر و... (245387)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۲۲:۵۲
جمعییت هیچ ارتباط مستقیمی با فقر و آنچه شما گفتید ندا رد جمعییت امریکا و خیلی از کشورهای غیر فقیر بسیار بیشتر از جمعیت بسیاری ازکشورهای فقیر است آنچه مهم است مدیرت درست کشور هاست ، جمعییت مناسب اگر به خوبی مدیریت شود یعنی نه رشد بالا و نه پایین داشته باشد یکی از عوامل رشد هر کشوری است زیر ا با عث ایجاد و نیروی جوان یعنی نیروی مولد میشود (245452)
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۳:۳۵
این هم یک نمونه بخصوص از دلواپسی است.دلواپسی از انقراض نسل ایرانی که این کم سوادان به راه انداخته اند. (245388)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۴:۴۳
البته ایشان نه کارشناس هستند نه آگاه به مسایل جامعه فقط جوگیرشدندومطالبی رابرای اینکه صحبتشان پر بشه فرموده اند وگرنه مردم معمولی هم میدانند که موضوع چیه دلیلش هم اینکه اکثر خانواده ها تک فرزند هستند اینکه چرا ایشان این موضوع ساده رامتوجه نشده اند بخاطر اینه که ارتباطشان باجامعه قطع شده درخلا سیر میفرمایند (245394)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۴:۴۷
شما چرا حرف های بدون پشتوانه علمی افراد غیر علمی را جدی می گیرید!!!؟ یه جایی می خواسته یه چیزی بگه فقط همین. (245395)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۵:۰۶
کمبود آب در تابستان و کمبود گاز در زمستان! اگر انسان کمی فکر کند ـ فقط فکر ـ از این حرفها نمیگوید! (245399)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۵:۲۷
بیکاری 10/15درصدی،تورم بالای 30درصدی،آلودگی هوا،عدم امنیت شغلی وامید به آینده،ازدواج،کمبود آب و خشکسالی،تصادفات جاده ای و هوایی مرگبار و... که چیزی نیست اینا همش قرتی بازیه آدم باید جنبه داشته باشه این سوسول بازیها چیه اگه هر 9 ماه یه بچه درست کنیمو پول یارانه ها رو بریزیم تو بازار بعد 5 سال یکی دو تومن دستته باور کنین!!!!!!! (245401)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۵:۳۴
تو این وضع بیکاری جمعیت میخایم چیکار.مگر اینکه بی آبی به دادمون برسه!!!!!!!!!!!! (245403)
يك فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۵:۴۸
آب لازم نيست. هركه دندان دهد ؛ نان دهد.فتوا از اين بهتر؟ (245404)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۸:۴۹
اونی که به تو دندان داده به شمال غرب ایران هم دریاچه راداده ولی اب نداده.
به سیستان اب نداده کویر وطوفان شن داده به کرمان کویر داده به جای اب.به جنوب به جای جنگل سیل داده .
بازبگم
عزیزم خدا به ما عقل وشعرداده تا ازش بهینه استفاده کنیم نه یتیم خانه بازکنیم ومردمی باشیم بیسواد مثل وزیرستان پاکستان (245432)
يك فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۲۱:۱۷
من هم با نظرت موافقم. لطفا جملات را كامل بخوان . (245439)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۵:۵۴
اتفاقا هدف آقای صفار و هم فکران ایشان هم نابودی نسل ایرانیست (245405)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۵:۵۹
ای گفتی.قطعا اقایون به فکر این چیزها نیستند.... (245407)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۶:۰۰
هيچ كس فرزند داشتن را نشان از عقب ماندگي نمي‌داند، از آينده فرزندان خود نگرانند كه با توجه به شرايطي اقدام به بچه دار شدن بكنند؟؟؟
1. روغن پالم
2. پارازيت
3. آلودگي هوا
4. هواپيماها
5. عدم ثبات اقتصادي
6.افزايش بيماري سرطان
7. ...
البته از 7 به بعد سانسوري مي‌شه كه جاي مطرح كردنش اينجا نيست و البته همين‌هم (آموزش خودسانسوري به كودكان و نوجوانان) خودش يك معضل بزرگ هست (245409)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۲۱:۲۹
واقعا چرا مملکت ما تو این وضع گیر افتاده ؟! تا کی باید ملت جواب تصمیمات غلط رو بدند.. (245443)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۶:۱۴
سلام ،
محمد اقا ، سوپری محل ما میگه : بابا جان ! تو که هی میگی یک بچه کم است،
اخه چرا متوجه نیستی که بچه در این زمونه،نون میخواد-اموزش میخواد-بهداشت میخواد-تفریح میخواد-کامپیوترمیخواد-چند جور کلاسهای جور واجور میخواد-تغذیه و لباس میخواد(حالا نمیگیم از نوع خوب)-و ده ها کوفت کاری دیگه لازم داره !؟
اخه چرا متوجه نیستی(رویش نمیشه بگه ،چرا نمی فهمی) که الان دوره فتحعلی شاه نیست که بچه پا برهنه توی کوچه ها بدو بدو کنه!
جناب صفار هرندی پاسخ این ممد اقای ما را بدهد،پاسخ ما و دانشگاهیان پیشکش!حال بگذر (245410)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۶:۳۳
دلواپسان کم توان ولی حراف ،لطفا به جای تبلیغ افزایش فرزند آوری که با واقعیات اقتصادی و فرهنگی جامعه هماهنگی ندارد به فکر این باشید که همین جوانان دم بخت ازدواج کرده و از افزایش طلاقها با ریشه مالی جلو گیری کنید (245411)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۷:۱۶
اقایون دوست دارند اینجا مانند هند وپاکستان بشود ومردم از فقر وگرسنگی در هم بلولند وانقدر گشنه باشند که مسئولان را رها کنند تا هر کاری خواستند بکند. هیهات اینجا ایران است مردمی بسیار باهوش و فکور دارد وبه وعده سر خرمن خودرا بدبخت نخواهد کرد شما کلاهتو بچسب!باد نبره! (245416)
منتظر مهدی موعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۲۱:۱۷
واقعا جای تاسف دارد که این اقا و اقای احمدی نزاد برای مصلحت نظام تصمیمیم می گیرند ولی ازاد مردان واندیشمندانی چون اقای خاتمی که در جهان گفتگوی تمدن ها را پیشنهاد می دهند ممنوع تصویر و ممنوع الخروج باید شوند خدایا هرچه زودتر مولایمان مهدی را برسان (245440)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۲۱:۲۵
چند روز قبل بخش نامه ای از وزارت کار به شرکت ما ابلاغ شد که هیچ محدودیتی نباید در پرداخت حق اولاد کارگران وجود داشته باشد ! حال یک سوال اگر دولت می خواهد جمعیت افزایش یابد باید بودجه آنرا هم در نظر بگیرد نه اینکه از کیسه خلیفه ببخشد ! ضمن اینکه این اقدام می تواند به ضرر کارگران تمام شود زیرا در حال حاضر بسیاری از کارگران به علت قراردادی بودن اگر دارای فرزند بیشتری باشند می تواند باعث عدم تمدید قراردادشان گردد!! (جهت اطلاع خوانندگان : در حال حاضر فقط به دو فرزند به ازای هر نفر 60 هزار تومان است (245441)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۲۲:۰۰
لطفا جنابعالی که این مطلب رانوشته اید بدانید رشدجمعیت درایران الان یک وسه دهم (1/3) درصد است. وبا این روند رشد جمعیت درسال های آتی باتوجه به رشد سریع جمعیت درفاصله سال های 1355الی1365حدود3/9درصددربیست سال آینده ماشاهد اوج جمعیت سالخورده درایران خواهیم بود.وبه دنبال آن افزایش طبیعی مرگ ومیر دراین سال هامیزان رشد جمعیت منفی خواهد شد.پس لازم است ازهمین امروز به فکرسال های نه چندان دور آینده باشیم.لطفا همیت چیز مخالفان خودراسیاه نبینید وازروی غرض وکینه سخن نگویید. (245444)
سولدوزلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۲۲:۱۰
من ماهی 1200.000 درامد دارم
هزینه:
1. شیر خشک بچه 152.000
2.مای ببی 125.000
3.اجاره خانه 350.000
4.هزینه خورام خانه 400000
5. هزینه فیش ها 120000
6. هزینه پوشاک و مراسمات 150000
7.؟؟؟؟؟؟
هر ماه 200.000 هزار تومان کسری بودجه دارم بس بعد از ده سال بنده بی خانه و با کلی بدهی گریبان گیر خواهم شد. من بچه دار شدم به همه توصیه می کنم با توجه به درامدتان اقدام نمایید. (245446)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۲۲:۴۴
فقط یک جمله کوتاه:عقل که نیست , جان در عذاب است... (245451)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۲۲:۵۵
میگویند سیاست پدر ومادر ندارد یعنی حر..همین چند روز پیش آقای دکتر ولایتی فرمودند نوری المالکی بهترین گزینه برای نخست وزیری است و حالا میفرمایند اسعفای نور المالکی کار پسندیده ای بود!!!این نشان از آن دارد که کارشناسان سیاسی ما هم گتره ای تحلیل میکنند... (245453)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۲۳:۰۱
بهار خان در باز نگذاشتن تیتر 1500 استاد از وزیر علومحمایت نمودند خیلی بی انصافی کردید که باکس نظرات را بستید شاید که نه حتما" با باز بودن احتمال یک کمپین خود جوش مردمی اتفاق میافتاد و بجای 1500 نفر استاد هزاران نفر مردم از وزیر علوم حمایت مینمودند تا دلواپسان و استیضاح کنندگان بدانند مردم تا چه اندازه از وزیر علومشان پشتیبانی شده... (245454)