به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۵۷۱۸۵
روزنامه بهار، قانون، سلام نو، انتخاب و حالا پیام نو!

رسانه‌های حامی دولت در صف توقیف و تعطیلی!

رسانه‌های حامی دولت در صف توقیف و تعطیلی!
گروه سیاسی: روند توقیف و تعطیلی رسانه های حامی دولت كه از سال گذشته با توقیف روزنامه‌های بهار، قانون آغاز شد و اخیرا به سایت های سلام نو و انتخاب سرایت كرد همچنان ادامه دارد و امروز فعالیت سایت خبری- تحلیلی پیام نو هم به دلیل بروز برخی مشکلات و مسائل به طور موقت متوقف شد.

این سایت كه رویكرد حرفه‌ای خبری با گرایش اصلاح طلبانه و حامی دولت یازدهم داشت از اواسط سال گذشته به مدیر مسئولی مسعود حیدری و سردبیری آرش محبی آغاز به كار كرد و به سرعت با استقبال كاربران مواجه شد امروز در خبر كوتاهی نوشت: به دلیل بروز برخی مشکلات تا اطلاع بعدی فعالیتش را متوقف کرد.

در عين آرش محبي، سردبير پيام‌نو به بهارنيوز گفت: مشكلات مالي و عدم رويكرد بي طرفانه مسوولان در نقش حمايتي از رسانه‌ها يكي از عوامل اصلي توقف فعاليت سايت است. وي گفت: در طول اين مدت هيچگونه حمايتي از سوي دولت كه سنگش را به سينه مي‌زنيم، نديدیم و در عين حال بايد شاهد تبعيض‌ها هم باشيم، لذا دل و دماغ چندانی برای كار در چنین فضایی نمی بینیم.

گفتني اينكه، پس از اینكه سال گذشته روزنامه اصلاح طلب بهار توقیف شد، پس از چندی روزنامه مستقل قانون و سایت آن هم توقیف و فیلتر شدند و طي چند هفته اخير نیز چند سايت ديگر مستقل با گفتمان «اعتدال و اصلاحات» نيز به تعطيلي كشيده و فعاليتشان متوقف شده است.

ابتدا سايت اصلاح‌طلب «سلام نو» و سپس سايت «انتخاب» با احكام قضايي فيلتر شدند. به اين دو رسانه كه از اندك رسانه‌هاي حامي دولت روحاني محسوب مي‌شدند حالا بايد سايت «پيام‌نو» را اضافه كرد كه به دليل مشكلات جانبي و عمدتا مالي كار خود را متوقف كرده است. چند روز پيش در مطلبي انتقادي به تيم رسانه‌اي دولت هشدار داده بوديم كه اين نحوه تعامل با رسانه‌ها، سرانجام خوشي براي دولت روحاني نخواهد داشت و اثراتش را يقينا در آينده خواهند ديد.

وقتي يك سايت پرمخاطب مثل انتخاب با وجودي كه از نظر نحله فكري يك سايت اصولگرا اما حامي دولت محسوب مي‌شود به خاطر چند مطلب و خبر انتقادي آن هم در حوزه انتصابات، با شكايت متعدد برخي از ميوه‌چينان در اين دولت مواجه و به تعطيلي كشيده مي‌شود، وقتي نحوه توزيع آگهي‌ها توسط ارگان‌هاي دولتي به رسانه‌ها با دولت گذشته تغيير چنداني نكرده و عمده آگهي‌هاي دولتي به رسانه‌هاي اصولگرايان و حتي افراطيون سفارش داده مي‌شود و سايت‌هاي مستقل، اصلاح‌طلب و حامي دولت از حمايت چنداني برخوردار نيستند و... طبيعي است كه براي مديران رسانه‌‌اي و روزنامه‌نگاران مستقل و يا اصلاح‌طلب كار كردن در چنين فضاي رقابتي، كمترين انگيزه‌اي باقي نخواهد ماند.

البته مي‌ماند چهره‌ها و رسانه‌هاي حامي افراطيون كه طي سال‌هاي اخير همواره رسانه‌هاي اصلاح‌طلب و مستقل را به خاطر چمدان‌هاي اهدایی مملو از دلار!! آمريكا و استكبار جهاني!! سرزنش كرده و با اين اراجيف جهت‌دار (كه حتي خودشان هم به باطل بودنشان اقرار نموده‌اند) آنها را با انواع اتهامات بي‌شرمانه مواجه مي‌كردند فقط پاسخ دهند وقتي دولت مورد حمايت (اينگونه رسانه‌ها) حتي در زمينه دادن آگهي‌هاي ارگان‌هاي دولتي باز هم به آنها بي‌توجهي مي‌كند و عمدتا و همچون دولت قبل بيشتر از همه، هواي شما (كه در فقر و نداري غوطه‌وريد! و اشك انسان براي نداري و نداشتنتان درمي‌آيد!) را دارد، چه پاسخی به وجدان های خود دارید؟!

به نظر مي‌رسد نحوه تعامل با رسانه‌ها در حال حاضر و در دولت آقاي روحاني همچنان بر مدار و مذاق اصولگرايان و افراطيوني مي‌چرخد؛ هماناني كه وزارت ارشاد و هيات نظارت بر مطبوعات پس از چند روز بستن سايت‌شان به خاطر (نداشتن مجوز) تاب مقاومت برنياورده و به فعاليت مجددش تن مي‌دهند و در فضايي كه همين سايت‌ها كه منبع خبر يك روزنامه (قانون) بودند اما روزنامه و سايت «قانون» همچنان در توقيف است اما سايت مرجع پس از چند روز توقيف، سرافرازانه! فعاليت خود را از سر گرفته و بدترین اتهامات را به دولت و رسانه های حامی وارد آورده و ...!
ظريفي مي‌گفت وقتي شخص رئيس‌جمهور محترم صراحتا مي‌فرمايند ما در ايران چيزي به نام روزنامه‌نگار زنداني نداريم، بديهي است كه سايت‌هاي حامي چنين رئيس‌جمهوري هم در نوبت و صف توقيف، فيلتر يا تعطيلي باشند كه از ماست كه بر ماست!

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۹:۱۵
مابه آقای روحانی رای دادیم تااین توقیف هانباشد حصرهانباشد زندانیان سیاسی نباشند.حتی دیروزبه دانشجویان تریبون ندادندتامستقیمابارییس جمهورحرف بزنند البته میدادندهم معلوم بودبه کی بدهند.مسوول این کارهاباکیست وزارت علوم دست کیست؟پس شماچه کاره ایدآقای روحانی؟ (254781)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۹:۳۵
از یک رییس جمهور غیر اصلاح طلب چه انتظاری دارید؟
روزی که دکتر عارف از انتخابات کنار رفت باید به ای روزها می اندیشیدیم (254788)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۳:۲۷
اقای روحانی برای ضربه زدن به دولت منتخب دست به هر کاری خواهند زد و علنا" مخالفت خود را با مردم که در سال 92 با انتخاب شما رای دادند اعلام میدارند ویرای زیرکشیدن شما و مردم حامی شما دست به بدترین کارها خواهند زد.ازجمله به جلو انداختن انصار حزب الله و ناراحتی مردم از این گروه غیر قانونی --توقیف روزنامه ها و روزنامه نگاران حامی دولت---عدم نتیجه در مذاکرات هستهای ---دامن زدن به تورم کنترل شده---ایجاد گروه دلواپسان دروغین--تهمت های رسانه دروغین صدا و سیما--ریاکاری فراوان برای بازی با احساسات مردم (254837)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۰:۱۹
خب مشخص شد که تندروها خیلی قدرتمند تر از رای مردم هستند. (254795)
مرضيه
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۱:۵۸
من نميدونم اين اقليت كيا هستند كه ميگين تند رو؟وزير علوم با اكثريت راي استيضاح شد بعد ميگين كار تند روها بوده از اون ور هم ميگين تندرو ها اقليتن.بابا حرفي نزنين كه توش بمونين (254814)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۷ ۰۰:۱۹
مرضیه خانم لطفا یکبار نوشته خودتون رو بخونید. مجلسی که وزیر علوم رو استیضاح کرد اکثریت مردم نیستند بلکه اکثریت اونهایی هستند که با حذف اصلاح طلبان توسط شورای نگهیان توانستند به مجلس راه پیدا کنند. اگر شورای نگهبان از اصلاح طلبان نمی ترسه و واقعا اعتقاد داره اصلاح طلبان رای نمیارند اونها رو رد صلاحیت نکنه اونوقت می فهمید مجلس واقعی یعتی چی. این مجلس به درد همون احمدی نژاد و دار و دستش می خوره که بروند از تأمین اجتماعی پول مفت بگیرند و من و امثال من جون بکنیم و پول بریزیم تو جیب تأمین اجتماعی (254846)
..........
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۲:۰۵
تا ديروز ميگفتي انتخاب اصول گرا بود حالا ميگي اصلاح طلب؟ (254819)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۰:۳۰
ای بابا!حالا که وزارت ارشاد خودتون ودولت خودتونه !بازم دادوبیداد؟؟؟!نکنه برای دادن بهانه حقوق بشری برای فشار به ایران توسط کدخدا داره اینکار رو میکنه؟ (254801)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۰:۳۱
بدیهی است که اگر همچنان مسامحه نمایید این قضیه در قالب سؤال از رئیس جمهور در مجلس پیگیری و البته برخی سؤالات فرهنگی نیز اضافه خواهد شد. با تقدیم احترام.......کار به تهدید مطهری رسیده.همین مونده روحانی رو تهدید کنه.به زودی راهی جهنمه.البته خیلی ولرم وبا تدبیر واعتدال وامید. (254802)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۰:۵۶
دل ما خون! ظاهرا آقای روحانی راه انفعال و عقب نشینی رو در پیش گرفته و ظاهرا عقبه رای خود را فراموش کرده، قطعا با این رویه باید منتظر ظهور احمدی نژادی دیگر بود (254808)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۱:۱۴
اگه عارف رییس جمهور میشد کارش به یک سال هم نمیرسید .دوام نمی آورد جلو تندروها .روحانی هم تا الان شاهکار کرده به خدا .خیلی تحت فشاره... (254809)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۷ ۰۷:۵۳
محمدی, خب اگه تحت فشاره بیاد ب رای دهنده هاش بگه ک دولت در سایه ک از قضا قدرت اصلی روهم داره واصلا رای مردم هم براش مهم نیس نمیذاره کار ها پیش بره ! (254859)
امیر از خراسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۱:۳۸
شک نکیند این نوبخت دولت را با سخنگویی بی ثمرش بدبخت می کند. این خنثی ترین سخنگویی است که دیده ایم.
دولت باید به فکر یک سخنگوی تمام وقت باشد که بداند علوم ارتباطات چیست و در کنار توانمندی های خاص و اشراف به امور سواد رسانه ای داشته باشد. زبان نوبخت مثل شمشیر زنگ زده کند و کهنه است. (254811)
747
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۲:۰۲
کاش مساله به اینجا ختم میشد نمیدونم تا حالا توجه به اخبار کردین هجمه انتقادهای کوبنده علیه چند وزیر خیلی داره علنی میشه گویا شمشیر رو از رو بستن (254817)
خلیج پارس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۷ ۰۰:۰۱
روحانی تقصیری نداره ، افراط میخواهد مردم دلسرد کند، البته روحانی نباید بیش از این کوتاه بیاید (254843)
بوشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۷ ۰۰:۰۴
بهارجان هوای خودت داشته باش فعلا تنها سایت اصلاحطلب خودتی اگه فیلتر بشی چیکار کنیم (254845)
یاشا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۷ ۰۰:۴۳
این زوج زابلی و امثال هم برن حقشون رو از گروههای مسلح بگیرن که امروز سه خانواده رو بی پدر کردن
بیشرف ها نمیزارن امنیت بیاد این وهابیها (254847)
اسی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۷/۱۷ ۰۱:۲۱
با این روند متاسفانه ریس جمهور پایگاه مردمی خود را از دست مدهد واین خواسته جبهه مخالف میباشد (254849)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۷ ۰۵:۴۴
چرا دولت مدافع ازادی بیان کاری نمیکند؟ (254853)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۷ ۰۷:۵۴
همه بدبختي اين است كه همچنان كه آقاي روحاني در همه زمينه ها عقب نشيني ميكند آقاي خاتمي همچنان كوچكترين انتقادي به دولت نميكنند تا دولت به خودش بياد و بدونه كه راي هاي اصلاح طلب ها هميجوري تو سبد ايشون نميونه روز به روز به اصولگرايان نزيك ميشود و انتظار دارد كه اصلاحطلب ها هم با اون همسفر بشن (254860)