به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۶۷۶۳۴
پولدارهابه بهشت می روند؟!

شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 7 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز سه شنبه خود به بررسی عنوان های مذاکرات باید سریع تر به نتیجه برسد و مستقیم پاستور؟ پرداخت.
شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 7 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع مذاکرات باید سریع تر به نتیجه برسد، اختصاص داد و نوشت: رییس جمهوری با اشاره به مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 گفت: مردم ایران برای استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای اراده جدی دارند. وی با تاکید بر اینکه مساله ای که امروز بین 2 طرف مذاکرات هسته ای وجود دارد نه حقوقی است نه فنی، اظهار داشت: این موضوعی کاملا سیاسی است که برای حل و فصل آن، نیاز به یک اراده و تصمیم سیاسی از سوی 2 طرف دارد. البته این اراده از طرف ما کاملا وجود دارد تا مسایل را سریع تر حل و فصل کنیم. رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه همه فعالیت های ایران بدون استثنا تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی و در چارچوب مقررات بین المللی خواهد بود، گفت: در طول نزدیک به 14 سال گذشته، آژانس بین المللی انرژی اتمی بازدیدها و بازرسی های گسترده و حتی سرزده زیادی از مراکز هسته ای ایران داشته است، اما از میان هزاران بازرسی هیچ علامتی مبنی بر انحراف فعالیت های هسته ای ایران مشاهده نشده است. وی افزود: باید مذاکرات هسته ای را سریع تر به نتیجه برسانیم و مذاکرات برای توسعه کشورها و مناطق مختلف جهان را آغاز کنیم.

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان مستقیم پاستور؟ پرداخت: سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت می خواهد رییس جمهور شود؛ تکذیب شود یا نشود اما برخی مراودات و روش های خبری شدن برخی اقدامات وی این شائبه را در ذهن متبادر می کند که نکند هدفی بالاتر از وظایف وزارتی مدنظر دارد. چه آن زمان که موضع سیاسی خود را در ابهام قرار می دهد، چه زمانی که می داند برای بهتر دیده شدن چه باید کرد و به کجا باید رفت!. حال اگر قاضی زاده هاشمی به رغم میل باطنی خودش از سوی دوستان یا مشاوران در این مسیر (کاندیداتوری) حرکت کند باید تجربیات کاندیدای شکست خورده را مرور کند شاید محبوبیت امروز او در آن زمان پاسخی معکوس دهد. هاشمی تفکری جز خدمت در ذهن ندارد و تردیدی در آن نیست؛ از سوی دیگر حق هر فردی است که توانایی های خود را عرضه نماید اما مهم روش این کار است به طوری که در مظان اتهام قرار نگیرد.

این روزنامه با انتخاب موضوع انتقادها به ظریف بهانه گیری است، نوشت: مذاکره، پرونده هسته ای، آمریکا و ظریف... گویا تنها محورهای دلواپسی برخی است. در این رابطه، یکشنبه تندروهای مجلس وارد گود شدند تا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه را با چالشی جدید مواجه سازند. آنها قدم زدن با جان کری و سفر به پاریس را دستمایه جمع آوری امضا برای کشاندن وزیر خارجه به مجلس قرار دادند. امضای 21 نماینده برای سوال از ظریف واکنشهای متفاوتی به دنبال داشت از جمله اظهارات علی مطهری که این روزها به یکی از منتقدین جدی تندروها بدل شده است. نماینده تهران در مجلس در رابطه با این اقدام عنوان کرد: این سخنان و انتقادات بیشتر از روی سطحی نگری است. در دیپلماسی و سیاست خارجی مهم این است که ما امتیازی به ضرر ملت به طرف مقابل ندهیم ولی اینکه کسی با طرف مقابل قدم بزند و بخندد و صحبت کند، ملاک نیست. وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز قبل از فتح مکه با ابوسفیان صحبتهایی داشتند و فرض کنید که ایشان با ابوسفیان قدم هم زده اند. آیا کار غلطی بوده است؟ مطهری ادامه داد: به نظر من این حرفها بیشتر بهانه گیری است.

پولدارهابه بهشت می روند؟! تیتر دیگر روزنامه آرمان است. می گویند پولدار که باشی هر غیرممکنی، ممکن می شود و کسی به شما نخواهد گفت بالای چشمتان ابروست. در ایران اما داستان شنیدنی تر است، اینجا پولدار که باشی هر بخشنامه و دستوری بایگانی می شود در هزارتوی سازمان ها. نمونه این ماجرا همین داستان استفاده برخی از تولیدکنندگان لبنیات از روغن پالم و اصرار بر این کار بعد از اخطار وزارت بهداشت است. داستانی که از دولت یازدهم و با افزایش قیمت شیر و دیگر مواد اولیه شروع شد و تا امروز ادامه پیدا کرده است . یعنی همان زمانی که دولت به تولیدکنندگان اجازه داد تا برای کاهش قیمت تمام شده محصولات خود از روغن پالم استفاده کنند. این را نه اینکه ما بگوییم بلکه دبیر صنایع لبنی در پاسخ انتقاد وزارت بهداشت مطرح کرد و تمام مسوولیت این داستان را متوجه ستاد تنظیم بازار دولت احمدی نژاد کرد؛ یعنی همان جایی که مجوز استفاده از روغن پالم، افزایش قیمت برنج، افزایش قیمت روغن، شوینده ها، کالاهای اساسی و سایر اقلام مصرفی را صادر کرد. اتفاقات چند سال اخیر در حوزه تنظیم بازار را مرور کنید تا شما هم به این نتیجه برسید که «پولدارها به بهشت می روند».

این روزنامه با برجسته کردن موضوع جوانان قطعا به ثمر نشستن آرمان فلسطین را خواهند دید، نوشت: حضرت آیت ا... خامنه ای، مقام معظم رهبری در دیدار آقای احمد جبرئیل دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل)، مساله فلسطین را در راس مسایل دنیای اسلام خواندند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران تا روزی که آرمان فلسطین به ثمر برسد، مصمم خواهد ایستاد و آن روز را جوانان قطعا خواهند دید. ایشان با تجلیل از خدمات و تلاش های آقای احمد جبرئیل در مسیر تحقق آرمان فلسطین، گفتند: امروز یقینا یکی از پایه ها و ارکان قضیه فلسطین شما هستید و امیدواریم که با حفظ همین روحیه، مقاومت را تا پیروزی نهایی ادامه دهید.