به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۸ - ۰۰:۴۴
 
۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۷۹۴۵۹
دولت نه توان مقابله با مخالفان دارد و نه توان حمایت از هوادارانش

موافقان مذاکرات هم می‌توانند بیرون بیایند؟

گروه سياسي: نماینده تبریز در مجلس گفت: دلواپسان هر وقت خوششان بیاید از سخنان مقام معظم رهبری هزینه می‌کنند و هر زمان خوششان نیاید به نحوی سخنان ایشان را توجیه می‌کنند.
موافقان مذاکرات هم می‌توانند بیرون بیایند؟
دكتر مسعود پزشکیان در گفتگو با خبرآنلاین درباره سخنان رئیس‌جمهور که گفته بود چه کسی حق دارد با لحن بی ادبانه با سردار مقدم جبهه مذاکرات حرف بزند؟ اظهار کرد: عده‌ای از برادران مجلسی دعوا را با نقد قاطی می‌کنند، آنها بی‌احترامی می‌کنند و نحوه گفتارشان منطقی نیست. عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: این نمایندگان حرف‌هایی را می‌زنند که گویی در کل دنیا فقط این آقایان دلشان برای مملکت ما می‌سوزد و بقیه همگی جاسوس و خائن هستند. وزیر بهداشت در دولت اصلاحات خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نماینده‌ها تاکید فرمودند که تعامل کردن با بی‌احترامی کردن همخوانی ندارد. نمی‌شود بگوییم تعامل می‌کنیم، اما بعدش بد و بیراه گفته و طرفمان را به خائن بودن متهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه، دولت را از هر طرف تحت فشار قرار دادن کار منطقی ای نیست، تصریح کرد: جای سوال دارد که چرا باوجود این توصیه‌ها، هنوز این کارها را می‌کنند. در این شرایط چه کسی باید از مقام معظم رهبری دفاع کند و سخنانشان را بپذیرد. این‌ها هر وقت خوششان بیاید از سخنان مقام معظم رهبری هزینه می‌کنند و هر زمان خوششان نیاید به نحوی توجیه می‌کنند. پزشکیان با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی را مقام معظم رهبری گفته‌اند و روند کار را تایید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بحث‌های پیچیده سیاسی و مذاکرات، حرف ساده و عوامانه نیست. این مسائل باید در سطح بالا حل شود و با شعار مشکلی حل نمی‌شود. من که سر در نمی آورم بر اساس چه منطقی این کار را می‌کنند.

وی درباره اجتماع‌هایی که در چند روز اخیر در شهرهای مختلف کشور در نقد تیم مذاکره کننده هسته ای برگزار شده، بیان کرد: بیرون از مجلس هم عده‌ای هستند که نسبت به زحماتی که این عزیزان می‌کشند، مسئله دارند و درباره آن حرف می‌زنند اما من نمی دانم که اگر آدم‌های مشابه اینها بخواهند خلافش را بگویند، اجازه دارند بیرون بیایند؟ پزشکیان گفت: معلوم نیست این افراد حرفشان چیست و چه منطقی را دنبال می‌کنند. کسانی در داخل سخنانی می‌گویند و دلشان نمی‌خواهد، مذاکره کنندگان موفق شوند.

نماینده تبریز خاطرنشان کرد: دولت تاکنون در سیاست خارجی بسیار موفق بوده است. چه دستاوردی از این بالاتر که اتحاد جهانی علیه ایران شکسته شد و الان آمریکا و اسرائیل و چند کشور عربی تنها مانده‌اند. چه دستاوردی از این بالاتر که از بس عصبانی هستند، جنگ منطقه‌ای راه انداخته‌اند تا نگذارند موفقیت ما به نتیجه برسد؟ وی تاکید کرد: این اتفاقاتی که در منطقه راه افتاده، بیشتر برای این است که برخی کشورهای منطقه نگران هستند که ایران به تفاهمی برسد و قدرتش در منطقه تثبیت شود.

در همين حال سايت اصلاح‌طلب خرداد در نقدي نوشت: کمتر از یک ماه تا رسیدن به موعد نهایی توافق هسته‌ای، مخالفان دولت صف‌آرایی خود علیه مذاکرات را جدی‌تر دنبال می‌کنند. همایش‌ها و تجمع‌های متعدد خیابانی در تهران و شهرستان‌ها با حداکثر توان برگزار می‌شود و چهره‌های متنفذ این جریان هیچ ابایی ندارند که با حضور در آن هر‌گونه اتهامی را به دولت نسبت دهند. اما مشکل اصلی این روزهای دولت در این بزنگاه شاید چیز دیگری باشد؛ اینکه قسمت عمده این تجمعات بدون مجوز انجام می‌شود. گو اینکه مخالفان دولت در‌صدد هستند تا فراتر از بحث مذاکرات هسته‌ای این پیغام را به حسن روحانی بدهند که دولت او در این کشور یک «هیچ‌کاره» بیشتر نیست. نه در سیاست داخلی و نه در سیاست خارجی.

«دلواپسان» هسته‌ای به راحتی آب خوردن در هفته گذشته تجمعات بدون‌مجوز خود را برگزار کردند و حتی نیروی انتظامی هم به عنوان نهاد مسئول برای برخورد با اقدامات غیر‌قانونی به حفاظت از تجمعات آنها پرداخت. طرفه آنکه تجمع بدون مجوز مشهد بارها و بارها از بخش‌های مختلف خبری صدا و سیما پخش شد. در مقابل اما وضعیت هواداران دولت در همین روزها کاملا متفاوت بود. از جمله لغو همايشي با عنوان «دولت، ملت، همدلی و همزبانی» در کرج که قرار بود با سخنرانی شخصیت‌هایی چون علی مطهری برگزار شود.

این وضعیتی است که ربطی به امروز و دیروز ندارد و تقریبا 20 ماه است که دولت در همین فضا کشور را اداره کرده است. دولتی که از یک سو توان کنترل رفتارهای فراقانونی و گاه غیر قانونی مخالفانش را ندارد و از سوی دیگر نمی‌تواند چتر حمایت خود را بر سر حامیانش بگستراند. پیغام چنین وضعیتی برای جامعه و ناظران سیاسی چه خواهد بود؟ قطعا اولین مفهوم چنین وضعیتی در کشور این است که دولت در حوزه اجرای برخی قوانین و کنترل وضعیت داخلی یک «هیچ کاره» بیشتر نیست. دولتی که در مقابل رفتارهای غیر قانونی مخالفان و فشارهای گاه و بی گاه به موافقانش تنها حکم یک نظاره‌گر را بازی می‌کند.

مقامات دولت یازدهم چندین بار به صورت تلویحی گفته‌اند که موضوعات مربوط به سیاست داخلی را برای بعد از توافق با 1+5 گذاشته‌اند تا در فضایی مساعدتر بتوانند موضوعات را بررسی کنند. اما آیا با وضعیتی که کشور هم اکنون درگیر آن است، امیدی خواهد بود تا حتی در صورت رسیدن به توافق هسته‌ای مخالفان دولت امکان اجرایی شدن آن را فراهم کنند؟

دولت باید متوجه یک موضوع مهم باشد و آن اینکه با تجمعات هفته گذشته مخالفان و البته فشار مضاعفی که به موافقان مذاکرات برای بیان نظراتشان وارد می‌شود، شانس قبول توافق نهایی در داخل رو به کاهش است. حتی اگر دولت بتواند بر سر میز مذاکره مچ 6 قدرت جهانی را هم بخواباند، با این وضعیتی که در داخل وجود دارد نمی‌تواند برای اجرای برخی از تعهداتش از سد نهادهای چون مجلس که بیشتر در اختیار منتقدان و مخالفان مذاکرات است، بگذرد. مجلسی که گارد بسته آن در قبال پذیرش پروتکل الحاقی «اظهر المن الشمس» است و اتفاقا عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه در همان مجلس گفته که عدم پذیرش پروتکل یعنی بر هم خوردن همه توافقات میان ایران و 1+5.

از هم رو است که امید بستن دولت به فضای بعد از مذاکرات برای ترمیم سیاست داخلی شاید خیالی خام بیشتر نباشد. در قبال رفتارها، شعارها و توهین‌های مخالفان مذاکرات می‌توان مسایل زیادی از بعد اخلاقی و حتی «مچ گیری» مطرح کرد اما از آتش هیچکدام از این مسایل نمی‌توان آبی برای توفیق مذاکرات و باز کردن گره‌های کشور گرم کرد. واقعیت این است که جولان یک طرفه طیف‌های تندرو تاثیر خود را بر همه شقوق سیاست‌های دولتی خواهد گذاشت و اکنون دولت در تقابل با این جریان میدان را وا نهاده است. دولتی که از هر سو توهین و فحاشی می‌شنود اما توان پاسخگویی و عکس‌المعل مناسب و اثرگذار را ندارد.

تا اینجای اگر از سخنان تند رئیس دولت علیه منتقدان – که البته بازخورد مثبتی هم برای دولت نداشته است – بگذریم، باید قبول کنیم مخالفان دولت به‌خوبی توانسته‌اند از پاستورنشینان تصویر یک «هیچ‌کاره» را در کشور بسازند که نه توان برخورد با اقدامات غیر قانونی مخالفانش را دارد و نه حتی می‌تواند از موافقانش حمایت کند.

سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۱:۲۵
جناب پزشکیان.رقابت سیاسی است.عقبه دلواپسان سیاسی تر و هوشیارتر از من وشما هستند.از یک غفلت تاریخی ما استفاده کرده تمام مناصب را گرفتند و حالا من وشما باید امتحان بدهیم تا تازه بتوانیم نامزد انتخاباتی بشویم که خودمان بساطش را برای ایشان پهن کردیم.به هرحال انتظار نداشته باشید قدرتی را که به سادگی بدست آورده اند به رایگان پس بدهند.اینها معتقد به سرزمین سوخته اند.مگر سوریه را با مشورتهایشان به خاک سیاه ننشاندند.ایران را هم همینگونه به باد خواهند داد و به ویلاهای اسپانیا و انگلستان وولز و...فرار (306371)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۲:۰۱
این جماعت قلیل و کوچک اما پر مدعا اهل هیچ منطق و عقلانیتی نیستند .انها فقط به موهومات و رسوبات ذهنی خود جاهلانه اصرار میورزند.دولت باید جدی تر و بسیجی وار با انها برخورد کند .باید با انها مثل خودشان رفتار کرد (306374)
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۸:۱۶
بايد يك تجمع حمايتي برگزار كرد تا حساب كار دسشتان بيايد . (306387)
دشمن دلواپسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۳:۳۲
مطمئن باش مجوز تجمع فقط به اینها داه میشود. وزیر کشور جوابگو باش اگر اینها مجوز نداشتند چرا یگان ویژه با آنها برخورد نکرد؟!!! (306505)
بد میگم؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۸:۲۶
گربه دستش به گوشت نرسید میگه پیف پیف بو میده
هشت سال رییس شما بجز خفت، حرکت روبه جلویی انجام داده آیا؟؟!!
تو که ارزه نداشتی پیگیر روابط باشی، حالا یکی داره سر سامون میده، شما میگید پیف پیف بو میده (306392)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۳:۳۸
بد..نه نمیگی. فقط عرضه را بد نوشتی"ارزه" (306512)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۹:۲۷
منطق و عقلی که شما داری ازش دم میزنی با حرف و شعار ( مانند تورم صفر و عبور از رکود) بدست نمیاد بلکه در عمل نشون داده میشه ....
در باب مذاکرات عقل توافق امضا شده و بیانیه منتشر شده رو میبینه نه حرفهای سیاسی رییس جمهور یا تیم مذاکره کننده رو....
در قراردادهای بین المللی طرف به حرف های زیبای شما بسنده نمیکنه که برای راضی نگه داشتن مردمت میزنی بلکه به اون چیزی که امضا کردی و بهش پایند شدی متکی میشه . شما هم اگه عقلتو بکار مینداختی درک این مسائل کار سختی نبوده چیکار کنیم که رسوب جاشو گرفته آقای دبیر (306400)
آینده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۹:۴۷
دولت در هر صورت برنده است.اگر مذاکرات به نتیجه برسد برنده است اگر هم شکست بخورد موجی از افشاگری های دولت قبل به راه خواهد افتاد که حتی کار را به دستگیری و بازداشت رئیس دولت قبل هم خواهد کشاند.منتظر بمانید دوستان سال 94 سال رسوایی بد خواهان است. (306403)
سعید
United States
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۰:۲۴
پس فرق امثال شما با انها چیست جناب دبیر زبان؟!شما که منطق وعقلانیت تان به سان سلسله جبال البرز است وبه بلندای دماوند!!مشکل ما اینجاست که شما ودولت محبوبتان.. نمی توانید بسیجی وار رفتار کنید..روحیه بسیجی که شما فقط از دور چیزهایی شنیده اید در استکبار واستعمار ستیزی تجلی دارد! (306424)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۲:۰۰
چرا می گویید عده ای قلیل ! تمام نهاد های قدرت و نظامی دست تند رو ها و مخالفین دولت می باشد .توان کمی است؟!!! (306478)
محمد
France
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۷:۱۷
آقا بهرام قبول کن که قلیل اند ولی صدای شان به وسیله امواج مرئی تقویت میشود ودستشان هم برای هرعملی بازست!مگر داعشی ها درعراق وسوریه چند نفرند که نیمی ازعراق ونیمی از سوریه را درکنترل خود گرفته اند؟!!! (306555)
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۶:۴۶
توافق نه به هر قیمتی آیا موهومات و رسوبات ذهنی جاهلانه است. خدا بین ما داوری کند. (306551)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۲:۳۱
هر تجمعی در ایران به خشونت پلیس ختم میشه بجز تجمع این دلواپس ها. (306375)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۲۲:۰۹
علت دارد وقتی رئیس جمهور م جرات نکرد گندکاری های 8 سال را بگوید تا یک جمله در باره اقتصادی که تحویل گرفت حرف زد با یک غوغاسالاری طرف مقابل عقب نشست . و همان نقطه آغازی بود برای حمله که الان دیگر نمی تواند جمع کند وقتی رحیمی دیگران به زندان رفتند دو قتی اینهمه پول معلوم نیست چه شد . باید انتظار چنین روزی را داشته باشیم . یا باید جواب ندهی یا باید چواب قاطع بدهی وگرنه کلاه پس معرکه است . دولت با این همه مشاور و معاون وزیر داره در مقابل ذقیب چرت می زنه و فکر می کنه آنها انصاف دارند/ (306600)
محمد سبز آبي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۴:۰۷
تبصره قانون اساسي/تجمع و تظاهرات براي ما اغتشاش و بي قانوني محسوب ميشود ولي براي دلواپسان جهاد ناميده ميشود (306377)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۶:۰۷
من معلم از رونق اقتصادی و بهبود معیشت و رفاه ملت استقبال میکنم ن از تیرگی رابطه با غرب و فضای یاس و جنگ با غرب و اعراب
معلم مدرسه (306380)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۶:۰۹
جالب و اموزنده بود
انشاا... اتحاد اعتدال و اصلاح موفق می شوند (306381)
بی دندون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۶:۳۹
دهنشون امریکاروسرویس کنین وباچندین برابرتعرفه جهانی دندونهاشون روترمیم کنین وکاسبی ناحقتون رورونق بدین. (306382)
محمد
France
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۷:۲۱
آنها سفارتخانه انگلیس را هم سرویس کردند !! اما انگلیس برای خسارتهای وارده به سفارت خود 50برابر خسارت طلب کرد (306557)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۷:۱۵
استفاده از ادبیات "دهن فلانی را سرویس میکنیم "برازنده یک مسلمان ایرانی نیست (306383)
متنفر از دلواپس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۳:۳۴
اینها مطابق با شان و جایگاه اجتماعی و فرهنگی خود حرف می زنند شما خودت را ناراحت نکن (306508)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۳:۳۷
دادن مجوز به این تجمعات ضد مردمی باعث شده به وزیر کشور و روحانی شک کنم. (306511)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۷:۲۴
شعار بسیار زشت از به اصطلاح بالاترین سطح علمی جامعه جای دلواپسی دارد (306384)
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۷:۴۷
واقعا موافقان مذاکرات هم میتوانند بیاینداینجور.....................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (306386)
رضا
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۸:۱۹
دریابیم آنان را که از پشت به سرداران صف مذاکره خنجر می زنند .
برای دفاع از منافع ملی و دفاع از مبارزان در جبهه مذاکرات متح وفعال شویم. (306388)
دانشجوی 78
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۸:۵۰
دولت ترس رو کنار بزتره و روز 23 خرداد به بهانه انتخابات 92 اجازه بدن موافقان تیم هسته ای بیان و حمایت خود را اعلام کنند تا بدونن ملت ایران چه کسایی هستن .... (306393)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۹:۱۵
چه پیشنهاد جالبی


آقای روحانی لطفا یه اجازه تجمع برای موافقان مذاکرات بگیرید (306397)
محمد
France
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۷:۲۶
پیشنهاد زیبا قلم ازهمه جالبتر است مسئله هسته ای را به رفراندوم بگذارید البته فکر میکنم اگر 95% هم رای مثبت بدهند این گردنکشان به رای ملت هم اعتنا نکنند (306559)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۹:۲۱
عده ای قلیل اما پر زور و پرسرو صدا

بیابید ریشه ی انها را

بیابید (306399)
گياه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۹:۳۵
آقاي دكتر پزشكيان، كارنامه حضرتعالي در دوران تصدي وزارت خانه خودش جاي كلي انتقاد دارد و لازم نيست دلوايس دولت يازدهم باشيد. آقاي روحاني وامدار هيچكس از جمله شما نيست .... (306401)
نادم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۰۹:۴۲
واقعا متاسفم براي قشر به اصطلاح تحصيلكرده مملكت كه همچين پلاكاردهايي دست ميگيرند 35 سال گفتيم مرگ بر آمريكا چي شد؟؟؟!!!!!
يه مشت آدم مرفه جامعه ريختن تو خيابون از درد مردم هم خبر ندارن اگه من هم به اندازه اينا از اين وضع نفع ميبردم حتما خودم رو به خاطر اينا ميكشتم. ون از رييس بسيج مستضعفان اين هم از خير سرشون دندانپزشكان (306402)
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۰:۰۳
با دست دست كردن فقط فرصت از دست ميره مردم به اين دولت اميد بستن و منتظر عكس العمل مناسب دولت ند تا حداقل بفهمند كه دولت منتخبشون چيكاره است (306409)
عارفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۰:۰۴
...
از كجا اين آزادي ها رو ميگيرن كه ما نداريم؟!!! (306411)
رضا
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۰:۱۲
این جماعت لیاقت ازادی و ازادی بیان رو ندارند،پس بایدبازبون خودشون بهاشون حرف زد (306418)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۰:۲۷
باید دید قدرت این گروه قلیل چقدر است
واقعیات را ببینیم
بیش از 85% قدرت دست اینان است
رئیس جمهور قربونش برم هم که قدرت اینان در بده دولت را تضمین کرده (306426)
داداش داريوش
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۲:۳۵
دست راست هميشه قدرتش بيشتر از دست چپه . اينه يه بچه هم ميدونه . باور نداريد امتحان كنيد . (306489)
آنتی ویروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۱:۰۹
تقصیر خودتونه که نمیخواهید واقعیت ها و سازو کارهای نظام جمهوری اسلامی رو بپذیرید.در نظام جمهوری اسلامی دولت اپوزوسیون نظام نیست بلکه فقط بازوی اجرایی نظام هست نه بیشتر نه کمتر.اما یکسری افراد نه تنها در این دولت حتی در دولتهای قبلی به محض اینکه با اقبال مردمی مواجه میشوند و رای میاورند این ذهنیت در خودشون و طرفدارانشون بوجود میاد و فکر میکنند انقلابی صورت گرفته و باید تمام خط مشی ها رو دگرگون کرد.خب معلومه که با مقاومت مواجه میشوند.در این صورت نه این دولت که هر دولتی باشد هیچ کارست. (306450)
یک ایرانی باشرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۱:۲۶
اینا کسایی هستند که زیر نظر احمدی نژاد و جلیلی و......تعلیم دیده اند .من خودم فرزند جانبازم پدرم و امثال پدر من برای عزت و سربلندی ایران جنگیدند که الان ما در آرامش باشیم ولی الان داریم با ذلت و فشار اقتصادی و تحریم زندگی می کنیم چی بدتر از این.خداراشکر همه میدونن دلواپسان آدم هایی هستند که مردم قبولشان ندارن. دم آقای روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای گرم.درود بر شرفشان. بهشون افتخار می کنم (306465)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۱:۲۹
چرا واقعا از همه پرسي استفاده نميشه؛ مردم موافق هم حق دارند نظر خودشان را بدهند (306469)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۱:۵۱
من ار طرفداران دولت بوده و هستم اما انتقادهای زیادی درباره معیشت مردم که قول اصلاح آن از زمان تبلیغات تا به حال بارها داده شد اما اقدامات بسیار کم رنگی صورت گرفته که اصلاً قابل لمس برای مردم نیست.به نطر من دولت بر موجی که دلواپسان یا هرچه که مخالفان را می توان نامید سوار شده و دائماًبا آنها جابجا میشود،به طوری که ملت که سنگ زیرین آسیاب اند روز به روز متضررتر و ضعیف تر خواهند شد.
حقوق کارگر و کارمند به اکراه با شیب واقعاًملایم اضافه می شود اما شیب افزایش قیمت به ظاهر ملایم اما بسیار تند است. (306473)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۲:۰۱
دولت قبلی و فعلی پرداخت 45000 تومان یارانه را چنان بر سر ملت پتک کرده اند که گویی تمام هزینه زندگی را جواب داده و ملت پس اندازی هم میکنند.اولاً ارزش این مبلغ با تغییراتی که در بازار ارز صورت گرفت به یک سوم یعنی 15000 تومان کاهش یافت و برای این مبلغ هم بارها طی چند مرحله قیمت خدمات دولتی و حامل های انرژی و نان و... با ضریب چندصد درصدی اضافه شد و میشود.آیا این معنی جز آن دارد که مبلغی از حقوق کارگر و کارمند هم باید به خزانه بازگردد؟ (306480)
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۲:۱۰
جواب فقط يك اتحاد ملي و منفعل نبودنه (306482)
کاوه
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۲:۲۴
د نه د -موافقان حق بیرون آمدن ندارند- همه مشکلات از اینجا ناشی می شود. آنها که این حق را نمی دهند، می گویند" رفراندم نمی خواهد!! مگر ندیدید در 22 بهمن ملت واقعی به خیابانها ریختند و نظرشان را اظهار کردند!!! و ضمنا آمدن موافقان توافق هسته ای تهدیدی برای امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام تلقی می شود"!!!!
پدر بیامرزها آنها که در سالگرد انقلاب بیرون آمدند همین موافقان بودند وگرنه که دلواپسان چنین میتینگ عظیمی نمی توانند بدهند و یا اگر هم بدهند، با دستور از پادگانها و صاحبان مشاغل دولتی آدم جمع می کنن (306487)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۲:۴۵
از محالات است که جامعه دندانپزشکان از چنین ادبیاتی استفاده کنند. احتمالا اینها از کنار کلینکهای دندانپزشکی گذشتند؟؟!!! که میتوانند از کلمات زشت و توهین آمیز که در شان ایرانی نیست استفاده کنند مانند استاد گرانقدرشان در هشت سال گذشته. (306491)
حسین - ج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۲:۵۵
فقط همه پرسی میتونه مشخص کنه که چه کسانی واقعا از طرف مردم حرف می زنند (306497)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۴:۱۲
بعضی از حرف های این افراد منطقی است بعضی ها هم اشتباه است دولت باید از نقد های صحیح آن ها استفاده کند و پاسخ حرف های اشتباه آن ها را بدهد . نه اینکه شما آن ها را بکوبیذ آنها هم شما را بکوبند دیگر این جو سازی ها قدیمی شده است (306517)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۵:۰۲
این دو دندانپزشک احتمالا دانشگاه آزادی هستند. ولی مطمئنا تا هفته بعد مجوز مطب براشون در تهران صادر می شه (306530)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۲۳:۴۷
عزیزم دندانپزشکی دانشگاه آزاد قبول شدنش از مهندسی خیلی از دانشگاها مثل امیرکبیر و تهران سخت تره.در مورد مسائلی که تجربه و اطلاعات نداری مجبور نیستی کامنت بدی! (306611)
ایران زمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۲۳:۵۲
اگر این افراد تحصیلات داشتند و زبان انگلیسی بلد بودند و میتوانستند ...... (306612)
مردان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۲۳:۵۹
جالبه که کسانی که سیکل هم ندارند خود را جای دندانپزشکان جا میزنند و آبروی این عزیزان را می برند! (306613)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۹:۰۷
تو رو خدا یه مجوز تو همین مشهد ما به موافقان سردار دیپیلماسی بدین اونوقت مردم بهتر تصمیم میگیرن مثل انتخابات سال ۹۲که عیار و درصد جریان ها مشخص شد مخصوصا دلواپسان ۸درصدی البته قابل احترامن ولی به جای ما نمیتونن تصمیم بگیرن (306574)
نیما گل سفیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۲۰:۰۳
اینکه فقط یک گروه قلیل و بی مقدار بتوانند هر وقت هر چه دلشان خواست بگویند نشان از یک حقیقت تلخ دارد و آن این که رییس جمهور که با رای اکثریت مردم انتخاب می شود عملاً کاره ای نیست . چه احمدی نژاد باشد چه روحانی و چه .... هیچ فرقی نمی کند
قدرت دست آنهایی است که هست !!! (306582)
خواهر بی دندون
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۲۲:۳۰
رحم کنید اول دندونهای مابینوایان ایرانی را ترمیم کنیید بعد باهم می رویم برای دندان شکنی باشه دکی خخخخخ (306602)