به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۹/۱۲ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۷۰۷۹

توکلی: تاییدصلاحیت مشایی خنده‌دار است!

نماینده تهران با تشکر از فرمانده نیروی انتظامی در برکناری رئیس پلیس فتا ابراز امیدواری کرد: بدون اغماض با بازداشت شدگان و عوامل حادثه مرگ ستار بهشتی برخورد شود.
توکلی: تاییدصلاحیت مشایی خنده‌دار است!
به گزارش مهر، احمد توکلی در حاشیه برگزاری جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۴ نفر در این خصوص بازداشت شده اند، گفت: امیدوارم که برخورد بدون اغماضی با آنها صورت گیرد تا نشان داده شود جان افراد در جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد. توکلی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال تایید صلاحیت مشایی در انتخابات ریاست جمهوری و تلاش های دولت برای آن گفت: اجرایی شدن این فرضیه برایم خنده دار است.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه علت تغییرات اخیر در دولت چیست و به نظر شما دولت چه گزینه ای را برای ریاست جمهوری در نظر دارد گفت: از خود آقای احمدی نژاد این سئوال را بپرسید.
احمد توکلی iهمچنين در همایش انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با نگاه به انتخابات ۸۸ با اشاره به نقش شورای نگهبان در انتخابات اظهار داشت: مطابق اصل ۹۹ نظارت بر تمام موارد انتخاباتی بر عهده شورای نگهبان است و تنها در انتخابات شهر و روستا نظارت بر مجلس شورای اسلامی است. وی افزود: نوع این نظارت در قانون اساسی مشخص نشده اما با توجه به اینکه تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است، این شورا نوع را استصوابی دانسته است.

نظارت استصوابی اشتباه، شورای نگهبان را زیر سوال می‌برد

توکلی تاکید کرد: در عمل شورای نگهبان در تایید یا رد افراد گاهی خطا یا تنگ‌نظری می‌کند که در برخی موارد به دلیل اطلاعات غلط است، بنابراین گرچه راهی به جز نظارت استصوابی وجود ندارد اما گاهی هنگام اجرای آن حقوقی ضایع می‌شود که شورای نگهبان را زیر سوال می‌برد. وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مجلس حافظ مردم‌سالاری است از این جهات خسارت زیادی دیده است. چرا که بسیاری از افراد به علت احراز نکردن شرایط حذف شده‌اند. بنابراین اگر راهی پیدا نشود که حق انتخاب شنوندگان آسیب نبیند در مسیر عادلانه قرار نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۱/۰۹/۱۲ ۱۴:۳۷
آره واقعا خنده دار است (13157)
۱۳۹۱/۰۹/۱۲ ۱۶:۵۶
اجرایی نشدن این فرضیه برایم خنده‌دار است. (13178)