به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۵۰۰۱۶
توسط جنگجویان قبیله‌ای صورت گرفت

داعش از دیرالزور سوریه بیرون رانده شد

گروه بین الملل: جنگجویان قبیله‌ای در دیرالزور سوریه توانستند نیروهای داعش (دولت اسلامی شام و عراق) را از این منطقه نفتی بیرون برانند.
داعش از دیرالزور سوریه بیرون رانده شد
داعش از ماه گذشته کنترل این منطقه را در دست داشته و همچون دیگر مناطق تحت کنترل خود اهالی منطقه را به پیروی از قرائت سختگیرانه خود از قوانین اسلامی وادار کرده است. فعالان سوری و گروه ناظر بر حقوق بشر در سوریه اعلام کردند بر اثر حمله جنگویان محلی مواضع داعش از بین رفته و کنترل این منطقه نفتی از کنترل آنها خارج شده است. داعش، که رهبر خود ابوبکر البغدادی را 'خلیفه' مسلمانان معرفی کرده، بخش‌های بزرگی از سوریه و عراق را در اختیار دارد. تلاش‌های نیروهای دولت عراق برای بازپس‌گیری شهرهای مهم عراقی که به دست این گروه افتاده، تا کنون موفق نبوده است.

این گروه تروريستي چند روز پیش هم اعلام کرده بود یک پادگان بزرگ ارتش سوریه را در استان رقه را تصرف کرده است. پادگان رقه را یکی از بزرگترین پادگان‌های ارتش سوریه توصیف کرده‌اند و گفته می‌شود داعش با به دست گرفتن آن به مهمات و جنگ‌افزارهای بسیاری دست می‌یابد. این پادگان در نزدیکی شهر رقه، اصلی‌ترین پایگاه داعش قرار دارد.

تاکیدبر متحد شدن گروه‌های عراقی برای مقابله با داعش
رهبر جریان صدر عراق ضمن تاکید بر متحد شدن تمامی افراد و گروه‌های عراقی برای مقابله با داعش خواهان سرعت بخشیدن به تشکیل دولتی ملی و متحد در عراق شد. مقتدی صدر در سخنانی بر لزوم سرعت بخشیدن به تشکیل دولت ملی متحد که دور از هرگونه سهمیه بندی‌های طایفه‌ای، قادر به برآوردن نیازهای شهروندان عراقی و برقراری امنیت و ثبات در عراق باشد، تاکید کرد. وی گفت: باید تمامی افراد و گروه‌ها در عراق برای مقابله با گروه‌های تروریستی از جمله گروه "دولت اسلامی" (داعش) متحد و یکپارچه شوند و بر تلاش‌های خود برای از بین بردن این گروه‌ بیفزاید. رهبر جریان صدر عراق تصریح کرد: دور کردن و راندن بعثی‌ها و تروریست‌ها از هرگونه مذاکره‌ای، اقدام ملی و انسانی است که اوضاع و شرایط بهتری را به ارمغان می‌آورد. وی هشدار داد: وجود شبه نظامیان در عراق که دست به اقدامات نادرست می‌زنند، تهدیدی برای صلح و ثبات در این کشور است.
مرجع : بی بی سی