به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۸۸۱۲۴
بر اثر بمباران جنگنده‌هاي ارتش سوریه؛

۸۰ شهروند سوري در بازار شهر دوما کشته شدند

گروه بين‌الملل: ۸۲ نفر در حمله هوایی ارتش سوریه به بازاری در منطقه‌ای نزدیک دمشق کشته و دهها نفر مجروح شده‌اند.
۸۰ شهروند سوري در بازار شهر دوما کشته شدند
در حالی‌که شمار کشته‌شدگان رو به افزایش است، گفته می‌شود عمده قربانیان غیرنظامی هستند. سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است می‌گوید این حمله روز یک‌شنبه ۲۰۰ زخمی برجای گذاشته است که جراحت «بسیاری» از آنها وخیم است. خبرگزاری فرانسه از قول رامی عبدالرحمن، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه نقل کرده است که «بنا بر گزارش‌های اولیه عمده کشته‌شدگان غیرنظامی هستند».

بنا بر گزارش‌ها از داخل سوریه در چندین حمله هوایی، یک بازار در مرکز «دوما» هدف قرار گرفته است. دوما در ده کلیومتری مرکز دمشق قرار دارد. رامی عبدالرحمن گفته است مردم محل پس از نخستین حمله هوایی، برای کمک به مجروحان در محل جمع شده بودند، که حملات بعدی صورت گرفته است. گزارش‌ها از این حملات مرگبار در زمانی منتشر شده که استفن اوبرین، نماینده ارشد امور انسانی ملل متحد، به سوریه رفته است. این نخستین سفر آقای اوبرین، طی دو ماه و نیم گذشته، یعنی از وقتی که به این مقام رسیده، است.

دوما در همسایگی دمشق، در شرق «غوطه»، در محلی قرار گرفته که کنترل آن به طور عمده در دست شورشیان است. پیش از این، در هفته گذشته، سازمان عفو بین‌الملل، حکومت سوریه را به انجام «جنایت جنگی» در شرق «غوطه» متهم کرده بود. شورشیان هم دمشق و مناطق تحت کنترل حکومت را زیر آتش دارند. سازمان عفو بین‌الملل، این عمل شورشیان را نیز به خاطر هدف قرار داده شدن غیرنظامیان، «جنایت جنگی» نامیده است.