به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۵۸۴۰۸
شرق در یک نگاه

از جماعت « روشنفکرنماها» بترس

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز سه شنبه تیترهای بازداشت 4مظنون اسیدپاشی و گفت از روشنفکرنماها بترس دیده می‌شود.
از جماعت « روشنفکرنماها» بترس
این روزنامه تیتر یک را به موضوع بازداشت 4مظنون اسیدپاشی اختصاص داد و نوشت: تحقیقات درباره اسیدپاشی‌های اصفهان با دستگیری چهارمظنون وارد مرحله‌ای تازه شده است. این افراد در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند و هنوز مشخص نیست آیا واقعا در این حوادث نقشی دارند یا خیر. پلیس آگاهی استان اصفهان بعد از انجام تحقیقات مقدماتی، این چهارنفر را با توجه به اطلاعات موجود از جمله نوع موتوسیکلت استفاده شده در اسیدپاشی‌ها بازداشت کرده است. اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که یکی از این افراد در سال90 نیز به اتهامی مشابه دستگیر شده بود.

روزنامه شرق عنوان گفت از روشنفکرنماها بترس را بازتاب داد و نوشت: تهمینه میلانی، کارگردان فیلم آتش بس2 در پاسخ به سوال که چرا دومین قسمت از سری فیلم‌های آتش بس را ساختید، گفت: ما این فیلم را از روی نیاز ساختیم؛ نیاز روانی و اجتماعی. یعنی به زندگی مردم نگاه کردیم و تصمیم گرفتیم براساس نیاز جامعه این فیلم را بسازیم و البته متوجه خطراتی که فیلم را تهدید می‌کرد، هم بودیم. یادم هست زمانی که روی نوشتن فیلمنامه متمرکز شده بودم، با یکی از کارگردان‌های مطرح کشورمان موضوع را در میان گذاشتم. ایشان به من گفت از جماعت روشنفکرنما بترس؛ از حملاتی که در انتظار توست.

این روزنامه در تیتری به موضوع پیوند پردردسر مبارزان کرد، پرداخت. مبارزان کوبانی شاید دیگر به راستی تنها نباشند. آنان پس از قریب به پنج هفته مقاومت، امید تازه‌ای یافتند و آن هم چیزی نیست جز مبارزه دوشادوش همرزمان عراقی خود. مولود چاووش اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه در گفت وگو با خبرنگاران گفت دولت به نیروهای پیشمرگه عراقی کمک می‌کند تا از طریق خاک ترکیه وارد شهر کوبانی شوند. او ضمن تاکید بر مخالفت دولت ترکیه با سقوط کوبانی، خاطرنشان کرد مذاکرات در این مورد همچنان ادامه دارد، اما از ارایه جزییات بیشتر خودداری کرد.

اجاره خانه شبی 20میلیون تومان تیتر دیگر روزنامه شرق است. چند سالی است که اجاره یک شبه در تهران باب شده و بیشتر برای برگزاری میهمانی‌ها و عروسی‌ها کاربرد دارد. وقتی مجبوری برای برگزاری مراسم در هتل هزینه‌های سرسام آور داشته باشی یا زیر بار قوانین تالارها که بیشتر از 10 و 11شب اجازه ادامه میهمانی را نمی‌دهند، بروی، آن وقت به فکر راه سومی می‌افتی. در چندسال گذشته هم تعداد آنهایی که راه سوم به ذهنشان رسیده روزبه روز بیشتر شده است. یک واحد 200 یا 300متری اجاره می‌کنی، مبله. برای این واحدها هشت تا 10میلیون تومان بسته به منطقه و امکانات موجود پرداخت می‌کنی. خانه‌هایی با سالن‌های بزرگ‌تر و در منطقه‌های بالاتر هم نهایت شبی 20میلیون تومان از شما می‌گیرند.

این روزنامه در خبری ظروف پلاستیکی یک بارمصرف ممنوع را برجسته کرد. سیدرضا غلامی معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها از اماکن تولید و توزیع نذورات، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در ایام محرم خبر داد و با تاکید بر لزوم استفاده از ظروف گیاهی یک بارمصرف برای توزیع نذورات گرم، چرب و حاوی PH اسیدی، ادامه داد: در صورت توزیع غذای گرم، چرب یا ترش مزه، استفاده از ظروف یک بارمصرف گیاهی در اولویت قرار دارد. از ظروف یک بارمصرف آلومینیومی نیز می‌توان به عنوان اولویت بعدی در توزیع این نذورات استفاده کرد.