به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۵۳۷۴۷
تيرباران 1700عراقي؛ چگونه زنده ماندم

روايت‌بازمانده‌قتل‌عام پايگاه‌اسپايكر توسط‌داعش

گروه بين الملل: بازمانده قتل عام وحشتناك صدها سرباز عراقي در پايگاه اسپايكر توسط شبه نظامیان گروه تروريستي موسوم به دولت (خلافت) اسلامی «داعش» در شمال عراق در مورد نحوه نجات ناباورانه خود از تيرباران گفتگو کرده است.

علي در حال شرح لحظه تيرباران دهها جوان شيعه
عراقي توسط جانيان داعش
به گزارش گروه بين‌الملل بهارنيوز، علی حسین کاظم سرباز شیعۀ 23 سالۀ عراقی در مصاحبۀ ویدیویی با نیویورک تایمز گفته است که او همراه با صدها نفر دیگر از سربازان عراقی در ماه ژوئن در پايگاه نظامي اسپايكر، دستگیر و به عنوان اسیر به کاخ سابق صدام حسین در تکریت منتقل شد. نیروهای داعش به سربازان سنی اجازه دادند تا توبه کنند، اما علی و دیگر شیعیان برای باید در انتظار تیرباران می بودند.

علی می‌گوید هنگام تیرباران دسته جمعی اسیران، وقتی گلوله ای از کنار گوشش می گذرد وانمود کرده گلوله خورده و به داخل چالۀ مقابلش سقوط می کند. چهار ساعت ساکت و بی حرکت همانجا می ماند و سپس به سوی ساحل رود حرکت می کند و در آنجا سه شبانه روز را با خوردن حشرات و گیاهان سپری می کند.

علي از روي فيلمي كه داعش از اعدام روي سايت هاي خود قرار داده موقعيت خود را در هنگام رگبار سربازان اسير عراقي نشان مي دهد.


علی آن را سه روز جهنمی می‌نامد و مي گويد با عبور از رودخانه خود را به منطقۀ سنی‌نشین می رساند، و یک هموطن سنی او را از مسیری سخت و صعب العبور طی سه هفته به منطقه ای امن می رساند. دولت اسلامی ادعا می‌کند در آن قتل عام، که یکی از مرگبارترین قتل های فرقه ای در تاریخ عراق است، 1700 سرباز شیعه کشته شدند. علی بعد تصویر خودش را در یک ویدئوی منتشره از گروه داعش در میان جمع سربازان اسیر شناسایی کرد. سازمان حقوق بشر ملل متحد، حادثه اسپايكر را به عنوان نسل كشي و جنايت ضدبشري اعلام كرده است.
مترجم: مسعود امیری نژاد