به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۲۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۵۵۰۶۰
عضو کمیسیون اجتماعی:

كار انصار جز ايجاد نارضایتی، حاصلي ندارد

گروه جامعه: عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدام گشت ارشاد، انصار حزب الله و استفاده از 4000 نیرو برای مبارزه با بدحجابی نیازمند مجوز است، اظهار کرد: موضوع بدحجابی در کشور به معضل و پدیده‌ای اجتماعی بدل شده است.
كار انصار جز ايجاد نارضایتی، حاصلي ندارد
‌صلاحی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ اقدام مؤثری برای برخورد با بی‌حجابی در کشور صورت نگرفته است، گفت: علل بدحجابی باید مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به اینکه 36 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد متأسفانه این موضوع در کشور جا نیفتاده است، در صورتی که این مشکل به راحتی قابل حل بوده است و نیابد اجازه می‌دادیم که امروز چنین شرایطی ایجاد شود. او با تأکید بر اینکه رعایت حجاب در کشور نیازمند فرهنگ‌سازی است و صرفاً با اقداماتی قهری و حراستی، چند دستگاه ون و تعدادی نیرو به جایی نخواهیم رسید، گفت: قطعاً این موضوع با برخوردهای بازدارنده و فیزیکی سرانجام خوشی نخواهد داشت؛ جز اینکه بدگمانی، بی‌اعتمادی، نارضایتی مردم و تبعات منفی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی بررسی علل این پدیده را در شرایط کنونی مهمترین اقدام دانست و افزود: بررسی علل ترویج بدحجابی در جامعه مهمترین اصل است که تاکنون به آن توجهی جدی صورت نگرفته است و بررسی نشدن علل آن خود به برخورد نامناسب و بروز آسیب‌ها و تبعات اجتماعی در جامعه می‌انجامد. نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان با اشاره به آشنایی و سوق پیداکردن جوانان به فرهنگ و مد غربی از طریق فعالیت‌های مجازی، ماهواره و اینترنت اظهار کرد: باید به این امر توجه کنیم که خلاء و مشکل در کجاست و چرا دختران و پسران ما به این سمت رفته‌اند، سپس درجهت مبارزه با این فرهنگ غلط برآییم.

وی با تأکید بر اینکه نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شده و بر اقدامات قهری که تاکنون انجام شده و به نتیجه نرسیده اصرار کنیم، اضافه کرد: تاکنون هیچ کار مهمی در این خصوص در کشور انجام نشده شرایط موجود شایسته کشوری چون ایران نیست. وی خلاءها، نبود سرگرمی و اوقات فراغت سالم را از علل ترویج بدحجابی در جامعه عنوان کرد و با اشاره به اینکه در نظر گرفتن جایگزینی برای این خلاءها قطعاً کاهش آسیب‌ها را به دنبال خواهد داشت، گفت: ترویج حجاب کامل نیازمند داشتن متولی فرهنگی و اجتماعی است تا با فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی درست فرد را نسبت به ضرورت رعایت حجاب در جامعه توجیه کند و شرایط به نحوی فراهم شود که فرد خود راه درست و غلط را بررسی و انتخاب کند.

صلاحی تأکید کرد: در مسئله حجاب نباید با زور و از طریق اهرم فشار عمل کرد و همچنین نباید به افراد اختیار مطلق داد بلکه باید با توجه به فرهنگ‌های مختلف در نقاط مختلف کشور با در نظر گرفتن آداب، سنن و مسائل فرهنگی در این حوزه عمل کرد. فضاسازی، فرهنگ‌سازی و ایجاد شرایط مناسب در کشور قطعاً باعث آرامش جوانان می‌شود و فراهم کردن امکانات نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد. وی بدحجابی را قدم اول در ترویج و رشد برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه عنوان کرد و افزود: متأسفانه انحرافاتی در جامعه دیده می‌شود که زیبنده کشور نیست و اگر به موقع به آنها رسیدگی نشود بعد از رشدشان درمان بسیار مشکل خواهد بود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بعضاً بدحجابی‌ها در جامعه به نوعی دهن‌کجی به برخوردهای فیزیکی و قهری است، تصریح کرد: این رفتارها نوعی عقده‌گشایی است و فرد به منظور نشان دادن انزجار و انتقام‌جویی از برخی برخوردها عکس‌العمل‌هایی چون بدحجابی و حتی بی‌حجابی از خود نشان می‌دهد درصورتی که با توجیه افراد و فرهنگ‌سازی می‌توان انتخاب را به عهده خود آنها گذاشت.
مرجع : ایسنا