به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۸۲۹۶۷

آمریکا: جذب موفق عشایر برای نبرد با داعش

گروه بین الملل: مقامات آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن شاهد نشانه‌هایی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن تلاش‌های جدید جهت جذب عشایر سنی برای نبرد با داعش است.
آمریکا: جذب موفق عشایر برای نبرد با داعش
شبکه اسکای نیوز عربی نوشت: مقامات آمریکایی خاطرنشان کردند که تلاش‌ها جهت جذب نیروهای عشایر سنی برای نبرد با داعش در یک پایگاه نظامی در نزدیکی الرمادی، مرکز استان الانبار موفقیت آمیز بوده است.


آنها عنوان داشتند که آموزش گروه نخست که از 500 نیروی سنی تشکیل شده است، در آینده‌ای نزدیک در پایگاه نظامی التقدم در نزدیکی شهر الرمادی تکمیل می‌شود تا زمینه برای آموزش گروه دوم که حدود 500 نیروی سنی هستند و با مشارکت در نبردها موافقت کرده‌اند، آغاز شود.خبرگزاری رویترز به نقل از این مقامات گزارش داد که حدود 400 سرباز آمریکایی در حال حاضر در این پایگاه فعالیت می‌کنند و برخی از آنها با رهبران عشایر سنی در تماس هستند اما به صورت مستقیم در آموزش نیروها مشارکت ندارند.

 

از سوی دیگر، چهار هلیکوپتر جنگی پیشرفته روسیه به دست نیروی هوایی عراق رسید که این اقدام در راستای اجرای قراردادهایی است که اخیراً میان وزارت دفاع عراق و وزارت دفاع روسیه منعقد شد. در همین حال، سرحد قادر، رئیس پلیس شهرستان‌ها و ناحیه‌ها در کرکوک عنوان داشت که ده‌ها تن از افراد مسلح داعش در بمباران جنگنده‌های ائتلاف در شهرستان الحویجه غرب شهر کرکوک به هلاکت رسیدند.