به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۶۹۶۰۲
چوب حراج به آرمان‌هاي انقلاب به همين راحتي؟

واقعا چه چيزي «عادي» شده است آقاي حداد؟!

سه روز پيش 22 بهمن بود. سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي. از شما مي‌پرسيم خيلي صريح و سريع؛ واقعا اظهارات امروز شما ريشه آرمان‌هاي اين انقلاب را نخواهد خشكاند؟!
واقعا چه چيزي «عادي» شده است آقاي حداد؟!
سردبير
گروه سياسي: آقاي غلامعلي حدادعادل نماينده شاخص اصولگرايان، امروز در اظهارنظري عجيب و تاسف‌بار درباره پول گرفتن 170 نماينده مجلس از معاون اول دولت قبل، فرموده‌اند: «اقدام انجام شده از سوي نمايندگان يك امر عادي است.» ايشان پس از بيان اين جمله توجيهي، براي استناد ادعاي خود بلافاصله اين جمله را هم گفته‌اند كه: «همين افرادي كه نسبت به اين 170 نماينده مجلس هفتم انتقاد دارند همانا به نمايندگان طرفدار خودتان در مجلس هشتم حتما پول داده‌اند و زياد اصرار كنند آن منابع مالي هم فاش مي‌شود.»

وقتي چنين اظهاراتي را مي‌بيني و مي‌خواني، به عنوان يك منتقد و روزنامه‌نگار چه مي‌توان گفت؟! چگونه مي‌توان نقد كرد؟ از كجا شروع بايد كرد؟ به كه و كجا بايد شكايت برد؟! سخت است. قلم، مغز و روان (عصبانيتت) با هم هماهنگ نيستند كه بتوان به سادگي چيزي گفت، حرفي زد و نقدي نوشت!

اما با ذهني مغشوش و روحي ناراحت و درهم و آشفته هم كه شده بايد نوشت و به امثال آقاي حدادعادل فهماند كه در اين مملكت هنوز قلم‌‌هايي هستند كه سخن شما را يك مصيبت جانكاه براي آرمان‌هاي اين انقلاب بزرگ كه همين چند روز پيش سالگردش را جشن گرفتيم مي‌دانند.

واقعا چه چيزي عادي شده است آقاي حداد؟!
ابتدا يك مثال ساده و بسيار قابل فهم مي‌زنم و سپس به اصل مطلب مي‌پردازم. آقاي حداد، دوستي، همكاري، رفيقي و حتي آشنايي خانوادگي به شما مي‌رسد و به يكباره چكي با مبلغي قابل توجه تقديمتان مي‌دارد و مي‌گويد: اين مال شما. شما نه به عنوان يك نماينده مجلس بلكه به عنوان يك شهروند عادي اولين سئوالي كه در ذهنتان ايجاد مي‌شود و بلافاصله بر زبان جاري‌اش خواهيد ساخت و از پرداخت‌كننده «چك‌پول» پاسخش را جويا خواهيد شد جز اين است كه: «بابت چه؟» در اين مورد خاص به عنوان يك نماينده مجلس و وكيل مردم از طرف پاسخ خواهيد شنيد: «براي خرج و هزينه انتخاباتي و تبليغاتي براي نماينده شدن.»

آيا در اين مقطع از پرداخت‌كننده نخواهيد پرسيد: «من قرار است نماينده بشوم، شما چرا بايد هزينه كنيد؟» پاسخ خواهيد شنيد كه: «براي اهداف سياسي جناح متبوعمان» مجددا مي‌پرسيد: «مبدا و منشاء اين پول كجاست، شخصي است، دولتي است، بيت‌المال و... است، كجاست؟» و خواهيد شنيد كه: «حالا!» و شما هم لبخندي خواهيد زد و چك را خواهيد گرفت و با تشكري توام با رضايت خواهيد گفت: «حالا!»

به نظر مي‌رسد توجيه شما در مصاحبه امروزتان و عادي جلوه دادن اين «داد و ستدهاي مالي» نهايتش در همين ديالوگ پيش گفته شده، متصور است زيرا در همين مصاحبه به صراحت گفته‌ايد: «اينكه اين پول منشاء آن كجا بوده را نمايندگان خبري نداشته‌اند؟ در واقع با يك كلاه شرعي بزرگ آن هم براي همه آن 170 نفر (بدون حتي استثناء شدن يك يا چند مورد!) اين اقدام را «عادي» قلمداد كرده‌ايد!

به عبارت ديگر حتي يك نفر از اين 170 نفر هم منشاء اين پول‌ها را نمي‌دانسته و به خود هم زحمت نداده‌اند كه بپرسند منشاء و منبع اين پول‌ها كيست و كجاست! البته و به استناد گفته صريح يكي از دوستان اصولگرايتان در مجلس يعني آقاي توكلي، حتي همين ادعاي شما هم كاملا بي‌پايه است زيرا تعداد انگشت‌شماري از نمايندگان بودند كه وقتي پاسخ ابهامات خود پيرامون منشاء و منبع اين وجوه را نشيندند، چك‌ها را به صاحب آن عودت دادند.

جناب آقاي حداد عادل؛ قبل از هر چيز يادآور شويم و توجه داشته باشيم كه در اين كشور معضلات اجتماعي و اقتصادي ناشي از بيكاري، بالا رفتن سن ازدواج، مهاجرت نخبگان، بي‌اعتمادي، دروغ‌گويي و... از ايران، جامعه‌اي با انبوهه‌اي از ناهنجاري‌ها، فقر، ازدياد جرايم و... مواجه كرده كه از نگاه بسياري از كارشناسان جامعه‌شناس، هر كدام در حد يك فاجعه هستند.

سه روز پيش 22 بهمن بود. سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي. از شما مي پرسيم خيلي صريح و سريع؛ واقعا اظهارات امروز شما ريشه آرمان‌هاي اين انقلاب را نخواهد خشكاند؟! شما در قبال چند نسل جفاي بزرگي به آرمان‌هاي اين انقلاب نكرده‌ايد كه رد و بدل شدن پديده‌اي به نام «پول كثيف» را در شكل‌گيري مجلس يك امر عادي مي‌دانيد؟ معناي اين ادعا و اعتراف شما آيا عملا و رسما و به همين راحتي چوب حراج زدن بر همه آرمان‌ها و آرزوهاي بزرگ يك ملت نيست؟

جناب آقاي حداد عادل؛ يعني چه «اين كار نمايندگان عادي است؟»
يعني اينكه در اين مملكت اگر تمام حوزه‌هاي قدرت با اين پول‌ها كه در همه دنيا به «پول كثيف» معروفند پايه‌گذاري شوند، اقدام و روالي عادي است؟!
اين مرثيه براي انقلاب نيست؟! اين سخن شما و توجيه شما چوب حراج زدن به همه باورهاي يك ملت آرمانخواه نيست؟!

آقاي حداد عادل؛ باور كنيد اگر در اين باره سكوت پيش مي‌ساختيد شايد به نحوي مي‌شد ناشي از شرمساري‌تان قلمدادش نمود و از آن عبور كرد و اگر در مذمت اين «دادوستدها» يك جمله كوتاه مي‌گفتيد هميشه نامتان به نيكي برده مي‌شد.

يعني چه اين جمله‌تان آقاي حداد كه «ديگران هم گرفتند و مي‌توانيد افشايشان كنيد!» خب كه چه؟! چون ديگران هم گرفتند پس كار اين 170 نفر را هم بايد «عادي» دانست؟! چه كسي از شما خواسته آن بقيه را افشا نكنيد؟ اتفاقا خواسته آحاد جامعه از امثال شما اين است كه همه چيز را فاش كنيد تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد! راست باشد، چپ باشد هر كه باشد. افشايشان كنيد تا دل آزرده انقلابيون واقعي و از آن مهمتر، جوانان 40 ساله ازدواج نكرده، كارتن‌خواب‌هاي بينوا، دختران و زنان رهيده از فقر خانواده و متوسل شده به خيابان‌ها و ...، ميليون ها جوان بيكار، ميليون‌ها خانواده زير خط فقر و ... كمي خنك شود. فاش كنيد آقاي حداد!

و البته «اين تذهبون» آقاي حداد عادل؟!
اين بود آرمان‌هاي اين انقلاب بزرگ؟! نماينده‌اش «پول كثيف» براي كانديداتوري و نماينده‌شدن بگيرد، پزشكش پول زيرميزي، مامور فلان اداره و نهادش پول توجيبي (البته ناقابل ميليوني!)، آن يكي پول چاي ميليوني، من روزنامه‌نگار هم تخلف بكنم، كار زشت انجام بدهم، و توجيه‌گر همه اين سقوط‌هاي ارزشي و اخلاقي باشم آنگاه در توجيه كارهاي زشتمان همه، توجيه كنيم ديگران هم گرفتند؟ ديگران حرفي نزدند ما هم نمي زنيم و...!

وااسفا آقاي حداد؛ واقعا متاسفيم.
همين توجيهات، مطالبات و خواسته‌هاي بزرگان اوليه انقلاب و مردمي كه بابت آن از همه چيز خود گذشتند را به جايي رسانده كه همه دلداده‌هاي انقلاب و نظام را در مقابل اذهان پرسشگر نسل‌هاي كنوني خلع‌سلاح نمايد و البته شرمنده!

اما اين قرارمان نبود آقاي حداد!
اين انقلاب آرمان‌ها و مطالبات بزرگي داشت، اما متاسفانه به راحتي چوب حراج به آن زده‌ايم! كمي با خود خلوت كنيم! واقعا به آناني كه از جان خود براي ماندگاري و استقرار آرمان‌هايش گذشتند چه پاسخي خواهيم داشت؛ وجدانا و راست و حسيني چه پاسخي خواهيم داشت آقاي حداد عادل؟!

علی
Netherlands
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۶:۱۸
واقعا جای تاسف دارد آقای حداد جای تاسف خدایا این مملکت دارد به کجا می رود..... (291458)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۴۹
جمع کنید دست از نیرنگ و دغل بازی و سیا بازی بردازید ! ژست انسانهای دلسوز انقلاب را هم نگیرید ! تاریخ مصرف این مظلوم نمایی ها و فیلم بازی کردن ها تمام شده . خودتان هم خوب میدانید که واقعا هم کمک های انتخاباتی همیشه و در همه گروه ها وجود داشته و حرف آقای حدّاد صحیح است . خود من هم شخصا در انتخابات برای کسانی که مایلم رأی بیاورند در حد توانم تبلیغات و هزینه کرده ام . خیلی از خود شماها هم همین کار را کرده اید . پس خواهشا جمع کنید این ادا اطوارها و قصه های خنده دار را . (291519)
یاور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۵۲
یعنی شما هم پول کثیف خرج نماینده مورد نظرتون می کنید واقعا که خیلی مومن و مسلمان و اصول گرا هستید راستی بعدا که خرح کردید چه انتظارات نا به جا و غیر قانونی از تماینده مورد نظرتون دارید انشااله که توقع پست و مقام در اداره تون یا بورسیه غیر قانونی یا پایمال کردن حق مومنی که از اقای نماینده مورد نظرتون نداشته باشید اقای اصول گرا (291628)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۳:۰۵
جیگر جون من اگه برای یک نفر خرج کردم، به عشقش این کار رو کردم و هیچ وقت هم بهش نگفتم.اصلا ندیدمش که بهش بگم. توقع شخصی هم ازش نداشتم جز اینکه به مردم خدمت کنه.همونطور که اصلاح طلب ها برای خاتمی و عارف و معین و کروبی خرج کردن.همونطور که 84 خیلی ها به عشق احمدی نژاد براش تبلیغ و دعا و نذر کردن.همونطور که طرفداران هر کاندیدا برای او خرج میکنن.ضمنا من اصولگرا نیستم عزیز جون.ولی هر کی دغل بازی کنه جلوش در میام.چه اصولگرا باشه چه اصلاح طلب. (291699)
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۰۷
آقای غیرنیرنگ باز واقعا یک نفر یک میلیارد و دویست میلیون تومان را بدون توقع می دهد؟ اصلا این مقدار پول زیاد مطمئنا از راه درستی درنیامده که اینطوری خرج میشه. بعد هم رحیمی به عنوان یک مدیر دولتی این پول رو پخش کرده. بدیش هم همینه که بدکاری ها عادت بشه و انتقاد بهش خنده دار باشه. (291635)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۳۲
تا آگاهی و بینش نداشته باشیم همینه بیت المال میشه بیت الحال و تازه ملت رو بدهکارم میکنن!! مسئولین شما باید خادم ملت باشید یادتون رفته؟ (291676)
از عزت به علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۴۰
مردم عادی چیزی پهن نکردند تا جمعش کنند!مشکل اینه که همه مثل شما روراست نیستند,شما هزینه میکنی و فرداش هم از طرفت طلبکاری,هم باید هزینه در بیاد و هم سود مشتی و اشکالی هم توش نیست ,اما اونائی که صبح تا شب جانماز آب میکشند و واسه همه ژست معنوی و آسمانی میگیرند و واسه نشستن ملت هم روایت نقل میکنند و همه را به پاکدستی و عدالت دعوت میکنند! اونا اگر مثل شما
فکر کنند ...بله عزیزم ایراد داره و خیلی هم ایراد داره,حالا از هر طرف باشه. (291684)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۵۸
بروید جایی جانماز آب بکشید که کسی از رد و بدل های حضراتی چون کروبی خبر نداشته باشد . برخی همفکران و هم حزبی های شما رفته اند آن طرف مرزها و برای کشور و انقلاب رجز میخوانند و خط و نشان میکشند آنوقت شما مدعی دلسوز انقلاب هستید و حرف از دلسوزی برای انقلاب میزنید ؟! جمع کنید مسخره بازی ها را ! (291522)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۰۳
آقای آتیشی کمی یواشتر پیاده شو با هم بریم!
عقل و منطق چیز خوبیه اگه کسی داشته باشه چون یه آقایی قبلا آلوده بوده دلیل بر این میشه که امروز همه آلوده باشن و به به و چه چه بشنوند؟ منطق شما ها را نمی توان تغییر داد ! آخرت خود را خراب دنیای کثیف دیگران نکن! (291665)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۳۴
از ديد أمثال شما ها هر كس به نابساماني ها انتقاد كند مسخره بازي است حتما در ان هشت سال كذايي وسياه هيج مسخره بازي نبود وأي به حال اين ملت كه نماينده آش پول كثيف وحرام بگيرد تا خرج تبليغات كندو ان وقت خيلي راحت بگويد اين كار ها عادي است وأي بر ما ؛ !!شما ها چطور مي خواهيد جواب خون شهيدان را بدهيد ؟!!!! حضرت علي (ع)چه مي كرد وشماها چه ميكنيد ؟!!! (291677)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۳:۲۳
جناب معلم ! انتقاد به نابسامانی مسخره بازی نیست . من چنین چیزی نگفتم . ریا و نفاق و دورویی و دوز و کلک و دغل بازی و ژست دروغ است که مسخره بازیست . اگر گروهی خودشان در انتخابات ها به نفع یک کاندیدای مطبوعشان خرج کنند و حالا این کار را برای گروه دیگر جرم بدانند این میشود ریا و دغل بازی ! (291708)
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۳:۱۷
جفايي كه تو اين 8 سال بر مملكت رفت دوران مغول فكر نكنم رفته باشه. حالا اگر اصلاحطلبان اين كار 170 نماينده و... رو كرده بودند تاپاي دار ميرفتند. (291702)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۰۰
از نوشتار و درد آن باید به خدا پناه برد ایندردی که اینگونه زبانه میکشد و........... (291523)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۱۲
دوستان اصولگرایان در این چند سال این قدر میلیاردها دزدیده اند که مبالغ آن را یا به تومان بیان میکنند یا به یورو تا نزد مردم عادی صفر کمتری داشته باشد (291537)
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۲۱
حدادعادل ....... باید هم بگه این چیزا عادیه. خب عادت کرده بهشون، می خواستید بگه این کارها و رانت بازی ها بده؟ (291543)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۳۴
اینگونه اعمال ننگین در مملکت ما عادی شده!این نکته را بخوانید.نماینده ای در مجلس کانادا برای ماشین شخصی خود از بنزین مقرر دولتی استفاده میکند(10 دلار کانادا) با توجه به نیاز ضروری،قضیه افشا و نماینده توبیخ میشود،نماینده مذکور هم عذر خواهی میکند و هم استعفاء.چون در آنجا قانون وجود دارد اما در مجلس قانونگذاری ما عادی است.....ما که نباید خجالت بکشیم. (291590)
amin es
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۲۲
چرا اینو نمیگی که وزیر المان وام ناچیزی از بانک میگیره و تازه اونو برمیگردونه. فردای اون روز توبیخ ها شروع میشه. (291642)
درفش کاویان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۵۱
راست و دروغ در جامعه مخلوط شده انسان به خودش هم شک میکنه (291627)
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۳:۴۹
آرزو کنیم که آقای شریعتمداری, شریعت مدار شوند و آقای طائب, تائب شوند و آقای حدادعادل, عادل شوند... (291718)
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۳:۳۰
این حرفش نشون میده خودشم آره... (291713)
بابای کوثر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۶:۲۵
سلام و عرض ادب
شهدا شرمنده ایم و بس
از بی غیرتی و بی رگی خودم ...
جای علی خالیست تا طلحه و ضبیر ها رو از قدرت پایین بکشه .
یا علی (291463)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۱۷
به خدا کار سختی نیست!
هرچندبابلوا مخالفم و معتقدم سیاه روزترازامروز میشیم ولی با ایستادگی درپیگیری مطالبات موافقم. مطمئن باشیدهمت کنیم همه راوادار به عقب نشینی خواهیم کرد. اگرباهم باشیم و کسی پاپس نکشد.برتولت برشت میگه:ابتدالهستانی هاراگرفتند، لهستانی نبودم و اعتراض نکردم،سپس سراغ یهودی ها رفتند، یهودی نبودم و اعتراضی نکردم، پس ازآن سوسیالیستها را سرکوب کردند،سوسیالیست نبودم و اعتراضی نکردم و...پس ازآن سراغ من آمدند.هرچه فریادکشیدم دیگرکسی نمانده بود که اعتراضی بکند!! بهارخواهشا چاپ کن.. (291541)
amin es
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۳۳
حرف از کدوم مردم رو میزنی.مردم اجنبی رو میگی که به خاطر یک روز معوق شدن مطالباتشون میان و تظاهرات مسالمت امیز میکنن و مسئولان انتظامیم به معنای تمام فقط مواظب اینن که نظم رعایت بشه یا اون مردمی که 25 خرداد به همین شکل طبیعتی ترین حقشون خواستنو .........به فرض محال حکومت ما دموکرات ترین حکومت جهان ایا مردم ما جرئت اینو دارن که بیان و ایستادگی کنن. تا حالا شده تو تهرون با گرون شدن جنسی مردم از نخریدنش صرف نظر کنن تا اون جنس دوباره به قیمت سابق برگرده (291649)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۱۲
...درود و هزاران درود بر مصدّق که بجای رشوه خواری و باج از انگلیس و امریکا بسیار مردانه و جاودانه آنها را بیرون کرد.اما خودش و ملتش سرافراز گرسنه ماندند. (291612)
خواننده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۴۲
بابا زبیر نه ضبیر
آبرومون را بردی؟ (291623)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۳۷
آقای حداد از اظهارات تو خجالت کشیدم (291681)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۵۶
فکر کردی برای چی هی میگن فتنه فتنه وفتنه به وزیر رای نمیدن میگن فتنه اینها فرار به جلو نیست از فتنه مردم خلاف شرع ندیدن و پول کثیف و رشوه وحق سکوت ندیدن (291694)
بزغاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۶:۲۶
آقاي حداد خودش استاد ميباشند وان شا،اله هر چه سريعتر واژه اي براش پيدا ميكنه و موضوع را ماست ماليش ميكنه. (291464)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۰۱
به این نوع پول از این پس می گویند حالا پول. (291525)
مرغ 7500
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۳:۵۰
به این مبلغ میگن « رهن الوکیل » بمدت المعلوم و مبلغ المعلوم. تو مایه های صیغه کردن وکلای مجلسه. آقای حداد عادل و باهنر مبارکه انشالله. (291719)
محمد
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۶:۳۳
بهار نیوز محترم تحلیل تان، بسیار جامع و منطقی و به جا بود. ضرب المثل: "آدم وقتی غرق میشه دست به ریشه هر گیاهی میکشه"را بایست شامل حال بزرگانی امثال جناب حداد دانست، که انتخابات 92 را باختند و افکار عمومی هم حاکی از بی اعتمادی و نارضایتی بسیار زیاد مردم از اصولگرایی است و تبعآ خبرگان و مجلس آینده را هم میبازند مگر اینکه حوادث سال 88 را تکرار کنند! (291465)
ثمن
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۶:۳۴
سلام بهارجان همه چیز برای اصولگراها عادی هست اجتماع اعتراض آمیز، برهم زدن نظم عمومی، ....اختلاسهای ریز و درشت، دریافت وجه نقد و.... (291466)
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۴۴
راستی یه نفر معنی( انا ربکم العلی ) را ترجمه کند ثواب داره . (291601)
باسواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۰۳
آقا یا خانوم بیسواد یعنی (من خدای برتر شما هستم) یعنی حق اعتراض ندارید. این ادعای فرعون بود نه فرمایش خدای متعال. (291632)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۶:۴۹
میشه یه نفر به من بگه اینا چه دینی دارند؟!!!!!!!!! خداشون کیه و به چی میگن حق و به چی میگن بیت المال؟ (291469)
ایدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۶:۵۱
خوب راست گفتند دیگه ...دزدی تو این مملکت چیزی عادی شده است (291470)
خواننده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۴۴
گل گفتی
من میترسم تا چند سال دیگه افراد غیر دزد مجرم شناخته بشن (291625)
یاعلی(ع)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۶:۵۱
نمیدونم باید بخندم یا گریه کنم به حال اقای حداد هر چی بیشتر دست وپا میزنن بیشتر فرو میرن زمان از شما انتقام خواهد گرقت (291472)
خوش خیال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۴۳
زمان کاره ای نیست. (291560)
فضولباشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۶:۵۶
واقعا هیچ سخنی نمیشود گفت آگر این امور عادی است چه دردمون بود انقلاب کنیم و هشت سال در برابر تهاجم تمامی ابرقدرتان جوانان نازنین این مملکت را به مسلخ بکشانیم که آخرش این امور عادی باشد فساد و رانتخواری جرم است حال چه آدمی کراوات زده باشد چه چفیه بر گردن باشد فقط میشود نزد خدا شکایت برد و از درون گریست.... (291473)
حر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۰۱
بیادجمله معروف امام خطاب به برخی نمایندگان راست مجلس دوره سوم واصولگرای امروز افتادم راستی آقای حدادعادل معلومه دراین مجلس اصولگرا چه خبره ؟این تذهبون؟ (291474)
تنها
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۰۵
آقای حداد عادل درست گفته هر کدوم از مسعولین و کسانی که مملکتو از آن خود میدانند ثروتشان زیر هزار میلیارد نیست دیگه هفت هشت میلیونم پولی که شما گیر دادین (291478)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۰۶
مگر من هم بدم میاد که همینجوری بهم پول بدهند! ولی واقعیت این است که هیچ کسی مفتی دوزار هم کف دست دیگری نمیگذاره!
شما نمایندگان وامدار همه چیز و همه کس هستید غیر از مردم!! (291480)
ا ح م د فریمی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۰۶
مگه حداد کیهه که متنی به این قشنگی براش نوشتین!!!؟؟؟ ایشونم یکی از اون 170نفره (291481)
امیرمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۰۶
ما از مسئولین می خواهیم به این گفته ی امام خمینی عمل کنند چون مردم ولی نعمت مسئولین هستند :
امام خمینی (ره):

«ما علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را می‌خواهیم مرفه بشود، زندگی معنوی شما را هم می‌خواهیم مرفه باشد. شما به معنویات احتیاج دارید. معنویات ما را بردند اینها. دلخوش نباشید که مسکن فقط می‌سازیم، آب و برق را مجانی می‌کنیم ، اتوبوس را مجانی می‌کنیم ، دلخوش به این مقدار نباشید. معنویات شما را، روحیات شما را عظمت می‌دهیم؛ شما را به مقام انسانیت می‌رسانیم.» (صحیفه امام، ج۶، ص ۲۷۳) (291482)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۰۷
.....اگر این افشاگری در به قول خودشان بلاد کفر اتفاق می افتاد روز بعد مجلس منحل میشد واسامی متخلفین اعلام میشد اما در کشور اسلامی مثل اینکه اتفاقی نیفتاده وچیز مهمی نیست آقای رسایی ودوستانشان هم به جای جواب پس ددادن در مورد پولهای گرفته شده در حال تخریب دولت وتیم مذاکره کننده هسته ای هستند. (291484)
ابراهیم
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۰۵
بلاد اسلامی و غیر اسلامی نداریم. بلاد دموکراتیک و غیر دموکراتیک! (291572)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۰۹
این آقا رئیس فرهنگستان ما می باشد!!!!!! واقعا شرمم خوب چیزیه (291485)
amin es
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۴۶
امیدوارم از این به بعد یه فرهنگ نامه جدید باز بشه به نام فرهنگ نامه عادل توش معنی فساد رو بنویسه. البته کار سختی نیست.باتفسیر ایشون که این فسادا مال مانیست فساد=اصلاحطلبان=فتنه در سرتاسر اسلام (291656)
گتوادره
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۱۳
خدا وکیلی،تاقبل از این سخن،در مورد حداد اشتباهی فکرمی کردم،خدایا شکرت عده ای با حرف زدنشون ماهیت خودشونو افشا میکنند (291487)
چیزفهم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۴۲
تازه الان متوجه شدی؟ دست خوش. اگه نمیگفت، احتمالا پیغمبر هم حسابش میکردی. (291559)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۱۵
بسیار متاسفم آقای حداد - البته ما فرهنگیان این را زود می دانستیم.... (291489)
محمد
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۳۵
بدبخت مردم بيچاره گيرچه انسانهيي افتاده اند وامصيبتا (291678)
سنگ پا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۲۰
.....مردم را اوشکول فرض کرده اند. (291493)
نا امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۲۸
مگه نیستیم؟؟ هستیم که خیلی راحت به شعور مردم توهین میکنه (291499)
گردرز
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۲۴
مگه ایشون نبو دن به عنوان نماینده مجلس رای نیاوردن و جنتی با باطل کردن آرای جناب آقای رجایی حداد را به عنوان نماینده مجلس منصوب نمودند، و بقیه ی ماجرا...... خب انتظار بیشتری نباید از این آقا داشت!!!!!! (291495)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۰۳
از شهر تهران تو مجلس 30 نفر نماینده مجلس میشن این آقا که نفر سی ودوم شده بود به شورای نگهبان شکایت میکنن بعد به طور معجزه آسایی نفر سی ام به مجلس راه پیدا میکنن!!!
بالاخره (باید) یه نفر از اصولگراها به مجلس اصلاح‌طلب راه پیدا میکرد دیگه!!!
مجلس هفتمم که اون ردصلاحیت ها و 3دوره حذف اصلاح‌طلب ها از مجلس!!!
به نظر میرسه مجلس دهمم با حرفهای اعضای شورا کاملاً در اختیار اصولگراها باشه متاسفانه... (291606)
ابر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۲۷
گرحكم شود كه مست گيرند-درشهر هرآنكه هست گيرند (291498)
خاله ننه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۳۲
خدابگم چکارتون کنه که خونهای جاری شده به پای انقلاب رابه این راحتی بربادمیدهیدخداازشمانگذردوروزگارتان هرروزبدترگرددچه فکری کردیدجناب حدادکه پولی بگیریدوبعدش بگوییدهمه گرفتن ، وااسفاوااسلاماواامامابه فریاداین ملت برسیدوهرکس راکه به این ملت به این راحتی خیانت میکندرسوایش کنیدجناب حدادخان هرکس که به این ملت باگرفتن چنین پولهایی خیانت کرده افشاکن شاید....دلم بدردآمد..... (291502)
علی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۳۴
متنی عالی بود اما ذکر یک نکته ضروری است وان این که نویسنده محترم نباید از اقای حداد توقعی غیر از این داشه باشند چراکه نحوه ورود ایشان به مجلس یادمان نرفته است. که چگونه حق فرد دیگری پایمال شد تا ایشان به مجلس برود.این که الان به این راحتی حرامخواری نمایندگان را توجیه می کنند، این همان سنت استدراج است..... (291503)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۳۸
هر شخصی می تواند از پول شخصی خود و اموال شخصی خود به هر کاندیدی کمک کند! اما مگر جناب رحیمی از جیب شخصی به نماینده گان کمک کرده اند!!! (291508)
محمد
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۴۱
اين پولها ازبيت مال حيف وميل ميشه از جيب مبارك خودشان كه نيست بااين پولها چقدرشكم مردم بيچاه پرنمي شد اين است معاون رييس جمهور مگه خدابه دادمان برسد. (291685)
تلوکی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۵۰
ضمن احترام به همه ی نظرات، بعضی از نویسندگان دقت داشتن که،کلمه عادل را حذف،فقط به حداد اشاره کنند، (291520)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۰۱
آقای حداد برای ما مهم نیست آن کسانی که در مجلس هشتم هم پول گرفته اند ( به اذعان شما) افشا شود برای ما نفس کار انجام شده مهم است
براستی چرا بجای پاسخگویی تهدید میکنید (291524)
بابا پنجعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۰۳
الکـــــی میگه ! (291528)
بنده ي خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۰۵
وقتي صحبتهاي اين آقا را(حداد) خواندم به شدت اعصابم به هم ريخت كه چه جانفشانيهايي كه براي اين انقلاب شد تا به اين نتيجه تفكر اين نماينده نما برسيم! واقعا در پيشگاه خدا و عزيزاني كه جان گرانقدرشان را در راه تثبيت اين انقلاب دادند و در پيشگاه امام راحل كه عمر خود را خالصانه در راه انقلاب اسلامي فداكردند چه بگوييم ؟!به خدا كه باعث خجالت هر مسلمان ايراني است كه به اصطلاح فرهيخته اش اينگونه بينديشد! (291530)
امیری شوشتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۰۵
برادر حداد عادل خراب کردی خراب کردی خراب کردی. (291531)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۰۶
وا اسفا !!!!!!!!!! (291532)
مهدی
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۰۸
حیف با شه.................................... (291533)
خودش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۰۸
اولین باره می بینم هیچکدوم از کامنتا رای منفی نداره! (291534)
ایرانیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۱۱
من از ایشون نهایت سپاسگزاری را دارم.چرا که ایشون خودشان صادقانه اعتراف میکنند که این کارا دیگه بهشون عادی شده است!!!!!! آفرین !!!!!! (291535)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۲۲
اين حداد عادل نيست (291544)
saeedrasht
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۲۳
واقعا برای این اقا متاسفم ... (291546)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۲۳
خوب بنده ی خدا راست میگه اینطور چیزا نهادینه شده ظاهرا کسانی که جا موندن خودشون بی عرضه هستن ارمان شهدا ومنافع ملی هم ایشان باید جایگزینی براش پیدا کند . (291547)
بوشهری
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۲۴
دمت گرم اقای سردبیر واقعا زیبا بود، البته آقای حداد درست گفته که فساد در این کشور امری عادی شده (291549)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۲۷
اساميشون درز کرده (291552)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۳۷
آقای حداد درسته قدرت و ثروت تو این دنیا در اختیار شما و هم کیشانتون هست ولی مطمئن باشید خدایی هست و اون دنیا از ظاهرالصلاح هایی که خودتون رو فقط شبیه متدینین در آوردین نخواهیم گذشت..
اون دنیا باید به مردم و همینطور خدا جواب پس بدین که در حالی که کشور پر از جوون بیکار و ناامید و فقر هست شما چه ها کردید و گفتید اینا همش عادین!!!
به امید اون روز... (291554)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۳۷
منظور حداد عادل این بوده برای نمایندگان اصولگرای مجلس مهم نیست پول از کجا می رسه، فقط کافیه به اونها پول برسه تا خرجش کنن و این موضوع هم بین اونها کاملا عادی است. فقط پول به نمایندگان اصولگرا برسه، بقیه اش چیز مهمی نیست و عادی است! (291556)
محمدي
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۵۰
هي بگيم ميشه چي آب توهاون كوبيدن است اينها اينقدر مار خورده اند كه الان اژدها شده اندما فقط تاسف مي خوريم نخ وسوزن وقيچي دستشانه چكار ميشه كرد مگرصاحب اصلي امام عصر (عج) خودش بيا (291689)
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۳۸
منظورایشان روشن است اگرپول نمیگرفتند غیر عادی بود.. (291557)
عادلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۵۰
وقتی یک نفرآنهم ازنوع عادل این حرف رابزند/ازغیرعادل چه انتظارمیتوان داشت؟ (291565)
ابراهیم
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۰۲
با توجه به پرونده های بیشمار که امروز نیز یک مورد 22 میلیاردی را عضو محترم ستاد... اعلام فرمودندريا، بنده نیز فرمایش آقای حداد را تایید می نمایم. خوب عادیاست دیگر. فقط مردم از ابعاد آن خبر ندارد. (291570)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۰۴
وقتی هیچ کاره همه کاره بشه و در هر موضوعی ورود کنه .....بیش از این انتظار نمیشه داشت..... (291571)
محمد عسگری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۰۶
از قدیم گفتند کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدارش کرد و ...البته ماهم از ایشان انتظاری غیر از این نداریم (291573)
تونی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۰۸
دوستان عزیز
ناراحت نباشید همه چیز آرومه ,من چقدر خسته ام (291575)
گیلار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۱۰
وای وای اینا دیگه کی هستن یعنی این آقا اسم خودشو گذاشته شیعه علی به خاطر چیه که اعتقادات مردم ضعیف شده چون اونای که ادعای دینداری میکنند دزی و فساد براشون عادییه.واقعا از این همه شهدا که جونشون رو دادن خجالت میکشم.ای کاش همون سال 57 به مردم میگفتند که قراره مملکت چه بلایی سرش بیاد چه آدمایی قراره صاحب قدرت بشن.وای بر ما (291577)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۱۲
....
ظاهرا تا چند صباح آینده اختلاس ؛فحشا،غارت بیت المال و.... امری عادی است...... شعور ملت را نیز به بازی گرفته اید (291578)
jjj
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۱۳
دولت...غلط میکنه به کاندیدای یک قشر خاص از جیب مردم پول میده! ........ (291580)
آهنگر خسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۲۲
من بعد به جای واژه های دور از ذهن اختلاس- رشوه - هدیه عجیب بفرمائید عادی... (291582)
ان پی تی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۲۵
...شماره اخیرهفته نامه ....را بخوانید نوشته :اصلاح طلبان فسادهای اخیر را سیاسی کرده اند،هیچکس نیست ازخودشون بپرسه شماسالهاست مهدی هاشمی ودیگران را بدون اینکه دادگاهشان گرفته شود،دارید لجن مال میکنید حالا که طبل رسوایی تان ازبام افتاده اینطورتوجیه میکنید..... (291584)
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۳۲
برای همین است که همین نمایندگان در شهرستانها پول می گیرند ومسئولین ادارات را عزل ونصب می کنند و کسی نیست بگوید بالای چشمتان ابروست دست مریزاد اااااااااقای حداد عااااااااااااادل ؟؟؟؟؟؟/////////// (291589)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۳۸
آقای حداد عادل
حرام خدا با یک مصاحبه شما حلال نمیشود بول حرام حتی 1ریالش هم حرامه
نماینده مجلس باید نماینده مردم باشد نه نماینده بول و رانت و.........
آقای حداد عادل توصیه میکنم قرآن مجید و روایات درباره بول حرام و رشوه را بدقت بخوانید
اگر این بول ها را اصلاح طلبان گرفته بودند که 24ساعت فریاد وا اسلاما سرمیدادید چه شده حالا رشوه حلال شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (291592)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۴۰
...خدايا پس به كى ميشه اطمينان كرد. خدايا تعداد انسانهاى سالم و قابل اعتماد اين مملكت چند نفرند. پس بگو چرا وقتى دو تا موى سر من از زير مقنعه ميزنه بيرون همه فرياد واسلاما سر ميدهند ولى كسى با ميليلردها اختلاس و سواستفاده هاي مالى كار انچنانى ندارد. با اين وصف تعجب نخواهيم كرد اگر پس فردا بگويند اين اختلاس و اينها امر معمولى است. هى گير ندهيد. همه جاى دنيا هست. شما بفكر نماز و روزه وحجابتان باشيد. (291595)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۴۴
هوای نفسه، اگر تهذیب نباشد همینه و کسی از وساوس شیطان در امان نیست.هوشمان باشد افرادی وارد مجلس شوند که هم تخصص داشته باشند و هم وتعهد..... (291602)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۴۹
اگر شوراي نگهبان به أفراد متعهد ومتخصص أجازه كانديدا شدن بدهد وأنان را به جرم فتنه گر رد صلاحيت نكند ان شاء الله (291688)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۵۳
حتما از ديد اقاي حداد اگر اين نمايندگان پول نمي گرفتند عادي نبود (291690)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۵۷
در زمان ریاست ایشان در مجلس وهمزمان با طرح تصویب حذف یارانه ها و اجرای آن ایشان فرمودند :دیگر دوره راحت طلبی ملت تمام شده و ما بالشت زیر سر مردم نمی گذاریم . و اکنون مردم در فقر مطلق ، بیکاری مطلق ، گرانی مطلق ، هوای آلوده و خاک آلود مطلق دست و پا میزنند و دیگر بالشت زیر سر مردم نیست . خدا را شکر ! !!! . این در حالی است که در بلاد کفر مهمترین دغدغه حکومت تامین رفاه و آسایش مردم و شهروندان است . تا زمانی که دیدگاه این باشد چرخ بر همین منوال میچرخد (291605)
قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۰۹
خدایا به دادمان برس. یا صاحب العصر و الزمان العجل العجل. به نام اسلام ، به نام قرآن ، به نام جمهوری اسلامی و به نام ملت ، نماینده مجلس و امت می شود آنوقت گرفتن پول کثیف را امر عادی می دانند. (291610)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۱۲
همين چند روز پيش بود كه آقاي حداد عادل بر اصلاح طلبان تاختند و فرمودند كه كشور نبايد به سال 84(بخوانيد سال جلوگيري از غارت بيت المال)برگردد.الان ميتوان فهميد كه اگر به سال 84 بر گردد خبري از غارت اين ملت نيست. (291613)
دسی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۱۲
خدایا چه دوره عجیبی است با این استدلال اقای حداد ........ (291614)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۱۶
زيان كسان از پي سود خويش بجويند و دين اندر آرند پيش (291615)
یک معلم
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۲۶
هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک.اگر چنین سخنانی از زبان کسیکه خود رییس مجلس شورای اسلامی کشوری اسلامی بوده صادر شده ....والسلام. (291617)
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۳۷
وای برما وای برما هزار بار وای برما ؟ با این نمایندگان (291621)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۴۰
از این نخود همه اش انتظاری بیش از این نمیرود. (291622)
خط داد باطل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۴۶
1. این آقا به جایی رسیده که در سال های اول انقلاب فکرش را هم نمی کرد.
2. در رسیدن به این جایگاه وامدار و مدیون رهبر گروه پایداری و وابستگان آن می باشد که در قم هستند
3. نه در این اظهار نظر بلکه در موارد زیادی نشان داده که بیش از اینکه طرفدار حق و عدالت باشد طرفدار خط و خط بازی است
4. البته به نظر می آید استراتژی جدید این گروه این است که در مورد فسادهای اینچنینی، بجای خجالت کشیدن با کمال پررویی از کنار آن بگذرند و طلبکاری هم بکنند (291626)
زارعي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۵۵
فساد.... اين مملكت ريشه در غرور و تكبر همانهايي دارد كه نظرشان به امثال احمدي نژادها نزديك بوده . و فقط و فقط بايد به خدا واگذارشان كرد چون قدرتشان به لطف ثروت بيت المال بسيار زياد شده است . (291629)
هدهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۰۰
مرفهين بي درد .حرف حداد به قياس از خود ميگه .خودش اعتراف كرد كه سه تا مدرسه غير انتفاعي داره ميدونيد چه درامد ميلياردي داره ؟پست و مقام كه داره ثروت هم كه نگو و نپرس. قسط و وام هم كه نداره .جوون بيكار نداره.جوون مجرد هم نداره. غم گروني مرغ و نان و برنج و دارو و دكتر و ...نداره .بنابراين اين پولا چيزي نيست و اين بده و بستانها عادي است. انقلاب كرديم كه اين چيزا ي عادي از بين برود ولي حيف از ... (291631)
بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۰۵
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند / چون به خلوت می روند آن کاردیگرمیکنند .... (291633)
m o s t a f a
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۱۱
من فقط دلم به حال مردم این سرزمین میسوزد که چقدر ساده و احساسی هستیم . کافیست که صداوسیما 4الی 5روز در رابطه با یک موضوع مانور دهد و بعد ما ساده لوحانه همه چیز(از جمله دزدیها ، اختلاسها ، بیکاری و...) را فراموش و دوباره در صحنه حضور حماسی پیدا کنیم . (291637)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۳۳
واقعا چه باید کرد وچه باید گفت؟ً!!!! (291650)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۳۶
صحبت های حداد تیری بود به قلب مستضعفین. واقعا چرادم از مستضعف می زنید.می دونید افرادی هستند که قدرت خرید 1کیلو گوشت را ندارند.وشرمنده بچه هاشون هستند.حدادمتاسفم.البته از اصول گرایی بیش از این توقع نمیره. (291651)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۴۵
مطالب اخیر حداد{ناعادل} چندروزبیش توسط اقای باهنر{نایب رییس مجلس}نیز گفته شد.که من به خودم گفتم واقعا مابه این حد.بی غیرت شدیم که یک نماینده باوقاحت عمل خودش راتوجیح میکند و اعتراضی شنیده نمیشود؟.تاامروز که جوابیه اظهارات حدادرا خوندم و امیدوارشدم. سردبیرمحترم متشکریم. (291655)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۵۴
البته برای این ایثار گری ها و خدمات بی دریغ شان باید هورا هم بکشیم (291659)
اميد ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۵۷
این اقایوت صاحبان اصلی انقلابند حق اب و گل دارن هرجوری دوسا داشته باشن چوب تاراج میزنن به ملت چه ؟ باور نداري از خود اقايان پاك دست بپرسيد (291661)
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۵۹
واقعا جای تاسف دارد ایا مملکت بزرگتری ندارد که جلو این فتواها رابکیرن (291663)
علی محمد نصیری لرستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۰۳
نوش جان نماینده های محترم،یه مثل لری هست میگه مال نخورده،برای خورده،فقط بی انصافها یه مقداری ازش رو به مابدبخت بیچارها میدادن،دعاگوشون هم میشدیم،تک خوری به والله حرامه (291664)
عطااله محمدي
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۰۹
تاسف باره اين اظهارات غيره مسئولانه (291668)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۲۱
اگر ما خرد داشتیم
....... (291672)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۲:۴۶
....رشوه گرفتن .... یک امر عادی است .... (291687)
محمد
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۳:۰۱
همین چند وقت پیش بود شبکه ی آی فیلم کیف انگلیسی رو نشون میداد که نمایندگان دوره ی شانزدهم (؟) مجلس شورای ملی در زمان محمدرضا شاه از انگلیس پول میگرفته اند تا باب میل او رفتار کنند! به چند روز نکشید که آقای رحیمی پرده از همین راز در مجلس هفتم و هشتم ... برداشت! بعد همه ی مشکلات را از انگلیس و آمریکا میدانیم!!!!!!!!! (291697)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۳:۰۳
خیلی باحاله .میگه اگه مارو لو بدید ماهم شماهارو لو میدیم.پس چیزی نگید تا ما هم حرفی نزنیم.گستاخی از حد گذشته (291698)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۳:۱۶
نمی دانم چطور ماجرای پس دادن قالیچه گرانبهایی که تاجری برای سید حسن تقی زاده نماینده دوره اول مجلس شورای ملی به عنوان هدیه فرستاده بود و تقی زاده برگردانیده بود و تاجر قیمتی کمتر از قیمت واقعی گفته بودواوخریده بود و وقتی تقی زاده ازقیمت واقعی مطلع شده بود قالیچه را مجدداً پس فرستاده بود را خلاصه کنم . امروز همین اقایان بدون ذکرلعنت نام او را برزبان نمی اورند. (291700)
خاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۳:۱۶
آقای حداد عادل از اطرافیان و هم حزبی های خودش شناخت کافی دار د و میداند که این رویه معمول آنهاست و راست میگوید بر ای انها اینکار دیگه عادی شده . (291701)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۳:۲۳
یادم میاد که توی دوران جنگ ما توی خوزستان ساکن بودیم و پدر من نطامی.وقتی پدرم از شیفت خودش میومد برای پست نگهبانی افتخاری از نیروگاه شهر بلافاصله از خونه خارج میشد و وقتی که حمله هوایی میشد مادرم برای شیر دادن به نوزادانی که مادرانشان در حمله هوایی شهید شده بودند نوزاد خود را در خانه می گذاشت و می رفت و ما توی خونه تنها بودیم و بارها اتفاق افتاد که شیشه های خانه از شدت انفجار بمباران می شکست...پدر بنده با دریافت مبلغ یک میلیون و صد هزار تومان سنوات لازنشسته شد.شرم بر شما (291706)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۳:۳۱
راستی حداد خان با خه شیوه ای به مجلس ششم راه پیدا کرد ؟ (291715)
تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۳:۵۹
آقای حدداد واقعا متاسفم آن ژست مقدس مآبیتان در تلویزیون ودیگران را خیانت کار
وجنایتکار قلمداد کردن این است که بیت المال را بگیری بعد بگویی امری عادی است
ما که بجز تاسف چیزی نمی توانیم بگوییم.......... (291723)