به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۱ - ۱۳:۳۴
 
۱۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۱/۳۱ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : ۱۰۶۴۰

سيد‌محمد خاتمي: نمي‌خواهم با آمدنم هزينه‌اي به كشور و مردم تحميل شود

گروه سياسي: رييس‌جمهور سابق كشورمان امروز (شنبه) درديدار با گروهي از ايثارگران با بيان اينكه قبل از هرچيز بايد به توقعاتي كه از رئيس جمهور آينده داريم بپردازيم ابراز داشت: كسي كه رئيس‌جمهور مي‌شود رئيس‌جمهوري اسلامي ايران است و به هيچ وجه نمي‌توان از او توقع داشت مقابل نظام بايستد.
سيد‌محمد خاتمي: نمي‌خواهم با آمدنم هزينه‌اي به كشور و مردم تحميل شود
به گزارش خبرنگار بهارنيوز، سيدمحمد خاتمي افزود: درواقع اين نظام مبنايي دارد به نام قانون اساسي. البته هيچ اشكالي ندارد كه كسي به قانون اساسي نقد داشته باشد اما مبناي نظم ما قانون اساسي است. همين قانون اساسي يك اصلي دارد به نام اصل ولايت فقيه كه همه ما به آن پايبنديم و چنانچه اين اصل را حذف كنيم يك نظريه فقهي مي‌شود در مقابل ساير نظريات فقهي ديگر. اين اصل وجود دارد و همه ماهم بايد به آن اعتقاد داشته باشيم.  آقاي خاتمي ضمن تاكيد بر جايگاه ملت و حقوق مردم در قانون اساسي افزود: در كنار مبحث ولايت فقيه حقوق ملت نيز مطرح شده است و در ادامه همين مسئله اعلام شده است كه همه امرو از طريق انتخابات صورت مي‌گيرد.
بخش‌هايي ديگر از اظهارات امروز آقاي خاتمي به نقل از خبرنگار بهارنيوز كه در اين جلسه حضور داشت را بخوانيد با اين توضيح كه به دليل اهميت و فوريت خبر، اظهارات ايشان به شكل كوتاه شده، چكيده و پراكنده مي‌باشد:
...رئيس‌جمهور هم مجري قانون است و هم يك وظيفه نظارتي دارد در مقابل انحرافات و نقض قوانين.
... مشكل اصلي مان نقض قوانين در همه ابعاد است. اي كاش يك دادگاه قانون اساسي داشتيم با قضات و حقوق دانان و كارشناسان بي طرف و خبره تا همه قوانين را اجرا كنند وناقضان قانون مجازات شوند.(ضمانت اجرا و...)
... ما با تهديدهاي مختلف روبرو هستيم و فشارهاي خارجي و دچار انزواي بين المللي شديم. ساز و كار خروج از بحران مشخص است. بايد بايك سيستم تعاملي و با پايبندي به اصول و ارزش‌هاي ملي و منافع ملي با جهان روبرو شويم...
...مسائل هسته اي... در زمان ما (دولت اصلاحات) بود كه استفاده از تكنولوژي هسته اي براي نخستين بار به رسميت شناخته شد. ما دنيا را تحريك نكرديم ميلياردها دلار خرج شد. اعتماد سازي بين المللي شد.
...بيانات رهبري مبني بر داشتن، حكمت، مصلحت و عزت بايد سرلوحه همه كارها باشد.
... جنگ تحميلي به ما خسارات مادي فراوان زد اما دلبستگي به ايران و اسلام و ارزش‌ها را بيشتر كرد يك مادر با افتخار فرزندش رو به جنگ مي‌فرستاد همدلي و همبستگي بيشتر بود.
... الان جداي از مشكلات و بحران‌هاي مختلف اقتصادي و سياسي و بين المللي، اعتمادها هم از بين رفته است. بهترين افراد نظام و زجركشيده‌هاي انقلاب در زندانند. بايد به سرمايه‌هاي اجتماعي بها داده بشود. ما الان شاهد فساد اجتماعي در همه لايه‌ها هستيم.
...بنيان اقتصاد لطمه ديده است. سازمان برنامه را كان لم يكن كردند. سازمان برنامه قلب تپنده تصميمات مختلف و برنامه‌هاي گوناگون درمسير توسعه بود.
... در دوره اصلاحات چشم انداز بيست ساله زمان ما تدوين شد و شاهكارش هم برنامه چهارم توسعه بود. ظرف چهارسال با۱۰۰ ميليارد دلار رشد ۸ درصدي اقتصاد تورم يك رقمي و ايجاد۷۰۰۰۰۰شغل، حساب ذخيره ارزي براي كنترل نوسان‌هاي ارزي و...
... بايد از همه نيروها استفاده كنيم ديگر نبايد شاهد آمدن يك جريان سركار باشيم و بايد بدانيم كه ديگر يك جريان منحصرا نمي تواند مملكت ار اداره كند. هرچند سلايق مختلف باشد اما در مقام اجرا مي‌توان شاهد يك جامعيت در مديريت كشور بود و دولتي كه از همه نيروهاي كارآمد از تمام گروه‌ها استفاده كند.
...چرا بهترين جوانان ما با بهانه‌هاي عجيب و غريب درزندان‌اند؟ چرا بايد آقايان موسوي و كروبي در حصر باشند؟ معقول اين بود كه شروطي كه داشتيم بگوييم آزادي زندانيان، انتخابات سالم و آزاد تبديل فضاي امنيتي به سياسي و رفع حصر. البته من شرايط يك
دائم ما را به انواع تهمت ها، جاسوس سيا، موساد، ام آي سيكس، سوروس ووو... مورد هجمه قرار مي‌دهند و يك فضايي هم براي دفاع وجود ندارد. يك بار محاكمه كنيد اگر واقعا وجود دارد تا معلوم بشود....
انتخابات آزاد و رقابتي را گفتم. مقصودم شرط گذاري براي انتخابات نبود. من شخصا به عنوان يك شهروند اين كشور از ماحصل يك انتخابات سالم توقع آزادي زندانيان سياسي باز شدن فضاي امنيتي و تبديل آن به فضاي باز، نزديكي دل‌ها ورفع كدورت‌ها و كينه‌ها را خواهم داشت...
... مطمئنم همه اينها كه هزينه داده‌اند به دنبال انتقام و كينه توزي عليه نظام نيستند بلكه برايشان تغيير اين فضا مهم است. البته در اين فضا من معتقدم همگي بايد به قانون اساسي پايبند باشند و هركسي درجاي خودش باشد
...در كشور، تهمت، پرونده سازي و دروغ شده يك ارزش، دائم ما را به انواع تهمت ها، جاسوس سيا، موساد، ام آي سيكس، سوروس ووو... مورد هجمه قرار مي‌دهند و يك فضايي هم براي دفاع وجود ندارد. يك بار محاكمه كنيد اگر واقعا وجود دارد تا معلوم بشود.
...همين علي آقاي مطهري هم بنده خدا صحبت‌ها و انتقاداتي كرده است. فرزند شهيد مطهري است. همه هم مي‌دانند عنصر باسواد، معتقد و معتدلي است ببينيد چه نسبت‌هايي به ايشان زده‌اند؟ سالهاست مي‌گوييم و فرياد مي‌كشيم فضاي تبليغاتي جامعه بايد از دروغ پردازان و پرونده سازان و فحاشان پاك بشود اما همچنان مصونيت آهنين دارند و طرف مقابل هم حتي اجازه دفاع ندارد!
...كارشناسان و اساتيد دانشگاهي گزارشي داده‌اند به ما كه حداقل چهار سال طول مي‌كشد كه تازه برسيم به نقطه صفر برنامه چهارم! يعني فردا نه تورم شما يك رقمي مي‌شود نه اشتغال انفجاري ايجاد و نه مشكلات بين‌المللي و خارجي‌تان به اين سادگي‌ها رفع مي‌شود. تازه اگر همه نيروها با هم همكاري كنند از رهبري تا همه اركان توقع معجزه نبايد داشته باشيم.
...رويكردهاي سياسي، امنيتي- اطلاعاتي بوده است كه ما را به اين روز كشانده...اگر اين رويكردها عوض شود مي‌شود كار كرد اما اگر نشود محال است بتوان كاري كرد. بنده نشاني از تغيير رويكردها هم نمي‌بينم...البته هركس مي‌خواهد كار كند بايد هماهنگ با رهبري كار كند و رهبري او را بخواهد و يا لااقل مقابل او نباشد. البته اگر كوچك‌ترين نشاني از تغيير‌ها وجود داشت مي‌شد براي حضور در عرصه فكر كرد اما متاسفانه هيچ علامتي ديده نمي‌شود.
... اما نكته دوم اميدهايي است كه ايجاد شده است. واقعيت اين است كه نمي‌گذارند وارد صحنه شويم. اينها هم شوخي است كه موج ايجاد شود و فلان و فلان بلكه اگر هم ايجاد شود ببينيد فرضا بنده هم آمدم. ناراحتي و نگراني آنها بيشتر مي‌شود و هزينه‌اش را بر سر شما خالي مي‌كنند و اين هزينه، هزينه بي‌نتيجه‌اي خواهد بود. شخصا براي من هزينه‌اي كه بابت ورود اشخاصي چون من به مردم و كشور تحميل شود، غيرقابل تحمل است. خصوصا وقتي آنها نمي‌خواهند و نمي‌گذارند چگونه مي‌توان آمد و از آن بالاتر چگونه مي‌توان مملكت را با اين همه مشكل و معضل به پيش برد؟...فرض بگيريم براي آمدن ما هزينه مي‌دهيم كه مثبت شود، اما نه اينكه هزينه بدهيم كه بدتر شود.
... مگر آقاي موسوي بعد از 20 سال دوري از سياست نگفت: او براي نجات نظام آمده، در حاليكه اينها مي‌گويند او براي براندازي آمده بود!
...من اگر بخواهم بيام چهارچوب‌هاي خودم را دارم. در چهارچوب نظام و رهبري كار كردن از اصول كاري من است. اما اگر من بيايم و بخش‌هايي عمده از نظام موافق نباشند تمام دستگاه هايشان را عليه من راه خواهند انداخت.
...در دوره‌هاي قبل (۷۶ تا ۸۰) كار كردن راحت تر بود و آقاي هاشمي زير ساخت‌هاي مناسبي فراهم كرده بودند اما الان، چه؟ مردم هم توقع دارند همه چيز يك شبه عوض شود و اين فشارها را تشديد خواهد كرد.
... در مقابل اين همه لطف و احساس مردم و شما ايثارگران عزيز بنده كوچك هم هر فداكاري حاضرم بكنم تا خدمتي كرده باشم. اما همه قرائن و شواهد مي‌گويند نمي‌گذارند، به همين دليل به نظرم شخصيتي كه كارآمد است اما حساسيت كمتري روي اوست بهتر مي‌تواند كار كند...

۱۳۹۲/۰۱/۳۱ ۲۳:۱۷
تو بیا که عشق و شادی من تو بودی (39932)
یه هوادار سید
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۱:۲۶
حیف جوونیمون که تو این دولت احمدی نژاد هدر رفت. تسلیت به همه دهه شصتی ها (40080)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۵۲
دمت گرم واقعاً حیف.... (40185)
حسین
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۷:۳۹
بیایید برای آمدنش دعایی بکنیم تا سید محمد خاتمی بار دیگر بگوید : از فرمان ملتم سرپیچی نمیکنم خواستند آمدم وبیاید با هماندعهد پیشین (40231)
حسین
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۷:۴۲
بیایید هر شهرستانیها یک وبلاگی بزنند با نام دعوت از سید خندان و از او بخواهند که باید بیاید (40233)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۸:۳۰
حالا مثلا" آقای خاتمی بیاد چه کار می تونه بکنه


من مطمئنم ایشون هم نمی تونه کاری از پیش ببره

ما خودمون شاهد بودیم در دوره 8 ساله اصلاح طلبان نارضایتی عمومی وجود داشت
الان هم همون نارضایتی وجود داره

خاتمی هم در انتخابات شرکت کنه و پیروز بشه بازهم اتفاقی نمی افته. . . (40256)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۳:۰۱
" در دوره اصلاح طلبان نارضايتي عمومي وجود داشت " ؟؟؟
اين جمله را از كجا استخراج فرمويد حضرت والا ؟ (40346)
۱۳۹۲/۰۱/۳۱ ۲۳:۳۵
هر تصمیمی که آقای خاتمی بگیرد بهترین تصمیم است. زنده باد خاتمی زنده باد اعتدال (39935)
ارمین
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۰۳
در دفاع از حق اعتدال اصلا معنای خوبی نداره
در واقع معنیش اینه که بعضی وقت ها از حق مردم بگذریم (40115)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۴:۴۲
فقط به عشق سیدمون پای صندوق می رویم اما اگر نیاید هرگز. (40154)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۴:۴۵
بهار نیوز لطفا فراافکنی نکن.سید ما می آید.در غیر اینصورت دلیلی به شرکت در انتخایات نمی بینیم (40158)
حسام
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۲:۳۴
100 در 100 (40330)
امین
۱۳۹۲/۰۱/۳۱ ۲۳:۴۳
اگر عاقل بودند می فهمیدند که ورود خاتمی هم به سود اسلام است هم نظام ولی ........................ (39937)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۰:۲۹
اگر ....... (39958)
دلسوز انقلاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۴۸
اگر عقل تو کله اینها بود و تقوی داشتند انقدر تهمت و افترا به ایشان و هاشمی نمیزدند (40140)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۸:۵۷
یه روزی هر کی میگفت مرگ بر شاه خودی بود بعد چپ رو حذف کردن بعد چپ اسلامی رو حالا هم اصلاحات رو بردن پایه چوبه دار به کجا چنین شتابان؟؟ (40273)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۳:۰۲
همه چيز را به هم نچسبان (40347)
ايمان
۱۳۹۲/۰۱/۳۱ ۲۳:۴۴
آن سفر كرده كه صد قافله دل همره اوست هر كجا هست خدايا به سلامت دارش (39938)
reza.n
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۱/۳۱ ۲۳:۴۵
علی(ع)میفرمایند:رکن حکومت دوچیز است.یکی اسلام ودیگری مردم.درجای دیگری هم میفرمایند:حکومت کفر باشد اما ظلم نکند استمرار میابد اما اگر........اللهم عجل لولیکل فرج (39939)
ساجد
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۲:۰۸
اللهم عجل لولیک الفرج (40092)
ارمین
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۰۹
درود بر تو دوست عزیز و فهیم
(40118)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۱/۳۱ ۲۳:۴۷
با درود بر خاتمی. این سخنان نشان از درک درست خاتمی از شرایط امروز جامعه و دلسوزی وی برای مردم ایران است!!
بنابر این گرچه خاتمی لایق ترین و صالح ترین شخص برای تصدی ریاست جمهوری است ولی در شرایط فعلی و با ساختار فعلی نظام.........فایده ای بر رئیس دولت شدن خاتمی مترتب نمی دانم! چون ویژگی های فردی یک رئیس جمهور، شرط لازم برای نتیجه مثبت حاصل شدن می باشد ولی شرط کافی نیست! (39940)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۱/۳۱ ۲۳:۵۳
در این اوضاع وخیم سیاسی- اجتماعی، این حاکمیت است که باید برای برون رفت از این وضعیت بغرنج شرایط خاتمی را برای حضور بپذیرد! در غیر اینصورت نشان دهنده آن است که هنوز زمان حضور خاتمی فرا نرسیده است!! (39942)
ارمین
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۱۰
همیشه حق دادنی نیست (40119)
۱۳۹۲/۰۱/۳۱ ۲۳:۵۴
اگر سید صلاح را در این ببیند که خود کاندیدا نباشد به هر کس که گفت رای می دهیم. هاشمی رفسنجانی عارف روحانی جهانگیری و یا هر شخص دیگری که مورد تایید سید باشد (39943)
ارمین
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۱۲
غیر از خاتمی و هاشمی رو اکثریت مردم نمیشناسن
امکان تبلیغات هم وجود نداره (40121)
عاف
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۰:۰۲
سید جان اگر شرایط عادی بود که دیگه نیازی به تو نداشتیم! (39945)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۰:۰۳
به زمستان سلامی دوباره باید کرد (39946)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۰:۲۳
حق با آقای خاتمی است . هیچ امیدی به بهبود اوضاع وجود ندارد و هیچ اراده ای هم برای اصلاح امور دیده نمی شود . به نظر ما فقط خود امام زمان می تواند این مردم را ازاین بدبختی و فلاکت نجات دهد (39954)
حسین
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۰:۲۳
خاتمی داره از عارف حمایت میکنه (39955)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۹:۴۹
وقتی خاتمی نتونه کاربکنه، خیال اینکه فرددیگری به اسم اصلاح طلبی بتونه کاری پیش ببره باطله. (40059)
peyman
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۰:۴۰
چشم من بیا منو یاری بکن...گونه هام خشگیده شده کاری بکن..
سید عزیز باید بیای... (39960)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۰:۴۶
ترسو (39962)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۲:۵۰
ترسو یا خردمند؟ تو فرق این دو را نمی فهمی؟! (40111)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۷:۴۰
منم موافقم!
خاتمی ترسوست!!
ترس از صدمه دیدن جامعه!
ترس از از بین رفتن اعتماد عمومی!
ترس از هدر رفتن منابع مادی و معنوی مملکت!
ترس از ریخته شدن خون و آبروی ملت!
ترس از پایمال شدن حقوق اساسی مردم ایران!
ترس از رویگردانی مردم از نظام اسلامی!
ترس از بی دین شدن جوانان بخاطر عملکرد علما و مسئولین!
ترس از ارائه تصویر غلط و خشن از اسلام در چشم جهانیان!
ترس از تنزل جایگاه و نفوذ روحانیت در میان مومنین!
ترس از صدمه دیدن زیر بناهای کشور در اثر تحریمها!
ترس از پر شدن زندانها و خالی شدن کتابخانه ها و کارگاهها و کارخانه ها!
ترس از تهی شدن کلماتی چون عدالت، بسیجی، مهروزی، مکتبی، ارزشی و بصیرت، از معانی اصلی خود!
ترس از ...
ولی مهم این است که ایران امروز برای برون رفت از این مشکلات نیاز به مسئولان و مدیران ترسو دارد!!!! اما حیف ... (40232)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۳:۳۳
حاجي دمت گرم شير مادر حلالت (40355)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۳:۴۱
آقاي ايراني
سربلند باشي برادر (40357)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۳:۵۱
هزاران مثبت (40359)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۰:۵۲
ممكن است خوانندگان اين سايت من را هو كنند ولي نظرم را مي گويم . من مي گويم خاتمي چوب رفتارهاي موسوي و كروبي را مي خورد (39963)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۶:۵۱
عينك تو عوض كن جان برادر ؟!!! (40020)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۴:۱۱
من عينكمو عوض مي كنم ولي شما هم بدون تعصب فكر كن .
موسوي خيلي بهتر مي تونست رفتار كنه و الآن با اقتدار تمام رئيس جمهور ايران شه (40145)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۶:۵۴
تو بيا هزينه دادنش با ما ، ما ميدونيم مملكت يك شبه درست نميشه ولي ميترسيم يك شبه خراب تر شه همينطور كه شد (40021)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۰:۴۶
حرف حساب زده
منفي ها براي چه؟ (40069)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۲:۴۹
اشتباه می کنی. (40110)
ارمین
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۱۵
شاید هم بر عکس (40122)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۳۲
منم ميگم حرف درستيه (40131)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۲۴
من يه اصلاح طلبم با اين كارنامه :
مرحله اول ٨٤ به معين رأي دادم ( با فعاليت در ستاد)
مرحله دوم ٨٤ به هاشمي
و انتخابات ٨٨ به موسوي ( با فعاليت در ستاد )
دوتا مسئله رو ميخوام بگم :
١- سرم بره به مشايي و كانديداي دولت رأي نمي دم
٢- معتقدم موسوي از كوره در نمي رفت بهتر بود . با نظر اين دوستمون موافقم (40171)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۳:۱۵
ببببخشید ما خودمون موسوی رو تحریک کردیم .اشتباه ازما بود. (40351)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۶:۰۳
یکم سیاست مطالعه کن! (40192)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۶:۵۵
سياست مطالعه كردم و جامعه شناسي سياسي و رفتارشناسي مردم ايران را مي دانم كه اين حرف را مي زنم . (40210)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۰:۱۳
شما سیاست خوندی کافیه ... خب راست میگه دیگه (40300)
فرزاد
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۰:۵۸
اي بابا يعني نميخواي بياي؟!!! (39967)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۱:۰۰
باید بگم که
مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید... (39970)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۱:۰۲
ما حاظریم اون هزینه ها رو تحمیل کنیم. تو فقط بیا. با هم کشور رو می سازیم. (39971)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۱:۰۷
گریم گرفت وای به حال این انقلاب اگه سید نباشه (39972)
ایوب
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۱:۱۰
دلم گرفت!
من به تصمیم خاتمی عزیز احترام میذارم. (39976)
فرزند جنوب
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۱:۳۵
جنوب ایران چشم انتظار توست!! (39980)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۱:۳۸
دیده بسویت نگران است هنوز (39981)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۱:۴۶
بهتراینه که شاه سلطان حسین نیاد! ۱ درصد جربزه احمدی‌نژاد را هم نداره!! احمدی‌نژاد به ۱۰۰ تا شاه سلطان حسین های مثل خاتمی می ارزه!!! احمدی‌نژاد نتیجه کارهای خاتمی بود. (39984)
عزیزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۹:۰۵
ببین عزیز تحلیل گر اینقدر نقطه ای فکر نکنیم.افراد نماد برآمده از جامعه اند.باید به جامعه ای دقیق شد که از دل دولتی چپ میانه واصلاحگر در آن دولت راست رادیکال بیرون می آید واحمدی نژاد جای خاتمی را می گیرد که می گفت انسان دارای حرمت است و ما نیاز به نگاه اربابانه نداریم. شاید شما به یادتان نباشد اما ما به یاد داریم که در اوایل قرن حاضر دقیقا انتخاباتی مشابه 84 خودمان در فرانسه برگزارشد.هاشمی فرانسه یعنی شیراک حتی با اتحاد سوسیالیستها در مقابل یک اولترا راست خشک مغز به پیروزی رسید.می گویم رفتار دو ملت را مقایسه کنید.من فکر می کنم اساسا این نسل ظرفیت خاتمی واصلاحات را ندارد.اصلا ملتی نیستیم که اصلاحگری را بر بتابیم.آمدن خاتمی تنها به اتحاد دوباره بزرگترین خطر ملی یعنی محافظه کاران خواهد انجامید. احمدی نژاد که از لوپ لوپ در نیامده یکی از همین ملت باهوش است. از مریخ نازل شده؟مگرنمونه رفتار وکارهایش را در هم میهنان کم می بینید؟بیراهه نرویم اگر بنای موفقیت داریم. (40044)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۲۰
دوست عزیز ! آزموده را آزمودن خطاست خاتمی هیچ کاری نمی تونه بکنه مگه خودش نگفته که یک تدارکاتی بیش نبوده.مگه چیه خاتمی عوض شده؟ الان که وضع بدتر هم شده! خاتمی چه فرقی با هشت سال پیش کرده این مهم نیست که خاتمی و هاشمی موضع مشترکی دارند مهم اینه که کدومشان از موضعشان دست برنمی دارند ومقاومت کنندو براش هزینه می دهند آیا خاتمی همچین شخصیتی داره ؟ جواب ۱۰۰ ٪ نه هست خودش هم عملا داره میگه. ولی رفسنجانی کلی با گذشته اش فرق کرده روی موضعش می ایسته در ثانی هنوز در ارکان نظام نفوذ داره. به نظر من برگشت به خاتمی یک اشتباه بزرگه . . . (40168)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۳۰
خوبی بابا؟؟؟؟؟
حالت خوبه بابا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا شفات بده بابا...........
نگران موقعیتتی بابا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (40173)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۰:۴۷
از خدا ميخوام شفات بده به حق پنج تن (40070)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۱:۰۸
ما كه از احمدي نژادچيزي جز گروني و تورم و بدبختي نديديم لابد شما نور چشمي هستيد كه تا حالا بهت خوش گذشته (40078)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۱:۴۱
شيرين عقل !
شاه سلطان حسين اونايي هستن كه كاهش ارزش پول ملي به يك چهارم و دراز شدن زبان ضدانقلاب در دوران اونا اتفاق افتاد (40082)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۴:۳۰
دمت گرم (40148)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۱۸
مشکل
اساسی ما اینه که هنوز نمی تونیم بدون توهین و درست حسابی با هم بحث کنیم... (40166)
رهسپار110
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۲:۱۸
متاسفم برای همچون تویی که از شاه بودن دم میزنی خرابکاری جربزه نمیخواد .نتیجه کار زنده باد بهار هم زودزود معلوم میشه برای شما که نمیدانید.
درود برسید (40095)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۵۰
درود بر شرفت
خصوصاً به خاطر اين جمله ات : " نتيجه كار بهار هم زود زود معلوم ميشه" (40182)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۲۱
من بین شاه سلطان حسین و چنگیز مغول که زندگی، فرهنگ و ... ما را تاراج کرد، شاه سلطان حسین را میپسندم (40169)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۲۱
خاتمی بیا که با نیامدنت هزینه بیشتری به ما تحمیل شده و میشود (40170)
حسام
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۲:۴۱
واقعا خیلی پر رویینا..........خعععلی.....دیگه چی کار باید بکنه این محمود خان که به شما بفهمونه این کاره نیس (40338)
لبیرال
Moldova, Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۱:۴۸
بنا بر همین صحبت های خاتمی فکر کنم الان بهترین گزینه هاشمی یا ناطق نوری باشه! امیدوارم یکی از این دو نفر بالاخره کاندید بشه. (39985)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۰:۲۴
ببين به كجا سقوط كرديم كه بهترين راه چارمون شده اينكار !!!! خدايا خودت رحم كن (40067)
محمد
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۱:۴۸
شما شونه خالی نکنید ما همه پشتتونیم...به امید پیروزی (39986)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۲:۱۱
صد در صد (39997)
ارمین
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۱۹
شانه خالی نکردن اززیر بار دفاع ازحقوق مردم در شرایط فعلی از خود گذشتگی و ایثار تا پای جان می خواهد (40123)
حسین
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۱:۵۱
ای کاش یکی بود به خاتمی می گفت که شخصیتی که معتدل باشد و امکان رای آوری داشته باشد نداریم
خاتمی نیاید بازهم یک بار دیگر یک نفر از جریان انحصار طلب ریی جمهور می شود و کشور رار به قهقرا می برد (39987)
ارمین
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۰۱
دوست عزیز دفاع از حق مردم اعتدال اصلا معنای خوبی نداره (40114)
رصا رخصت
Switzerland
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۱:۵۲
بازم مثل همیشه سید برنده میشه (39990)
فردوس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۲:۰۸
جمهوری اسلامی یعنی نه جمهوری باید جای اسلام رابگیر د ونه اسلام جای جمهوری را تصاحب کند 50و50 کم وبیش ازحدباعث بحران امروزایران میشود (39995)
حسن
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۲:۱۹
حیف، اما دکتر پزشکیان یا دکتر نجفی می توانند جایگزین خاتمی عزیز باشند. نباید فرصت را از دست بدهیم (39999)
حمیدرضا از مشهد
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۲:۴۱
خاتمی بسیار آدم خوبیسست ولی جرات اجرای کامل قانون اساسی را ندارد و رای مردم هدر میرود او که نیامده مثل 8سال قبل میگویدنگذارنمیگذارند کار کنم وضع او معلوم شد که چند مرده حلاج است (40001)
محسن
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۳:۳۶
سید جان تو بیا ....... ما مردم 8سال واسه این مملکت بهترین جوونهامون رو دادیم یعنی حالا از پس یه مشت خائن به آرمانهای انقلاب بر نمیایم ؟ ما از شما انتظار معجزه نداریم ولی انتظار این رو هم نداریم در این برهه زمانی و این وضعیت بد اقتصادی و سیاسی شونه خالی کنید . هزینه کردن برای روزهای بهتر /بهتر از اینه که روز به روز بدتر و بدتر بشه .پس منطقی نیست که امروز بشینیم و منتظر فردا باشیم ببینیم چی پیش میاد . سید عزیز و بزرگوار به نظر بنده حقیر بودن و حضور شما لازم و ضروریه (40009)
فریبا
Sweden
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۴:۰۸
خیلی جالبه 16 سال پیش هم همین بود ولی کلا اشتباه مردم بود . خاتمی فقط سعی کرد دیوار های چهارچوب نظام رو یکم به عقب هل بده ولی نمیخواست چهارچوب شکنی کنه. آلان هم فکر میکنم کاندیداتوری خاتمی بیشتر از طرف مخالفانش مطرح میشه چون به راحتی واضح است که خاتمی محبوبیت 16 سال پیش رو نداره , پس اگر هم صلاحیتش تایید بشه رای نمیاره و به دست خود مردم ضایع میشه و یک مهره به همین راحتی میسوزه.... (40012)
ناشناس
Canada
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۵:۳۹
اقای خاتمی درسته که خیلی از اقایان دوست ندارند شما بیایید چون منافعشون در خطر می افته ولی اینو بدونید که شما پشتوانه قوی مردمی انهم مردمی که همه بلبها رو تجربه کردند و حالا قدر شما رو به مراتب بهتر و بیشتر میدانند دارید که مسلما از همه چیزهایی که فرمودید قویتر و دلگرمتر است خیلی اقای احمدی نزاد خرج کرد و خیلی ها ام از او حما یتهای انچنانی کردند ولی ببین که عدم پشتیبانی مردم چه بلایی سرش اورده و خواهد اورد بالاخره اینو بدونین که با این حرفاتون دل خیلی از دشمنان رو شاد کردید ولی اگه مردم و دوستان دلسوز رو دوست دارید بیایید همه جوره کنارتون هستیم و بدونید که بعضی ها که شما انتظار حمایت از اونا رو دارید و حمایتتون نمی کنند دیگه حناشون پیش مردم رنگی ندارد (40019)
حسین
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۶:۵۸
خاتمی جان تو رو خدا بیا (40022)
مجتبی
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۷:۲۹
سید جان! توقع داری رو سرشون حلوا حلوات کنند............... (40028)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۸:۰۳
سلام یر خاتمی عزیز!
بله 8 سال و لو بیشتر است که مملکت در فضای امنتیتی مدیریت می شود و نتیجه اش همین شده است به جای آنکه احزاب و کاندیداها برنامه های خود را برای مردم عرضه کنند، امروز یعنی دو ماه مانده انتخابات فضای انتخاباتی مرده است........... (40031)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۸:۳۱
خاتمی رو بت نمی کنم؛ بت پرست هم نبوده ونیستم ولی به درایت و دور اندیشی سید ایمان دارم. بارها خاتمی عزیز تصمیمی گرفته که نزدیکترین دوستان او نپسندیده اند، اما گذر زمان درستی آن تصمیم را ثابت کرده. رأی دادن خاتمی در انتخابات مجلس یکی از بارزترین آنها بود. آنروز همگان بر او تاختند که آرمانهای جنبش سبز را زیر پا گذاشته و... اما امروز همه آنها از ایشان دعوت می کنند که نامزد شود. آن روز اگر سید رأی نمی داد ادعای براندازی افولگرایان سندیت پیدا می کرد. خاتمی می دانست که همین دوستان کم طاقت، یک سال بعد اورا به صحنه می خوانند و این پل را سالم حفظ کرد تا امکان ورود به عرصه را نگه دارد.
بیایید امروز هم دور اندیشی سید را باور کنیم و او را مجبور به انجام کاری نکنیم که فردا خودمان بر او بتازیم که تو می دانستی و این چنین کردی. (40034)
mohammad
Czech Republic
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۸:۳۳
ما باید چکار کنیم ؟
هزینه دادن بهتر از چهار سال خون و دل خوردن است (40035)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۸:۳۶
شریعمتداری(کیهان)چرا جواب سید خدا را نمی دهی؟! (40036)
مهدی
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۸:۲۹
مگه چکارست (40255)
آرسام
United States
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۸:۵۴
تمام شد...
امیدمون کامل نابود شد. (40037)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۸:۵۶
خاتمی عزیز مرتب تکرار می کنی که نمی گذارند بیایی و اگر بیایی نمی توانی یک شبه مشکلات را حل کنی اما نمی گویی اگر نیایی چه عاقبتی در انتظار این مملکت است. انحصار طلبان کشور را تا نابودی می برند. (40039)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۸:۵۷
انحصار طلبان در غیاب خاتمی، مملکت را به نابودی می کشند. سید عزیز دستاورد حضور تو اگر صرفا ایجاد تعادل نسبی در حاکمیت باشد و مانع انحصار شود دستاورد بزرگی است. نظام ما با انحصار نابود می شود و عاقبت مملکت با این شرایط داخلی و خارجی مبهم است. به فردای نیامدنت بیاندیش (40040)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۸:۵۹
مگر در ال اخر ریاست جمهوری خودت نگفتی که بعد از من کسانی می آیند که نتیجه اقدامات آنها را می بینید. ما دیدیم و حالا به شما می گوییم که اگر نیایی نتیجه نیامدنت را می بینی. (40041)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۸:۵۹
نزدیک انتخابات چه مثبت میشن همه!!!!! جل الخالق!!!!!

"قانون اساسي يك اصلي دارد به نام اصل ولايت فقيه كه همه ما به آن پايبنديم"
"بيانات رهبري مبني بر داشتن، حكمت، مصلحت و عزت بايد سرلوحه همه كارها باشد"
"مقصودم شرط گذاري براي انتخابات نبود."
"در چهارچوب نظام و رهبري كار كردن از اصول كاري من است." (40042)
دلسوز
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۷:۵۵
عزیز دل،یعنی انتظار داری خاتمی اینطوری حرف نزنه !!!! حتما خاتمی باید بره پشت میله های زندان تا امثال شما از این نوع قضاوت کردنتون دس بر دارین !!!! موسوی و کروبی الن در حصر خانگی هستند چه شد !!! . . . این ملت ملت 30 سال پیش نیستن آقای محترم !!!! تو این دوره زمونه نمیشه مثل 30 سال پیش رفتار کرد ، باید سیاست درست داشته باشی(. . .) نه الدرم قلدرم کنی،چون سریعا کله پات می کنن ... (40237)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۸:۵۹
شخصیت کارامد و معتدل در شرایط فعلی اصلا رای نمی آورد. (40043)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۹:۱۰
شخصیت کارامد و بدون حساسیت، رای نداره عزیز دلم. مشکل اصلاحات اینه. (40045)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۹:۱۲
سيد جان سخنانت را خواندم اگر نيايي به سهم خود واله نيستم (40046)
حاجی پور
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۹:۱۷
تمام ترس اصولگرایان از ان است که خاتمی ویا هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری شونداین ترس از صحبتهایشان مشخص است.به همین دلیل شایع ردصلاحیت انهارادراذهان می اندازند.اکنون که شایع امدن این دوهست نمی دانندچه کارکنند یقینابه هرترفندی برای به حاشیه راندن ایشان استفاده می کنند.پس شماباسکوت خود خواسته ی انهاراعملی نسازید.سیاست اقتضامی کندکه شماهم کاندیدشویدو اینقدردودلی به خودراه ندهید. (40048)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۹:۲۷
سید ما رو روشن کن اگه نمیای تا ما بریم تو کار اعتیاد.... (40049)
مهدی
United States
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۹:۲۹
یارم چو قدح به دست گیرد، بازار بتان شکست گیرد (40050)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۹:۳۱
زنده باد عشق
پاینده باد رئیس جمهور آینده آقای خاتمی عزیز (40051)
نامی
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۹:۳۳
اگر نیایی به کشور خیانت می کنی (40052)
امن
United States
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۹:۳۹
من شخصاً اگه سید نیاد اصلاً رای نمیدم! سید تورو به جدت بیا یک بار برای همیشه یا رومی روم یا زنگی زنگ شویم...! (40054)
حسين كبير
United States
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۹:۴۷
به نظرم خاتمي رندانه و زيركانه واقعيتهاي عرصه سياسي ايران و علل ترديدها و دغدغه هايش رابراي آمدن مطرح كرده و اكنون توپ در زمين اقتدار گرايان است.خاتمي همزمان مردم و حكومت را مخاطب قرار داده و پيامش را به آنها رسانده و منتظر بازتاب اين پيام روشن و شفاف است.به عنوان يك شهروند و فعال فكري-سياسي اين سخنراني خاتمي را نشانه هوشياري سياسي ، واقع بينيو سياست اخلاقي خاتمي عزيز مي دانم و او را شايسته سپاس و ستايش مي دانم. (40058)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۹:۰۰
به نظر من بهترین موضع رو گرفته. اگه بتونه امتیاز بگیره خوبه و به قول معروف گربه رو دم حجله کشته اما اگه نتونه، اومدنش به درد هیچکس نمیخوره. (40276)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۰۹:۵۴
کارشناسان و اساتيد دانشگاهي گزارشي داده‌اند به ما كه حداقل چهار سال طول مي‌كشد كه تازه برسيم به نقطه صفر برنامه چهارم!
کاش میگفتی از نظر فرهنگی و فکری چندسال عقب افتادیم (40061)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۰:۰۷
آقای خاتمی برنامه چهارم را ول کن مملکت داره به فنا میره الان درست یا غلط مردم در شما یک ناجی میبینند دریغ اگر امیدمردم را پاس نداری!.......... شمادر این شرایط یاس و بد گمانی بزرگترین کاری که میتوانی بکنی اصلاحات سیاسی است این کار حتی بر رنج های جان فرسای گرانی و بیکاری هم مقدم است.الان شرایطی نیست که دغدغه وجیه المله بودنتان را بکنید (40063)
رحمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۰:۲۲
افرادی که به نظرات اشخاص نمره منفی دادن از وضعیت امروز راضی هستن؟!
سرتونو از زیر برف دربیارین.
جز خاتمی کسی نمیتونه مرهم درد بیچاره ها باشه البته فقط مرهم چون کار از درمان گذشته. (40066)
کامران
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۰:۵۲
این یعنی ازادگی یعنی وارستگی سالها بعد که هیچ کداممان نیستیم بچه های ایران نام خاتمی را درکنارامیرکبیر گرامی میدارند (40071)
داود
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۸:۳۱
احمدی نژاد چی؟ (40257)
اردبیلی
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۰:۵۲
مگر روزی که حضرت حسین از صحرای عرفات در مسیر خلاف قبله اسلام پای در قبله عشق نهاد و به سوی حقیقت رفت همه برای آمدنش صف بسته بودند؟ مگر نمی دانست چه خواهد شد؟ اما اگر در آن روز نمی رفت و منتظر بهتر شدن اوضاع می شد جاودانه می گشت؟؟ تا من و شما با افتخار سر بلند کنیم و بگوییم مولایمان حسین است؟ اما او حسین بود فرزند زهرا. و تو نیز نواده اوویی. شک بر دلت راه نده که ما برای آمدنت شک نداریم. از حسین بیاموزیم که حتی بر غیر مسلمانی همچون گاندی نیز تاثیری عمیق گذاشت. حرف آخرمان تویی. تو فرزند دلیر زهراااااااااااااااااااااااا (40072)
خلیلی
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۱:۰۷
افرین (40315)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۰:۵۶
توضیحی دارید؟ (40075)
خدايي
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۱:۰۷
همه ي فرمايشات جناب خاتمي عزيز بدون كم و كاست صحيح است اما مردم براي تغيير وضع موجود تنها دل به او بسته اند ايشان مرد اين ميدانند دقيفا ملت وضع مملكت را شناخته اند واز او انتظار همراهي دارند ....اگر مي خواهي خاتمي بماني كه مردم عزيزت كردند پس بيا ..با مردم باش وبا انان بمير.وظيفه ي خود را انجام بده از ديگري حرف نزن درعدم حضور تو ...................... (40077)
فرشاد
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۱۰
همش درست بود جز آخرش سید جان شما بیا نورم400 درصدی هم تحمل می کنیم ماش ما ره به خاطر ادب و احترامتان می خواهیم نه به خاطر هر چیز دیگری (40165)
نکیسا سامی
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۱:۴۳
سید عزیز شما در مقابل آن بالای 20 میلیون نفر که به شما رای دادند مسئولی. پس به خدا توکل کن و بیا. ضمن آنکه تمامی سخنانت معقول است و به جا. (40084)
افشين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۱:۴۷
تحليل درستي داري سيد . (40085)
لهراسب
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۲:۲۱
من از نسلی هستم که مقید بودم روزهای چهارشنبه مکارم اخلاق مرحوم حاج آقا روح الله خاتمی را از رادیو گوش کنم حقا که آقای خاتمی نجابت و وقار را از پدر به ارث برده اند. (40097)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۲:۳۷
اقا سید بیائی شاید برای اخرین بار ما هم بیائیم . نیائی یا نگذارند که بیائی عمرا ما دیگر بیائیم . (40102)
مهران
United States
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۲:۴۴
شما بیا همه هزینه های آن را با دل و جان پرداخت میکنیم.
جناب آقای خاتمی میدانم که برای نیامدنت هزارو یک دلیل منطقی داری که میدانم ومیدانیم و میدانم که درهشت سال قبل چه برسر که گذشت . ولی این را بدان که با آمدنت سرنوشت این مملکت و این مردم عوض میشود. این را مطمئن هستم دشمن تو هم دوست این مملکت است. پس شما برای آبادانی این مملکت بیا. باران دوباره ببار تا عطر بوی خوشت همه جا را فرا بگیرد (40106)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۲:۴۷
چقدر حيف اگه نياد آقاي خاتمي تنها فردي كه تو اين چهار سال پشت رهبران در حصر جنبش بوده و حذفش براي نظام هزينه داره , كي ميتونه جاي خاتمي رو بگيره ؟
نه عارف , نه جهانگيري نه ناطق و حسن روحاني , هيچ كس به اندازه خاتمي به مطالبات واقعي مردم نزديك نيست (40109)
احمدی
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۰۵
آنهایی که تهمت به خاتمی می زنند جوابی برای برای اون دنیاشون دارند؟ نفرین خدا بر کسانی که برای چند صباح دنیا دین خود را می فروشند. (40116)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۲۱
اقای خاتمی مدت هاست که می داند نباید بیاید
اما احتمالا در توجیه افکار عمومی با چالش روبرو بوده است
اما به نظر می رسد که این سخنرانی در جهت تنویر افکار عمومی مفید بوده باشد (40125)
امیر
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۲۴
پس چرا صحبت های به ایم مهمی جایی انعکاس نداره؟ به واقعی بودنش اطمینان دارید؟! (40127)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۷:۲۵
همین رو یگو (40225)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۲۹
ورود خاتمی به چرخه انتخابات اشتباه محض است و باعث تشدید فشارها و شرایط امنیتی بیشتر بر جامعه و مردم خواهد شد متاسفانه موقعیت لازم برای حضور سید و هیچ اصلاح طلب دیگری نیست ، بدخواهان و کج سلیقه گان قدرتمند نیز بفکر منافع کشور نیستند باید خون جگر خورد و منتظر آینده بود اما انفعال نیز خود کشی خود خواسته است اصلاح طلبان باید تمرکز خود را معطوف به انتخابات شوراهای شهر و روستا کنند و با سازماندهی و برنامه مردم را بخصوص در شهرهای بزرگ هدایت کنند. (40129)
عاشق ایران
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۳۸
پس با این حساب متاسفانه سید بزرگوار در انتخابات شرکت نمیکنند ولی از هر شخصی که مورد نظر ایشان باشد حمایت قاطعانه میکنیم. (40134)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۴۳
واقعا واقعا براتون متاسفم، خدا ازتون نگذره، چی فکر کردید؟ فکر کردید با این اخبار کذب روحانی رئیس جمهور میشه، خاتمی به لطف خدا میاد نه با نامردی و بی انصافی شما، از چشمم افتادید بدجور ننگ بر شما... اگه جراتشو دارید چاپ کنید البته اگه دارید (40137)
اصلاح طلب
United States
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۳:۵۷
اقای خاتمی؛اگر این نوشته ها را می خوانی جز این کلام از شما انتظار نمی رفت .شما همیشه قلب بزرگی دارید و اندیشه درس بزرگی بوده برای امثال ما.
امیدوارم با آزادی زندانیان سیاسی و شکست حصر آقایان موسوی و کروبی دریچه امیدی به روی این انقلاب اسلامی باز شود.
حفظ ارزشهای نظام جمهوری اسلامی به شما و ورود شما نیازمند است .
التماس دعا. (40142)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۴:۱۹
صحبت ايشان شانه خالى كردن نيست، منظور ايشان اين است كه راى دادن بى فايده است از آنجايى كه هر كس كه كانديد شود در نهايت بايد مورد قبول بالايى باشد... جاى متن منظور را بخوانيد (40146)
نهاوند
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۴:۵۴
خاتمی فقط بیا
ملت ایران (40163)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۲۹
لبیک یا خاتمی
سید بیا که چشمانمون از اشک وناله است (40172)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۳۸
یکی مثل سید محمد که نگران هزینه شدن ملته و یکی مثل بعضیها که برای رسیدن به هدفشون نه ملت، نه کشور و نه دین واسشون مهمه. (40175)
محسن
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۴۱
من موندم این سایت بهار چرا خوشش می اد بگه خاتمی نمی یاد شاید اگه بگه احتمال داره خاتمی بیاد فیلتر می شه به هر حال یا خاتمی یا هیچکس (40177)
سلمان
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۵۴
دقیقا کارهایی که احمدی نژاد خواست انجام بدهد و بدلیل کارشکنی های اصلاح طلبان هزینه اش را مردم می دهند خاتمی جون از چیزی می ترسه که جناحشون با این دولت کرد بهار اگه راست میگی منعکس کن (40187)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۵۸
چند بار این متن رو خوندم ، واقعا ناراحت کنندست.
تمام امید مردم به شماست ، مارا رها نکن (40190)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۶:۳۷
اولاد فاطمه فاطمه نگهدارت باشه نیا (40204)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۶:۳۹
آبروی خاتمی آبروی اصلاحات است ؛ از اینکه سید بزرگوار چنین تصمیم معقولانه ای گرفته بسیار خوشحالم . (40205)
یاسین
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۶:۴۸
خاتمی نیا ... خواهش میکنم نیا !

به خدا زمین میزنن این ...

نیا تا بهانه ای برای رای ندادن داشته باشیم (40207)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۷:۰۶
آقای خاتمی اگر نمی آیی اصلاحات رو هدایت کن این کمترین کاریه که میتونی بکنی برای مردم... (40212)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۷:۲۵
تورو روح رسول الله بیا (40223)
امير
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۷:۵۴
من به عنوان يك ايرانى مسلمان از مقامات بالاى انقلاب مى خواهم صداى اين مردم نجيب صبور و قدر شناس را بشنوند. تصميم گيرى را به اجماع ملت بگذارند. و خودشان براى ملت تصميم نگيرند. توى اين هشت سال با توجه به شرايط در آمدهاى ارزى مى تونسيم به صطح كشورهاى توسعه يافته برسيم. افسوس در جا زديم و از خيلى جهات به عقب بر گشتيم. ادب مرد به ز دولت اوست. (40236)
ل-م
Latvia
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۸:۰۲
بگذارید از همونهایی که مدافع ریس جمهور فعلی هستند بیایند واگر تونستند همه چیز را به 8سال پیش برگردونند تا اونوقت افرادی مثل اقای خاتمی بیایند کار کنند چرا همیشه بعضیا باید خراب کنن واونوقت یه عده دیگه تاوان. . . (40240)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۳:۲۹
موافقم

نظرت خوب بود (40354)
ايران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۸:۱۰
اتفاقا تو اين شرايط حساس بايد خودتو نشون بدي (40245)
محمد
United States
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۸:۲۵
دورود بر تو اي مرد پاك ايران زمين....
درود بر تو اي اسطوره ايثار و فداكاري.... (40251)
شهروند
Germany
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۸:۲۸
نیامدنتان هزینه بسیار بسیار بسیار بیشتری برای ملت دارد (40253)
man
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۸:۳۳
این خبر کذب است. هیچ رسانه ای غیر از شما این خبر را کار نکرده است. نکنه تمام دنیا سخنرانی امروز خاتمی را سانسور کرده غیر از شما؟!!!!
اگه این خبر محصول توهم شماست که واقعا یک جو اخلاق انسانی در وجود شما نیست. میشه بگین چرا هیچ کس این خبر را کار نکرد؟
........................................
بهارنيوز:
كاربر محترم در آن جلسه عمومي فقط خبرنگار سايت ما حضور داشت. ضمنا فايل صوتي كامل سخنراني ايشان نيز موجود است. (40259)
عبدالله
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۸:۵۱
سید عزیز ریاست جمهوری برایت کم است بخدا ای کاش....... (40271)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۸:۵۹
من زیاد با خاتمی موافق تیستم ولی خداییش خیلی خوب ومنطقی حرف زده. (40275)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۹:۰۲
خاتمی خواهد آمد و رای قاطع نیز خواهد آورد پس از انتخاب شدن تبدیل به قدرتمندترین و موجه ترین رئیس جمهور بعد از انقلاب خواهد شد چرا که مردم نه تنها از یک سو در شرایطی برای سومین بار وی را انتخاب میکنند که دوبار دوران ریاست جمهوری وی را تجربه کرده اند و از سوی دیگر به اصطلاح انواع افشاگریهای مخالفان خاتمی را در 8 سال اخیر بی امان دریافت کرده اند و با انتخاب خاتمی برای سومین بار زیر این همه روشنگریهای مخالفان، حجت بر همگان تمام خواهد شد و همه مخالفان خلع مخالفت شده و خاتمی هر آنچه امکانات نرمافزاری و سخت افزاری امکان آن را دهد انجام خواهد داد و مخالفان بی بهانه در مقابل خاتمی قدرتمند سر تعظیم و تسلیم فرود خواهند آورد (40277)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۹:۰۳
اگر قراره بیای خو بیا چرا نمیای دیر شدااااااااااااااااا (40278)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۹:۰۴
چرا متن کامل رو منتشر نمی کنید؟ (40279)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۹:۰۴
بیا تا با هم هزیته هارو تحمل کنیم. فقط بیا... (40280)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۹:۱۱
ما فقط به خاتمي راي مدهيم و نه حتي كس دگري كه اگه خاتم هم كسي ديگر رو تاييد كنه ما به او هم راي نميديم و فقط به خاتمي راي مدهيم (40281)
محمد
France
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۹:۲۱
کاری که شما با امدنت میکنی با نیامدنت انجام نمی شود زمانی همه افتخار می کردیم که یک ایرانی هستیم اما حالا حسرت می خوریم که چرا خارجی نیستیم بیا تا ایرانی بمانیم و ایرانی میریم (40285)
محمد مهدی
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۱۹:۵۳
سید بیا
سید بیا سید بیا سید یبیا (40293)
مهدی
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۰:۰۱
سید اعتدال بیا (40295)
رضا
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۰:۰۷
خاتمي عزيز بايد بداني كه ملت الان ايران از مردم ده دوازده سال پيش خيلي اگاهتر و مصمم تر هستند. اگر تو بيائي اينبار به لطف خدا و قدرت مردم. . . . (40299)
حسین
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۰:۲۸
سید عزیز ، تو نیایی ما هم نمی آییم. (40304)
مهدي
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۱:۲۶
مشكلاتي كه آقاي خاتمي فرموده اند خيلي مهم اند.بايستي سران نظام بطور جد راهكاري براي آن پيدا كنند.حذف خاتمي در اين برهه خسارت جبران ناپذبري براي نظام است. (40316)
سید دلها
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۱:۴۵
هرآنچه برسرمملکت آمدومی آید فقط به خاطر این است که دلسوزان نظام را یک به یک حذف می کنندسیدجان این رابدان که تودرقلب ما جا داری وهرتصمیمی که بگیری ما حمایت میکنیم (40319)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۱:۵۲
بسه دیگه تو رو خدا انقدر ناز نکن بیا (40322)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۲:۲۳
سلام بر سه سید فاطمی، خمینی و خامنه ای، خاتمی
بعنوان یه شهروند اردکانی از همشهری عزیزتر از جانم التماسانه خواهش می کنم که به صحنه بیاید. (40325)
ایذه ای
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۲:۲۶
خاتمی تورا به جدت بیا تا بهار باشما آید نه با احمدی نژاد دوم (40326)
meysam
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۲:۳۴
من سال اولیم ... سید امیدوارم بیای تا اولین رایمو بدم ...وگرنه...!! (40329)
رضا
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۲:۴۰
سید تو رو جان مادرت زهرا بیا....اگه نیایی.....تو بیا همین لبخندتت برای ما شفاست..تو بیا همین نگاهت بر دلمان دواست سید بیا (40334)
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ ۲۲:۴۸
سید عزیز بیا و دل ملت رو شاد کن تورو به جدت بیا (40341)