به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۶۸۰۴۵

هذیان‌گویی برخی‌اصولگرایان در مورد رحیمی

هذیان‌گویی برخی‌اصولگرایان در مورد رحیمی
گروه سیاسی: هادی یاسمنی، در سایت انصاف نیوز نوشت: با انتشار نامه ی معاون اول دولت دهم به رییس آن، آب سرد سنگینی بر تلاش های چند روز اخیر گروهی از اصولگرایان ریخته شد. تلاش‌هایی در برائت از اتهامات و جرائم فرد دوم کابینه ی دهم، علی‌رغم سابقه‌ی طولانی تشکیلاتی و حمایتی دو طرف از هم و انتساب آن به رقبای خود. هرچند که سردی این آب، بسیار کم تر از حرارت غالب عده ای از محافظه کاران در قبیله گرایی و روداری است.

رحیمی به وضوح در نامه ی خود از خرج‌کرد مال نامشروع در راه توفیق بخشی از اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم پرده برداشته و همانطور که قبلا هم اشاره کرده بود، این امر با آگاهی بزرگان این جریان بوده است. او در بخشی از نامه ی خود آورده است: "... در این راستا برای انتخابات مجلس هشتم نیز کمیته‌ای متشکل از برخی چهره‌های اصولگرا برگزار و بنا شد از کاندیداهای اصولگرا در سطح کشور از طریق کمک‌های غیردولتی پشتیبانی مالی شود ...کلیة اسناد و کپی چک‌های صادره که به قریب 170 نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده است در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسید..."

همانطور است که 211 تن از نمایندگان مجلس هشتم در مهر ماه 88 در نامه ای خطاب به رییس وقت دولت از انتصاب مددکار انتخاباتی برخی اصولگرایان به سمت معاون اولی تقدیر کردند: " ... انتخاب محمدرضا رحیمی به سمت معاونت اول رییس جمهور نشان از توجه شما برادر به نیروهای زحمتکش، انقلابی، دلسوخته و فعالینی است که در طول انقلاب اسلامی همواره از حامیان ولایت بوده اند و برای توسعه عمران وآبادی کشور توأم با عدالت اجتماعی و حاکمیت روح دینی از تلاشی فروگذار نکرده‌اند. سابقه درخشان ایشان در استانداری کردستان، دیوان محاسبات و به ویژه معاونت حقوقی رییس جمهور بر اهل انصاف و مروت مکتوم نیست..."

با این همه دلایل روشن در روسیاهی عده‌ای از اصولگرایان در این ماجرا اما ایشان که اگر بنا بر حفاظت از منافع قبیله‌ای شان باشد در اثبات سیاهی ماست هم آیه آور می شوند، به طور مشابه پس از محکومیت رحیمی با به هم بافتن هایی سعی در نشان دادن جدایی خود از او و الصاقش به رقبای اصلاح طلب و کارگزار داشتند.

ابتدا چون نتوانستند مستقیما او را به اصلاح طلبان بچسبانند با جهش تاریخی، وی را منتسب به دولت هاشمی به دلیل سمت استانداری‌اش در کردستان کردند. در حالی که تنها ذهن‌های فراموشکار از یاد می برد که در آن زمان اکثریت دولت و سمت‌هایش از آن محافظه کاران و شعار خودشان "دشمن هاشمی، دشمن پیغمبر است" بود!

اشاره‌ی بعدی شان به این بود که این اصولگرایانی چون نادران و توکلی در مجلس بودند که فساد بیمه ی ایران به سردستگی رحیمی را علنی کرده اند. این در حالی است که در آن بازه‌ی تاریخی، تقریبا خیالشان از حضور رقیب سیاسی در قدرت راحت بود و به روال معمول، دعواهای درون جناحی اصولگرایان شروع شده بود که هدف هم تضعیف ناخوانده‌ی اصولگرایان یعنی رییس سابق دولت بود (و هست). نشان به آن نشان هم که اتهام زنی احمدی نژاد در موضوع فاضل بعد از غائله‌ی یکشنبه سیاه تا به امروز مسکوت مانده یا رسانه ای نشده است.

آنها در ادامه، سکوت اصلاح طلبان را در آن بازه یادآوری می کنند. اولا که اصلاح طلبان هم از قدرت برکنار بودند و هم تریبون ها را یکسره در اختیار رقیب می دیدند. دوما ایشان دلیل محکمی نمی دیدند که در اشتغال اصولگرایان به اصولگرایان و دعوا و تسویه حساب درون جناحی شان وارد شوند و طرفی بگیرند. صرفا اصحاب رسانه‌های محدودشان به ارایه‌ی گزارش اکتفا کردند.

به هرحال مدعیان ولایتمداری خوب است به تعبیر رهبر انقلاب اندکی شرم و حیا را هم برای خود وظیفه بدانند و در امثال چنین قضایایی که شریک در تقصیری بدین وسعتند، فرافکنی های کودکانه نکنند. بدیهی است که انتظار عذر خواهی از محافظه کاران مغرور به قدرت، چندان موافق واقع‌نگری نیست.

پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۶:۵۸
عجب . . . همین آقایان و در رأسان حداد عادل فرمود که نگرانند و ما باید وزیر علوم را از قنداق بچگی زیر نظر داشته باشیم !!اما همین ها رحیمی مسئله دار را عین آب خوردن با تبریک و صلوات به معاون اولی قبول کردند،و حالا بعضی دهانشان را دوخته اند و بعضی هم مثل رسایی . . . به انتخابش افتخار میکند.. (285707)
urmia
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۸:۱۷
تقریبا دیگر برای همه مشخص شده که اصلاح طلبی در واقع حرکت روبه جلو در تمام ابعاد و اصولگرایی در بهترین حالت حفظ حالت فعلی و در صورت امکان بازگشت به گذشته است. نام مسیر تکامل تدریجی انسان است. خوب اصلاح طلبی در ذات همه انسانهاست و همه از تکامل خوششان می اید ولی چه چیزی باعث می شود که فردی خود را اصولگرا و واپسگرا بنامد. این چیزی جز عشق قدرت نیست . چرا که تکامل تدریجی انسان باعث از بین رفتن کانونها قدرت به نفع توده های بشری است . پس طبیعی است که کانونهای قدرت و ثروت در برابر ان ایستادگی کنند و .... (285731)
urmia
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۸:۲۲
خوب این ایستادگی باید دارای عناوین مشروع باشد. لذا استفاده ابزاری از دین و ایمه اطهار و پیغمبر و دفاع از سنتها و ارزشها در قالب ارزشهای دفاع مقدس و ارزشهای ایران کهن!!! در این گروه شیوع دارد کرچه خود زیاد بدان اعتقاد ندارند. و صد البته خود بهتر می دانند که این تفکر در جهت ارتقا جامعه و بلکه حفظ منافع فردی. هر کدامشان است که مبادا از قدرت و منافع گذشته شان کاسته گردد. پس شما از اینان انتظار اخلاق و پاکدستی و سایر محسنات را نداشته باشید که گر داشتند جزو اصلاح طلبان خواهند بود. مانند اقای مطهری (285735)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۹:۱۱
پس رحیمی که میگه به نمایندگان پول داده مر تضو ی هم که میگه به نمایندگان مجلس پول داده تورا خدا یکی بیاد بگه این نمایندگان کیا بودن ...... (285749)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۰:۰۶
چه فرقی میکنه،مهم اینه که از فیلتر معروف شورای نگهبان ایت الله جنتی عبور کردن و قبولند!!! (285775)
کاویانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۰:۱۵
این نمایندگان همون دلواپسهایی هستند که از قدم زدن ظریف با کری نگرانند، از توافق هسته ای به شدت نگرانند، یقه مطهری رو میگیرند و از تریبون مجلس پایین میارند تا حرفهای زیادی نزنه.
این نمایندگان همون هایی هستند که امام در وصیت نامه اش به اونها سفارش کرد:
اسیر باندبازی های جناحی، قدرت طلبی. زر و زیور دنیوی نشوید و به مردم خدمت کنید... (285782)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۱:۱۱
نمایندگان مجلس نه ,کاندیدای نمایندگی مجلس

تکرار می کنم ,کاندیدای نمایندگی مجلس  (285799)
رضا قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۰:۰۴
بنده خداها شما نمیدانید که به احتمال زیاد این نامه با هماهنگی کامل احمدی نژاد و رحیمی نوشته شده و یک بازی دوسربرد برای آنهاست
از یک سو با این نامه حرفهای رحیمی مبنی بر بیگناه بودن خودش و سیاسی ببودن این پرونده توسط تمام رسانه ها منتشر شد و از سوی دیگر با نشان دادن اختلاف بین احمدی نژاد و رحیمی، احمدی نژاد از هرگونه خطایی در این زمینه تبرئه می شود همانطور که در بیانیه دفترش هم نوشته است.
امیدوارم نظر من منتشر شود
با تشکر فراوان (285770)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۲:۳۴
دوست عزیز این نامه اونجوری هم که شما گفتین تفسیر نمی شه . البته ممکنه هدفش همون باشه که گفتین ولی نتیجه اش مثل همه ی کارهای دار و دسته ی احمدی نژاد اونی نیست که فکر می کنن (285841)
مستاجرخانه ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۰:۰۸
اونایی که گرفتن /حرومشون. (285777)
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۲:۱۸
سلام با نامه رحیمی که سخن اصلاح طلبها مبنی بر مهندسی شدن انتخابات ثابت میشه چون گفته پول را خرج انتخابات و پیروزی احمدی نژاد در سال 88 کرده (285832)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۲:۳۲
تازه رحیمی یه گوشه اش رو نشون داد اونم مال مجلس هشتم برا اخطار به مجلس نهم که اوضاعشون خیلی بدتره. (285839)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۲:۵۲
مگراین نمایندگان در مجلس بنگاه معاملاتی باز کرده اند!؟ شهرام جزایری به آنها پول داده بود ،بابک زنجانی همچنین ،مرتضوی هم لیست مبالغ پرداختی به نمایندگان را منتشر کرد و اینک هم محمدرضا رحیمی از پرداخت پول به نمایندگان صحبت می کند .آیا این گونه موارد در کشورهای دیگرباعث انحلال آن مجلس نخواهد شد.لطفا یک نفر توضیح دهد... (285850)
فاطما
Australia
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۰۷:۳۷
مجلس ما ازاین ها پر شده .حیف از عده ای که همنشین این اشخاص شدند تاریخ این نمایندگان را به بدی یاد خواهد کرد که در تاریخ ایران این مجلس با رییس جمهور سابق کاملا"هم آهنگ بودند. (285951)