به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۱۶:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : ۵۶۶۱۵
آيا رتبه چهارم بازيهاي آسيايي تکرار مي‎شود؟

همه مدال‌آوران ایران در اينچوئن تا امروز

گروه ورزشي: تنها دو روز از مسابقات آسیایی در اینچئون کره باقی مانده است، آيا ايران مي تواند رتبه چهارمي خود را در واپسين لحظات پس بگيرد؟ اسامي همه مدال‌آوران ایران در اينچوئن تا امروز را در زير مشاهده مي كنيد:
همه مدال‌آوران ایران در اينچوئن تا امروز
مدال طلا:
نجمه خدمتی (تیراندازی)، حمیده عباسعلی (کاراته)، محسن محمدسیفی (ووشو)، محسن شادی (روئینگ - قایقرانی)، محمد دانشور (کایرین - دوچرخه‌سواری)، بهداد سلیمی (وزنه‌برداری)، اسماعیل عبادی (تیراندازی با کمان)، رضا یزدانی، مسعود اسماعیل‌پور، میثم مصطفی جوکار و پرویز هادی (کشتی آزاد)، احسان حدادی (دوومیدانی - پرتاب دیسک)، حبیب‌الله اخلاقی و مهدی علیاری (کشتی فرنگی)، مهدی خدابخشی، مسعود حجی‌زواره و بهنام اسبقی (تکواندو) و سعید حسنی‌پور (کاراته).

مدال نقره:
نرجس امام‌قلی‌نژاد (تیراندازی)، الهه منصوریان (ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان، حمیدرضا لادور (ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، کیانوش رستمی (وزنه‌برداری)، لیلا رجبی (پرتاب وزنه)، آروین معظمی گودرزی (دوچرخه‌سواری)، احمدرضا طالبیان (کایاک تک نفره قایقرانی) و علی آقامیرزایی و سعید فضل‌الله (کایاک قایقرانی) و عزت‌الله اکبری (کشتی آزاد).

مدال برنز:
سجاد عباسی (ووشو)، تیم روئینگ چهار نفره بانوان، سولماز عباسی (روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ دو نفره مردان، تیم کامپوند مردان، حسین عسگری (دوچرخه‌سواری)، آرزو حکیمی (کایاک تک نفره قایقرانی)، عادل مجللی (کانو قایقرانی)، سوسن حاجی‌پور (تکواندو)، سعید عبدولی، افشین بیابانگرد، پیام بویری، مجتبی کریم‌فر و بشیر باباجان‌زاده (کشتی فرنگی)، سونیا گماری (اسلالوم) و احسان روزبهانی (بوکس).

کاروان ورزش ایران با کسب 18 مدال طلا، 11 نقره و 16 برنز در رتبه پنجم جدول رده‌بندی هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی قرار گرفته است. هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

آخرين روز مسابقات و شانس هاي ايران
در ورزش هاي تيمي: ما در سه ماده شانس گرفتن مدال طلا داريم، از مجموع ورزش هاي تيمي کبدي (آقايان و خانم ها)، بسکتبال و واليبال 3 مدال طلا براي خود فرض مي کنيم که دو مدال ما در بسکتبال و واليبال انشالله قطعي خواهد بود.
واترپلو: شايد تنها ورزش تيمي که قزاق‍ها در آن تبحر دارند واترپلو باشد که طلاي اين دوره را آنها در اندوخته خود دارند و در رشته هاي تيمي باقي مانده ديگر جايگاهي ندارند.

کاراته: ما در 60 کيلوگرم مردان امير مهدي زاده قهرمان جهان در سال 2012 را داريم و در 84 کيلوگرم سجاد گنج زاده که قهرمان بلامنازع آسياست و بنظر بايد دو طلا را براي اين دو دلاور ذخيره نمود. در 61 کيلوگرم زنان فاطمه چالاکي رقابت بسيار مشکلي با رقباي خود دارد و نقطه اميد ما کاپيتان پگاه زنگنه در وزن منهاي 68 کيلوگرم است و اميد داريم که مثل مسابقات آسيايي 2013 يکبار ديگر سوميا کايو ژاپني، قهرمان مسابقات جهاني 2012 را شکست بدهد. در وزن منهاي 50 کيلوگرم نسرين دوستي که خود قهرمان آسيا در سال 2012 است رقابت تنگاتنگي با کارته کارهاي تايلند، چين، اردن والبته حريف کره اي خود، قهرمان آسيا در سال 2011 دارد.

تکواندو: قزاق ها به لطف سه طلاي نابغه 19 ساله شناي خود، ديميتري بلاندين، به ناگهان خود را در جدول مدال ها بالا کشيدن. اما اميدواري هاي ما اينبار به پاهاي نوجواني 17 ساله که بعد از آريا نسيمي نژاد جوانترين ورزشکار اعزامي است دوخته شده است. فرزان عاشورزاده در عين جواني مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا در تاشکند ازبکستان را دارد و چندي پيش در همين کشور کره بعنوان فني ترين بازيکن مسابقات انتخاب شد. شايد خطرناکترين رقيب فرزان شاگرد رضا مهماندوست سرمربي ايراني تيم تايوان باشد. ما در اين رشته دو ورزشکار ديگر را نيز هنوز داريم، فاطمه روحاني که قبل رفتن با آمادگي و اعتماد بنفس خودش مارا اميد وار به مدال کرد و اکرم خدابنده که مدال نقره اش در تاشکند زنگ خطر را براي رقيبانش به صدا درآورده است.
تا بدين جاي کار کسب 6 مدال طلاي ديگر با غيرت و دلاوري ورزشکاران ما بسيار محتمل بنظر ميرسد حال اينکه قزاق ها تنها در يک رشته شانس مدال دارند، بوکس.

بوکس: ورزش اول قزاقستان بوکس است، آنها 5 مدال طلا در قايقراني گرفته اند و هيچ بعيد نيست که اين رکورد را در بوکس بشکنند. چرا که قزاقها در مسابقات جهاني 2013 در آلماتي با 4 طلا 2 نقره و 2 برنز بالاتر از کوبا و آذربايجان با اقتدار قهرمان شدند و در مسابقات آسيايي 2013 اردن با 7 طلا و يک نقره بر سکو نخست ايستادند. در فينال بوکس اين دوره از مسابقات ژاکي پوف در 49 کيلوگرم، يلوسينوف در 69 کيلوگرم، عليم خانولي در 75 کيلوگرم و نيازبتوف در 81 کيلوگرم همگي قهرمان بلا منازع جهان و آسيا هستند و اگر کره اي ها در دو مسابقه اي که در فينال حضور دارند اعمال نفوذ نکنند 4 مدال طلا را بايد براي قزاق ها کنار گذاشت. اما در وزن 52 کيلوگرم الياس سليمنوف رقابت نزديکي با حريف ازبکستاني خود دارد و حتي شانس حريف ازبک بيشتر هم مي باشد. بدين ترتيب 4 طلا هم براي قزاق ها متصور مي شويم که تعداد کل مدال هاي آنها نيز به 24 عدد مي رسد.

راند آخر: تا اينجا همه چيز بنظر برابر مي آيد و منجي ورزش چندين ميلياردي ما در دستان علي و جاسمي است. مهجورترين رشته ورزشي ميخواهد از اعتبار ورزشمان دفاع کند. ورزشي که سخاوتمندي هايش شامل خيلي ها بجز بوکس مي شود. در وزن 91 کيلوگرم علي مظاهري به مصاف آنتوان پيچنوک مي رود که در مسابقات آسيايي 2013 اردن حريف اردني را مغلوب ساخت و قهرمان شد. علي در آنجا مقابل همين حريف اردني به ناداوري شکست خورد و دستش از مدال کوتاه ماند.

شايد فردا روزي باشد که علي چشمش را به تمام نامهرباني هايي که اين سالها در حقش شده ببندد و مردانه به جنگ قزاق ها برود. کار جاسم از اين هم سختر است ولي ازين جويباري ها هر دلاورمردي بر مي آيد. ايوان ديچکو قزاق در فينال حريف جاسم است. حريف قزاقش هم قهرمان آسيا است و هم نائب قهرمان جهان در سال 2013 و 6 ماه هم بعلت در رفتگي زانو از ميادين دور بوده است. ولي حريف هرکي که باشد کارش با جاسم سخت است و مطمنيم که دلاور مازندراني يک قدم هم عقب نمي گذارد.