به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۵۰۳۶۲
فردوسي‌پور: ظاهرا قرار است فقط با عده‌اي جوان برخورد شود

کارتهای جعلی سربازی یک رسوایی در سطح کلان است

هزاران مشابه اين كارت‌ها در دست فرزندان پولدارها وجود دارد!
گروه ورزشي: عادل فردوسي‌پور در اولين سري جديد برنامه 90 در ارتباط با کارت های معافیت جعلی گفت: اگر اين رسوايي در هر كشور ديگر به وقوع مي پيوست، دهها مسئول استعفا مي‌دادند يا بازداشت و محاكمه مي شدند اما در ايران آب از آب تكان نمي خورد و ظاهرا، فقط به محروميت و برخورد با عده اي جوان (بازيكنان) بسنده مي شود.
کارتهای جعلی سربازی یک رسوایی در سطح کلان است
اولین برنامه نود در آغاز فصل 94-1393 در روز دوشنبه، سیزدهم مرداد روی آنتن رفت. خداحافظی علی کریمی، تعیین مالکیت باشگاه راه آهن، بررسی کارتهای معافیت از خدمت جعلی برخی بازیکنان، مهمترین مواردی بودند که در کنار حواشی لیگ مورد بررسی قرار گرفتند. مسابقه پیامکی این برنامه به "خاطره انگیزترین تصویر فوتبالی علی کریمی" اختصاص داشت که شش صحنه از تاریخی ترین لحظات فوتبالی ستاره سابق فوتبال ایران در آن گنجانده شده بود.

فردوسي در قسمت بررسی کارتهای معافیت از خدمت جعلی برخی بازیکنان گفت يک مشکل بزرگ در فوتبال ما اين است که باشگاه هاي فوتبال بعد از استعداد يابي و تلاش زياد براي پرورش بازيکنان جوان، درست در زمان شکوفايي بازيکن با مشکل خدمت دوران سربازي مواجه مي شوند و دو سال از بهترين سالهاي عمر بازيکن بايد در تيم هاي نظامي گذرانده شود اما اکنون يک رسوايي در سطح کلان رخ داده و رسما اعلام شده بيش از 100 بازيکن فوتبال کارت معافيت جعلي دارند. اين مشکل در هر کجاي دنيا اتفاق بيفتد باعث استعفا و اخراج تعداد زيادي از افراد مسئول در اين حوزه خواهد شد. نظام وظيفه، ثبت احوال، پليس به اضافه ده، اداره گذرنامه به خاطر دادن پاسپورت به اين بازيکنان و وزارت علوم به اين دليل که افراد با مدرک سيکل و بدون داشتن ديپلم را در دانشگاه پذيرفته است، بايد پاسخگو باشند.

عادل فردوسی پور ادامه داد طبق تحقیقات ما دو باند در اهواز به سادگی معافیت جعلی برای بازیکنان تهیه می کردند، در سال 85 و 86 برای بازیکنان فوتبال حتی به بهانه قطع نخاع و یا سایر بیماریها کارت معافیت از خدمت تهیه شده است در حالی که در سلامت کامل مشغول بازی کردن بوده اند. همچنین در سالهای 90 و 91 این باند برای سایر بازیکنان انواع معافیت های قانونی از قبیل معافیت کفالت تهیه نموده است. وي گفت: «وقتي در بين فوتباليستها بيشتر از 100 اسم مطرح شده در نظر بگيريد كه به مراتب بسيار زياد در بين اقشار پولدار و متمكن جامعه كه با دادن چند ميليون براي فرزندان خود پايان خدمت هاي اين چنيني گرفته اند وجود دارد اما هيچگاه رسانه اي و برملا نخواهد شد. بابت اين تخلفات و سواستفاده ها آيا نبايد با عوامل پشت پرده برخورد قانوني صورت بگيرد و فقط به چند بازيكن اكتفا شود.» در واقع منظور فردوسي پور اين است كه به هرحال صدور مدارك غيرواقعي و تقلبي توسط برخي افراد در نهادهاي مسئول صورت گرفته است پس چرا با عاملان آنها برخورد صورت نمي گيرد؟

گفتني اينكه بختیار رحمانی كاپيتان فولاد که یکی از متهمین اصلی این پرونده به شمار می رود روی خط برنامه گفت: "قبل از جام جهانی پاسپورت من خیس شده بود و به همین خاطر گذرنامه المثنی برایم صادر شد تا بتوانم در جام جهانی حضور داشته باشم. من با پای خودم در تهران مورد بازجویی قرار گرفتم. در کرمانشاه دوباره پرونده تشکیل شد و هیچ مشکلی وجود ندارد. من از چند امام جمعه در مورد حضور پدرم در جنگ تحمیلی تائیدیه گرفته ام."

هافبک فولاد با انتقاد از اخبار برخی رسانه ها بر علیه خود اذعان داشت: "دوست نداشتم که با آبروی من بازی شود. برخی سایت ها نوشته ان که بختیار رحمانی مصدومیت پایش را بهانه کرده است تا از این اتفاق قسر در برود. پس از عمل جراحی به برنامه نود خواهم آمد تا پایم را نشان بدهم." پس از او نوبت سعید حلافی، یکی دیگر از مظنونین بود تا از خود دفاع کند. وی گفت: "هیچ باندی در کار نبوده است. خودم شخصا هفت ماه برای گرفتن کارت معافیت تلاش کرده بودم."

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۵:۰۲
آفرین برعادل فردوسی پور واقعا شجاعانه حرف زده است کاش در حوزه های سیاسی و اقتصادی نیز فردوسی پور هایی داشتیم که با این صراحت انتقاد کنند (243413)
صادق حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ۰۳:۲۴
در عجبم ،كارگر مغازه دو ساله وأم ازدواج نتونسته بگيره در حاليكه تعدادى به راحتي وامهاي صد ميلياردى و هزار ميلياردى گرفته اند ، نخبه ها يا جذب كشورهاى غربي شده اند يا خانه نشين در مقابل هزاران نفر غيرقانونى بورسيه شدند ، پولدارها با چند ميليون معاف مى شوند ، هفتصد ميليارد دلار نفت فروخته شد آخرالامر كارخانه ها ورشكسته شدند ، از ميادين مشترك نفت وگاز كه قطر و ... حق و حقوق اين ملت را با سرعت نور برداشت ميكنند ، احمدى نژاد چه كردى ؟ بگم بگم ! (243513)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۵:۱۵
ای آقااین کارتهای جعلی در کنار اختلاسهای چندصدمیلیاردی و3000بورسیه غیر قانونی واستخدامهای بی ضابطه که چیزی نیست.توی این مملکت باما کاری نداشته باشید هرکاری دوست داریدبکنیدآزادید.فتنه را بچسبیدآی فتنه فتنه فتنه.بیخیال کارت جعلی،خاتمی را ممنوع الحیات وممنوع التنفس کنید.پاهاوزبانش راببریدتاممنوع البیان وممنوع الخروج شود.مادلواپس خاتمی هستیم دلواپس کارت جعلی نیستیم. اگه خاتمی بازاشارت کنه مجلسو ازدست میدیم.ای فتنه فتنه فتنه.... (243414)
بازنشسته فر هنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۲۲:۳۴
خدمت سربازی سهم فرزندان ما. خودی وخودمانی هم سهم از ما بهتران میراث خواران. (243481)
دل نه واپس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۵:۲۲
مادلواپس اصلاح طلبان وخاتمی وهاشمی هستیم که مجلس بعدی را ازما نگیرن چی هی کارت جعلی روپیش می کشین.کارت جعلی مهم نیست اختلاس 3000میلیاردی مهم نیست بورسیه غیرقانونی مهم نیست .یه تار موی زن بیرون باشه مهمه .تفکیک جنسیتی مهمه پارکینیگ ماشین خانمهاسواباشه مهمه،سردار،دکتر خلبان،شهردار مهمه.دل پایداری بدست آوردن مهمه. (243417)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۶:۱۸
من اما بی کسو کار در بدترین شرایط و در بدترین مناطق برای کشورم خدمت کردم و گوش چپم هم کر شد و جانباز هم نشدم و هرگز اینها رو نمیبخشم هرگز بی عدالتی رو نمیبخشم (243423)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۲۳:۱۰
الان این منفی دادن یعنی چی؟
خب منم که باشم راضی نیستم، با اینکه خودم در حال حاضر نیروی امریه هستم ولی دوسال از جوونیمو گذاشتم با حقوق ماهی صد هزارتومان بخاطر چیزی که بعضی ها حتی رنگشو ندیدن.
وقتی میبینم کسیکه هم مدرکش از من پایینتره هم تواناییش هم مدیریتش ولی بسش از 20 برابر من حقوق میگیره حسابی قاطی میشم. یا واقعا خدمت سربازی رو مثل سایر کشورها حرفه ای کنید یا اینکه تغییرات اساسی واسش در نظر بگیرید که دو سال از بهترین دوران جوونیمونو سرکار نباشیم (243485)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۶:۳۵
فساد دیگه کجاها رو نگرفته؟؟فساد اقتصادی،مالی؛فرهنگی،اجتماعی،ورزشی،حالا هم تو رده نظامی،هر دم از این باغ بری میرسد...بخدا دیگه مغزمون داره هنگ میکنه
چقدرباید بشنویم،تمومی نداره (243425)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۷:۰۰
خانه از پاي بست ويران است. خواجه در بند نقش ايوان است.به نظر من فساد همه جامعه را در بر گرفته است كه بايستي از سيستم قضايي كل دنيا كمك خواست.شايد بتوان چند ساله ايران را پاك كرد .فقط ايرادش اينه كه زندان كم مياريم و .... (243429)
اینهم میگذرد...
Spain
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۷:۳۱
حداقل ما مردم خوزستان خوب میدونیم جریان از چه قراره و چرا میخوان فولاد را خراب کنن؛ولی اقایان این راهش نیست،اینقدر ما مردم از این بازیها دیدیم که ناخواسته هفت خط شدیم.
در مورد وضعیت چمن ورزشگاه غدیر اهواز هم همه میدونن که عمدا شخم خورده و نابود شده! راستش رو بگید بابا جان نمیخواهید 50هزار نفر دور هم جمع بشن،چون نمیتونید این تعداد ادم رو کنترل کنید وگرنه پارسال هم گرما به اندازه امسال بود ولی چمن بهترین کیفیت رو داشت... (243433)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۹:۳۴
در مرام خوزستانی قهرمانی به هر شیوه و قیمتی ارزش ندارد. من به عنوان یک خوزستانی و از طرفداران پر و پا قرص فولاد خوزستان خواهان رسیدگی جدی به موضوع هستم و در صورت احراز تخلف باشگاه خواهان بازگرداندن کاپ قهرمانی و شدیدترین برخورد با متخلفین هستم. (243451)
اینهم میگذرد2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ۰۰:۱۷
انصاف چیز خیلی خوبیه،اما نه دیگه تا حدی که انسان با بدخواهانش همراه و به قول معروف دشمن شادکن بشه برادر؛در ضمن وقتی خود مسوولان سازمان لیگ باشگاه فولاد را حتی در صورت معرض شدن تخلف بازیکنان مبرا میداند چطور شما از برگرداندن کاپ و برخورد با باشگاه صحبت میکنید؟!
از مرام خوزستانی صحبت کردید،مهمترین خصلت خوزستانی ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم است که امیدوارم در همه زمینه ها این چنین بمانیم. (243495)
adab
United States
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۷:۵۶
بهار چرا نظر منو در مورد آقای مطهری ثبت نکردی؟
با این کارهات، یاد فارس و کیهان می افتم.
حالم به هم میخوره از سانسور کردنت.
میدونم، حتی این حرفام رو سانسور میکنی.....
برا تو که مدعی زشته. (243436)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۹:۴۱
بد نیست کمی واقع گرا باشیم. رسانه ها در همه جای دنیا محذوراتی دارند و در کشور ما که جای خود دارد....
این احتمال هم هست به دلیل تکراری بودن منتشر نشده باشه. به هر حال انصافا سایت بهار از بهترین و صریح ترین سایت های کشوره و جزو 5 سایت پر بازدید اصلاح طلبه. شک ندارم با کمی تبلیغ بیشتر میتونه از نظر آمار بازدید به عصر ایران و تابناک برسه. (243454)
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۷:۵۷
ای بابا مگر فوتبال لیست ها چی از اقازاده ها کمتر دارند (243437)
زندان آزادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۸:۲۶
به گمانم بسیاری از ما(اقایان)وقتی مشمول خدمت (اجباری)میشیم به 1001 در میزنیم تا از راه های قانونی و غیر قانونی از این اجبار معاف شیم.بعضی از ما به نتیجه میرسیم و بسیاری نمیرسند اما جالب اینجاست انها که نتوانستنند معاف شن بیشترین سنگ و جلوی پای کسانی که معاف شدند می اندازند و اینطور می اندیشند دیگی که برای من نجوشید...! مگر عمر ورزشی یک ورزشکار چقدره که 2 سال را هم به دلیل سربازی از دست بده!مگر چند سال جوانیم و شور و شوق و انگیزه جوانی را داریم که 2 سال را اینطور تلف کنیم؟ (243440)
زندان آزادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۸:۲۹
متاسفانه رسانه های ما به خصوص رسانه های اصلاح طلب و مدعی ازادی و جامعه مدنی به جای انکه به حذف سربازی (به صورت اجباری) کمک کنند و باری و از دوش جوان بردارند عملکردی بینهایت خنثی دارند (243441)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۹:۰۵
حالا اگه فردوسی پور این قضیه رو بیشتر باز کرد! فعلا یک کدی داد بعدا با آقایون محرمانه وارد مذاکره و ... میشه! دقیقا همون کاری که سر توپهای آل اشپورت و بقیه قضایا کرد (243446)
صدرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ۰۱:۵۴
یک نفر هم که همه اعتقاد به سلامتش دارند رو چه راحت متهم میکنید. دوست دارید در مورد خودتون هم اینطوری اظهارنظر کنند.
آقا با آبروی هم بازی نکنیم (243510)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۹:۴۸
نکنه این راهم وزیر علوم و وزیرکار انجام داده اند؟ نه به قاضی مرتضوی ربطی داره و کیهان هم واجب ترازاینهارا مینویسه مثل جورج سوروس ومجلس شورای اسلامی هم مشغول نگاه کردن فیلم ساپورت پوشان هستند.وشهردارمحترم هم باکمک جناب جسینیان دیوارکشی بین خواهران وبرادان مشغول هست .پس نتیجه میگیریم کار کاره وزیر ارشاد است که دراین چندماه نتونسته خوب ارشادکند این صادرکنندگان کارت را. (243455)
مظلوم یار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۲۰:۵۸
روزایی باز برسه سر اعتدال راببرند وهمانطور که هاشمی را زیرپاگذاشتن وخاتمی رو زیر پاگذاشتن باز جناب روحانی را پله کنند وبالابروند.روزایی میاد که درخواست ممنوع البیانی وممنوع الحیاتی جناب روحانی را بخواهند.تومملکت ما رسم اینه که بزرگان را پله ونردبان وله می کنندتاسوار قدرت شوند.تومملکت ما بجز شهید رجایی ومقام معظم رهبری وآن ملعون (بنی صدر)که حسابش جداست بقیه روسای جمهور تا الان بازنده ومردودشدند. (243467)
علی قلی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۲۳:۱۲
خبرنگاری یعنی شهامت گفتن و شفاف کردن فضا برای دیدن مردم.
روز خبرنگار را به اقای فردوسی پور و دیگر خبرنگاران حقیقت جو و همچنین خبرنگاران با شهامتی که رسالت شان را فدای نام و نان نمی کنند؛ تبیرک می گویم. (243486)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۲۳:۲۹
فکر کردین اینجا کجاس که این همه دارین شلوغش می کنین. تو این کشور طرف با مدرک ششم ابتدایی وزیر می شه و تازه کلی هم برای هفتاد میلیون نفر تز میده. مورد داریم که طرف دیپلم داره و مدیر کل یک سازمان بزرگ شده . اینجا سرزمین آرزوهاست فقط کافیه آرزو کنی....................... (243487)
سعید اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ۰۰:۱۲
درود بر فردوسی پور حرف حق را زد کشور ما متاسفانه در همه ی حوزه ها فساد دارد امسال مافیا دست به دست هم داده اند تا فولاد را نابود کنند (243493)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ۰۰:۲۷
در دوران احمدی نزاد فساد در لایه های اجتماعی نهادینه شده وبرای ریشه کن کردن این فسادها باید تمام مدیران نالایق حتی مدیران ریزو کلان وابدارچیهای دولت قبل را کنار زد وتمام داراییهای انها موردبررسی قرار بگیردومدیرانی شایسته وپاک روی کار بیایند وزیر نظر یک نهاد درست وحسابی کار کنند . (243496)