به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۳ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۶۷۲۲۷

روايت رويترز و یاهو از بازي ايران و عراق

گروه ورزشی: خبرگزاري رويترز پس از حذف تيم ملي فوتبال ايران از جام ملت هاي آسيا با شکست مقابل عراق، اين ديدار را يکي از فوق‌العاده ترين ديدارهاي تاريخ اين تورنمنت خواند.
روايت رويترز و یاهو از بازي ايران و عراق
رویترز: یکی از بهترین تاریج جام ملت های آسیا

خبرگزاری رویترز پس از شکست ایران مقابل عراق در یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نوشت: عراق موفق شد در ضربه های پنالتی ایران را با نتیجه 7 بر 6 شکست دهد تا پس از پایان یکی از فوق‌العاده‌ترین دیدارهای تاریخ جام ملت‌ها، به نیمه نهایی این تورنمنت برسد.در این دیدار تنش‌های زیادی هم در داخل و هم در خارج از زمین وجود داشت. عراقی‌ها که از ایران عقب افتاده بودند، پس از 10 نفره شدن آنها توانستند کار را به تساوی یک بر یک در وقت‌های قانونی برسانند. نتیجه این دیدار در پایان وقت های اضافه نیز تساوی سه بر سه بود.

پس از آنکه وحید امیری نتوانست پنالتی خود را برای ایران به گل تبدیل کند، سالم شاکر، مدافع تیم ملی فوتبال عراق با خونسردی تمام موفق شد ضربه پنالتی آخر را برای تیمش گل کرد تا عراقی ها در نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی بروند.ایران در این دیدار با گل بسیار زیبای سردار آزمون از حریف پیش افتاد اما پس از آنکه در دقیقه 43، مهرداد پولادی، مدافع خود را به دلیل دریافت کارت قرمز از دست داد مجبور شد با 10 بازیکن مقابل عراق بجنگد. عراقی‌ها در دقیقه 56 توسط احمد یاسین موفق شدند گل تساوی را وارد دروازه ایران کنند. آنها در حالی که تنها دو دقیقه از آغاز وقت‌های تلف شده می‌گذشت، توسط یونس محمود بار دیگر به گل رسیدند تا از ایران پیش بیفتند.

ایرانی‌ها دست از حمله برنداشتند تا اینکه مرتضی پورعلی گنجی در دقیقه 103 با ضربه سر، دروازه عراق را باز کرد تا یک بار دیگر بازی مساوی شود. پیروزی عراق پس از آنکه ضربه پنالتی ضرغام اسماعیل در دقیقه 116 وارد دروازه ایران شد، قطعی به نظر می‌رسید اما رضا قوچان‌نژاد در دقیقه 119 موفق شد برای ایران گلزنی کند تا بازی به تساوی سه بر سه برسد و در ضربه‌های پنالتی، ایران مغلوب عراق شود.

یاهو اسپورت: بازی ایران و عراق دراماتیک‌ترین بازی‌های جام ملت‌ها بود
دراماتیک‌ترین بازی جام ملت‌های آسیا میان دو تیم ایران و عراق رقم خورد، بازی که در پایان 90 دقیقه وقت قانونی دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و 2 گل در وقت‌های اضافه بازی به ثمر رسید.در این دیدار سردار آزمون گل نخست را به ثمر رساند، پس از ‌آن مهرداد پولادی به صورت بحث برانگیزی اخراج شد.احمد یاسین در دقیقه 56 بازی را به تساوی کشاند و در نهایت وی باعث شد این بازی به تساوی کشد و پس از آن یونس محمود در دقایق آغازین وقت اضافه گل برتری عراق به ثمر رساند، در ادامه 10دقیقه بعد پورعلی گنجی از ایران جبران کند، اما در دقیقه 116 عراقی‌ها صاحب یک پنالتی شدند که اسماعیل آن را تبدیل به گل کرد و در ادامه تیم ایران و عراق به ضربات پنالتی کشیده شد، در جایی که احساس حاج هنفی و سعید عبدالمیر پتالتی اول را از دست دادند.

و پس از آ‌ن پنالتی‌ها ادامه یافت تا اینکه وحیدامیری بازیکن جوان ایرانی پنالتی را خراب کرد اما در سمت دیگر میدان سام شکیر آن را تبدیل به گل کرد و در نهایت عراق با نتیجه 7بر 6 در ضربات پنالتی صعود کرد.