به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۹:۳۰
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۰۵۸۸
فارس هم فسادهاي‌مالي دولت‌قبل را افشا مي‌كند

معامله صوری ۸ هزار میلیاردی بابک زنجانی

گروه اقتصادي: با گذشت زمان و رسیدگی‌های تخصصی به پرونده بابک زنجانی از معامله صوری این فرد به ارزش ۸ هزار میلیاردی با یکی از شرکت‌های تابعه نفت پرده برداشته شد.
معامله صوری ۸ هزار میلیاردی بابک زنجانی
به گزارش فارس، ابتدای دی ماه سال گذشته پرده از راز یک پرونده بزرگ فساد در حوزه نفت و بدهکاری نفتی برداشته شد. در این پرونده مشخص شد فردی به نام بابک زنجانی به وزارت نفت حدود 2.5 میلیون یورو بدهکار است و در ازای آن تنها یک چک داده است اما در ادامه مسیر رسیدگی به پرونده این فرد مشخص شد پرونده‌ها و شاخ و برگ‌های متعددی وجود دارد که هر کدام یک به یک در حال فاش شدن است.

یکی از این پرونده‌ها یک معامله صوری است که میان یکی از شرکت‌های بابک زنجانی، نفت و خود بابک زنجانی رخ داده است. یک منبع اگاه این معامله صوری و قلابی به ارزش 8 هزار میلیارد تومان را تشریح کرد. وی گفت: شرکتی با نام س.ت.ب صاحب پروژه‌ای با نام ایران زمین بود. پروژه‌ای که در خیابان ایران زمین قرار بود یک مجتمع تجاری باشد.

این منبع آگاه افزود: بابک زنجانی بزرگترین بدهکار نفتی کشور در سال 1390 زمین این پروژه را به مبلغ 225 میلیارد تومان خریده بود و توانسته بود جواز ساخت مجتمع تجاری بر روی این زمین را بگیرد. در نیمه اول سال 92 این زمین از سوی کارشناسان به رقم 800 میلیارد تومان کارشناسی می‌شود اما بابک زنجانی به این رقم اعتراض می‌کند.

تنها چند روز بعد این ملک مجدد کارشناسی شده و این بار رقم 1700 میلیارد تومان برای ان تعیین می‌شود که از سوی بابک زنجانی مورد موافقت قرار می‌گیرد. وی افزود: چند روز بعد از این کارشناسی و تعیین قیمت شرکت س.ت.ب این ملک را به شرکت ت.پ.ک که از شرکت‌های وابسته به نفت است به قیمت 1700 میلیارد تومان می‌فروشد.

اما نکته قابل توجه این است که همان روز و در همان دفترخانه به خصوص که از پیش و از سوی یک واسطه تعیین شده بود این ملک این بار به قیمت 8 هزار میلیارد تومان و از طرف شرکت ت.پ.ک به شخص بابک زنجانی واگذار می‌شود. در این میان هیچ پولی از بابک زنجانی بابت این نقل و انتقال گرفته نمی‌شود و بابک زنجانی این ملک را به عنوان ضمانت نقد شدن چک 2.5 میلیون یورویی خود به نفت واگذار می‌کند.

اما باید به این نکته توجه داشت که سر دفتر مورد نظر به نام م.خ و همچنین فرد واسطه به نام ح.ن به ترتیب 8.5 و 2.5 میلیارد تومان از بابک زنجانی برای ثبت این معامله رشوه می‌گیرند. سردفتر ارزش معامله را 700 میلیون تومان یعنی یک هزارم رقم واقعی معامله قید می‌کند و به این ترتیب و با توجه به رقم 700 میلیون تومان دیون دولتی را به صندوق بیت المال واریز می‌کند.

مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۱:۵۴
خسته شدیم اینقدراز فساد مالی شنیدیم در حالی که مجرم هم در کمال صحت و سلامته. خوب پول بیت المال رو زودتر ازش بگیرین فردا تورم اینقدر میره بالا که مثلا یک خونه نقلی میشه کل بدهی ایشون (224049)
پاتریک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۳:۳۱
الان فهمیدم

چطور یه سری دفتر دارها زندگی متوسطی دارن یه سریشون خیلی پولدار
چطور یه سری بانکی ها زندگی متوسطی دارن یه سریشون خیلی پولدار
چطور یه سری کارمندها زندگی متوسطی دارن یه سریشون خیلی پولدار
چطور یه سری نظامیها زندگی متوسطی دارن یه سریشون خیلی پولدار
و ....
البته زحمت کشیدن و چند شغله بودن و ایده دادن بحث اش جدا
ولی دعا میکنم فرزندان مفسدین بیت المال ناقص و مریض باشن

از نظر من :
ضبط اموال خودش و خانواده اش که مفسد براشون خریده
قطع دست از مچ و ساعد و انگشت به تناسب (224089)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۵:۳۶
آقایان دلواپس هسته ای!
برای این دزدی های کلان که از جیب مردم (حق الناس) بوده هم رگ غیرتتان باد میکنه؟!!! . . . (224143)
حافظ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۶:۴۵
بچه هاشون چه گناهی کردن
خودشون نابود بشن
هیچ کس پدر مادرشو خودش انتخاب نمی کنه (224156)
mohsen
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۶:۵۶
دوستان ناپایدار ما حق دارند دلواپس باشند این زنجانی که اصلا جز سبزیجات نبوده این همه اختلاس کرده وای به حال ..... (224159)
حااااااااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۱:۵۵
میخوان از قافله عقب نمونن!!!!!!!! (224050)
منور احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۱:۵۸
دولت نهم و دهم پاکترین دولتها !!!!!!!!!!!!!! (224051)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۳:۴۳
حالا بازم برید به احمدی نژاد رای بدید... البته که اون رای نیاورد.حیف از پاکترین دولت تاریخ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جان پایداری ها ها ها ها ها (224097)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۲:۴۰
شما که عقبه ای مثل زنگنه مهدی هاشمی ملک محمدی کرباسچی دارید دم از پاک دستی نزنید ، بابی جون هم یکی از رفقای آقازاده معروف بود به زودی سندش هم رو می شه ... (224330)
مریم
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۲:۱۶
فتنه گرا باعثش بودن . خاتمی حمایت کرده . هاشمی پشتیبان بوده......اما اصلا یه درصد فکر نکنید که پاک ترین دولت تاریخ (احمدی نژاد )مقصر بوده.. (224055)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۲:۴۱
به زودی گندش درمیاد تا بفهمید رفقای شما چه بر سر مملکت آورند .. (224331)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۲:۲۷
شاه کلید را پیدا کنید . انهایی که در این هشت سال یکشبه پولدار شدند انها را بیابید و حواستان به سیستم بانکی باشد این سیستم توسط عده ای در این مدت تسخیر شده است و به زودی باید شاهد فسادهای عظیم تر باشیم. بابک زنجانی نوچه است ولی یک تیم طی این مدت این همه پول به جیب زده اند دنبال این تاریکخانه باشید البته اگر بتوانید چون با پول همه کار می کنند (224057)
:(
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۳:۳۴
نوچه چیه
فسادهای زنجانی و اطرافیانش و 3000 هزار میلیارد تومان و چند تا فساد دیگه رو با یه مقدار از همین یارانه ماهیانه و خرجهای دیگه دولت رو جمع کنیم فکر نکنم چیزی از بودجه بمونه

چقدر گناه مردم فلسطین و لبنان رو شستیم فکر کردیم میره اونجا (224091)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۲:۳۰
چه خبر توی این مملکت.وقتی یه آدم از مرحله شهرداری میشه رئیس جمهور چه انتظار بیشتر لز این هست.خیلی راحت میشد پیش بینی کرد.اصل بوجود امدن احمدی نژاد این بود که اصلاح طلب ها رو نابود کنه ولی غافل بود که اصلاح طلب ها از پایگاه اجتماعی خوبی برخوردار هستند.و آخر ریاست جمهوریش هم متوجه این امر شده بود که اصولگرا ها با پرچم احمدی نژاد می خواستن اصلاح طلب ها رو نابود کنن واسه همین به اصوالگرا ها حمله می کرد (224060)
بامری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۲:۴۱
خوش به حالش خداشانس بده به زنجانی (224067)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۵:۰۶
خوش به حال؟؟؟؟؟
مال حروم حسرت خوردن نداره بامزی (224137)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۲:۴۵
آقای احمدی نژاد و حامیانش در جریان هستند؟ (224069)
اذرخش
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۲:۴۹
وقتی مردم توصف مرغ منجمد دولتی ازسروکله هم بالا میرفتن این اقاباارباب معجزه هزاره سومش میلیاردهاپول این مردم به تاراج میبردن.ولی بازهم میگم خلایق هرچه لایق (224070)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۲:۵۵
کجاست رییس پاکترین دولتها در طول تاریخ ایران زمین !!!؟؟؟ خدایا (224072)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۳:۱۰
آقایانی که ((دلواپسند)) در جریان این همه خیانت به بیت المال هستند. (224077)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۳:۲۰
بابک زنجانی دلال دیگران بوده. بارها هم گفته من مظلومم. اگر پولها پیشش بود،خوب بدهی اش را می داد. برای مردم محرز است.ما می ترسیم بشکلی سر به نیست شود، سر مردم بی کلاه! (224082)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۳:۲۳
در خیابان ورکش ( پایینتر از میدان هفت تیر و دقیقا بالای شیرودی ) یک باغ خیلی بزرگ را در مدت دو سه سال خشکاندند و الان دارند یک مجتمع بزرگ 240 واحدی و فضای تجاری میسازند . ولی وقتی یکی تو ملک کلنگی خودش یک یا دو تا درخت حتی خشک را مجبور به بریدن شود میلیونها تومن بابت قطع درخت و ... می گیرند . تو این مملکت همیشه قانون واسه آفتابه دزد بوده و خواهد بود . .. (224085)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۳:۳۲
اقايون كه وقتي يه خانم قرار بره ورزشگاه صداشون بلند ميشه چرا الان ساكتن الان با اين فسادها اسلام در خطر نيست (224090)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۳:۳۵
انتظار از قوه محترم قضا كه بايد بيطرف باشد و عادلانه قضاوت كند اينست كه همانطور آقاي كرباسچي كه از جناح مخالف بود به انفصال از مناصب دولتي محكوم كرد احمدي نژاد نيز محاكمه و به انفصال از كليه مناصب حكومتي و برگرداندن اموال بيت المال محكوم شود (224092)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۸:۴۰
انتظار یا آرزو؟ (224194)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۳:۳۵
اگر محاکمه علنی باشد بهتر است .چه کسانی پشت پرده هستند که معرفی میشوند.بدون اجازه آنها بابک زنجانی هیچ بوده وهست.فعلا اصحاب بابک سر دولت را با میتینگ دلوا پسان،دلسوختگان،نقره داغ شدگان،لو رفتگان،بیت المال خوردگان وووو.....سرگرم میکنند تا فرصت کافی برای نقد چک ها داشته باشند (224093)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۸:۴۱
نمیشه محاکمه علنی باشه دلیلش رو هم هممون میدونیم! (224195)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۳:۴۲
اتفاقا" خلایق هر چه نالایق.زمانی که آدم حسابی ها به مردم گوشزد کردند نگذارید کشور دست نا اهلانی مثل احمدی نژاد گروه پایداری و برادران دانشجو بیفتد کسی دو ریال هم بها نداد>حالا بجای دو ریال صد ها میلیارد تومن بهایش را ما باید پس بدهیم!! (224096)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۴:۰۲
مطمئن باشید همین الان که داره به تخلفات ایشون رسیدگی میشه ، اختلاس دیگه ای در حال وقوع هستش که چند سال بعد گندش در میاد . تا بی کفایتی و بی لیاقتی دولت مردان را داریم ، اینگونه داستانها را شاهد خواهیم بود . (224111)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۴:۳۲
چرا این مفسده گران بایستی همچنان بر خر مراد سوار باشند و از محاکمه آنان خبری نباشد . اینان اعمالشان از صد قاتل و جنایتکار برای جامعه مخربتر و مضر تر است . با دست درازی چند صد میلیاردی به بیت المال , باعث ویرانی و نابودی هزاران خانواده ایرانی شده اند . تا کی باید منتظر عدالت بود ؟ (224124)
خسته قول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۴:۵۰
چقدر شما حسود هستيد يه جواني پيدا ميشه اهل معامله هست فعاليت داره حالا يه اشتباهي کردن در مجموع يه 1700000000000 پول نفت برداشته با اون احمدي نژاد برخورد خشونت اميز نکنيد از لحاظ روانشناسي ااگر برخورد بد انجام بشه اين افراد در اينده بزهکار مي شوند.!!!!!!!!!!!!!!!!!! (224130)
میثم
United States
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۵:۰۹
فساد از بالا تا پایین. سر مردم رو به ژنو و هسته ای و بیرون بودن موی خانمها و مبارزه با امریکا گرم میکنند تا بتونند اموال مردم رو غارت کنند. روزی صد دفعه توی مجلس و قوه قضائیه برای قنته گران شاخ و شونه میکشن ولی یک نفر راجع به اونایی که باعث تحریمها و فسادهای کلان شدند چیزی نمیگه!!! (224138)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۹:۰۳
جالب اینه رسانه های اصولگرا رو به جلو فرار میکنند و اینو تقصیر دولت فعلی میدنن! (224208)
جانباز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۱:۴۶
چاپ کنید شاید فرجی شود (224295)